Харківські телеканали вже півтора місяця без ефіру

3 листопада директори трьох телеканалів АТН, “Фора” і “Право-А/ТВК” провели прес-конференцію на якій розповіли про справи з відключеними телеканалами. Без ефіру вже півтора місяця.


тут ви маєте змогу переглянути всю прес-конференцію.

Новий етап боротьби за відновлення мовлення опозиційних телеканалів – АТН, Фора та А/ТВК. Керівники компаній збираються до Києва – на засідання міжвідомчої комісії при Президенті. Адже навіть прокурорська перевірка, на їхню думку, довела тиск влади на свободу слова у Харкові.

Півтора місяця без ефіру – і жодних спроб з боку влади та контролюючих органів сприяти відновленню мовлення телеканалів АТН, Фора, АТВК. Керівники телекомпаній сьогодні констатували: за цей час вони ще більше переконалися, що причина відключення – ні суперечка чи непорозуміння між господарчими суб’єктами, а саме тиск влади на непідконтрольні ЗМІ. Адже санітарні органи не лише не виправили свої помилки у санпаспорті АТН, а знайшли ще й нові причини затримати його видачу. Керівник телевежі продовжує не допускати фахівців телеканалів до своїй споруди заради відновлення мовлення безпосередньо від передавача. А провайдери все також не знаходять можливостей передавати сигнал від студій. До того ж прокурор міста Євген Попович у коментарях деяким ЗМІ вже звинуватив менеджерів телекомпаній у ненаданні необхідних документів. Новинам АТН коментар від посадовця отримати не вдалось – він у відпустці, а заступник виявився зайнятим. Директорам Фори та АТВК, а саме вони просили розібратися перевіряючих – як зник сигнал, висновки перевірки також не надавалися. Але в тому, що її результати можуть бути дивними, говорять керівники, стало зрозуміло під час її проведення. Адже разом з представниками прокуратури на телеканали прийшла ціла низка людей, які не представлялися, не надавали документів та не пояснювали свої повноваження. Лише представниця прокуратури заявила, що йдеться про технічних фахівців, які допомагають розібратись в причинах зникненні телесигналу. До того ж, ці пояснення були надані у доволі неввічливий формі та без посилання на нормативні акти, навіть в телефонній розмові с адвокатом телеканалу А/ТВК.

Криками представниця прокуратури проводила перевірки обох телеканалів. До того ж не дозволяла себе знімати. Хоча, говорять незалежні юристи, представники установ, що перевірялися, мали законні права фіксувати все що діється, адже цей матеріал міг стати доказом під час оскарження ревізії, у випадку незгоди з нею.

А фіксувати, говорять медіакерівники, дійсно було що. Адже в кіманді експертів, під час перевірки телеканалів, якимось чином опинився і директор кампанії-оператора УЦК Максим Цзян. А саме цю особу директори АТВК та Фори підозрювали у відключенні мовлення. При цьому представникам телеканалів бути присутніми під час перевірки офісу УЦК перевіряючи довго відмовляли.
А ось гендиректора “Фори” Ірину Рубашко, яка безперешкодно дала змогу перевірити телеканал, на УЦК взагалі не пустили.
З’ясувалось, що на телеканалі, як за сценарієм класичного рейдерського захоплення, з’явився інший директор – Олександр Мозговий. Наказ про його призначення видав колишній керівник телеканалу Олександр Постольний, який на це час вже не тільки був відсторонений від посади, а навіть був на лікаряному. Наразі, поки Ірина Рубашко оскаржує появу іншого директора у судах, сам Мозговий рекламує своє призначення на брифінгах. Хоча під час перевірки він не говорив про своє директорство і також входив до групи експертів.
Дивний хід перевірки співпав з цікавим розпорядженням губернатора Михайла Добкіна, який своїм рішенням почав процедуру передачі у власність громадянину Євгену Поповичу 2,5 гектарів землі, яку перевели з реакреаційного в сільскогосподарчий статус та яка знаходиться безпосередньо біля Харкова. При цьому ні прокурор міста Євген Попович, ні представники облдержадміністрації відповідати на питання щодо причин виділення цієї немалої ділянки не стали. Але такі співпадіння, говорять керівники телеканалів, як і одночасне відключення АТН, ФОРИ, АТВК, проблеми з провайдерами та претензії з боку державних органів дають привід для однозначних висновків.
Наразі, впевнені керівники телекомпаній, змінити ситуацію можна лише через Київ, якщо у керманичів держави буде політична воля захистити вільні ЗМІ та свободу слова. Перевірити це можна буде вже у понеділок, на міжвідомчий комісії при Президенті України, куди запрошені як директори АТН, Фори і АТВК, так і інші сторони конфлікту.
****
Телекомпанія “АТН” подала до суду на харківського міського голову Геннадія Кернеса за наклеп. За словами директора ТОВ “Телекомпанія “АТН” Олега Юхта, наклеп на адресу служби новин пролунав після закінчення останньої сесії Харківської міськради (відбулася 28 вересня – “SQ”). Про це О.Юхт заявив 3 листопада в прес-центрі інформагентства “STATUS QUO”.

За його словами, цей позов суди не хочуть приймати до розгляду. Зараз позов так і не прийнятий, і телекомпанія подала апеляцію на неприйняття.

Крім того, за наклеп, що пролунав на адресу АТН у телепрограмі “Експертиза”, подані позови до виробника передачі, розповсюджувачів – ЗАТ “РТК “Тоніс-Центр” (ефірний бренд – “7-й канал”), каналу “ОТБ” і до головного санітарного лікаря Харкова Ірини Зубкової. Як зазначив О.Юхт, “за версією програми, вона заявила, що АТН вчинила злочин, а журналіст “Експертизи” Ігор Пермінов сказав, що глядачі, дивлячись АТН, розплачуються за це власним здоров’ям”. “Ми будемо доводити, що ті, хто поливають брудом АТН, – брехуни. Нам потрібно захистити своє добре ім’я”, – заявив О.Юхт. Позови подані до Дзержинського районного суду та Господарського суду Харківської області.

Також низка судових позовів подана керівництвом телеканалів “Фора” і “Право-А/ТВК”. Генеральний директор АТ “ТРК “Право-А/ТВК” Олена Баранник і генеральний директор ПрАТ “ТРК “Фора” Ірина Рубашко повідомили, що з літа не можуть зареєструвати в Департаменті реєстрації фізичних та юридичних осіб Харківської міськради зміни про зміну керівництва телеканалів (влітку вони були призначені гендиректорами). Заборони на реєстрацію пов’язані з тим, що кілька років тому на “Право-А/ТВК” і “Форі” змінилися акціонери, але зараз люди, що продали акції, подали позови про визнання цих угод недійсними. Керівники телеканалів подали відповідні позови, а також позови про зняття заборон на реєстраційні дії. І.Рубашко також подала позов з приводу рейдерського захоплення “Фори”.

Контроль якості інформації на сайті Майдан

Всі новини, статті та записки мають відповідати Інформаційній Політиці Майдану. Якщо ви бачите невідповідність - будь ласка повідомте нам на news@maidan.org.ua і вкажіть гіперлінк (URL) матеріалу. Приклад спростування інформації тут