Під заяви про оподаткування розкоші уряд планує пограбувати середній клас. В особливо цинічній формі – всупереч законодавству.

На сайті Міністерства соціальної політики України оприлюднено анонсований віце-прем’єром С. Тігіпком законопроект, який, судячи з назви “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо запровадження податку на багатство” – мав би стурбувати лише мільйонерів. Проте насправді чи не основна мішень законопроекту – кишені представників середнього класу.

Поруч з пропозиціями про оподаткування явних предметів розкоші, як-то літаки, яхти або одяг ціною від кількох тисяч євро, законопроект містить норму (див. п. 3 проекту), якою пропонується збільшити податок з доходів фізичної особи – з доходів понад п’ятнадцятикратний розмір мінімальної заробітної плати пропонується стягувати податок у розмірі 20% замість передбачених чинною редакцією Податкового кодексу 17%.

На практиці це означає збільшення оподаткування доходів (зокрема, заробітних плат) понад приблизно 1,500 євро на місяць, тобто доходів, які дозволяють людині в Україні вважатися представником середнього класу, але аж ніяк не мільйонером. Під соусом оподаткування “багатства” пропонується оподатковувати як людей, що можуть дозволити собі залишити в магазині не менше 3000 євро за один предмет одягу, так і людей, які за місяць ледве заробляють на половину такого предмету одягу.

Чергове пограбування середнього класу планується урядом з особливим, подвійним цинізмом – мало того, що зміну законодавства про оподаткування доходів середнього класу заховали у законопроект про оподаткування багатства, який просувається у суспільстві під пропагандистськими лозунгами оподаткування доступних лише мільйонерам предметів розкоші, так до того ж відповідний щойно оприлюднений законопроект пропонується увести в дію “з 1 січня 2012 року, але не раніше дня його опублікування” (тобто у будь-якому випадку –  відразу ж після ухвалення), що зухвало порушує низку вимог українського законодавства, зокрема:

– принцип стабільності системи оподаткування, відповідно до якого зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року (підпункт 4.1.9 пункту 4.9 статті 4 Податкового кодексу України);

– положення статті 27 Бюджетного кодексу України, згідно з якою закони України, які впливають на формування доходної частини бюджетів і оприлюднені після 15 серпня поточного року, можуть бути застосовані не раніше 1 січня року, що наступить після наступного року (в даному випадку – не раніше 1 січня 2013 р.).

More in Новини
Врятуйте сироту від продажного суду

Дуже прошу Вас прийти 16 листопада, об 14. 00 до Генеральної Прокуратури України, де ми будемо, усі разом, вимагати звільнити...

Close