Баварський Дім в Одесі: Жінки прагнуть розвивати малий бізнес у регіоні

Малий і середній бізнес в Одесі заповзялись розвивати місцеві жінки-підприємці і німецькі консультанти Баварського Дому.

У конкурсі бізнес-планів, який щороку організовує Баварський Дім в Одесі, жваво беруть участь жінки, які мають лідерські амбіції. В самій інституції, де більшість керівниць напрямків – жінки, ініціювали «Клуб успішних жінок», і восени, окрім традиційних вже бізнес-тренінгів за участі експертів з Німеччини, планують провести серію освітніх семінарів для жінок з соціально незахищених верств населення області.

Що надихає жінок в Одесі на започаткування власної справи чи розвиток бізнес-проектів, і яка роль у цьому Баварського Дому Одеси?

Радник закладу і член керівної ради Баварського Дому Карл Вальтер живе і працює у трьох містах – Карлсфельді (неподалік Мюнхена), у самій баварській столиці і в Одесі. Він розповів DW, що підсумовуючи його враження від обговорень двохсот п’ятдесяти бізнес-проектів за шість років проведення конкурсу, може сказати: «Жінки-конкурсантки вдвічі сміливіші й діяльніші за чоловіків, їм доводиться долати упередження щодо жінок у бізнесі і власні сумніви». Вальтер завжди каже учасницям, що вільний ринок не турбують упередження, адже клієнтам потрібна «якість, вартість і фаховість», а не гендерна ситуація. Експерт наголошує, з тими можливостями які є у жінок-підприємців, що вдосконалюють свої знання з підготовки бізнес-планів у Баварському Домі – їм не слід боятись конкурентів: «Просто спробуйте і будьте собою!».

Проект для батька

За словами Вальтера, щороку склад учасників конкурсу бізнес-планів є збалансованим – скільки чоловіків, стільки й жінок. Радник Баварського Дому відзначає, що жінки зазвичай виступають з бізнес-ідеями у сфері освіти, офісних послуг, моди і організації дозвілля. Найбільш успішним експерт називає проект Ксенії Рибникової з використання гравію, який посів перше місце у найпершому такому конкурсі в Одесі: «Переможниця написала проект для батька, який тепер експортує свої продукти до Польщі і Росії».

На загал, як вважає Карл Вальтер, жінки-конкурсантки не відстають від чоловіків-бізнесменів. Ідею конкурсу «привезли» до Одеси з Мюнхена, де теж щороку проходить таке змагання. Учасники в Одесі – підприємці, топ-менеджери, керівники різних рівнів, а також ті, в кого є ділові пропозиції чи бажання вдосконалити власну справу. У Баварському Домі упевнені, це сприяє у створенні робочих місць і залученні інвестицій до Одеси. Консультанти з Німеччини навчають конкурсантів, як вдало скласти бізнес-план. Пізніше журі, куди входять німецькі й українські представники бізнесу, визначає переможців, які отримують грошові премії. Спонсорами конкурсу є дві мюнхенські фірми, Commerzbank Forum й українсько-німецька компанія Hamburg Port Consalting.

Упереджень щодо жінок немає

Тетяна Ровинська – одна з переможниць конкурсу минулого року. Її бізнес-план щодо створення Центру практики іноземних мов посів друге місце. Вона каже, що дещо вже вдається втілити в життя. Вона розповіла DW, що має базову економічну освіту, тому основи вже знала, а от індивідуальні консультації саме з її проекту від німецьких фахівців були корисні: «Часом підказували цікаві ходи, як можна розвивати справу». Ровинська упевнена, що в Одесі немає упереджень щодо жінок у бізнесі: «Певно, така особливість міста. Історично склалось, що люди відкриті до співпраці і вміють домовлятись між собою без упереджень».

Тим часом керівниця економічного відділу Баварського Дому Світлана Богданова розповіла, що співробітниці центру організували «Клуб успішних жінок», аби сприяти розвитку економіки, культури, науки, освіти, мистецтва. «Групу створили у 1993 році з ініціативи Баварського міністерства з питань праці, соцзахисту, сім’ї, жінок та охорони здоров’я. Вже маємо досвід соціальної, культурної роботи», каже Богданова. За її словами, у учасниць клубу є велике бажання і наміри сприяти економічної активності місцевих жінок.

Тренінги для жінок з особливими потребами

Восени у Баварському домі планують проводити тренінги для жінок із соціально незахищених, дискримінованих верств населення: «Йдеться і про мам-одиначок, безробітних, жінок з особливими потребами. Хочемо допомогти їм розвинути фахові, лідерські якості, аби ті могли навіть започаткувати власний бізнес». Що ж до перспективних напрямків, то Карл Вальтер вважає, що в Одесі є багато можливостей для підприємництва у галузі енергозберігаючих технологій, туризму, всіх видів послуг, агробізнесу, логістики і дистрибуції, а також привнесення наукових новинок на ринок.