Підприємець закликає притягти до кримінальної відповідальності начальника Південно-Західної залізниці

Київський підприємець Микола Іваненко закликає Генпрокуратуру України притягти до кримінальної відповідальності начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина


Київський підприємець Микола Іваненко, чий бізнес був зруйнований внаслідок будівництва Дарницького залізнично-автомобільного мостового переходу через річку Дніпро, закликає Генерального прокурора України Віктора Пшонку притягти до кримінальної відповідальності начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина за розкрадання державних коштів, виділених на будівництво моста.

Про це повідомляє прес-центр «Форум».

За інформацією, наданою тодішнім генеральним директором Державної адміністрації залізничного транспорту України (Укрзалізниці) Василем Гладкіх під час наради з Київським міським головою Леонідом Черновецьким 12 травня 2006 року, присвяченій будівництву пасажирського вокзального комплексу на станції Дарниця та залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро, на будівництво моста мало піти 4,8 млрд грн. «Вісім місяців будівництво моста було призупинено, через що залізниця зазнала понад півмільярда гривень збитків. Якщо спочатку вартість проекту складала 4 млрд 800 млн, то тепер ця сума сягає 7 млрд грн», – зазначив В. Гладкіх.

Проте у 2012 році ця цифра значно збільшилася, і, за повідомленням прес-служби Кабінету Міністрів України, загальна вартість Дарницького залізнично-автомобільного моста в Києві довжиною 1066 метрів становила 9,157 млрд грн http://obozrevatel.com/politics/v-kabmine-govoryat-chto-most-kirpyi-ne-takoj-dorogoj-kak-schitaet-simonenko.htm.

Нагадаємо, народний депутат України, лідер Комуністичної партії України Петро Симоненко заявив, що вартість моста в десять разів більше, ніж вартість моста через Міссісіпі в США.

Крім цього, народний депутат України, голова Комітету Верховної Ради України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією Ігор Калєтнік ще в 2009 році неодноразово направляв до Генеральної прокуратури України звернення та запити щодо припинення протиправної діяльності начальника Південно-Західної залізниці О. Кривопішина. І. Калєтнік інформував, що О. Кривопішин постійно допускає масштабне розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах, і вимагав притягти О. Кривопішина до кримінальної відповідальності.

На засіданні Верховної Ради України 4 грудня 2009 року І. Калєтнік виступив з депутатським запитом, в якому були озвучені відомості, що отримали великий суспільний резонанс, про численні факти злочинної діяльності керівника Південно-Західної залізниці. Це і незаконне, що приносить багатомільйонні збитки бюджету, використання наближеними до О. Кривопішина комерційними структурами готелю «Експрес» та інших об’єктів нерухомості, і те, що керівник Південно-Західної залізниці та його родина стали фактичними власниками цілісного майнового комплексу – Українського Центру з обслуговування пасажирів на залізничному транспорті України, і ряд інших кричущих фактів http://poslezavtra.com.ua/kak-ostanovit-krivopishina/.

ЗМІ неодноразово висвітлювали тему корупціі у підпорядкованому О. Кривопішину відомстві, яка була підтверджена заявою голови Головного контрольно-ревізійного управління України Миколи Сивульського. Так, була опублікована інформація про порушення, вчинені в Укрзалізниці в 2006–2007 роках на суму 2 млрд грн http://vybory.org/articles/1345.html.

Згідно Графіка засвоєння грошових коштів, визначених в Плані підготовки залізнично-автомобільного мостового переходу через р. Дніпро в м. Києві з підходами до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу, підготовленого заступником начальника Південно-Західної залізниці з питань будівництва Олександром Погрібним, вбачається, що у жовтні 2010 року було витрачено державних коштів 1,064 млрд грн на автомобільну розв’язку на Лівому березі Дніпра – неіснуючий об’єкт, що є прямим підтвердженням фактів, наведених народними депутатами України П. Симоненком та І. Калєтніком.
«Дарницький залізнично-автомобільний мостовий перехід через Дніпро будували понад 8 років, за цей час Південно-Західна залізниця витратила порядку 11 млрд грн», – стверджує М. Іваненко.

М. Іваненко неодноразово звертався до органів державної влади та Генерального прокурора України В. Пшонки про зазначені зловживання та порушення законодавства. «Олексій Кривопішин своїми цілеспрямованими протиправними діями, які мають всі ознаки кримінального злочину, пов’язаного з прикриттям нецільового використання та розкрадання державних коштів, вчинив злочин проти держави, громадян і суспільства http://www.youtube.com/watch?v=zm2WgpYqOKI&feature=related», – зазначив у своїй скарзі до Генпрокурора М. Іваненко.

Водночас він звернув увагу на Проект зведення витрат та зведення кошторисних розрахунків, відкоригованих по зведеному комплексному висновку ЦС Укрінвестекспертизи № 189-2 від 18 серпня 2006 року та листа від 4 квітня 2007 року за № 06-374, яким передбачено, що Південно-Західна залізниця має компенсувати ТОВ «Люксекспрес-ІІ» 200 млн грн за передачу частини земельної ділянки та знесення будівель, що потрапляють в зону будівництва «моста Кірпи».

У 2010 році підприємства ТОВ «Люксекспрес-ІІ» – автосалон і СТО – зупинили роботу. Понад 200 спеціалістів втратили роботу. Чотири капітальні споруди пішли під знос. 2,5 га землі, що знаходилися в довгостроковому користуванні «Люксекспрес-ІІ», Південно-Західна залізниця взяла під будівельні роботи.
Також це підтверджується листом заступника начальника Шевченківського РУ ГУ МВС України в м. Києві від 3 лютого 2012 року, в якому зазначається, що «в ході проведення перевірки встановлено, що згідно проекту зведених витрат і зведених кошторисних розрахунків від 4 квітня 2007 року № 06-374 вбачається, що для вирішення майнових питань з ТОВ «Люксекспрес-ІІ», ДТГО (Державне територіально-галузеве об’єднання) «Південна-Західна залізниця» заплановано виплатити товариству збитки в розмірі 100 000 000 грн із загальної кошторисної вартості та 100 000 000 грн інших витрат. На сьогоднішній день грошові кошти службовими особами ДТГО «Південна-Західна залізниця» витрачені на інші потреби, але не за цільовим призначенням. Враховуючи викладене, в діях службових осіб ДТГО «Південна-Західна залізниця», вбачаються ознаки злочину, передбаченого статтею 364 Кримінального кодексу України».

При цьому КМДА листом № 008-146 від 13 березня 2012 року відмовила у створенні комісії з повернення коштів ТОВ «Люксекспрес-ІІ» на підставі того, що Південно-Західна залізниця «категорично відмовляється замовляти оцінку майна ТОВ «Люксекспрес-ІІ» з метою відшкодування збитків».

М. Іваненко переконаний: «Аби не відшкодовувати збитки ТОВ «Люксекспрес-ІІ», керівництво Південно-Західної залізниці вдалося до хитрощів і правових маніпуляцій». За словами бізнесмена, у вихідних документах «Укрзалізниці» від 2012 року раптом з’явилося, що споруди ТОВ «Люксекспрес-ІІ» збудовані у 2008–2009 роках, причому за межами виділеної ділянки і вже після початку будівництва моста.
«Я зареєстрував підприємство у 1993 році, свідком виконання інвестиційних зобов’язань і відкриття частини об’єктів завершеного будівництва у 1996 році був колишній Київський міський голова Олександр Омельченко, і раптом у 2012 році Господарський суд м. Києва визнав приміщення самовільно збудованими, що підлягають демонтажу, без відшкодування», – розповідає директор ТОВ «Люксекспрес-ІІ».

М. Іваненко має докази, а саме документи, в яких стверджується, що на вул. Причальній, 1, що у Дарницькому районі м. Києва, розміщені будівлі і споруди, збудовані у минулих роках ТОВ «Люксекспрес-ІІ». Право власності на зазначені об’єкти нерухомого майна за ТОВ «Люксекспрес-ІІ» визнано за рішенням Дніпровського районного суду м. Києва від 18 жовтня 2004 року і додатковим рішенням Дніпровського районного суду м. Києва від 22 березня 2012 року, яке встановлює факт юридичного значення, ще раз підтверджене право власності на зазначені будівлі ТОВ «Люксекспрес-ІІ» і відео- і фотодокументи, які спростовують версію Південно-Західної залізниці про будівництво споруд у 2008–2009 роках. Однак чиновники та судді не звертають на це уваги.

Як пояснив М. Іваненко, на рішення Господарського суду м. Києва вплинув документ Кабінету Міністрів України за підписом Миколи Азарова, що опинився в матеріалах судової справи, яким наказується розірвати з ним всі договори оренди та знести будівлі, що є законною власністю ТОВ «Люксекспрес-ІІ».

«Я вважаю, що Олексій Кривопішин обманув Миколу Азарова. Я буду звертатися до М. Азарова для того, щоб він звернув на це увагу, і все-таки закон восторжествував, щоб той, хто вкрав гроші, хто наніс державі збитки – той сів до тюрми. Кошти були використані керівником Південно-Західної залізниці не за цільовим призначенням. Кривопішин їх розікрав, використовуючи адмінресурс, ввів в оману правоохоронців, Кабмін, щоб отримати незаконні рішення судів», – впевнений М. Іваненко.

М. Іваненко сподівається, що після публікацій у ЗМІ Генеральна прокуратура України все ж таки зверне увагу на факти розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах начальником Південно-Західної залізниці О. Кривопішиним, порушить щодо О. Кривопішина кримінальну справу, а товариству «Люксекспрес-ІІ» буде відшкодовано нанесені збитки.

Прес-центр «Форум»