Останні новини

Звернення ТВі до міжнародної спільноти, правозахисних та журналістських організацій

Телерадіокомпанія ТелеРадіоСвіт, яка є власником телеканалу ТВі, даним інформує про тиск з боку державних органів на наш телеканал, в результаті якого велика кількість глядачів позбавлені можливості отримувати інформацію про перебіг політичних процесів напередодні виборів.

 Телеканал ТВі є єдиним телевізійним мовником в Україні, який надає об’єктивну, збалансовану інформацію, і на якому не замовчуються суспільно важливі теми. Це призвело до набуття відповідної позитивної репутації телеканалом серед глядачів. Але одночасно з цим телеканал не подобається державній владі, яка всіляко утискає канал ТВі.

 Але найбільших утисків наш телеканал зазнав саме зараз, під час передвиборчої кампанії в Україні.

 Як відомо, 28 жовтня 2012 року в Україні відбудуться чергові парламентські вибори.

 Основою свобідного, вільного вибору є наявність у виборців повної, об’єктивної та достовірної інформації про кандидатів в депутати. Саме з цих міркувань Комітет міністрів Ради Європи в своїх рекомендаціях №R (99) 15 «Про висвітлення в ЗМІ виборчих кампаній» звернув увагу, що в період виборчих кампаній роль засобів масової інформації значно зростає.

 Чинний в Україні Закон про вибори депутатів встановлює гарантії діяльності ЗМІ з висвітлення ними виборчого процесу. Так, Законом встановлено, що виборчий процес здійснюється на засадах політичного плюралізму, публічності і відкритості, а всім виборцям забезпечується можливість доступу до різнобічної, об’єктивної та неупередженої інформації, потрібної для здійснення усвідомленого, поінформованого, вільного вибору (статті 11, 13, 63 Закону).

 Іншими законами України та міжнародними актами встановлені механізми реалізації зазначених вище гарантій.

 Так, згідно з резолюцією ПАРЄ 1636 (2008) про індикатори для ЗМІ в демократичному суспільстві одним із стандартів свободи ЗМІ є забезпечення державою справедливого і рівного доступу ЗМІ до каналів розповсюдження, в тому числі до технічної інфраструктури (радіочастоти, кабельні мережі, супутникові передавачі тощо).

 Телеканал ТВі був позбавлений всіх своїх радіочастот ще у 2010 році – одразу після президентських виборів на яких телеканал відмовився підтримувати жодного кандидата та намагався надавати об’єктивну та збалансовану позицію про всіх учасників виборчого процесу.

 Згодом, в 2011 році держава відмовила ТВі в праві на мовлення в цифрових мультиплексах.

 Таким чином, на сьогодні телеканал ТВі має можливість поширювати свою інформацію лише двома способами: за допомогою супутникового зв’язку та в кабельних мережах. При цьому поширення телеканалу в кабельних мережах є одним з найбільш ефективних способів доведення інформації до населення, оскільки кількість абонентів кабельних мереж в Україні значно перевищує кількість глядачів супутникового телебачення.

 Поширення будь-якого каналу кабельними мережами в Україні здійснюється за посередництвом кабельних провайдерів.

 Кабельні провайдери залежать не лише від своїх власників, але й від державних органів, які мають повноваження відмовляти у видачі ліцензій, і тим самим закривати їх бізнес.

 Наприкінці липня офіційно стартувала передвиборча кампанія України. Одночасно з цим на телеканалі ТВі стартувало декілька нових передач, в яких детально розповідалось про діяльність більшості кандидатів в депутати, а також надавалась інформація про учасників виборів.

 І саме в цей час, під час виборчого процесу, проти керівництва телеканалу ТВі були розпочаті кримінальні переслідування, а державні органи розпочали тиск на кабельних провайдерів з метою відключення телеканалу ТВі з кабельних телемереж.

 Так, 20 липня 2012 року мережа кабельних провайдерів Triolan вимкнула телеканал ТВі із власних мереж в містах Київ, Харків, Полтава, Запоріжжя, Одеса, Луганськ та Сімферополь.

 Через зазначені дії близько 200 тисяч телеглядачів були позбавлені об’єктивної інформації телеканалу ТВі, в тому числі інформації про хід передвиборчого процесу та кандидатів в депутати, доступ до якої гарантований державою.

 Враховуючи те, що вказаними діями порушуються державі гарантії прозорості виборів та забезпечення виборців інформацією, телеканал ТВі разом з численними глядачами звернулись до органів, які покликані захищати глядачів від свавілля та стежити за дотриманням закону на ринку кабельних провайдерів.

 Проте, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення та Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації відмовили у виконанні ними своїх обов’язків із недопущення порушень кабельними провайдерами вимог закону. Жодні заходи реагування з боку держави не вжиті. Доступ 200 тисячам виборців до інформації телеканалу ТВі так і не відновлений.

 Таким чином, внаслідок бездіяльності зазначених органів сотні тисяч виборців так і залишились без інформації про хід виборів та про кандидатів у депутати, яку готує для них телеканал ТВі.

 Сьогодні, через місяць після вимкнення телеканалу з мереж Triolan держава не забезпечила відновлення прав виборців, що ставить під питання законність всього виборчого процесу.

 За даними, які раніше оприлюднювали ЗМІ, мережа кабельних провайдерів Triolan належить одному з політиків Партії Регіонів, який на даний момент займає посаду мера в місті Харків. Поширення телеканалом ТВі критичної інформації про діяльність Партії Регіоноів, очевидно, і стало підставою для відключення телеканалу з кабельних мереж Triolan.

 Національна рада з питань телерадіомовлення відмовилась вживати будь-які заходи реагування до Triolan, зазначивши що питання поширення інформації телеканалу ТВі в кабельних мережах є суто господарським питанням, яке не стосується інформування виборців про хід виборчої кампанії.

 Очевидно, що це не так.

 Окрім того, починаючи з 14 серпня 2012 року почали відбуватись масові відключення телеканалу ТВі з мереж інших кабельних провайдерів.

 Так, з 14 по 18 серпня в місті Донецьк та Донецькій області одразу 14 кабельних провайдерів одночасно припинити показ телеканалу ТВі у своїх кабельних мережах. Це такі провайдери як: ДП ТОВ „Резонанс” ЛТД „ТРК ДКТ”, місто Донецьк, ПП „ТРК „Дублер”, місто Донецьк, ТОВ „Телерадіокомпанія „Мир”, місто Донецьк, ТОВ „ТРК „Міське будівництво”, місто Донецьк, ТОВ „Телерадіокомпанія „Міське будівництво плюс”, місто Донецьк, ТОВ „Телерадіокомпанія „Міське будівництво медіа”, місто Донецьк, ТОВ „Центр супутникового кабельного телебачення „ДонСатТВ”, місто Донецьк, ТОВ ТРК «КАЛЬМІУС», місто Донецьк, ТОВ „ТРК „Міське кабельне телебачення”, місто Донецьк, ТОВ „Центр Супутникового Кабельного телебачення „ДОНСАТТВ ПЛЮС”, місто Донецьк, ТОВ „Телерадіокомпанія „ДКТ” ЛТД, місто Донецьк, ТОВ „Телерадіокомпанія „ДКТ плюс”, місто Донецьк, ТОВ „МСП „Формат”, місто Маріуполь, Товариство з обмеженою відповідальністю „ІНМАРТ-ТВ”, місто Горлівка.

 Свої дії кабельні провайдери пояснили тим, що з ними зв’язалась представник Національної ради в Донецькій області Мирослава Калюжна і погрожуючи анулюванням ліцензії примусила виключити канал ТВі.

 Аналогічні випадки почали траплятись і в інших регіонах, зокрема, Ужгороді (Товариство з обмеженою відповідальністю “Карпат-ТВ”, м. Ужгород, м.Мукачеве, м.Рокосове).

 Зателефонувавши на гарячі лінії більшості цих провайдерів можна пересвідчитись, що оператори відкрито говорять про тиск з боку Національної ради щодо вимкнення каналу ТВі. Принаймні, саме таку інформацію по сьогоднішній день можна отримати в деяких кол-центрах кабельних провайдерів, які вимкнули телеканал ТВі. Зазначена інформація поширена також і в Інтернет-ЗМІ.

 Іншими словами, замість того щоб забезпечувати законність та свободу слова, замість стеження за дотриманням гарантій прозорості виборів, встановлених виборчим законодавством, Національна рада сама розпочала політичні переслідування телеканалу ТВі, та шляхом погроз позбавлення провайдерів їх бізнесу примушують їх відключати телеканал ТВі з своїх кабельних мереж.

 Виключення каналу з кабельних мереж є повністю незаконним, оскільки у кожного провайдера телеканал ТВі записаний в ліцензіях. Тому відсутність каналу в мережі провайдера вказує на недотримання ним умов власної ліцензії. За вказаними порушеннями зобов’язана стежити Національна рада, проте вона свідомо ухиляється від виконання цього обов’язку.

 Розпочаті переслідування телеканалу ТВі мають одну головну ціль – не допустити виборців до інформації про хід виборчого процесу. Ситуація зі свободою слова в Україні є досить складною, що неодноразово визнавалось як авторитетними міжнародними політиками, так і міжнародними організаціями (ARTICLE 19, Freedom House, Репортери без кордонів, Фундація «Відкрите суспільство»). За всіма рейтингами об’єктивності інформації телеканал ТВі стабільно займає чільні місця, тоді як абсолютна більшість крупних телеканалів України постійно звинувачуються у замовчуванні суспільно важливих тем та цензурі.

 Штучне позбавлення виборців інформації про хід виборчого процесу, яку надає ТВі, та пряме втручання державних органів в свободу поширення інформації каналом ТВі, свідчить про порушення Україною виборчих гарантій, встановлених Законом України «Про вибори народних депутатів України» та міжнародними стандартами.

 За нашими даними, на сьогоднішній день телеканал ТВі виключений з мереж 24 кабельних провайдерів у 29 містах України. Орієнтовна кількість виборців, які позбавлені таким чином можливості отримання інформації про хід виборів від каналу ТВі – приблизно 240 тисяч осіб.

 Відключення телеканалу продовжуються. Очевидно, що український уряд поставив за мету знищити єдиний незалежний телеканал саме напередодні виборів. Журналісти нашого каналу сподіваються, що Ваша увага до справедливого виборчого процесу в Україні дозволить не лише зупинити нашу країну на шляху до авторитаризму, а й сприятиме захисту свободи слова.

 Директор ТОВ «ТРК «ТелеРадіоСвіт» М. КНЯЖИЦЬКИЙ

ТВІ

More in Новини, Події, Політика, Протест, Свобода слова
1345220213_zhurn_kgb
Люстрації: Pussy Riot

...

Close