Вперше німецьким вченим вдалося зупинити світло на 60 секунд

yarkiy-svetКоманді вчених з Дармштадського університету в Німеччині вдалося зупинити світло і зафіксувати його на одному місці протягом 60 секунд, передає ТСН з посиланням на Naked Science.

У своїй роботі, опублікованій в журналі Physical Review Letters1, вчені описали, як їм вдалося це здійснити і чим це буде корисно в майбутньому.

Зупинити світло і утримати його на місці, а потім відпустити – це великий крок до створення квантового ретранслятора, необхідного компонента майбутніх квантових комп’ютерів.

Світло, що несе інформацію, має бути утриманий на час, а після повторно відправлений до пункту призначення.

Щоб зупинити світло і утримати його, дослідники почали з кристала, який взагалі не пропускає світло. Вони охолодили його до неймовірно низької температури, а потім підпалили лазером.

Після цього в хід пішов інший лазер, який цілився вже в прозорий кристал. У процесі випромінювання «прозорість» кристала була відключена, в результаті чого світло лазера опинилося в пастці.

Вчені виявили, що світло було всередині приблизно 60 секунд. Використовуючи ту ж техніку, команда вчених з’ясувала, що може утримувати малюнок світла (три смужки) на місці протягом аналогічної кількості часу.

Зазначимо, вперше вченим вдалося провести експеримент зі світлом ще в 1999 році. Тоді світло вдалося сповільнити до швидкості 17 м/с.

Як повідомлялося раніше, фізики навчилися піднімати предмети у повітря за допомогою звуку, здійснивши таким чином прорив у левітації.

Джерело