Останні новини

Готові будувати нову Україну! – Школа соціальних посередників

21-25 вересня 2015 року у Харкові відбулася перша сесія Школи соціальних посередників в рамках Української Миротворчої школи.

Тут можна ознайомитися з репортажами про перший, другийтретій і четвертий день Школи.

В п’ятий, завершальний, день учасники вчилися опікуватися власним іміджем, підбирати команду для своїх проектів, правильно завершувати процеси та підбивати підсумки.

Розпочалося навчання з міні-тренінгу «Ваш імідж. Зовнішнє сприйняття» Збігнєва Буяка, польського профспілкового діяча і політика, одного з лідерів руху «Солідарність».

12045241_898107830271405_6457110864070824850_o

Учасники на тренінгу. Тренер Збігнєв Буяк

Тренер поділився власним досвідом спілкування лідера (політика або громадського діяча) з громадянами.

Основний посил: бути щирим та відкритим до людей: “Сидіти треба так, щоб ви могли встати і одразу йти . Коли задають питання – звертайтесь до тих, кому даєте відповіді – підходьте до них. Будьте відкриті до людей у власних рухах та поведінці. Тренуйте промови перед дзеркалом, аналізуйте їх через відео та аудіо – записи, збирайте друзів і дивіться, як вони вас сприймають. Якщо на вашій зустрічі є провокатор, краще піти і назначити зустріч на інший час”.

Наступним був міні- тренінг Збігнєва Буяка «Від кого залежить безпека наших міст?»

12022548_898108040271384_3836085274059167483_o (1)

Учасники на тренінгу. Тренер Збігнєв Буяк

“Волонтери мають давати приклад людям, особливо тим, у кого є негативна енергія, як можна залучати її в мирне русло. Мета – навчити їх працювати в команді на благо міста, а також виплеснути їх агресію та негатив. Їх також треба призвичаїти слідувати конкретним соціальним правилам” – одна з настанов тренера на тренінгу.

Наступною була велика сесія всіх тренерів, яка мала на меті підведення учасниками підсумків всього навчання та усвідомлення отриманих навичок та знань.

Учасники згадували дні навчання окремо і проговорювали все, що нового вони  відкрили для себе. Таку вправу важливо робити після завершення будь-якого процесу. Завершення процесу теж має бути правильним, від цього може залежати цінність всієї зробленої роботи.

Учасники вчилися проговорювати та аналізували власні усвідомлення, ділитися ними та обговорювати з колегами, згадували власні інсайти, досягнення та отримані відповіді на питання.

Після такої вправи ти бачиш весь обсяг знань начебто в об’ємі, з логічними зв’язками між темами. Мозаїка окремих тем лекцій складаються в цілісну картину. Учасники поділилися, що на цьому етапі у них з’явилося бажання закріпити отримані знання практикою, з’ясувати, яких знань їм ще не вистачає та поглибити їх.

Тренінг Ігоря Дубровського

Тренінг Ігоря Дубровського

Наступна велика вправа мала на меті об’єднання всіх учасників. Кожний отримав синю або жовту мотузку, які згодом були зв’язані кінцями та розрізані таким чином, що у кожного в руці залишився синьо-жовтий вузлик, що символізує собою діалог, контакт між людьми.

Дивовижною, власностворенною вправою поділився Міхаїл Кіпніс, тренер Української миротворчої школи, режисер, педагог, викладач драми, розробник психологічних вправ, ведучий груп, організатор і ведучий багатьох культурних та освітніх проектів і програм, призначених для дітей та підлітків, студентів та театральних діячів.

Вправа Міхаїла захопила учасників. Їх готовність до таких дій говорить про те, що вони готові змінюватися.

Міхаїл Кіпніс зауважив, що ми мало приділяємо уваги почуттям. В Ізраїлі люди люблять говорити про те, що вони відчувають. Ми даємо оточенню зворотній зв’язок про те, що ми відчуваємо. Часто наші почуття говорять нам більше, ніж сигнали мозку.

Тренінг Міхаїла Кіпніса

Тренінг Міхаїла Кіпніса

Останнім завданням учасників було віднайти метафору на те, що з ними відбулося протягом Школі, відчути, яким було їхнє головне усвідомлення. Ось деякі з відгуків:

  • «Наснага, саморозвиток, ейфорія».
  • «Пізнавально, емко, є над чим працювати».
  •  «Знайомство, життя та конфлікти продовжуються».
  • «Життя без конфлікту неможливе, але ми знаємо, як їх вирішувати».
  • «Сподіваюся ці знання допоможуть нам звільнити Крим».
  • «Протягом пяти днів стверджувався, що Україна непереможна».
  • «Конфлікт – це розвиток».
  • «Впевнена, у нас все вийде».
  • «Немає нічого неможливого. Вірте у себе».
  • «Приміняти!».
  • «Будьмо солідарними».
  • «Гіркі ліки».
  • «Бачу мету, не бачу перепон».
  • «Ми маємо бути зрозумілими та небагатослівними».
  • «Донецьк – це Україна!».
  • «Україна – це Європа!».
  • «Хочеться польової практики».
  • «Браво!».
  • «Разом нас багато, нас не подолати!».

Відгуки учасників про Школу:

  • «Спочатку лекції сприймалися розрізненно, але в останній день все склалося в єдину картину. Знання розклалися по полицях. Стало зрозумло, до чого були попередні лекції. Все узагальнилося і став зрозумілим сенс. Це сприяє баченню подальшого шляху для розвитку».
  • «Хочеться всебічної практики: польвої, критичного мислення, з’ясування причинно-наслідкових зв’язків, історичних подій, пошуку однодумців».
  • «Зараз відчувається цінність пройденого процесу, натхнення для подальших дій, бажання саморозвитку, адже чудово видно його можливі шляхи».
  • «Було б чудово, якби вийшов підручник з матеріалами школи».

Відгуки тренерів:

  • Дмитро Звонок: «Неймовірно приємно працювати із заряженою на успіх аудитрією».
  • Міхаїл Кіпніс: «Дивовижні учасники! Це було приголомшливо. Мені здається, це найкращі тренінги у моєму житті».
  • Ігор Дубровський: «Відчуття неймовірні. Все вдалося».
  • Ігор Семиволос: «Це перша Школа, яка вже стала системою. Раніше Школи мали мозаїчний характер. Захоплює команда тренерів. Вони познайомилися перед підготовкою до Школи, вони з різних країн, координувалися і узгоджувалися через скайп, але по їх злагоджених діях складається враження, що вони працюють разом багато років».

Першу сесію Школи завершили 60 осіб. Переважна більшість учасників зі східних та південний регіонів України. Географія учасників представлена містами Херсон, Геничеськ, Маріуполь, Бережани, Сімферополь, Сватове, Артемівськ, Старобільськ, Краматорськ, Запоріжжя, Новопсков, Северодонецк, Славянск, Феодосія, Одеса, Лисичанськ, Київ, Харків, Рівне, смт. Новоалексеєвка, Луганськ.

Організатори запевнили, що польова практика учасників очікує в найближчі дні. Наступна сесія Школи відбудеться 11-14 січня.

В кінці дня регіональні координатори Української миротворчої школи познайомилися з учасниками та навзаєм поділилися планами на майбутнє. Учасники отримали запрошення до співпраці зі Школою.

Учасники школи спілкуються з регіональними координаторами

Учасники школи спілкуються з регіональними координаторами

12029685_896973340384854_5206570137097197040_o

“Готова будувати нову Україну!” – таким був відгук однієї з учасниць

Наостанок учасники залишили свої відгуки про Школу та побажання:

11145150_10153131851223148_6926665418941319499_o

11187324_10153131851363148_1869008752857886780_o

12022530_10153131851183148_7685862771099756921_o

Проект «Українська миротворча школа» реалізується коаліцією громадських організацій за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

More in Суспільство, Миротворчість, Освіта і наука, Психологія, Статті, Українська миротворча школа, Школа соціальних посередників, Школи
12045224_896971857051669_3023312133988618797_o
Знаходити точки дотику і об’єднуватися навколо них – Школа соціальних посередників

На четвертий день Школи учасники розбирали на складові заданий конфлікт і намагалися його вирішили, досліджували історію суспільного порозуміння та розвитку...

Close