Останні новини

В Харкові стартувала перша Школа соціальних посередників

21 вересня 2015 р. в Харкові стартувала перша Школа
соціальних посередників в рамках діяльності Української Миротворчої школи.

10629280_896503893765132_2696290923756506056_oМетою Школи є підготовка фахівців з трансформації та попередження насильницьких конфліктів. Професії соціальний посередник ще немає в українському класифікаторі професій, хоча вона мала би існувати вже 24 роки. Одне з завдань Школи таку професію в Україні створити.

Соціальний посередник — це експерт у питаннях психології переговорного процесу, фахівець з організації та ведення діалогу для трансформації конфліктів. Він має глибокі знання щодо природи конфлікту, теоретичні знання та практичні навички у галузі діагностування конфліктів, профілактики конфліктних ситуацій, добре володіє технологіями переговорного процесу, вміє укладати угоди, які відповідають інтересам сторін. Це люди, які вестимуть за собою.

Ось що кажуть організатори Школи про миротворчу освіту в Україні, її цілі та завдання.

Наталія Зубар: “Футбол – це мир. Невипадково, що Українська миротворча школа збирає своїх учнів на футбольному стадіоні металіст в Харкові вже рік. Вболівальники клубу Металіст вносили і вносять величезнх вклад в творення миру в Україні. Ми вдячні клубу за прекрасні умови, які вони створюють для наших учнів. Сьогодні це люди з Донецької, Луганської, Херсонської, Одеської областей, більшість з яких вперше бачить місто“.

Ігор Семиволос: “Тривалий час Україні вдавалося уникнути насильницьких конфліктів. 23 роки Незалежності український народ снував без війн. На жаль насильницькі конфлікти прийшли в нашу крану. В цих умовах суспільство убде приречене жити з конфліктами ще тривалий час. Для українського громадянського суспільства дуже важливо навчитися працювати з конфліктами, трансформувати їх, робити все для того, щоб змінити середовище навколо нас і дати людям надію на краще майбутнє. Ми підтримуємо громадські ініціативи, спрямовані на розвиток миротворчої освіти, місцевого самоврядування, української ідентичності, збільшення ролі жінок і національних меншин у миротворчості та розвиток взіємодії мж військовими і місцевим населенням”.

Галина Усатенко: “Проект Українська Миротворча школа має багато напрямків роботи. Одним з пріоритетних є той, якиц означується поняттям школи. Це освіта. Постійна, різноманітна, яка приносить користь для суспільства і найголовніше, для кожної локальної громади. Саме освічена, компетентна громада, яка здатна реагувати на виклики сьогодення може жити в конфлікті, керувати конфліктом і його долати. УМШ має цілу низку освітніх проектів. Це і школа соціальних посередників, школа для журналістів, школа лідерів змін. В проекті є і інші освітні напрямки, але все це буде працювати, коли ми спільно будемо навчатися“.

Програмою Школи передбачено дві сесії та практична миротворча польова робота. Перша сесія Школи передбачає інтенсивне 5-ти денне навчання протягом 8-12 годин. Слухачі оволодіють сучасними технологіями суспільних комунікацій.

Тренерами Школи є провідні спеціалісти України, Польщі, Ізраїлю, США та Данії.

Більшою частиною слухачі Школи є представниками Донецької, Луганської, Одеської та Херсонської областей, але присутні також представники заходу України. Географія учасників представлена містами Херсон, Маріуполь, Бережани, Сімферополь, Сватове, Артемівськ, Старобільськ, Краматорськ, Запоріжжя, Новопсков, Северодонецк, Славянск, Феодосія, Одеса, Лисичанськ, Київ, Харків, Рівне, смт. Новоалексеєвка.

Під час відкриття першої сесії вступне слово мали організатори Школи Ігор Семиволос, директор Центру близькосхідних досліджень, Наталія Зубар, голова правління ГО «Інформаційний центр “Майдан Моніторинг”», Галина Усатенко, президент ГО Фонд “Європа ХХІ”, Збігнев Буяк, лідер польської “Солідарності” та Ігор Дубровський, соціолог, доцент Харківського національного університету внутрішніх справ, основний ідеолог та натхненник Школи.

Розпочала Школу лекція Ігоря Семиволоса «Основи конфліктології».

12032637_896503930431795_1099878882335890014_o

За роки радянщини пропагувалося негативне відношення до конфліктів, адже тоді влада боялася невдоволення громадян. Це хибне уявлення зберігається і досі. Насправді, життя суспільства, людські відносини без конфліктів неможливі. Конфлікти корисні тим, що дають поштовх для вирішення проблем, а це є запорукою подальшого комфортного співіснування.

Наступним відбувся тренінг  «Хто я в цій історії?» Міхаїла Кіпніса, педагога, театрального режисера та Ігоря Дубровського. Завданням тренінгу було спонувати кожного учасника замислитися над власною мотивацією, адже це допоможе в майбутньому максимально ефективно використовувати отримані знання.

11999656_896511023764419_108922131123082585_o

Міхаїл Кіпніс: “Якщо ми хочемо змін – потрібно шукати нову дорогу”.

Тренінг складався з вправ, виконання яких сприяє розумінню учасниками, які саме якості потрібні соціальному посереднику, яких навичок не вистачає кожному з них для успішного оволодіння цією професією.

12022347_896555977093257_6192530160456815192_o

Учасники виконують вправу: потрібно взятись за руки, і не розриваючи рук – вивернути коло назовні

12000999_896555960426592_9021296040274112082_o

Ту ж вправу інша команда виконала іншим способом

10934092_896509703764551_5281005332038342373_o

Тренінг Ігоря Дубровського “Хто я в цій історії?”

Після лекцій слухачі розпочали жваву дискусію про причини насильницьких конфліктів в Україні. Відчувалося, що це їх дуже бентежить. Вони мають бажання зарадити розповсюдженню війни, зрозуміти, що можна зробити, щоб попередити конфлікти на майбутнє. Це і є основної мотивацією для навчання більшості з них. Надихає, що слухачі бажали зрозуміти, що конкретно кожен з них може робити заради миру. Лектори з готовністю відкликаються на такий запит. Аудиторія проводить аналіз різних конфліктних ситуацій на різних територіях, обговорюють причини для кожного з них і можливі варіанти вирішення. Це стане незамінним досвідом на майбутнє.

12010589_896510253764496_4755894513495538494_o

Учасники на тренінгу

Після закінячення тренінгів кожен з учасників висловив свої враження про перший день Школи. Особливо слухачі відзначили динамічність та структурованість подання інформації, доступність знань та легкість сприйняття, дружню атмосферу, наявність однодумців, довіру один до одного, прагнення допомогти, взаєморозуміння між учасниками.

12052389_896511170431071_6986100417184361987_o

Учасники на тренінгу

Ось емоційний відгук переселенки з Луганська, Олени: «Я дуже шкодую, що отримую ці знання у 44 роки, а не у 20. Особливо враховуючи те, що я з Луганська, що я держслужбовець та що я працювала у департаменті освіти. Я впевнена, все би склалося інакше. Зараз намагаюсь визначити точку, у якій я з режисера власного життя перетворилася на актора за викликом».

12052555_896509700431218_7140292797023801982_o

Учасники на тренінгу

До пізнього вечера учасники переглядали і обговорювали фільм Анджея Вайди «Валенса – Людина з надії» разом з одним з героїв фільму.

12002417_769697436509521_281366913342842263_o

Далі – фрагмент обговорення.

Проект «Українська миротворча школа» реалізується коаліцією громадських організацій за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні.

More in Суспільство, Миротворчість, Освіта і наука, Психологія, Статті, Українська миротворча школа, Школа соціальних посередників, Школи
1356698291
Вікторія Мартинович: Примусовий випускний

Три дні я думала, чи писати цей пост. Все ж вирішила писати. Звісно, це якось може зашкодити моїй доньці, яка...

Close