Останні новини

Громадські комунікації. Польща. Навчання в NIK

Триває робочий візит делегації «Майдан Моніторинґ» в Польщі. 19 та 20 листопада ми проводили навчання та зустрічі у Варшаві в головному офісі NIK«Najwyższa Izba Kontroli» («Найвища Палата Контролю») та в центрі столиці Польщі.

Найбільш цікавою виявилася зустріч 20 листопада 2015 р. з Paweł Biedziak, радником Президента NIK. Темою його презентації була Komunikacja społeczna (Громадські комунікації). Павел до 24 вересня 2015 року працював в прес-службі NIK, а взагалі з 1989 року займається громадськими комунікаціями в різних інституціях.

20151120-DSC_8688

Paweł Biedziak ta Zbigniew Matwiej – Kierownik Wydziału Prasowego

За традицією викладаю нотатки в порядку обговорення.

На самому початку будівництва сучасної Польщі, в першій половині 90-х років, було багато тренінгів, поїздок на практику й роботу в ЄС та США. Сильно дратувало повчання. Поляки, і Павел зокрема, наголошують на тому, що вони працюють з нами не для того, щоб повчати, а для того, щоб ділитися особистим досвідом. Їхня мета – щоб з урахуванням їхнього досвіду ми створили власні практики та отримали власний досвід.

ІЦ

ІЦ “Майдан Моніторинг” на навчанні в NІКу, Польща

Комунікація – це донесення інформації до суспільства за допомоги ЗМІ.

  • Існує загроза в стратегії побудови комунікацій, яка полягає в побудові гарних вдіносин виключно з журналістами. ЗМІ – річка, що доводить воду до моря. А наша задача – інформація в морі, а не в тій річці. Річка – лише інструмент.

В комунікаії треба сторонитися трюків, уловок, штучності.

Інформація – фундамент демократії, її основа. Чим більше перевіреної ретельної інформації, тим більше демократії. Чим більше трюків, штучності, секретності, фейків, тим менше демократії.

Чому в Європі низький рівень корупції? – Може тому, що існують сильні антикорупційні служби, а європейці не були сильно зацікавлені тим питанням? – Чим більше інформації та відкритості, тим менше корупції. Ясно що при цьому має бути Антикорупційна Служба, але це не є ключем, не є суттю.

ІЦ

ІЦ “Майдан Моніторинг” на навчанні у NІКу, Польща

В Польщі ми все ще будуємо таку систему відкритості, нам ще далеко до Данії чи Швеції.

  • Загроза також є в створенні іміджу організації, при тому, що цей імідж є найважливішим. Це прямий шлях до маніпуляцій. Напрямок має бути іншим.

Я, як чиновник, міністр, … просто розповідаю про свою роботу, а ви самі творите образ. Важливо мати гарну роботу та успішні приклади, щоб було про що говорити.

Добре працюй! – цього від тебе очікуємо. І інформуй про це! – а ми при оказії створимо самі візерунок твого іміджу.

Вірний напрямок – розповідати про те, ЩО ми зробили, а не думати про те ЯК розповідати.

20151120-DSC_8733

ІЦ “Майдан Моніторинг” на навчанні в NІКу, Польща

В політичному дискурсі забагато розмов про те ЯК політик сказав, аніж про те ЩО він зробив. Покажи, що ти зробив, що робиш сьогодні, що зараз робиш.

Інформація – це ключові документи (електронна система, ієрархія, розпис ключових зустрічей). Якщо хочемо добре комунікувати, представники прес-служби мають бути присутніми на найважливіших зустрічах і подіях в інституції.

20151120-DSC_8732

Речник не має бути віце-міністром, але має бути довіреним радником. Речник має мати рівень доступу до документів та подій на рівні з шефом, щоб передавати ЗМІ та суспільству ретельну та перевірену інформацію.

Кризова ситуація

  1. Кажи завжди правду. Точні джерела інформації, які не завжди з одного «свого» джерела. Кілька джерел, навіть в середині своєї ж інституції, – це гарантії наближення до правди.
  2. Покажи рішення – покажи світло в кінці тунеля: які кроки робили, не обманюй, не вимислюй того, що не в стані зробити. Відкритість має бути обмежена тільки безпекою. Інтереси безпеки небезпечним «кляпом». Варто піклуватися про чіткий перелік питань безпеки.
  3. Ставати на бік громадянина. В кожній професії є спрямування до корпоративної етики і тенденції професійної солідарності. Задача людини, що опікується комунікаціями – розбивати цю корпоративну солідарність.

Хто має комунікувати? – Людина служіння, що любить людей, любить журналістів, любить інституції.

Якщо ми хочемо працювати рік-два, то давайте брехати, закриватися, нікого не звільняти. А якщо будуємо роботу і комунікації стратегічно, на 50-100 років, то маємо працювати в інтересах громадянина та/або споживача.

Олександр Шевченко, ІЦ “Майдан Моніторинг

Попередні звіти ІЦ “Майдан Моніторинг” про проходження навчання у NІК:

Вступна промова Кшиштофа Квітковські перед початком навчання:

“Держава є сильною, якщо основою для розвитку патріотизму і довіри є правда”

16/11/2015 Польща. Навчання від NIK моніторингу публічних фінансів

17/11/2015 Польща. Реформи по-місцевому. Лодзь. Навчання з NIK

18/11/2015 Польща. Навчання від NIK. Рівень достатку визначається рівнем організації суспільства, а не ресурсами

Представники ГО “ІЦ “Майдан Моніторинг” на навчанні 

Повідомлення про навчання на сайті NIK

Przedstawiciele ukraińskich organizacji pozarządowych na szkoleniu w NIK

“Все, що ми зараз проходимо, поляки пройшли попереду нас” – Ігор Кіянчук

Євген Шаповалов: Для повної перемоги потрібен ефективний контроль за владою

Лекція Кшиштофа Квітковські у Києві в січні 2015 р.

Які потрібні умови для того, щоб орган контролю влади був незалежним – К. Квятковські

More in Влада, Політика, Суспільство, Освіта і наука, Статті
Луцьк-пан-2
“Пан”, “пані”, “панове”

У Луцьку міська рада "узаконила" ввічливе звертання. Приклад, гідний наслідування

Close