Останні новини

Як працює “мотошвидка” в розвинених країнах і що потрібно, щоб вона з’явилася в Україні

Нещодавно Фейсбук сколихнув випадок порятунку підлітка в Угорщині після невдалого стрибка через паркан. Врятував хлопця Ярослав Вус, парамедик з України, який зараз працює на “мотошвидкій” в Угорщині. Він і описав цей випадок на своїй сторінці у Фейсбуку.

13680986_805791886223981_3940765559258211670_n

Yaroslav Vus

Щe один цікавий випадок. Врятованe життя, справді врятованe життя! 13876265_805791862890650_8063361141890607170_nЦe така eйфорія коли ти дійсно врятував життя! Отжe фактично дитина, 15 років, захотів пeрeд друзями пeрeстрибнути паркан. Цe ж діти, іх важко контролювати, особливо коли батьки нe поруч. А самі діти щe нe завжди знають наслідків своіх вчинків. В Угорщині майжe всі паркани з гострими піками звeрху. Так от, вирішив пeрeстрибнути паркан, та наколовся на піку. Як наслідок глибочeзна рана промeжини та паху.

Масивна, нeрнально масивна артeріо-вeнозна кровотeча. Уявімо цю ситуацію в Украіні… хлопeць би просто помeр на місці. Дурний стрибок чeрeз паркан забрав би основний сeнс життя батьків. Алe цe нe Украіна. Отжe за 4 хвилини після виклику допомога вжe надавалася хлопчині. За 4 хвилини!!! Втрата крові була як мінімум 1.5 літра на той момeнт. Кровотeча прeкрасно зупинилася QuikClotом, затампонувавши рану, далі туга пов язка. Артeріальний тиск на момeнт приізду 40/0. Свідомість відсутня. 13775919_805791846223985_5709508456027845870_nТа яка можe бути свідомість з таким тиском. Одразу, щоб нe гаяти час, було встановлeно внутрішньокістковий доступ, потім і внутрішньовeнний. Бригаді, яка прибула, пацієнт пeрeдавався з зупинeною кровотeчeю і тиском 60/40! Уявляєтe таку ситуацію дeсь в цeнтрі Києва? Пам’ятаєтe як помeр чоловік на вулиці Саксаганського прямо під двeрима клініки з кровотeчою зі стeгна?
І знову ж наголошую, що найцікавішe в цій історіі тe що уряд Угорщини нe виділив жодноі копійки на мотоцикли eкстрeноі допомоги! Жодноі! Отжe звідкіля в Угорщині ці мотоцикли та звідкіля Quikclot? Цe всe, друзі моі, добровільні внeски громадян! Уявляєтe? Дeржава нe дає коштів ні на мотоцикли, ні на пальнe, ні на мeдичнe забeзпeчeння цих байків. Всe тримається на добровільних внeсках!

То ви щe і досі відноситeся скeптично до створeння мотошвидкоі в Украіні?
А Ваша дитина нe стрибає чeрeз паркани? Нe грається в дворі?
Допомагайтe нам рятувати життя украінців. Долучайтeся своіми внeсками!
Для старту проeкту потрібна зовсім нeвeлика сума!
http://pmgroup.org.ua/donate/


Проект «Екстрена медична допомога на мотоциклах в Україні»

1230100_577296978978722_1147142370_n

Мотоцикл екстреної медичної допомоги, Угорщина

Всеукраїнська спілка парамедиків розпочинає реалізацію проекту «Екстрена медична допомога на мотоциклах в Україні». Місто, в якому доречно починати проект – Київ, враховуючи такі фактори як трафік на дорогах, затори та час приїзду швидкої допомоги до пацієнта. Ми плануємо, що перший підготовлений (з обладнанням та медикаментами) мотоцикл виїде на дороги міста Києва вже в квітні 2017 року.

Для чого ми це робимо?

photo4

Мотоцикл екстреної медичної допомоги, Австралія

Екстреною медичною допомогою на мотоциклах користується переважна більшість розвинутих країн, таких як: Німеччина, Австрія, Угорщина, Туреччина,  Мексика, Австралія, Великобританія, Нідерландаи,  Бразилія, Польща, Словенія, Ірландія.Українці також заслуговують якісної, а головне — вчасної медичної допомоги.

РЕАЛ СЕРВІС, Покращений ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ МЕДИЧНИЙ догоспітальному.

Мотоцикл екстреної медичної допомоги, Мексика

З практики роботи на швидкій допомозі  ми знаємо що, на жаль, вчасно доїхати до пацієнта на автомобілі швидкої допомоги складно, особливо в центральній частині міста. На це впливають недотримання правил дорожнього руху водіями та затори на дорогах. Внаслідок чого швидка  занадто довго їде на виклик, що часто стає фатальним для пацієнта. В середньому в Києві швидка приїздить за 25 хвилин. Цей час можна зменшити в 3-4 рази, використовуючи мотоцикли. Це зрозуміють люди, що відчули на своєму досвіді трагічні наслідки запізнілого приїзду карети швидкої допомоги.

Планується, що служба екстреноі медичної допомоги на мотоциклах буде працювати разом з Центром екстреної медичної допомоги та медицини катастроф міста Києва. Пацієнт, що викликає швидку не знатиме хто саме до нього приїде (мотоцикл чи авто), оскільки на цей фактор буде впливати оперативна інформація про дорожній рух у місті (затори, дтп, ремонт дороги, тощо) та стан пацієнта.

Мотоцикли працюватимуть лише в денний час з 8.00 до 20.00 в будні дні, та при проведенні громадських  (масових) заходів. Бюджети будуть різними.
Громадська організація планує самостійно, за рахунок благодійних внесків (спонсорів, небайдужих громадян), забезпечувати мотоцикли медикаментами та пальним.
Саме така програма є оптимальною для України сьогодні, і саме за такою програмою працюють, наприклад, в Австрії, Угорщині та Ізраїлі.11111

На мотоциклі їздитиме один лікар, не парамедик, не медична сестра, а саме лікар. Якщо виклик складний (зупинка серця, масова травма) то пасажиром виїжджатиме фельдшер чи ще один лікар в доповнення до першого водія мотоцикла. Далеко не кожен лікар невідкладних станів зможе виїжджати на мотоциклі. Ми будемо проводити відбір, а також наші лікарі проходитимуть додаткове навчання самостійної роботи на виклику (не в складі бригади), а також курси водіння важких мотоциклів.

Служба абсолютно безоплатна для громадян.

10386911_815092108508905_2595511326727474774_o

Мотоцикл для екстреного перевезення крові, Ірландія

Також обладнані мотоцикли в разі екстреної необхідності можна буде використовувати для терміновоі доставки крові, медичних препаратів чи інших життєвонеобхідних засобів (стент при оклюзії артерії).

Переваги екстреної медичної допомоги на мотоциклах:

  • Час реагування. Близько 70% людей, що гинуть при ДТП, загинули  до приїзду карети швидкої медичної допомоги, від крововтрати. Майже всі вони працездатного віку. Рівень навичок надання домедичної допомоги пересічними громадянами дуже низький, тому максимально швидкий приїзд лікаря на місце ДТП врятує безліч життів. Серцево-легенева реанімація: важлива рання дефібриляція та ранній початок компресій грудної клітини, (ранній 1-2 хв.).Якщо почати реанімацію на 5-тій хвилині, то виживе 50% пацієнтів, якщо на 10 — менше 10%. Анафілактичний та інші шоки – також важливий швидкий приїзд лікаря.
  • Приїзд в важкодоступні місця – ДТП на мостах (для киян не секрет, що дтп на Московському мості “паралізує” та топить в заторах значну частину Києва); проїзд через численні затори, вузькі вулиці центральної частини Києва; пішохідні зони; зони відпочинку, такі як Гідропарк і т.д.
  • Вартість спорядженого санітарного мотоцикла значно нижча ніж санітарного автомобіля.
    Вартість санітарного автомобіля складає близько трьох міліонів гривень, вартість спорядженого мотоцикла близько п’ятсот  тисяч гривень. Для прикладу: ціна автомобілів закуплених МОЗ впродовж 2012-2013 років складає на автомобілі типу С на базі Peugeot Boxer 844 000 грн, тобто 105500 долларів США (середній курс доллара США до гривні на 2012-2013 рік складав 1:8), тобто на сьогодні даний автомобіль коштує 2743000грн.
  • Споживання пального мотоциклом значно нижче, ніж автомобілем.
    Автомобіль споживає в середньому 12 літрів бензину чи дизельного пального на 100 км. Мотоцикл споживає 6 літрів бензину.  В середьньому за добу, в центральній частині Києва бригада екстреної медичної допомоги обслуговує 14 викликів. З них 8 в денний час і 6 в нічний. Загальний кілометраж за добу однієї карети складає 210 кілометрів, з них 120 в денний час. Середня витрата дизельного пального за добу однією бригадою складає 25,2л , за день 14,4л. Загальна вартість пального для однієї бригади на одну добу складає 478,80 гривень,  на день 273,60грн. В той же час мотоцикл споживає 12,6л бензину за добу і 7,2 л бензину за день, що коштувало б   277,00 грн за добу та 158,4 грн за день.
    Отже за один день один мотоцикл може зберегти близько 115,20 грн лише на паливі. Якщо ж замінити всі денні бригади мотоциклами, зменшення витрат становитиме 55*115.2=6336 грн за добу, і 6336*31= 196 416 грн на місяць лише у місті Київ. У Києві в цілому працює 145 бригад екстреної медичної допомоги, з них 90 в цілодобовому режимі і 55 тільки в денний час. З усіх викликів в середьному пацієнт потребує госпіталізації в 20%.  У 80% випадків пацієнти не потребують госпіталізації, отже в цих випадках можна скористатися мотоциклом екстреної допомоги.
  • Лише близько 25% викликів вимагають  присутності  бригади з  2-4 людей (20% госпіталізація пацієнтів, 5% екстрені важкі виклики де бажана присутність декількох медиків),   в 75% достатьньо лише лікаря.
  • Перевагою для держави є зменшення інвалідності, збільшення кількості працездатного населення (внаслідок надання своєчасної допомоги), а отже — збільшення показника народжуваності, що є стратегічно важливим напрямом політики держави.

motorcycle-paramedic-ambulance-photo-story-92

Мотоцикл екстреної медичної допомоги, Австралія

Випадки, коли буде доцільно скористатися допомогою лікаря-мотоцикліста:

  • Розвідник: ДТП, пожежа, масова травма (для проведення медичного сортування, підрахунку кількості постраждалих, оцінки маштабу надзвичайної події)
  • Екстрені виклики : серцево-легенева реанімація, кровотечі, що загрожують життю, судоми, інфаркт міокарду, інсульт, шоки і тд, — випадки, де дуже важливий час реагування.
  • Випадки, де лікування можна провести на місці: незначна травма, нейро-циркуляторна дистонія, гостра респіраторно-вірусна інфекція, гіпертонічні кризи і тд.
  • Всі інші випадки –для стабілізації стану пацієнта та підготовки до госпіталізації, тобто за той час поки  приїде бригада на санітарному автомобілі, лікар-мотоцикліст  підготує пацієнта до госпіталізації

Всеукраїнська спілка парамедиків  це неприбуткова громадська організація. Саме на рахунок спілки ми збираємо кошти для реалізації проекту «Екстрена  медична   допомога на мотоциклах в Україні»
Наразі фахівці (учасники) спілки готові передати для використання у новій службі майже все необхідне обладнання, а саме: дефібрилятор, апарат штучної вентиляції легень, реанімаційний набір з кисневим балоном, шийні коміри  та набір вакуумних шин, тракційні шини, пояси для стабілізації тазових кісток, набір для зупинки кровотеч (джгути САТ, бандажі, бинти, гемостатичні бинти QuikClot, тощо) загальна вартість цього обладнання становить близько 200 000,00 грн., тож наразі ми вже пройшли  половину нашого шляху для реалізації проекту. Перелік оснащення мотоциклів екстреної медичної допомоги.

Необхідно лише мотоцикл та екг апарат.

1377240_10153332666700023_1983691977_n

Мотоцикл екстреної медичної допомоги, Франція

Для старту проекту доцільно використовувати не новий мотоцикл Honda CBF600S. За думкою спеціалістів це один з недорогих та надійних мотоциклів що чудово підійде для міського трафіку. В середньому такий мотоцикл  2010 року випуску коштує 160 тисяч гривень. Якісно обладнати його, тобто підготувати до важкоі роботи коштуватиме близько 40 000грн.  Підготовка спеціаліста (лікаря), тобто забезпечити його спеціалізованим одягом (шолом, черепаха, захист шиі, штани, куртка, дощовик, черевики, рукавиці тощо) це близько 30 000 грн. . Екг-апарат коштує 20 000грн. Тому  для початку роботи проекту необхідно ще 250 тисяч гривень.

BMWR1200RT

Мотоцикл екстреної медичної допомоги, Нідерланди

Перелік оснащення мотоциклів екстреної медичної допомоги.

Ось відео-приклад ефективності проїзду скрізь затори  мотоциклу екстреної медичної допомоги.

Джерело: Ukrainian Paramedic Group

Natella Ivanova liked this post
More in Суспільство, Записки, Здоров'я, Культура, Освіта і наука
IMG_2850
УПЦ на доленосному роздоріжжі

Робота відступника була оцінена на відмінно, і у 1943 році за особистим дорученням Сталіна Сергія Страгородського було проголошено Патріархом РПЦ....

Close