МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Перспективы украинского кинематографа

09/05/2002 | Велесов
Я бы хотел сразу уточнить: не патриотического, национального или какого-то в отдельсти, а обобщенного: кино, которое снимают украинские кинокомпании. Пожалуйста, давайте попробуем обойтись в этом вопросе без ярлыков и полититки.

Итак, мне хочеться спросить: какие перспективы вы видите? Возможно, здесь эта тема неуместна, но я думаю, что всем нам будет очень приятно смотреть не только иностранное, но свое кино.

Відповіді

  • 2002.09.05 | Step

    Jarkij vopros - jesli jestj ideji i scenarij, sobirajtje denjgi

    Kazhdyj snimajet chto hochet, vsjo zavisit ot togo na chji denjgi eto delajetsja, po krajnej mere sejchas.
    Ja prav.
  • 2002.09.05 | Абдула

    Re: Перспективы украинского кинематографа

    Про перспективи українського кіно колись говорив Параджанов і виявився добрим пророком. Традиції власного кіно, так само, як і власної держави треба закладати своєчасно. Потім наздоганяти дуже тяжко. Тепер Україні фактично нема власної якісної школи кіно, тобто учнів великих вчителів. Дуже довго ми затрималися на довженківському символічному романтизмі, який виявися спочатку досить цікавим способом світобачення, але час показав його безперспективність. Справу міг би поправити великий талант типу Чапліна, Айзенштейна, Куросави. Та чи розкриваються в бездарному середовищі таланти? Досвід України говорить, що ні.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.09.05 | trick

      Re: Перспективы украинского кинематографа

      Poky budut namagatys znimaty "poetychne" ta "vysokoxudozhne" kino, ne navchyvshys robyty _PROFESIJNI_ komercijni bojovyky, mylo, filmyzhaxiv, komedii ta in - KINA NE BUDE. A ne navchatsya togo, poky $ na "filmu" bude "vydilyaty" derzh-kom-kult-jak-tam-jogo im. tovarisha Mashenka&Co. A doty budut sharovary ta rizhnyj sh*t pid markoju "ce poetychne kino, a ne jakyjs tam bojovyk".
      Normalne glyadacke kino - nasampered business, duzhe zhorstkyj i nasampered zatratnyj. To jaksho xtos vkyduje dekilka desyatkiv mln $ u cu spravu, vin mae znaty koly i jak vin poverne ix vzad z vytorgom. I nikoly ne zgodytysya na te shob v zjomochnij grupi pracuvala neprofesijna publika, na zjomochnyj brak, poganyj scenarij, poganu muzyku, poganyj montazh.

      A profesijni operatory, rezhysery, osvitluvachi, producery davno e v Ukraini. Novi, molodi, profesijni. Prosto vony pracujut v reklami. Bagato xto z nyx potaj dumae pro velyke kino.

      IMXO.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2002.09.05 | Адула

        Re: Перспективы украинского кинематографа

        trick писав(ла):
        >
        > A profesijni operatory, rezhysery, osvitluvachi, producery davno e v Ukraini. Novi, molodi, profesijni. Prosto vony pracujut v reklami. Bagato xto z nyx potaj dumae pro velyke kino.


        Може так воно і є для операторів та освітлювачів. Я мав на увазі режисерів. Досвід рекламних фільмів їм мало що дасть.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2002.09.05 | Augusto

          Я бачив сучасний укр.худ. фільм.

          Його правда знимали на французьський грант. Називається "Приятель покойника", переважно російськомовний з епізодами українською. Бачив я його по Бельгійському ТБ-2, вони в "Кіноклубі" інколи показують і некомерційний кінематограф, і іноземні фільми. Фільм ІМХО добротно знятий, єдинe, що враження гнітюче, але що хочеш від самого сюжету: київський молодий перекладач не може заробити на життя, дружина перебігла до багатого, він випадково від знайомого взнає, що в того є власний найманий вбивця і робить замовлення сам на себе (платити ж потім не треба), йому несподівано вдається заробити 2000$ за фальшиве свідченя в суді на розлученні якогось бувшого комсюка, а зараз крутого бізнесмена, жити починає подобатися, а замовлення пішло, повернути не вдається, в "Вечерці" з переляку знаходить оголошення бувшого війскового, який хоче як завгодно заробити, домовляється, що той його охоронятиме, той вбиває вбивцю, в вбивці залишилася молода дружина та бебі, цей недоробок починає допомогати дружині вбивці, продовжує за допомогою бувшого війскового бізнес найманого вбивці, повна дегенерація та деградація коротше. Але справа в чому, потенціал без сумніву є, але знов таки, ці безплатні розмови про шукання спонсорів... легше на гімні знайти мед ніж серед сучасних відморожених кучмістів спонсорів, або треба знімати хвільму, шоб воно простий хлопець став крутим нємєряно, ланцюг в нього, бля, ото красавєц! ну і так далі. Потрібна держпрограма розвитку кінематографа, але ж спочатку треба ще державу для цього! IMXO.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2002.09.05 | malo bylo svetlyh lozungov (-) Step

            1+1 - Denj Rozhdenija Burzhuja, mnje ponravilsja, hotja malo

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2002.09.05 | trick

              Re: 1+1 - Denj Rozhdenija Burzhuja, mnje ponravilsja, hotja malo

              tv-serialy ta kino - ce 2 velyki riznyci. tv-film mozhe znyaty mabut kozhna velyka telekompanija - (e studii, e nezajnyate v potochnyx peredachax ustatkuvannya).
              Ale sprobujte ujavyty togo zh Burzhuja na velykomu ekrani....
              Chy pishly b vy na take kino? Ja vzhe ne kazhu pro texnichni detali.
              IMXO.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2002.09.05 | zrobyv same filjm navzdohin serialu (+)

                Tvin Piks - serial, i jak joho, cej kuljtovyj rezhyser, jakyj

                Nepohano jakshjo derzhava pidtrymuje kinematograf, ale..... Rolj derzhavy maje buty u kontroli, zvisno oberezhnomu, nad tym shjo i koly pokazuvaty, shjob ne bulo zajvoho nasyljstva, porno i t.i. - ce zvychajna praktyka u Francii, i jakshjo ne zlovzhyvaty cym to - go ahead.
                Sam proces mystectva ne mozhe buty pidkontroljnym derzhavi. Tob to vona mozhe zamovyty shjosj, ale..... Emir Kusturica mav i halepnu derzhavu, ale je super rezhyserom, i znimaje te, shjo vin hoche, a ne bidotu, jaku robljatj same dlja toho shjob vidmyty groshi i postavyty halochku: znjaly.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2002.09.05 | trick

                  Re: Tvin Piks - serial, i jak joho, cej kuljtovyj rezhyser, jakyj

                  A pry chomu tut derzhava?
                  Ii dilo - finansuvaty "nekomercijne" ta studentske kino na konkursnij osnivi i ne zavazhaty znimaty komercijne.
                  IMxO
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2002.09.06 | interesiv vitchyznjanogo vyrobnyka) (-) Step

                    Ty dyvy, ja zh vzhe skazav - m"jaka cenzura (i zahyst .

          • 2002.09.05 | trick

            Re: Я бачив сучасний укр.худ. фільм.

            A vy zgadajte, z chogo pochynav toj zhe J Kameron - vodij vantazhivky v Hollywoodi, pershi filmy - jakyjs sh*t (z kategorii "malobudzhetnyj najzhaxlyvishyj film zhaxiv") na $$$ asociacii chy to dantystiv chy she kogos.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2002.09.06 | Велесов

              Re: Я бачив сучасний укр.худ. фільм.

              Интересно, сколько стоит операторский набор (не самого высокого качества) для съемок фильма? Я это к чему. Думаю, что у нас есть немало талантливых людей, которые могут снимать фильмы. Но начать они могут как любители, к тому же далеко не все из них имеют достаточное количество денег. А любитель - это начало. Из любителя выростает профессионал.
              Пока что у нас нет досттаточно крупных кинокомпаний, которые могут снимать дорогие фильмы. Но как вы правильно заметили, мы можем начать с малобюджетного кино.
              И еще. Есть мнение, что голливудское кино в любом побьет украинское. Не согласен. Даже малобюджетный отечественный фильм имеет много преимуществ.
  • 2002.09.06 | KE

    Ccылки по теме и ответ.

    http://www.zerkalo-nedeli.com/nn/show/401/35368/
    http://www.vertov.ru/rus/vertov/whoiswho.htm

    Так что вопрос не в том, что делают мало фильмов, а в том, что не умеют раскручивать, точнее, им не дают, а то что раскручивают, так это называется "хуже не придумаешь". Культура Украины сейчас повернута лицом ... в неизвестное направление. И то, что нам показывают и то, что идёт в прокате - это средненькие фильмы, дешевенькие, а соответственно и качество по хуже.

    ........
    Вы просили, о политике ни слова? Молчу:-))
  • 2002.09.06 | Максим

    Re: Кіно - понад усе!

    Кіно - понад усе!.. Після телебачення.

    І. Реальний стан кінематографа плачевний. Основна проблема - кадрова. Але не професійна. Просто там зараз зібралися люди не спроможні на продуктивне надзусилля. На результат.
    ІІ. Цьому заважають:
    1) Брак патріотизму. Не можна зняти в Україні велике/класне/суперове кіно, якщо воно буде російською мовою, з російськими акторами і т.п. Тобто, теоретично шось може з'явитися, особливо, якщо ще режисерів з Росії запросити і гроші десь там знайти. Але чим це кіно буде українське? Місцем проведення зйомок?
    Зрозумійте, питання не в тупій кон'юнктурі, а в тому, щоб український режисер з ментальністю і поглядами Велесова, раптом щиро пройнявся українською ідеєю і захотів би зняти фільм, який би став бомбою, блокбастером, або взяв перше місце в Канах. ФІ захотів би знімати цей фільм українською, з українськими (нікомк невідомими) акторами, попри кпини друзів і сумніви колег. Тоді б ми отримали необхідні умови НАДЗУСИЛЛЯ, спроби ПРОРИВУ. А так у нас усе сіро і нудно.
    Щось подібне маємо і у випадку з "патріотами" старої закваски. Є такі кіномитці. Вони завжди любили україну і хотіли знімати справжнє українське кіно, але вони всі є носіями певного "просвітянства". Вони не читали Шпенґлера і не зрозуміли Донцова. Вони не можуть переступити через магію Параджанова. Постійно ідуть в його фарватері, неспроможні перевершити класика. Їх уділ - другорядність. Їхні фільми сумні, невиразні, нудні. Цим людям також потрібне надзусилля, щоб вийти з наїждженої колії. Я б рекомендував їм зовсім відійти від фольклорно-історичних тем, і перестати напускати непотрібного образного туману, якщо будуть знімати щось на сучасну тематику.
    2) Як і в інших сферах, для прориву і надзусилля потрібна якась ідея, яка б штовхала цей процес (fueled). Я знаю тут переважнозібралися апологети ринку, але так само як футболіст без патріотизму не може виграти чемпіонат світу, так само і в мистецтві - не можна очікувати результату від людини, якій усе пофіг. Особливо в наших умовах.
    Ідея ж, як і в інших сферах, має бути одна - захотіти втерти всім носа. Зробити фільм, який би викликав в Україні більший резонанс і глядацький інтерес, і черги, ніж будь-який іноземний, ніж той самий "БРАТ 2";
    3) Великою проблемою є сам рівень базової підготовки кадрів, а головне - припинення технологічного процесу. Кіно - це виробництво. Якщо виробництво стоїть, усе занепадає, люди розходяться, техніка псується. Це дуже небезпечно. Потрібні хоч якісь постійні зйомки на кіноплівку. Аїх зараз дуже мало.
    4) Ми втратили кінопрокат. Сьогодні він повністю зорієнтований на все іноземне. Для американського кіно віддані кращі зали. Навіть, якщо ми відродимо українське кіно стане проблема - де його показувати. Бо ніякої вільної конкуренції нема. Це фантом, химера. Є свідоме проштовхування кінопрокатчиками всього іноземного, і коли іноземці контролюватимуть наш ринок, вони нічого нашого показувати не будуть. Елементарно.
    5) Треба відмовитися від дурної думки, що на державні кошти не можна зняти хороше кіно. Чому на французькі ґранти можна, а на українські - ні? Чому Франція власне кіно підтримує, а нам цього робити не треба?
    6) Але є проблема влади і кадрів, яким усе в цій країні по-барабану, окрім латання на карман та інтриг. Навіть "професійні українці" на відпоідних посадах завжди лише сидять і бікаються, аж поки їх не попруть. А так, щоб зібрати пресуху і гримнути кулаком, і вимагати втілення якогось законопроекту на відродження кіно - такого нема. Бо ідей нема. Та й страшно рипатися.

    ІІІ. Що робити?
    1) Держава має звільнити від податку на прибуток усе кіновиробництво. А виробництво укрїнських/україномовних/ фільмів і від ПДВ. Так само як і прокат українських фільмів. Те ж саме має стосувати ся і мультиплікації і комп'ютерних та флештехнологій кіно/відеовиробництва.
    2) Держава має інвестувати у відродження "СВЕМИ". Одночасно мають бути відроджені можливості проявки кіноплівки на всіх кіностудіях;
    в) Кіностудії потрібно відродити за окремою спеціальною програмою: інженерний стан споруд, базове технічне забезпечення, декорації, реквізит тощо
    3) Держава повинна виділяти по 300 тисяч на рік зйомки кінокліпів для молодих українських виконавців. Це дасть поштовх шоубізнесу, підситить телевізію українським продуктом, запустить процес хоч якогось виробництва;
    4) Порядку тих самих 300 тис треба щорічно виділяти на зйомки документальних і та анімаційних фільмів (разом 600 тисяч)
    г) Один мільйон в рік треба виділити на студентські роботи.
    в) від трьох до тридцяти (хоча б) мільйонів бажано щорічно виділяти у вигляді державних ґрантів на зйомки кінофільмів;
    5) так само, хоча б 20 мілн. треба виділити на участь у виробництві телесеріалів; (У п.п. "в" і "д" йдеться саме про дольову участь держави, а не про повне фінансування, яке може бути лише у виключних випадках)
    6) Податки телекомпаній - зменшувати на суму витрат направлених на зйомки україномовних телесеріалів. Але після їх прокату в ефірі. Можливо у вигляді компенсацій;
    7) Провести загальнонаціональний конкурс відбір сценаріїв. З хорошим грошовим призом. Задати критерії сценаріїв: ми шукаємо ідеї, які б допомогли зробити "культові" фільми. Реалізацію трьох проектів переможців (фінансове забезпечення) мала б теж взяти на себе держава;
    8)Взяти під державну опіку кінофестивалі, з акцентом на якийсь один.
    9) Запровадити щорічне відзначення кращих кліпів з призами переможцям (при частковому фінансуванні держави)
    10) Скльки на все це треба? Мільйонів 50 на рік. Для України це не гроші. Навіть двісті мільйонів. І ось такими "копійчаними" видатками ми могли б показати кузькіну мать Америкам і Росіям, підняти дух власного народу, дати роботу масам творчих людей і не тільки їм

    IV Якщо грошей не дадуть?
    Тоді уся надія на самородків. Їм би я рекомендував:
    1) Орієнтуватися на малобюджетні картини (до 50 тис. дол). Знімати друзів, працювати на ентузіазмі, робити якомога більше по-дружбі;
    2) Бажано відмовитися від використання тих акторів, які вже засвітилися. Потрібні нові люди. Нові обличчя, нові типажі
    3) Головне - потрібен позитивний герой. Він може бути бандюком, але глядачами має сприйматися як українець і саме як позитивний герой фільма
    4) Почати треба зі сценарія. цікава історія - понад усе;
    5) Варто спробувати орієнтуватися на синтез різних мистецтв: рок/поп музики, танців, фольклору - але так, щоб усе це було стильно і органічно. тут фішка в тому, що у такий спосіб можна підклбчити талановитих людей, які не будуть вимагати великих грошей, а привноситимуть свіжий цікавий дух.
    6) Головне зрозуміти, що хороший україномовний фільм легко переплюне такий самий за рівнем - російськомовний. Бо російське вже було, а от українське - ні. До українського уся публіка в Україні ставиться з набагато більшим інтересом. Просто їй нема на що той інтерес націлити. Покищо
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.09.06 | KE

      "кино и немцы" - о национальном подходе и выходе:-))

      Ну что ж, просили без политики, но раз тудЫ сорвались... эх, раззудись плечо:-))


      Максим писав(ла):
      > Кіно - понад усе!.. Після телебачення.
      >
      > І. Реальний стан кінематографа плачевний. Основна проблема - кадрова. Але не професійна. Просто там зараз зібралися люди не спроможні на продуктивне надзусилля. На результат.

      переведите!
      Вы хотите сказать, что основная проблема в том, что ПРОФЕССИОНАЛЫ не нацисты?:-))
      Так одно другому мешает. Профессионал - это отрешенный человек, отрешенный от всего, во имя своей профессии.

      НАФИГ реальному профу не здались ваши языковые проблемы.

      > ІІ. Цьому заважають:
      > 1) Брак патріотизму. Не можна зняти в Україні велике/класне/суперове кіно, якщо воно буде російською мовою, з російськими акторами і т.п. Тобто, теоретично шось може з'явитися, особливо, якщо ще режисерів з Росії запросити і гроші десь там знайти. Але чим це кіно буде українське? Місцем проведення зйомок?

      Замена понятий "патриотизм", на "национализм", а на самом деле на "нацизм" ни к чему хорошему не приводит.


      Ну остальное ... это можно и поскипать.

      А теперь о украиноязычных фильмах. Они есть! Их изготовляют и не мало. Правда большая часть из них, это за счет гос. бюджета, изготовляют неумехи, нацисты и т.д. Есть даже манера снимать фильмы на старой пленке, мол, этот фильм раньше снимали. Только актеры современные и уже с пузиками, свойственными их реальному возрасту.

      Факт, остается фактом - украиноязычное кино, сегодня, не жизнеспособно. Проблем много:
      1. в городах, где есть нормальные кинотеатры и больше видеомагнитофонов, в основном, русскоязычное население. Соответственно - кассовый фильм, не омжет быть 100% украиноязычным. И все режиссеры это знают.
      2. МКУ - слон в посудной лавке, сами ничего толком создать не умеют, но мешают сильно.
      3. по вопросам о налогах - согласен, но их суть не в снятии денег (тупые из министерства не понимают, что с 0, только 0 в налогах и получат), суть налогов в культуре, была в развитии украинской. Но делается это плохо, топорно и безвкусно. ОНИ НЕ ПОНИМАЮТ, что культура - это не автомобили и если лучшие продюсеры и режиссеры уезжают в Россию и там свои налоги платят, то это не остановить их идиотскими требованиями и запретами.


      Короче, не будет нормального у нас кинематографа, искусства, культуры вообще, если продолжать подходить к этому со стороны нацизма, ой, простите, национализма и языкознавства. Культура будет вытекать сквозь пальцы и оставляя нам в наследие грустные воспоминания о времена воинствующего национализма на Украине.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2002.09.06 | Максим

        Re: Нацисту КЕ

        Нацист тут - ти. І окрім як нацистської маячні нічого путнього від тебе почути не можна.
        Відіжмись від підлоги тридцять раз, а потім перечитай мій перший постинг ще раз. Уважно. Може у твоїй голові щось і промакітриться.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2002.09.06 | ВААСЯ ПУПКІН

        Re: "кино и немцы" - о национальном подходе и выходе:-))

        KE писав(ла):
        >
        > Максим писав(ла):
        > > Кіно - понад усе!.. Після телебачення.
        > >
        > > І. Реальний стан кінематографа плачевний. Основна проблема - кадрова. Але не професійна. Просто там зараз зібралися люди не спроможні на продуктивне надзусилля. На результат.
        >
        > переведите!
        > Вы хотите сказать, что основная проблема в том, что ПРОФЕССИОНАЛЫ не нацисты?:-))
        > Так одно другому мешает. Профессионал - это отрешенный человек, отрешенный от всего, во имя своей профессии.
        >
        > НАФИГ реальному профу не здались ваши языковые проблемы.

        ---- ?????????????????????????????????? ?? ?
        Я не поняв, це що, такий новий прикол КЕ ????
        Максим жодним словом не прохопився про "національне" в кіно.
        А КЕ зразу пішов, як бик на амбразуру !
        Сміх та й годі. Зайвий раз показує, як шкодить москалям незнання української мови.





        >
        > > ІІ. Цьому заважають:
        > > 1) Брак патріотизму. Не можна зняти в Україні велике/класне/суперове кіно, якщо воно буде російською мовою, з російськими акторами і т.п. Тобто, теоретично шось може з'явитися, особливо, якщо ще режисерів з Росії запросити і гроші десь там знайти. Але чим це кіно буде українське? Місцем проведення зйомок?
        >
        > Замена понятий "патриотизм", на "национализм", а на самом деле на "нацизм" ни к чему хорошему не приводит.
        --------------------- Дозвольте запитати, хто міняє поняття "патріотизм" на "націоналізм" ???
        І чому це ні до чого хорошого не приводить ?? Для кого ????

        > Короче, не будет нормального у нас кинематографа, искусства, культуры вообще, если продолжать подходить к этому со стороны нацизма, ой, простите, национализма и языкознавства. Культура будет вытекать сквозь пальцы и оставляя нам в наследие грустные воспоминания о времена воинствующего национализма на Украине.
        -------- Ой. як категорично !!!
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2002.09.07 | KE

          "Протри глаза" или смешной Пупкин

          Макс писал: "Брак патріотизму. Не можна зняти в Україні велике/класне/суперове кіно, якщо воно буде російською мовою "

          ВААСЯ ПУПКІН писав(ла):

          ---- Я писал > > НАФИГ реальному профу не здались ваши языковые проблемы. > > ---- ?????????????????????????????????? ?? ? > Я не поняв, це що, такий новий прикол КЕ ???? > Максим жодним словом не прохопився про \\\\\\\\\\\\\\\"національне\\\\\\\\\\\\\\\" в кіно. > А КЕ зразу пішов, як бик на амбразуру ! > Сміх та й годі. Зайвий раз показує, як шкодить москалям незнання української мови.

          Так кто, какого языка не занет?:-))

          Вася, всех?:-))



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".