МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ю. Кармазін: Реальний крок по припиненню контрабанди

03/05/2003 | Serhiy Hrysch
Генеральному прокурору України
Піскуну С.М.
Голові служби безпеки України
Радченку В.І.
Голові Державної податкової
адміністрації України
Кравченку Ю.Ф.

Щодо припинення контрабанди нафто-
продуктів в Одеському морському
торговому порту та незаконного відшкоду-
вання податку на додану вартість,
що завдає державі збитків на десятки мільйонів
доларів США

ДЕПУТАТСЬКИЙ ЗАПИТ
( в порядку статті 15 Закону України
“Про статус народного депутата України”)

14 лютого на ім’я Прем’єр- міністра України мною було направлено депутатський запит про створення урядової комісії для вивчення та вжиття заходів щодо запобігання розкрадання державного майна в особливо великих розмірах, контрабанди та інших зловживань в Одеському морському порту, що загрожує національним інтересам та обороноздатності України.
В мене наявні конкретні факти щодо контрабанди нафтопродуктів в Одеському морському торговому порту та незаконного відшкодування податку на додану вартість, що наносить державі збитків в особливо великих розмірах.
В період з 2001-2002 роки ЗАТ “Синтез Ойл”, “Інтернешнл порт Сервісез” (Ірландія), “Альбіон”, “Юнайтед Ойл” та інші комерційні структури, які фактично підпорядковані і належать Жукову О.Б. та безпосередньо мають відношення до створення Південно-Транспортного Енергетичного Концерну, використовуючи інфраструктуру району Одеського морського торговельного порту (а саме причали нафторайону та ємкості станції очищення баластних вод), інфраструктуру ВАТ “Одеснафтопродукт”, здійснюють зовнішньоекономічні операції по перевантаженню, збереженню, експедиційному обслуговуванню нафти та нафтопродуктів, агентуванню суден-танкерів закордонного плавання.
Згідно існуючих угод та контрактів нафта та нафтопродукти поступають в порт трубопровідним або залізничним транспортом, звантажуються до ємкостей станції очищення баластних вод та ВАТ “Одеснафтопродукту”, які знаходяться в оренді або в оперативному управлінні у компанії ЗАТ “Синез Ойл”, а потім через нафтопричали Одеського морського торгівельного порту навантажуються на судна закордонного плавання. Вантажі, а саме нафта й нафтопродукти, проходять через територію України під митним контролем транзитом (це стосується російської та казахської нафти), або на експорт (це стосується зокрема мазуту, який закуповується компанією “Синтез Ойл” в українських виробників та поставляється ними на умовах поставки СРТ- доставка по порту).
В процесі вивчення та аналізу документів встановлено, що у період з квітня по листопад 2002 року, під час оформлення документів на транзит нафти та на експорт мазуту, що відправлялися з Одеського морського торгового порту до Румунії на теплоході “РАNOREA”, робітниками фірми, яка здійснювала експедицію зазначеного вантажу, надавала до енергетичної митниці неправдиві відомості про назву та кількість вантажу, а саме в документах зазначалось, що на борт теплоходу “PANOREA” завантажена транзитна сира нафта та експортний мазут, а фактично на борту судна знаходилась тільки транзитна нафта, а вивіз мазуту не відбувався.
Мазут поставлявся в Одеський морський торговий порт фірмами-експортерами, які належать Жукову і компанії. Оперуючи ємкостями та трубопроводами, які фактично знаходяться в оперативному управлінні компаній Жукова, експортний мазут добавляли у транзитну нафту при завантаженні суден, а залишки нафти вивозили контрабандою на теплоході “РАNOREA”в Румунію.
Враховуючи, що вартість однієї тони мазуту приблизно на 50 доларів США нижча за одну тону нафти, зловмисники завдяки вищеназваній оборудці заробили біля 10 млн. доларів США.
За зазначений період на п’ятнадцяти рейсах, які зробив пароплав “PANOREA” фактично було перевезено біля 300000 тон транзитної нафти, а за даними документів, наданих до енергетичної митниці працівники якої очевидно знаходяться в змові з експортерами мазуту, і не здійснювали покладених на них обов’язків по контролю за обсягом та якістю перевезених вантажів, 150000 тон транзитної нафти і біля 150000 тон експортного мазуту.
Тобто, фактично мазут на експорт не вивозився, а вантажно- митні декларації про експорт мазуту стали підставою для незаконного відшкодування ПДВ у розмірі біля 10 млн. доларів США.
Завдяки вищеназваній об орудці, державі завдано матеріальних збитків в особливо великих розмірах, а ділки різних мастей поклали у власні кишені сотні мільйонів гривень, частина з яких незаконно осідає в закордонних банках.
Таким чином, в діях окремих посадових осіб Одеської енергетичної митниці, працівників Одеського морського торгового порту та посадових осіб іноземних компаній “Синтез Ойл” та інших наявні ознаки складу злочинів передбачених ч.2 ст.201 (контрабанда), ч.2 ст.209 (легалізація “відмивання” грошових коштів та іншого майна здобутих злочинним шляхом), ч.2 ст.212 (ухилення від сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів), ч.3 ст.364 (зловживання владою або службовим становищем), ч.2 ст.366 (службове підроблення).
Енергетична митниця безпосередньо підпорядкована Державній митній службі України, а тому силами правоохоронних органів Одеської області документувати злочинну діяльність вищеназваних посадових осіб практично неможливо.
Для розкриття цього злочину достатньо зробити звірку з даними митних документів Румунії куди щотижня ходив пароплав “PANOREA”, що можна зробити тільки силами центрального апарату Служби безпеки України.
Враховуючи те, що в Україну щорічно завозиться та вивозиться контрабандою товару на декілька мільярдів доларів США Постановою Верховної Ради України створено тимчасову депутатську комісію по перевірці діяльності регіональних митниць України.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтею 15 Закону України “Про статус народного депутата України”,-

ПРОШУ:
1. Провести перевірку фактів контрабанди нафтопродуктів в Одеському морському торговому порту і незаконного відшкодування податку на додану вартість що наносить державі збитків в особливо великих розмірах та вжити заходів згідно статті 94. 97 КПК України.

З повагою Ю.Кармазін


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".