МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

То що там було в тому зверненні до народу? Кажіть вже...(-)

03/05/2003 | Mary

Відповіді

  • 2003.03.05 | devrand

    насолоджуйся

    :gun:

    Телевізійне звернення Кучми

    www.ПРАВДА.com.ua , 5.03.2003, 21:15

    Телевізійне звернення
    президента Кучми
    з нагоди підписання Указу
    про винесення на всенародне обговорення
    проекту Закону України
    "Про внесення змін до Конституції України"


    Мої дорогі співвітчизники!

    У минулорічному зверненні в День незалежності – як ви пам'ятаєте – я акцентував вашу увагу на необхідності політичної реформи. А саме: на переході до принципово нової для України політичної системи – парламентсько-президентської.

    Від мого звернення минуло більш як півроку.

    Та цей час не можна вважати втраченим. Ідея політичної реформи почала активно обговорюватися в суспільстві. Зав'язалася широка дискусія. Дедалі більше громадян ставлять конкретні запитання про зміст і терміни реформи.

    За цей час в усіх без винятку політичних колах проявився весь спектр ставлення до неї – від повного сприйняття – до абсолютного заперечення.

    Було створено комісію для опрацювання проекту реформи. Однак багато з тих, хто співав осанну новій системі, більше того – рекламував себе як прихований її автор – саботував її роботу. Маю на увазі спеціально запрошених до неї представників опозиції. Не дала узгоджених результатів і робота комісії, створеної Верховною Радою.

    Можна довго міркувати, чому так сталося. Та висновок буде короткий. Більшість опозиціонерів, хоч і є прихильниками реформи, але розуміють її – значною мірою, вибачте, примітивно. Як суто арифметичний перерозподіл повноважень. Щось на зразок: забрати – та поділити.

    Щоправда, найбільш реалістичні політики дедалі більше усвідомлюють необхідність конструктивних кроків у проведенні реформи. І сьогодні відкриваються реальні можливості для співпраці влади з опозицією. Але поки прийшло це розуміння, час для спільної роботи було втрачено.

    Водночас, ризикувати майбутнім політичної реформи, майбутнім країни я – як президент – не хочу і не буду.

    Саме тому я вирішив вивести обговорення реформи з кола протистояння полярних політичних сил. Якщо політики не зможуть чи не хочуть домовитися – арбітром має стати весь народ.

    Люди мають обговорити основні положення реформи і самостійно висловити свою думку, а Верховна Рада – затвердити.

    Я звертаюся до вас із проханням узяти участь в обговоренні проекту політичної реформи. Виношу її на суд державних структур, але найголовніше – на суд громадськості. На ваш суд, шановні співгромадяни.

    Отже, чому слід переходити з президентсько-парламентської до парламентсько-президентської моделі?

    Якщо коротко: президентсько-парламентська система відіграла дуже важливу історичну роль – особливо в перші роки державності, забезпечуючи стабільність і суспільства, і держави. Але сьогодні абсолютно зрозуміло, що в діючій Конституції, по суті, був закладений механізм протистояння законодавчої та виконавчої влади.

    Зараз ситуація в економіці стабільна, почалося поступове економічне зростання.

    Останнім аргументом на користь реформи стали результати минулих виборів і підписання політичної угоди між парламентською більшістю і її урядом, створення самого коаліційного уряду. Маємо вже й практичний досвід співпраці уряду з фракціями більшості.

    Тепер слід іти далі. Закріпити цей досвід у змінах до Конституції.

    Яка реформа пропонується?

    Маємо прийти до політичної системи, що відповідає найбільш поширеній у демократичних країнах Європи - парламентсько-президентській моделі. Виборці обирають до парламенту депутатів від тієї чи іншої партії. Партії, які отримали найбільшу підтримку, створюють фракції в парламенті. Ці фракції формують більшість. Більшість – формує уряд.

    Більшість і уряд є стрижнем, серцевиною влади - за рахунок надання їм додаткових повноважень.

    Про які повноваження йдеться? Передбачається змінити порядок призначення прем'єр-міністра та формування складу уряду.

    Так, прем'єр-міністра має призначати парламент, президент – вносить кандидатуру на цю посаду, погоджену парламентською більшістю.

    Парламент також затверджує склад уряду, а уряд – керівників центральних органів виконавчої влади. Таким чином кожному буде зрозуміло, хто і за що в державі відповідає. Ви – за те, щоб обрати гідних. Ті, кого ви обрали – за те, щоб зібратися в більшість, більшістю сформувати уряд – і далі підтримувати його законами. Уряд – за щоденне управління економікою та соціальною сферою. Якщо міністри з тієї чи іншої партії показали свою нездатність покращити ситуацію, – на наступних виборах ви - я переконаний - не будете за них голосувати.

    За що відповідає президент? Він залишається гарантом конституційних прав і свобод громадян, незалежності та територіальної цілісності держави, верховним головнокомандувачем та представником держави на міжнародній арені.

    Для виконання цих функцій за ним і закріплюється призначення лише міністрів оборони; внутрішніх справ; закордонних справ; з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи; чотирьох інших керівників центральних відомств; глав державних адміністрацій – за поданням прем'єр- міністра. Це має заспокоїти тих, хто побоюється надмірного ослаблення інституту президентства.

    Така компромісна пропозиція дає змогу закріпити в Конституції єдність більшості та її уряду – заради спільної відповідальності перед вами.

    Але водночас – в Основному Законі мають бути передбачені гарантії стабільного функціонування такої конструкції влади. Щоб і зараз, і в майбутньому ті, кого ви обрали, не просто бажали, але й були зобов'язані створити більшість і сформувати уряд. Це буде основою стабільності в Україні.

    Саме тому президент має отримати право достроково розпускати парламент. Особливо підкреслю для тих, хто постійно закидає мені прагнення узурпувати владу: це право потрібне не конкретному Леоніду Кучмі як людині, а всім, хто і після мене виконуватиме функції президента.

    Це своє право президент може застосувати у трьох чітко визначених випадках. Перший: якщо депутати не спроможні протягом визначеного Конституцією часу сформувати більшість. Другий: якщо більшість не спроможна сформувати уряд. Третій: якщо парламент не може прийняти державний бюджет на наступний рік. І це – вичерпний перелік.

    Важливим елементом реформи стане нова структура парламенту. А саме – розподіл парламенту на дві палати. Одна – формується від партій і блоків, що перемогли на виборах за пропорційною системою. Друга – на основі рівного представництва всіх регіонів – областей та міст центрального підпорядкування. Завданням палати регіонів буде забезпечення надійного представництва територій України.

    Загальна чисельність Верховної Ради зменшується. Нагадаю, що і запровадження двопалатного парламенту, і зменшення депутатського корпусу – відповідають волевиявленню громадян під час всеукраїнського референдуму 2000 року.

    Назву ще кілька запропонованих змін.

    Слід розділити в часі вибори до Верховної Ради, органів місцевого самоврядування та вибори президента. Але щоб не перетворювати Україну на державу з безперервною виборчою кампанією, всі ці вибори мають відбуватися упродовж одного року – на один термін –п'ять років.

    І ще одне. Результати всеукраїнського референдуму повинні мати пряму дію і не потребують затвердження будь-яким органом влади. Адже воля народу – найвищий закон. Це світова практика.

    Шановні співвітчизники!

    Завтра я передаю до Верховної Ради проект Закону "Про внесення змін до Конституції України". Я також підписав Указ про винесення його на всенародне обговорення. Цей законопроект буде оприлюднений у засобах масової інформації та виданий окремою брошурою.

    І кожен громадянин зможе взяти участь в обговоренні проекту політичної реформи, висловити свої думки. Для цього буде багато можливостей: публічні дискусії, виступи в пресі, звернення до спеціальної робочої групи з питань реформи, у владні структури.

    Усі пропозиції та зауваження будуть ретельно вивчені й узагальнені державними структурами – з залученням до цієї справи наукових і громадських організацій, засобів масової інформації – і будуть подані до Верховної Ради.

    Ще раз прошу всіх, кому не байдуже майбутнє України, хто зацікавлений у збереженні демократичного напряму розвитку нашої держави, – взяти активну участь в обговоренні цього надзвичайно важливого питання.

    Дякую за увагу!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.03.05 | Адвокат ...

      Влучно!

      Дійсно: сатісФАК'шен -- ґарантіі!
    • 2003.03.05 | Mary

      Дякую. Вже насолодилася :-( (-)

    • 2003.03.05 | Franko

      Нiкакой оргазм нe сравнiтса с обiльним мочeiспусканieм :-( (-)

  • 2003.03.05 | Роман

    Візуалізуючи Кучму...

    http://maidan.org.ua/news/view.php3?bn=maidan_foto&bn=maidan_foto&key=1046899330
  • 2003.03.06 | Смогитель Вадим\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

    Re: А що в тому ЗВЕРНЕНІ могло бути? "Нє сКажітє мінє"...(-)



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".