МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

ОПТИМАЛЬНИЙ ВАРІАНТ перехідних положень справжньої політ.РЕФОРМИ

01/17/2004 | Володимир
Мета такої реформи – не зґвалтувати чинну Конституцію, а в законний спосіб вдосконалити окремі її положення.
Найкращий для всієї Української Нації варіант перехідних положень можливої політичної реформи, на моє глибоке переконання, повинен бути таким:
2004 рік:
1. Верховна Рада (далі - ВР) приймає, а Президент підписує закон про вибори народних депутатів України на пропорційній основі (стовідсотково), тобто виключно по партійним спискам. Згідно цьому закону, повністю ліквідуються одномандатні виборчі округи і встановлюється єдиний загальнодержавний одномандатний виборчій округ;
2. 31 жовтня відбувається 1-й тур загальних прямих (народних) виборів Президента України. 14 листопада можливий 2-й тур виборів – повторне голосування;
3. Новообраний Президент України офіційно вступає на посаду голови держави (відбувається інаугурація) і здійснює всі свої повноваження, визначенні Конституцією (яка може бути змінена тільки після наступних виборів до ВР), протягом п’яти років.
2006 рік:
1) В останню неділю березня відбуваються вибори нового складу ВР (за новим законом про вибори народних депутатів);
2) ВР нинішнього скликання припиняє повноваження, народні депутати новообраного парламенту приступають до своїх повноважень і здійснюють їх згідно чинної Конституції, терміном в чотири роки;
3) Склад Кабінету Міністрів формується або змінюється більшістю народних депутатів від конституційного складу ВР, утвореною новообраним парламентом;
4) ВР повинна прийняти Закон “Про Регламент” (якщо до цього часу його не приймуть);
5) ВР може прийняти рішення про перехід України до парламентсько-президентської республіки. При цьому необхідно гарантувати право визначення способу обрання Президента України і народних депутатів виключно на всеукраїнському референдумі з подальшою обов’язковою імплементацією волі народу у ВР
2007 рік:
1. Може відбутися всеукраїнський референдум з приводу визначення способу обрання Президента України (всенародно або в парламенті) і народних депутатів (на виключно пропорційній, змішаній, виключно мажоритарній основі).
2. Імплементація волі народу, висловленої на референдумі у ВР.
У разі прийняття відповідного рішення результати референдуму повинні вступити в силу при обранні наступного Президента у 2009 році і при обранні наступного парламенту у 2010 році.
Ліквідація посади Президента України (як виборної посади) або зменшення терміну його повноважень може відбутися тільки через всеукраїнський референдум і не раніше, ніж у 2010 році.
.................
Всі, хто повністю і беззастережно підтримує саме такий, найкращий варіант (на моє глибоке переконання) перехідних положень політичної реформи, може підписатися (“Я згоден”). Хто категорично або частково не згоден, може висловити свої думки і навіть запропонувати свій варіант.
Юристів демократичної опозиції прохав би вдосконалити необхідні моменти, у відповідності до вимог офіційного юридичного оформлення цього (або якогось іншого) варіанту з метою подальшого його оприлюднення як позиції “НАШОЇ УКРАЇНИ”, Блоку Юлії Тимошенко та інших прогресивних і демократичних опозиційних сил.

Відповіді

  • 2004.01.18 | Володимир з Дніпропетровщини

    ОПТИМАЛЬНИЙ ВАРІАНТ... (з удосконаленим текстом - читати ТУТ!).

    Мета такої реформи – не згвалтувати чинну Конституцію, а в законний спосіб вдосконалити окремі її положення.

    Найкращий для всієї Української Нації варіант перехідних положень можливої політичної реформи, на моє глибоке переконання, повинен бути таким:

    2004 рік:
    1. Верховна Рада (далі - ВР) приймає, а Президент підписує закон про вибори народних депутатів України на пропорційній основі, тобто виключно по партійним спискам. Згідно з цим законом, повністю ліквідуються одномандатні виборчі округи і створюється єдиний загальнодержавний багатомандатний виборчій округ;
    2. 31 жовтня відбувається 1-й тур загальних прямих (народних) виборів Президента України. 14 листопада можливий 2-й тур виборів – повторне голосування;
    3. Новообраний Президент України офіційно вступає на посаду голови держави (відбувається інаугурація) і в подальшому здійснює всі свої повноваження, визначені Конституцією України (яка може бути змінена тільки після наступних виборів до ВР), протягом п’яти років.

    2006 рік:
    1. В останню неділю березня відбуваються вибори нового складу ВР (за новим законом про вибори народних депутатів);
    2. ВР нинішнього скликання припиняє повноваження, народні депутати новообраного парламенту приступають до своїх повноважень і здійснюють їх згідно чинної Конституції, (терміном в чотири роки);
    3. Склад Кабінету Міністрів визначається або змінюється простою більшістю народних депутатів від конституційного складу ВР (226 депутатів), утвореною новообраним парламентом;
    4. ВР повинна прийняти Закон “Про Регламент” (якщо до цього часу його не приймуть);
    5. ВР може прийняти рішення про перехід України до парламентсько-президентської республіки. При цьому необхідно гарантувати право визначення способу обрання Президента України і народних депутатів виключно на всеукраїнському референдумі з подальшою обов’язковою імплементацією волі народу у ВР.

    2007 рік:
    1. Може відбутися всеукраїнський референдум з приводу визначення способу обрання Президента України (всенародно або в парламенті) і народних депутатів (на виключно пропорційній, змішаній або виключно мажоритарній основі).
    2. У ВР повинна відбутися імплементація волі народу, висловленої на референдумі.

    У разі прийняття відповідного рішення результати референдуму повинні вступити в силу при обранні наступного Президента у 2009 році і при обранні наступного парламенту у 2010 році.

    Ліквідація посади Президента України, зменшення терміну повноважень глави держави може відбутися тільки через всеукраїнський референдум і не раніше, ніж у 2010 році.
    .................
    Всі, хто повністю і беззастережно підтримує саме такий, (найкращий, на моє глибоке переконання) варіант перехідних положень політичної реформи, може підписатися (“Я згоден”). Хто категорично або частково не згоден, може висловити свої думки і навіть запропонувати свій варіант.

    Юристів демократичної опозиції прохав би вдосконалити необхідні моменти, у відповідності до вимог офіційного юридичного оформлення цього (або якогось іншого) варіанту при погодженні із лідерами опозиції з метою подальшого його оприлюднення - як позиції Блоку Віктора Ющенка “Наша Україна”, Блоку Юлії Тимошенко та інших прогресивних і демократичних опозиційних сил (представлених або не представлених в нинішньому парламенті) стосовно проведення демократичної політичної реформи на законних, прозорих підставах.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".