МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

05/28/2004 | Тетяна Монтян
в одній цікавій та корисній справі. Особливо вітаються будь-які думки осіб, що мають медичну або спортивну освіту.

Я пишу зараз статтю про те, як дурять людей, що мають одночасно зайву вагу та бажання її позбутись, підвищену навіюваність та понижений інтелект. Маються на увазі реклами всіляких “біодобавок для позбавлення від зайвої ваги без фізичних вправ та виснажливих дієт”, “диво-шорти для спалювання жиру на талії та стегнах”, “ручні тренажери - вбийживіт” та тому подібний мотлох.

Звичайно, будь-яка нормальна людина знає, що позбавитись зайвої ваги можна єдиним способом – одночасними анаеробними та аеробними фізичними вправами та збалансованою дієтою з пониженим вмістом жирів та вмістом калорій, трохи меншим, ніж спалюються. Все інше – протирічить першому закону термодинаміки.

Але є купа вухатих та довірливих, які, крім як в магічну силу біодобавок та шортів, вірять також в провидиць та гадалок, і таких захистити від витягування бабок з їх кишень спритними шахраями може лише держава. Наша держава цим не займається і займатись не збирається, бо чиновники отримують відповідні “відкати” від розповсюджувачів, а медики через власне жебрацьке становище допомагають “просувати продукт на ринок”.

Отже, питання:

1. Чи є “за бугром” подібні реклами “для ожирілих домогосподарок”? Що саме і я якій формі рекламується?
2. Чи дозволено медикам займатись розповсюдженням такого лайна, “користуючись своїм медичним авторитетом”?
3. Чи є в західному суспільстві розуміння того, що подібна реклами відверто недобросовісна, тобто рекламувати подібне - все одно, що вічний двигун або філософський камінь?
4. Чи втручається держава в цю справу і в якій формі? А може, комусь відомо про відповідну судову практику?

Заздалегідь всім дякую.

Відповіді

  • 2004.05.28 | Patriot

    Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

    У Німеччині такий мотлох активно рекламується, правда без порад лікарів. Про судові позови чув тільки в індивідуальному порядку, але чи вони мали ефект невідомо. Держава у такі речі не втручається. Особливо активно продаються різні шорти і тренажери.
  • 2004.05.28 | НеДохтор

    >> weightlosscases (+)

    Тетяна Монтян пише:
    > ...> 4. Чи втручається держава в цю справу і в якій формі? А може, комусь відомо про відповідну судову практику?
    >


    судові справи
    >> http://www.ftc.gov/opa/2003/12/weightlosscases.htm

    рекомендації
    >> http://www.ftc.gov/bcp/conline/pubs/buspubs/wgtguide.htm
  • 2004.05.28 | Shooter

    Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

    Тетяна Монтян пише:
    >
    > Отже, питання:
    >
    > 1. Чи є “за бугром” подібні реклами “для ожирілих домогосподарок”? Що саме і я якій формі рекламується?

    Є - і багато. Нагадаю Вам, що "найгрубші" нації - американці та англійці.

    > 2. Чи дозволено медикам займатись розповсюдженням такого лайна, “користуючись своїм медичним авторитетом”?

    Воно не зовсім лайно - що стосується всяких Slim Fit-ів етс. Просто їх необхідно комбінувати зі спортом. На цьому, звісно, ніхто не наголошує.
    Ну і - дозволено.

    > 3. Чи є в західному суспільстві розуміння того, що подібна реклами відверто недобросовісна, тобто рекламувати подібне - все одно, що вічний двигун або філософський камінь?

    Чому недобросовісна? Реклама подає відносну правду. Якби була неправда - фірма, котра рекламує, може мати великі фінансові проблеми.

    > 4. Чи втручається держава в цю справу і в якій формі? А може, комусь відомо про відповідну судову практику?

    Не держава як така, а спеціальний незалежний орган (в т.ч. і "від держави", себто від виконавчої влади), котрий регулює питання реклами. Наскільки знаю, може діяти двояко: за своєю ініціативою, або за ініціативою групи конс'юмерів.

    Крім того, існує потужна реклама "превентивних" продуктів під лозунгом "як не стати грубим/грубою".

    Розкажу про два випадки "з життя". Один мій знайомий в Канаді 2 тиждні продавав енциклопедії door to door, причому ціна однієї була біля 2000 канадійських доларів (багато томів). Робилося то наступним чином: його машиною завозили в певний район і залишали з мішком енциклопедій (в буквальному змісті слова), після чого він 8 годин стукав в двері. Що його здивувало - що кожена день його "викидали" в бідних кварталах, де купа людей існувала лише на допомогу по безробіттю. Коли він запитався "Чому?", йому пояснили - цій цільовій групі найлегше "втерти" енциклопедію. Причому, найвбивчишій аргумнентом було "якщо Ви купити цю енциклопедію, то Ваші діти будуть її читати, стануть мудрими і зуміють заробити багато грошей" (подавалося то, звісно в непрямому вигляді). Ця фраза мені нагадала таку саму, по-суті, фразу нашого "мудрого лідєра": "Нема чого політікой займаться (про себе - бидлу). Нада работать (про себе - на папу да другіх босов) - тоді всьо будєт чьотко."

    І другий приклад. На 10 років однієї словацької компанії, котра дає позички на будівництво, зробили "промоушн акцію" - при купівлі певних будматеріалів "позичальник", дефакто, доплачував певну суму таким чином, що десятина від купленого виходила задармо. Під цей шум розпочали біґбоардну кампанію. На рекламі були зображені десять голих дівчат/жінок (з гарними фігурами. ходили чутки, що це навіть не були професійні модельки), кожна з цеглою в руках, поставлені таким чином, що "геніталії та груди" :) були прикриті. Проте на рекламі був досить двозначний надпис: "Кожна десята - задурно!" (Певні місцеві мачо твердили, що в житті - з точністю до навпаки: лише кожна десята - за гроші :) ). Після певного періоду у відповідну комісію звернулася якась словацька громадська організація з вимогою поміняти надпис, оскільки він принижує гідність жінок. Регулювальний орган з цим погодився і фірма змінили надпис на рекламі. До суду справа не дійшла.
  • 2004.05.28 | Z Afin

    Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

    Pryvit!

    Hretsija - krajina, de tovstykh liudej napevno najbilshe v EvroSojuzi. I tut spravdi tsykh program iz skhudnennia - tysiachi. Sprobuju shchos dlia tebe znajty. Daj meni svij email i ja tobi napyshu.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.05.28 | Shooter

      Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

      Z Afin пише:
      > Pryvit!
      >
      > Hretsija - krajina, de tovstykh liudej napevno najbilshe v EvroSojuzi.

      Найбільше в EU - в UK.
  • 2004.05.28 | Mary

    Може трохи офтопік, але - анорексія

    Мене особисто більше б цікавив не так "фінансовий" бік проблеми (в сенсі шо затуркані домогосподарки витрачають свої скромні заощадження на сумнівної якості засоби схуднення), як "ідеологічний" - в сенсі що юні й незіпсовані легко-навіювяні дівчатка переймаються своїм схудненням до такої міри, що це має летальні наслідки. Анорексія тобто.

    Не знаю, наскільки проблема усвідомлена в Україні (вона й на заході активно замовчується), але я, при тому, що я в Україні буваю два місяці в рік за одне лише літо чула про два чи три смертні випадки від анорексії лише серед "знайомих моїх знайомих".
    При тому, звісно, анорексією це ніхто ж самозакоханих галицьких батьків це не назве - перевтома, стрес, виснаження, і т.д. Ну і взагалі, анорексія - капіталістична хвороба. Поява в Україні свідчить про те, що ми рухаємося саме туди.

    Тобто якби я воювала з рекламою засобів для схуднення, то це було б не тому, що дУрні на це купуються, я тому, що "діти" - підлітки, молоді жінки, молоді спорцмени від цієї пропаганди вмирають.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.05.28 | Тетяна Монтян

      2 Z Afin: my e-mail - mon_stroire@yahoo.com(-)

    • 2004.05.28 | Василь Петрович

      Не сотворіть собі кумира з Заходу.

      Пані Тетяно, а навіщо Вам Захід? Невже то для Вас визначальний показник?

      Мені особисто, було б цікаво прочитати Ваші особисті дослідження по питанню впливу реклами на людей. Ви є неординарна людина, як і багато інших, і тому важливо мати і висловлювати саме своє бачення.

      Чи не здається Вам, що ЗМІ сьогодні взагалі перетворюються в Засоби Масового Зомбування. Що вдягати, як спілкуватись, що споживати, навіть як кохати. Я вже не кажу про "Як голосувати" чи "Хто справжній патріот".

      Індивідуальність вбивається. З нас роблять роботів. А враховуючи, що ЗМІ знаходяться (чомусь) в руках представників певної національності, то можна зробити висновок, що еволюція людства припинилася. Навіть революції, в єпоху володарювання ЗМІ, стають фантастикою.

      Нас ведуть. Куди? Не хочете про це подумати, поговорити чи написати?
  • 2004.05.28 | може допоможе

    Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

    Тетяна Монтян пише:
    > 1. Чи є “за бугром” подібні реклами “для ожирілих домогосподарок”? Що саме і я якій формі рекламується?
    > 2. Чи дозволено медикам займатись розповсюдженням такого лайна, “користуючись своїм медичним авторитетом”?
    > 3. Чи є в західному суспільстві розуміння того, що подібна реклами відверто недобросовісна, тобто рекламувати подібне - все одно, що вічний двигун або філософський камінь?
    > 4. Чи втручається держава в цю справу і в якій формі? А може, комусь відомо про відповідну судову практику?
    >

    1. є повно подібних реклам. Рекламується те ж, що і в Україні. Просто в Україну переноситься копія західної маркетингової стратегії продукту без особливих змін (усюди на світі є люди, котрі бажають покращити свій зовнішній вигляд особливо не прикладаючись, а лише розраховуючи на пігулку).

    2. Не заборонено, нижче знайдете приклад. Ви юрист, знаєте різницю між "дозволено" і "не заборонено".

    3. Розуміння є, але люди завжди віритимуть у чудеса і завжди спробують, а ну ж поможе.

    4. Втручається, якщо є скарги. Скарги переважно стосуються "misleading claims" (нижче приклад), часом негативних наслідків, виявлених дослідженнями лікарів, котрі сприймаються урядом значно серйозніше. До останніх можна віднести відому історію з Fen-Phen, котрий справді допомагав схуднути (щось там блокував у мозку), але побічним ефектом виявилися зміни у клапанах серця, що викликали випадки смерті. Медикамент у 1997 році швиденько знято з продажу. Компанію, здається, судили як class action suit. Спробуйте знайти про це пошуком.

    Є багато прикладів misleading claims в індустрії, що продає харчові додатки для спортсменів (щось там збільшує м'язову масу і зменшує жир). Чи, наприклад, повно таких у косметичній індустрії (крем, що омолоджує).

    Існує простий індикатор на визначення ефективності таких кремів, чи додатків. На Заході усі засоби (препарати), що змінюють щось у тілі людини, тобто, таки діють, як і оголошується, попадають під категорію drugs, а не supplements (як напр. вітаміни, харчові додатки, креми і т.д), отже, продаються лише за рецептом. Отже, якщо крем справді працює, він має продаватися за рецептом.

    Відповідно, для спортсменів справді ефективними є анаболічні стероїди (належить до performance enhancing drugs), отже, вони не продаються взагалі, навіть за рецептом, бо є заборонені спортивним комітетом. В США рішення про приналежність до drugs чи supplements робить Federal Drug Association (FD). Натомість усякі білкові supplements продаються вільно, бо діють так само, як і звичайна їжа. Часто їжа є набагато ефективніша і дешевша, ніж ті supplements.

    Існує один тип білку для спортсменів (whey protein), який виробляють з сироватки молока і який справді має найвищу біологічну вартість (120 одиниць), але у чистому вигляді він неймовірно дорогий, тому часто його лише трохи додають до наповнювачів, які здоровенними банками продають для спортсменів. Кількість цього whey protein є там такою малою на дозу, що практично ніякого ефекту не має. Якщо б використовували чистий whey protein, то це допомагало б трохи краще будувати м'язову масу при відповідному режимі тренування, відпочинку і т.д.

    Ще одним спортивним supplement, що справді діє є creatine, що виготовляють з м'яса. Він дозволяє збільшити зусилля через процес звільнення енергії (здається є попереднім кроком перед аденозинтрифосфорною кислотою, що і є джерелом енергії в тілі). Хоча останнім часом уже йдуть розмови про змінну статусу цього препарату.

    Недавно було заборонено використовувати, як supplement ефедру, що застосовувалася у препаратах на схудження. Вона має невеликий термогенічний ефект, тобто, злегка прискорює процеси в тілі, що вимагає звільнення додаткової енергії і використовує для цього жир. Але в деяких людей це приводило до серцевих приступів.


    з ABCNews недавнє журналістське дослідження.

    Slim Chance
    Diet Pills Promise Rapid Weight Loss, With Faulty Tactics

    April 23 — Diet pill commercials often make it seem so easy to lose weight; an overweight person is shown photographed with their flab and then pictured with a new fit physique. How do they do it?

    In a special report, 20/20 investigated such claims and found three common gimmicks used to play with the truth from manipulating photos and quoting experts who aren't what they seem to ads that hype up claims without valid scientific support.

    Take this for example: in one ad for an old formula of Hydroxycut, Marla Duncan claims she lost 35 pounds. It was "so easy," she said. Missouri attorney general Jay Nixon found one very good reason why — when she took the before picture Duncan had recently been pregnant and given birth.

    Is this just downright deceptive?

    "We wouldn't be suing people if we didn't think that they were deceptive," Nixon told ABCNEWS.

    Hydroxycut said many of their ads did disclose Duncan's recent pregnancy and said their pills are proven to work. But Nixon has his own view. "They care more about their bottom line than your waistline," he said. He is suing the company for misrepresentation, which they deny.


    Bulking Up to Slim Down

    There's nothing like gaining weight before going on a diet.

    In 2001, Mike Piacentino was featured in before and after pictures for Xenadrine. He started out as a competitive bodybuilder, but Todd Macaluso, an attorney who is fighting Xenadrine's appeal of a case he brought over weight loss claims says Piacentino testified that the company paid him to eat.

    "They gave him a food allowance and they said, you know, you've got to fatten up," said Macaluso. "Eat like a pig, gain as much weight as you can, stop working out."

    Piacentino put on the pounds by skipping his workouts and then gorging on endless boxes of doughnuts and gallons of ice cream. Soon it was time to take the before picture.

    "They told him to stick his stomach out. They told him to have a frown on his face. They told him to wear baggy shorts," said Macaluso. "They told him to pull his shorts down below his belly button and they told him to stand there like he was a slob."

    When it was time to lose the weight, Macaluso said the company had the former weight lifter take Xenadrine. He also used his bodybuilding expertise and worked out hours at a time, sometimes twice a day, to get back into shape.


    Dubious Doctor Endorsements

    When doctors are included in commercials to promote a product, their praises are not always what they seem.

    In one example, a group of doctors gave glowing testimonials for Xenadrine, but New Jersey attorney general Peter Harvey is suing the company for using the specialists to mislead the public. "They had not given [Xenadrine] to their own patients," said Harvey. "And they wouldn't give it to their own patients."

    So why did they endorse the product? Harvey thinks the $1,000 they were each allegedly paid may have had something to do with it and said they were paid to "read a script."

    At least Xenadrine relied upon real medical doctors to "endorse" their diet pills. An Alka Slim infomercial introduces their expert as Dr. Tom Morter. He provided a 30-minute talk on the science behind Alka Slim pills but never mentioned the fact that he's not a medical doctor.

    When ABCNEWS asked an Alka Slim executive if Morter is a chiropractor, Jay Hanson said "yes" but refused comment on why that is not mentioned in the infomercial.

    "He probably wouldn't have the same credibility if people knew that," said University of Florida pharmacology professor Paul Doering.

    "Do you think it's a coincidence that no one said he's a chiropractor?" asked Doering. "No. The natural progression is if you see the word doctor, then it's assumed that that person is a medical doctor."


    Medical Miracles?

    There's also a troubling new advertising twist — supplements touting weight loss with medical miracles.

    An Ultimate HGH infomercial says that the product will "remove wrinkles, improve skin elasticity, increase memory retention … and improve vision."

    The ad even gives the outrageous impression that the pills can help treat cancer. A woman is quoted saying she was diagnosed with advanced stages of the disease. She goes on to say, "Within six weeks of my treatment, they sent me for an ultrasound." She goes on to say the test was clear and says, "Thanks to the product, I'm looking down a new road and I'm healthy."

    When confronted in person, the president of Ultimate HGH, Stephan Karian responded by asking ABCNEWS to "get off the premises."

    "Don't you think that if there was a cure for cancer … that it might reach the newspapers, it might be on television, in fact there might be a Nobel Prize waiting for that guy's mantle?" said Doering.

    Another person who seems to be in line for that Nobel Prize is Alex Guerrero of Supreme Greens. His ad features oddball theories and also seems to promise a cure for cancer along with most other degenerative diseases from heart disease to diabetes and arthritis.

    After reviewing these infomercials, Doering said, "They take bits and pieces of the truth and sprinkle it into nothing more than a bunch of fabrication."

    But in his infomercial, Guerrero says he has a clinical study of 200 terminal patients to prove his theories. When ABCNEWS showed up and asked to see the studies Guerrero said, "There is no study." He said the clinical study was based solely on the patients he sees and has not published a written study.

    Guerrero said the production company, ITV, twisted his words unfairly to make his vegetable supplement seem like a miracle pill, which he admitted it is not. ITV claimed Guerrero saw the ad and never complained to them about its content.

    Is it really possible that manufacturers can make claims for their products without adequate data?

    "Talk is cheap ... that's the common misbelief, that somebody up there is looking out for us," said Doering. "But in fact, the regulation of the dietary supplement industry is so lax that it comes as close as I can think of being totally unregulated."

    The bottom line: Never underestimate how low some marketers will go to sell you that magic pill. Just remember, the only real magic is diet, exercise and a healthy dose of skepticism.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2004.05.29 | Тетяна Монтян

      Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

      Дуже всім дякую, а особливо людині під ніком "може допоможе". Я знала, що стосовно ефедри йдуть дебати, але не впіймала момент, коли її заборонили.
      Але, якщо неважко, наведіть якійсь транскрипт західної реклами. невже дозволяють, як у нас, казати: "Зїжте ці пігулки, зроблені з витяжок акулячого хряща, препарата яхімбе та китайської рослини юй-шу, і ви втратите 10 кг ваги за 2 тижні без дієт та тренувань".
      Який хоч приблизно склад препаратів для похудіння, що втюхують західним домогосподаркам?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2004.05.29 | юрко

        Re: Майданівці, особливо закордонні! Прошу допомогти

        Тетяна Монтян пише:
        > Дуже всім дякую, а особливо людині під ніком "може допоможе". Я знала, що стосовно ефедри йдуть дебати, але не впіймала момент, коли її заборонили.
        > Але, якщо неважко, наведіть якійсь транскрипт західної реклами. невже дозволяють, як у нас, казати: "Зїжте ці пігулки, зроблені з витяжок акулячого хряща, препарата яхімбе та китайської рослини юй-шу, і ви втратите 10 кг ваги за 2 тижні без дієт та тренувань".
        > Який хоч приблизно склад препаратів для похудіння, що втюхують західним домогосподаркам?

        1. використання supplements з ефедрою заборонено в США, в інших країнах по-різному.

        2. "Slim essentials" - Основи похудіння. Зменшуй вагу вдень і вночі. Клінічно доведена, повністю на природніх складниках, двічі на день система.
        Ви втратите 30 фунтів за 30 днів. (десь 13 кг), або ми повернемо Вам Ваші гроші. 30 фунтів за 30 днів за 30 доларів.

        Оця остання, в принципі, належить до так званих crush diet, тобто, раптово діючих дієт. Ця дієта використовує знання, що вуглеводи, тобто, найдоступніше джерело енергії отримані з, наприклад, хліба, картоплі, тобто, фактично усього, що перетворюється в тілі в прості цукри (глюкоза), має властивість чіплятися однією молекулою до двох молекул води. Отже, при різкому обмеженні кількості вуглеводів, вода не має до чого приєднуватися і швидко виводиться з організму.

        До цього феномену додається використання діуретиків, котрі додатково спричиняють виведення води. Отже, справді відбувається різке зменшення ваги тіла. Але, не за рахунок жиру, накопиченого під шкірою, що мало б бути метою.

        Тоді, клієнт закінчує "співпрацю" з шарлатанами і починає знову нормально їсти. Але проблема в тому, що під час різкого короткочасного обмеження кількості вуглеводів тіло ще не встигло переключитися на використання жиру та білків для утворення енергії, як, наприклад в дієті Аткінсона (здається в Польщі її звуть "дієта максимальна"). В цей момент тіло утворює певну ензиму, завдання якої є "гуляючи" по кров'яному руслі захоплювати будь-яку молекулу простого цукру і перетворювати її у жир для зберігання під шкірою.

        Справа у тому, що тіло сприймає різке початкове обмеження вуглеводів, як голод. Тобто, загрозу життю і включає механізм захисту. Отже, ця ензима, як лише закінчується ця дієта є присутньою в крові і як лише людина починає нормально, навіть у невеликій кількості, споживати вуглеводи, відразу їх захоплює і перетворює в жир, котрий закладає під шкіру "про всяк випадок". Отже, людина відразу різко набирає вагу, як за рахунок відновленої кількості затриманої води, так і новоутвореного жиру.

        Тоді, людина знову "сідає" на цю дієту і знову усе повторюється. Це звуть "йо-йо" дієтою за японською іграшкою йо-йо, котра рухається згори вниз і навпаки.

        Згадане Вами yohimbe застосовується не для схудження, а для покращення ерекції в чоловіків при імпотенції :) . Дослідження показали, що воно має "скромний ефект, особливо у випадку еректильної дисфункції, викликаної психологічними факторами." Ну, мабуть не варто пояснювати, що ця фраза означає... Кажуть, що мертвому кадило також сильно допомагає.

        3. склад препаратів, мабуть, точно такий самий, як і в Україні. Просто Україна стала нововідкритим ринком для цих товарів, котрі вже понад століття продаються на Заході. Десь трохи препаратів з лікарських рослин, десь трохи мінеральних солей, напр. хром піколінат, котрий трішечки підвищує метаболізм, тобто, дозволить, як повезе, схуднути на півкілограма, десь трохи взагалі суміші води з, напр. мінільмальною дозою гліцерину - як у засобі, котрий рекламується "Спалюй жир підчас сну."

        Напр. з наведеного вище "Slim essentials" склад такий - Citrus aurantium, котрий має невеликий термогенний ефект, тобто, трішки піднімає метаболізм. Це підняття легко "компенсується" додатковим бутербродом з подвійним сиром. Тоді, Garcinia cambogia - що має hydroxycitric кислоту. Ця кислота трішки приглушує апетит. Зрештою, звичайна чорна кава у великих кількостях також приглушує апетит.

        Тоді, Silybum marianum - звичайний будяк, котрий має певні властивості для покращення роботи печінки. Тоді Gymnema sylvestre, що допомагає - це ключове слово "допомагає" - підтримувати баланс цукру в крові. Ну, це на їх думку. Тоді Collagen Hydrolysate, що є джерелом амінокислот. Але набагато кращим джерелом амінокислот є звичайна яловичина. Тоді, Bromelain, що є ензимою травлення. Правда, цієї речовини є набагато більше у звичайному ананасі.
  • 2004.05.29 | Костя Порох

    Подібна реклама - нормальна

    Тетяна Монтян пише:
    > 1. Чи є “за бугром” подібні реклами “для ожирілих домогосподарок”? Що саме і я якій формі рекламується?

    Це не для домогосподарок, а для всіх. Рекламуються ТАК САМЕ, як і в Україні.

    > 2. Чи дозволено медикам займатись розповсюдженням такого лайна, “користуючись своїм медичним авторитетом”?

    Можна. Лікарі не можуть рекламувати prescription drugs. А це і не ліки, ні в Укр ні тут.

    > 3. Чи є в західному суспільстві розуміння того, що подібна реклами відверто недобросовісна, тобто рекламувати подібне - все одно, що вічний двигун або філософський камінь?

    Це добросовісна реклама.

    > 4. Чи втручається держава в цю справу і в якій формі? А може, комусь відомо про відповідну судову практику?

    Наскільки я знаю, за рекламою слідкують багато агенцій. В цьому випадку, думаю... FDA моніторила б час від часу, Fed Drug Administration, та і штатна служба. Але всі приклади які ви назвали - законні, моральні, і не входять у зону контролю FDA.

    > Заздалегідь всім дякую.
  • 2004.06.01 | Михайло Свистович

    Я хоч і не споживаю подібної пурги, але з радістю замочив би цих

    "рекламодавців" вкупі з ріними там "цілителями" з листами "Вам повезло".

    І не тому, що люблю Монтян (я її не люблю, за що її любити?), а просто бачу наслідки подібного затуркування на гаманцях багатьох співвітчизників. Добре, якби в нас був достатній життєвий рівень, і вони з жиру бісились, а то ж часом останні гроші витрачають на цю фігню.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".