МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Операція "Ні-фігні !". Або "антирехворма". Попереднє обговорення

04/08/2005 | Sean
Пора! Не чорна і не жовта. Просто пора. Гострити і використовувати осикову палю для потворного і небезпечного законодавчого бастарда, висліду соїтія у конституцієборчому екстазі Мороза О.О. та відморозов з (о) і не (о).

Отже, шановному товариству пропонується ознайомитися з проектом відкритого звернення до Президента, котре незабаром буде розміщене на сайті для підписання.

УВАГА! Гілка лише для конструктиву і пропозицій за темою.
Вітаються конструктивні пропозиції та зауваження.
Пропозиції вітаються ще більше.
Офтопіки, лайки, пустозвонна балаканина вбиваються на місці.

---------------------------------------------------------------
Президенту України
Ющенку В.А.

01220, м. Київ-220, вул. Банкова 11


ВІДКРИТИЙ ЛИСТ


"____" квітня 2005 року


Вельмишановний Вікторе Андрійовичу,



Український народ, висловивши своєю більшістю власну волю на минулих виборах і відстоявши свій вибір на Майдані, реалізував, як єдиний носій суверенітету у країні своє священне конституційне право обирати Президента – він обрав Вас.
Обираючи Вас Президентом і обстоюючи Вашу і, відтак, свою перемогу, громадяни України чи не вперше в історії держави наповнили реальним змістом конституційні положення щодо суверенітету народу і вільного народного волевиявлення (ст.5, 69, 71 чинної Конституції України). Вони обрали свого Президента, на строк і з повноваженнями, визначеними Основним Законом.

На жаль, побічним вислідом виборчого процесу, що проходив у жорсткому протистоянні з системою, котра визначально була побудована на позаправових і антидемократичних засадах, став, як результат політичних домовленостей, Закон України від 08.12.04 №2222-IV "Про внесення змін до Конституції України". Оцінюючи цей законодавчий акт з юридичних і загальногромадянських позицій, слід констатувати наступне:
1. Законопроект №4180 перетворився на Закон з фундаментальним процедурним порушенням: проголосовано було текст, істотно змінений у порівнянні з тим, що проходив розгляд у Конституційному Суді, хоча за змістом ст. Основного Закону в цьому разі є необхідним повторний розгляд зміненого законопроекту в органі конституційного судочинства.
2. Закон №2222-IV, за нашим переконанням і за висновками багатьох провідних фахівців, є внутрішньо суперечливим і таким, що не відповідає вимогам сучасного етапу розвитку Української держави, надто – з врахуванням європейських перспектив, що відкрилися перед Україною з Вашим обранням на посаду Президента.
3. Врешті, і це найголовніше, Закон №2222-IV не лише не відповідає, а йде врозріз з вектором народного волевиявлення, спрямованим на обрання голови держави на визначений у Конституції термін з визначеними у Конституції повноваженнями.
На цьому необхідно окремо наголосити. Відповідно до ст.103 Конституції Президент України обирається громадянами строком на 5 років, при цьому повноваження Президента зафіксовані у ст.106. Слід зазначити, що у п.2 ст.1 Закону України "Про вибори Президента України" також зазначено, що Президент обирається на строк, визначений у Конституції. Єдино можливий висновок з цього є однозначним як юридично так і політично: фактом обрання Президента України народ надає йому на 5 років обсяг повноважень, зафіксований у чинній Конституції на момент волевиявлення народу. Інше розуміння, навіть абстрагуючись від формальної юриспруденції, просто не має нічого спільного з демократичними принципами. Відповідно, народні депутати, що голосували за "політреформу", не мали ні юридичного, ні тим більш морального права таким чином втручатися у площину вибору народом, відповідно до конституційних норм, глави держави. Таке втручання прямо суперечить принципу народного суверенітету і виключному праву самого народу встановлювати конституційний лад. До того ж Закон №2222-IV, фактично вводячи можливість дострокового припинення частини повноважень Президента, суперечить ст.108 Конституції, котра, кажучи лише про можливість дострокового припинення всіх повноважень (як комплексу), нічого подібного не передбачає. Вести розмову про зміну повноважень Президента можливо лише стосовно нової каденції наступного глави держави.
Політична доцільність не може домінувати над народним волевиявленням, а воля народу не може бути предметом кулуарних домовленостей групи осіб, нехай і наділених депутатськими повноваженнями.

Вельмишановний пане Президенте!

У Вашій інавгураційній промові на Майдані Незалежности Ви, зокрема, сказали, що беззаконня не може стати нормою в державі і що Ви бачите Україну державою, керованою верховенством права. Наприкінці минулого року верховенство права захистили самі громадяни. Тепер настає Ваша черга як гаранта Конституції. Ми не заперечуємо доцільність внесення змін до чинної Конституції, але твердо переконані, що такі зміни, спрямовані на максимальне забезпечення громадянських прав і свобод, ефективне функціонування державного апарату в контексті європейської перспективи України, мають стати наслідком публічного суспільного обговорення і проходження юридично бездоганної процедури. Інакше буде попрано народний суверенітет, заперечено принцип верховенства права і поставлено під перманентний сумнів легітимність Основного Закону.
Враховуючи вищевикладене, звертаємося до Вас з проханням вжити необхідних юридичних і політичних заходів для захисту чинної Конституції і, водночас, для започаткування процесу насправді демократичної конституційної реформи.

Зі щирою повагою,

Відповіді

  • 2005.04.08 | Євген Захаров

    Re: Операція "Ні-фігні !". Або "антирехворма". Попереднє обговорення

    Дуже гарний текст, все вірно і точно. Особливо мені подобається підкреслення думки, що реформу не можна проводити, оскільки це буде означати порушення народного суверенітету: Президент обраний саме з тими повноваженнями, які існують в Конституції.

    Цій кампанії потрібне відповідне інформаційне забезпечння. Основне тут те, що усі будуть вважати, що це чиїсь політичні ходи, хоча ми від цього абсолютно далекі. Я думаю, що важливо донести ці думки до головних політичних гравців - Ющенка, Тимошенко, Зінченка, Порошенка, Литвина.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.04.10 | Д.Потєхін

      Re: Операція "Ні-фігні !". Або "антирехворма". Попереднє обговорення

      Євген Захаров пише:

      > Цій кампанії потрібне відповідне інформаційне забезпечння. Основне тут те, що усі будуть вважати, що це чиїсь політичні ходи, хоча ми від цього абсолютно далекі.

      Також будуть закиди щодо непослідовності - спочатку компроміс, мовляв, потім кампанія проти реформи. Тому, по-перше, важливо донести компроміс як засіб проти ескалації протистояння та подолання значно небезпечнішої загрози зіткнень. По-друге, дискурс з самого початку має містити пропозиції щодо справжньої реформи, зміст якої визначатиметься не потребою компромісу, а інтересам громадян. І, звідси, третє - найактивнішим лобістом нової реформи має бути не Президент, а громадянське суспільство. Тоді ми справді будемо абсолютно далекі від якихось політичних ходів.

      > Я думаю, що важливо донести ці думки до головних політичних гравців - Ющенка, Тимошенко, Зінченка, Порошенка, Литвина.

      У випадку добре організованої громадянської кампанії вони дізнаються про ініціативу - навіть якщо не захочуть. ;)
    • 2005.04.10 | Sean

      Re: Операція "Ні-фігні !". Або "антирехворма". Попереднє обговорення

      Євген Захаров пише:
      > Цій кампанії потрібне відповідне інформаційне забезпечння. Основне тут те, що усі будуть вважати, що це чиїсь політичні ходи, хоча ми від цього абсолютно далекі.
      Мені здається, саме це і додасть уваги цій кампанії, бо шукатимуть замовника. А його нема. Буває ж таке...:)

      > Я думаю, що важливо донести ці думки до головних політичних гравців - Ющенка, Тимошенко, Зінченка, Порошенка, Литвина.
      Так. Позиція самого Юща є визначальною.Думаю, що Ющенку "тиск знизу" ("тут собрался у ворот ентот, как єво....народ"(с)Л.Філато в) буде доречним. Бо...угода угодою...а закон і воля народу... :hello:
  • 2005.04.08 | Горицвіт

    "попрано" = розтоптано. (-)

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.04.10 | Sean

      дуже дяк! (-)

  • 2005.04.08 | Юрій Шеляженко

    Політреформа + пропорційні вибори = диктат олігархів!

    Зараз, коли місця у партійних списках продаються і покупаються, по партійних списках до парламенту пройдуть в основному дуже багаті люди. Тому ми матимемо парламент, дуже відірваний від інтересів народу. Щоб при олігархічному парламенті дозволити створення парламентської республіки?!! Це недопустимо. Так і напишу своєму мажоритарнику! І в цьому листі треба натякнути на це.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2005.04.10 | Sztefan von Seitz

      Юра, як на мене, ти попав в точку!

      А можеш статтю написати? Треба ще більше аргументів!

      Ще є ідея звернення не до Президента, а до народних депутатів з закликом припинити політреформу.
    • 2005.04.10 | Сергій Вакуленко

      Re: Політреформа + пропорційні вибори = диктат олігархів!

      Юрій Шеляженко пише:
      > Зараз, коли місця у партійних списках продаються і покупаються, по партійних списках до парламенту пройдуть в основному дуже багаті люди.

      Еге ж! А по мажоритарних округах пройдуть дуже бідні, справжні виразники інтересів незаможних верств...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2005.04.10 | Andrij

        Якщо байдуже, хто обирає -- ви або ні, тоді все вірно

        Сергій Вакуленко пише:
        > Еге ж! А по мажоритарних округах пройдуть дуже бідні, справжні виразники інтересів незаможних верств...

        Фактично ви не зможете ані складати партійні списки, ані впливати на депутатів шляхом їх особистого непереобрання. Хоча це не так багато важитиме, бо у ВР фактично голосуватимуть лідери фракцій. Роль депутатів зводиться до згоди або незгоди та виходу з депутатів. Скажімо, депутат Хмара вже не був би депутатом.
  • 2005.04.11 | Shooter

    Легальна чи легітимна?

    Віз ол дюе рішпект до штилю...

    Віддавна (ще від зачаття Майданй) будучи прихильником шляху "Всю владу - Ющенку!", все-таки вважаю, що комплексна реформа потрібна - понєже добрих царів в природі не буважє. Чи не найголовнішою частиною якої (реформи) мала би бути передача виконавчої влади від однієї особи, хай і з 58% підтримкою в суспільстві (з тих, хто голосував, BTW), урядові, сформованому парламентом. Який ab initio є більш легітимним, ніж "всенародно" обраний президент.

    Решта - процедурне. Якщо не подобається процедура процесу прийняття відповідного рішення - ініціюйте референдум, позитивне рішення якого по реформі "замаже всє остриє угли".

    Як на мене, головні зусилля "діючих чи мислячих" повинні бути сьогодні напрямлені на інше: виграш (з запасом) виборів у складі Ю+Ю. І, як на мене, потрібно швидше боротися за підвищення прохідного бар'єру до 4%, ніж за "передереформування нєпропіхуємого".


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".