МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Маленька перемога для зручності народу

01/31/2006 | Михайло Свистович
В Ірпені пару років тому ввели систему розрахунків за спожиту електроенергію не за фактом по розрахункових книжках, а за рахунками, які надсилалися. Але, оскільки перевіряти кожну квартиру чи хату щомісяця - справа марудна, то систему ввели таку: при укладенні угоди ти зазначаєш, скільки квт/год ти плануєш витрачати щомісяця, і тобі щомісяця надходить рахунок саме за цю кількість електроенергії незалежно від того, скільки ти спожив реально. Після 1 січня робиться суцільний обхід всіх квартир і хат та знімаються показники лічильника. Якщо ти спожив більше, ніж запланував, тобі приходить додатковий рахунок, а на наступний рік тобі вже надходять рахунки з розрахунку, скільки в середньому ти спожив на місяць електроенергії в минулому році. Якщо ти спожив менше, то це враховується також при розрахунку планових показників на наступний рік, а на початку року тобі приходять рахунки, зменшені на ту суму, яку ти переплатив у минулому році.

Все нібито нічого, от тільки є одна проблема: рахунки губляться, а район електромереж постійно "помиляється". І тобі надходять попередження, що ти - винен їм купу грошей. Якщо не заплатиш - відріжуть світло. А якщо ти не зберігаєш рахунки - то нічого не доведеш. Бо в них завжди магічна фраза - так показав комп"ютер. Причому це говорить баришня у зашкленому віконці, де монітор бачить лише вона.

Звичайно, можна казати, що люди самі винні (ми навіть цілі кампанії проводили, щоб вони заводили зошити і вклеювали туди рахунки). Однак, від цього люди не перестають чинити так, як вони чинили. Склеротичні бабусі все одно гублять рахунки. Їхні легковажні онуки, яких послали заплатити за світло по дорозі на дискотеку, також їх гублять. Гублять і заклопотані люди, які спішать на роботу, або сують в кишеню і забувають, а потім перуть їх. А ще - рахунки приходять нерегулярно (буває, що відразу за три місяці), тому, якщо не бігаєш сам за ними (а в кого є час бігти до чорта на кулічкі?), то обов"язково переплутаєш, за які місяці платив, якщо загубиш платіжки. І багатьом легше заплатити 20 грн., ніж добиватися істини. До того ж добитися її важко, а світло вимкнуть швидко.

Тому все ж таки набагато краще і зручніше повернутися до розрахункових книжок, і ми маємо на це право згідно п.22 "Правил користування електричною енергією для населення".

Не буду описувати усіх митарств за майже 3 роки, але кінець кінцем для одного будинку в Ірпені ми добилися права, щоб його мешканцям повернули їх законне право розраховуватися саме за книжками, і щоб на пошті чи в банках їм не відмовляли у такій послузі.

Тепер, коли прецедент є, право доведене, збираємось добитися повернення цього права для мешканців всього Ірпінського регіону.

Відповіді

  • 2006.02.01 | Боровик

    Re: Маленька перемога для зручності народу

    І що це дало?
    Це все одно, що замінити трамвай на тролейбус, а потім знову на трамвай... і доказати, що трамвай кращий від тролейбуса.
    Комусь подобається так, комусь - інакше, а ще комусь - одинаково...
    Хтось губить квитанції і від цього нема жодного ліку в любому куточку світу, а в Ірпені цю проблему хочуть вирішити краще ніж деінде...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.02.01 | Сергій Кабуд

      хай працюють(-)

    • 2006.02.01 | Михайло Свистович

      Re: Маленька перемога для зручності народу

      Боровик пише:
      > І що це дало?

      В людей зникли зайві проблеми у взаємовідносинах з районом електромереж. Вони просто надзвичайно раді.

      > Це все одно, що замінити трамвай на тролейбус, а потім знову на трамвай... і доказати, що трамвай кращий від тролейбуса.

      Ні, не все одно.

      > Комусь подобається так, комусь - інакше, а ще комусь - одинаково...

      Нікому не подобається так. Особливо починає не подобатись, коли на нього наїжджають за неіснуючу несплату.

      > Хтось губить квитанції і від цього нема жодного ліку в любому куточку світу, а в Ірпені цю проблему хочуть вирішити краще ніж деінде...

      І вирішили. Поки що в окремо взятому будинку, а скоро вирішимо в усьому Ірпені.
  • 2006.02.01 | SpokusXalepniy

    Средство от бабушек и внуков

    Для электрокомпании, конечно же выгодней и дешевле брать среднюю цифирю, а в конце года один раз подравнять баланс.

    Получается, что жители отстояли своё право каждый месяц ходить в сберкассу ;) и платить по расчетной книжке, вместо того, чтобы делать это раз в год?

    Довод только один - некоторые теряют бумажный "документ", а компьютеру не верят. Действительно, как бабуля, которая жила в кухне на антресолях, жгла керосинку, т.к. не верила в электричество.

    Но даже в этом случае у цивилизации есть ответный ход.

    Так или иначе, но посылаемый потребителю по почте документ, печатается на компьютере. А это значит, что электронная копия этого документа может в эту же секунду посылаться по имейл-адресу каждому владельцу счета. У каждого потребителя образуется электронный архив счетов, доступ к которому имеет только "пользователь электрочайника" (по паролю).
    Тем самым решается проблема потери бумажного документа - его копия хранится у интернет-провайдера (хоть в России, на яндексе).

    При этом, чтобы иметь доступ к почте, совсем не обязательно иметь свой компьютер. Можно с любого, даже в интернет-кафе.
    Ясно, что бабуля не будет шастать в интернет-кафе для проверки состояния архива счетов. А ей и не надо. Ведь это нужно только тогда, когда утеряна "бумажка". Тогда к ней могут прийти на помощь сын, внук, знакомый, сусідка, и на худой конец - клерк в электокомпании или, возможно даже, оператор в ЖЭКе или сберкассе. Главное - существует независимый ни от кого архив счетов, который невозможно потерять.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.02.01 | Михайло Свистович

      Re: Средство от бабушек и внуков

      SpokusXalepniy пише:
      >
      > Получается, что жители отстояли своё право каждый месяц ходить в сберкассу ;) и платить по расчетной книжке, вместо того, чтобы делать это раз в год?

      Де Ви взяли раз на рік? Я ж чітко написав, що рахунки надходять щомісячно.

      >
      > Довод только один - некоторые теряют бумажный "документ", а компьютеру не верят. Действительно, как бабуля, которая жила в кухне на антресолях, жгла керосинку, т.к. не верила в электричество.

      Спокусе, приїздіть в Україну і перевірте. Комп"ютер "бреше". І це ми доводили вже навіть не сто разів. І "бреше" не тільки бабулям, але, як правило, "бреше" тим, хто візуально виглядає безграмотним і безпорадним.

      >
      > Так или иначе, но посылаемый потребителю по почте документ, печатается на компьютере. А это значит, что электронная копия этого документа может в эту же секунду посылаться по имейл-адресу каждому владельцу счета.

      Ви зовсім відірвалися від життя в Україні. Понад 90% наших споживачів не мають імейлів, інтернету вдома і не вміють користуватися інтернетом (а більшість з них і комп"ютером).

      До того ж є простіший варіант. На пошті чи в банку зберігаються всі платежі, однак вони категорично відмовляються надаватиінформацію про них.

      > Тем самым решается проблема потери бумажного документа

      Ця проблема не вирішується, бо це не в інтересах району електромереж. Натомість вона вирішується поверненням до розрахункових книжок.

      >
      > При этом, чтобы иметь доступ к почте, совсем не обязательно иметь свой компьютер. Можно с любого, даже в интернет-кафе.

      Це бабулька піде в інтернет кафе? Та ще й за власні гроші?

      > Ясно, что бабуля не будет шастать в интернет-кафе для проверки состояния архива счетов. А ей и не надо. Ведь это нужно только тогда, когда утеряна "бумажка". Тогда к ней могут прийти на помощь сын, внук, знакомый, сусідка

      Тобто Ви пропонуєте, щоб помилка енергетиків завдавала клопоту людям? А як Ви потім доведете, що цей імейл прийшов до Вас, і Ви не зінили його в якомусь текстовому редакторі? Будете разом з клерком лазти до інтернету? А в них його нема.

      Тому самий простий варіант - повернутися до розрахункових книжок.

      М-да, Ви дійсно відірвалися від нашого життя.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.02.01 | Пані

        Краще б вони йшли в люди....

        Михайло Свистович пише:

        > М-да, Ви дійсно відірвалися від нашого життя.

        Прямо кажучи, майже всі, хто пише "розумні" коментарі в цю гілку дуже сильно відірвалися від життя... Це результат відсутності комунікації з найбіднішими верствами населення, бо ця проблема стосується саме їх.

        В нас в Харкові є один активіст, який спеціалізується на відбитті шахрайських нальотів всяких комунальних служб на пенсіонерів та малозабазпечених. І "помилки" в компютері складають сотні а то і тисячі гривень на пенсіонера.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2006.02.01 | Михайло Свистович

          Re: Краще б вони йшли в люди....

          Пані пише:
          >
          > Прямо кажучи, майже всі, хто пише "розумні" коментарі в цю гілку дуже сильно відірвалися від життя... Це результат відсутності комунікації з найбіднішими верствами населення, бо ця проблема стосується саме їх.

          Ні, це стосується не тільки і не стільки бідних. Бо часто не дуже бідному легше заплатити 20-30-50 гривень, ніж пертися (особливо в холод чи дощ та багнюку) до району електромереж виясняти, що там таке.

          >
          > В нас в Харкові є один активіст, який спеціалізується на відбитті шахрайських нальотів всяких комунальних служб на пенсіонерів та малозабазпечених. І "помилки" в компютері складають сотні а то і тисячі гривень на пенсіонера.

          А ще боржники можуть домовитись з "комп"ютером", і він за половину суми поза касою покаже, що боргів немає :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2006.02.01 | Пані

            Re: Краще б вони йшли в люди....

            Михайло Свистович пише:

            > Ні, це стосується не тільки і не стільки бідних. Бо часто не дуже бідному легше заплатити 20-30-50 гривень, ніж пертися (особливо в холод чи дощ та багнюку) до району електромереж виясняти, що там таке.

            В нас саме бідних. Можливо регіональні особливості. Як правило, чим більше квартира - тим рідше таке зустрічається.

            > >
            > > В нас в Харкові є один активіст, який спеціалізується на відбитті шахрайських нальотів всяких комунальних служб на пенсіонерів та малозабазпечених. І "помилки" в компютері складають сотні а то і тисячі гривень на пенсіонера.
            >
            > А ще боржники можуть домовитись з "комп"ютером", і він за половину суми поза касою покаже, що боргів немає :)

            В нас як правило і до комп"ютера не доходить. Можна просто послати... і вони йдуть. Перевірено :)
      • 2006.02.03 | SpokusXalepniy

        Вперёд или назад?

        Михайло Свистович пише:
        > SpokusXalepniy пише:
        > > Получается, что жители отстояли своё право каждый месяц ходить в сберкассу ;) и платить по расчетной книжке, вместо того, чтобы делать это раз в год?
        > Де Ви взяли раз на рік? Я ж чітко написав, що рахунки надходять щомісячно.
        Був неуважним. Згоден. Чомусь вважав, що з розрахункового рахунку користувача, автоматично кожного місяцч переводились одна і та ж сума на рахунок "електропостачальника". А в кінці року все перераховувалось за фактичними данними і користувач мав заплатити недоплату, чи навпаки - йому зараховували переплату, як кредіт.
        Якось не гадав, що нічого з часів соціалізму не змінилось. Таки відірвався від життя.

        > > Довод только один - некоторые теряют бумажный "документ", а компьютеру не верят. Действительно, как бабуля, которая жила в кухне на антресолях, жгла керосинку, т.к. не верила в электричество.
        > Спокусе, приїздіть в Україну і перевірте. Комп"ютер "бреше". І це ми доводили вже навіть не сто разів. І "бреше" не тільки бабулям, але, як правило, "бреше" тим, хто візуально виглядає безграмотним і безпорадним.
        Я не розумію що таке комп"ютер "бреше", навіть, якщо бреше в дужках.
        Арифметику невірно використовує.
        Все ж таки, гадаю, що це стосується людей, що читають лічильники, чи заносять інфо в комп"ютер.
        Так чи іначи, це не має жодного стосунку до того, що бабулі, чи їх онуки можуть загубити паперові документи.

        > > Так или иначе, но посылаемый потребителю по почте документ, печатается на компьютере. А это значит, что электронная копия этого документа может в эту же секунду посылаться по имейл-адресу каждому владельцу счета.
        > Ви зовсім відірвалися від життя в Україні. Понад 90% наших споживачів не мають імейлів, інтернету вдома і не вміють користуватися інтернетом (а більшість з них і комп"ютером).
        Ну, вот зачем вы это говорите, если я в своём сообщении это же самое и говорил.

        > До того ж є простіший варіант. На пошті чи в банку зберігаються всі платежі, однак вони категорично відмовляються надаватиінформацію про них.
        Так при чем тут рассчетные книжки? Здесь нарушение закона об информации. А вы своим внедрением проекта под названием "обратно к рассчетным книжкам" по сути простили им творимое безобразие (невыдачу информации с целью обдуривания пользователей) и радуетесь, что бандиты на свободе.

        > > Тем самым решается проблема потери бумажного документа
        > Ця проблема не вирішується, бо це не в інтересах району електромереж. Натомість вона вирішується поверненням до розрахункових книжок.
        В интересах района было бы брать с вас тройную плату и грабить вас прямо на улице. Так с чем вы боретесь? Проблему грабежей вы решаете тем, что советуете бабулям не выходить на улицу.

        > > При этом, чтобы иметь доступ к почте, совсем не обязательно иметь свой компьютер. Можно с любого, даже в интернет-кафе.
        > Це бабулька піде в інтернет кафе? Та ще й за власні гроші?
        Зачем вы это пишите, если следующая же моя фраза такая:
        > > Ясно, что бабуля не будет шастать в интернет-кафе для проверки состояния архива счетов. А ей и не надо. Ведь это нужно только тогда, когда утеряна "бумажка". Тогда к ней могут прийти на помощь сын, внук, знакомый, сусідка
        > Тобто Ви пропонуєте, щоб помилка енергетиків завдавала клопоту людям? А як Ви потім доведете, що цей імейл прийшов до Вас, і Ви не зінили його в якомусь текстовому редакторі? Будете разом з клерком лазти до інтернету? А в них його нема. Тому самий простий варіант - повернутися до розрахункових книжок. М-да, Ви дійсно відірвалися від нашого життя.
        Скорее, это вы не движетесь вперёд, а топчетесь десятилетиями на том же месте (даже при наличии компьютерной обработки счетов).

        Смысл всего моего сообщения заключается в попытке найти ОДНО решение на ОДНУ проблему. Проблема только одна - та, которую вы сами и поставили. Я вас за язык не тянул:
        Свістович: Все нібито нічого, от тільки є одна проблема: рахунки губляться, а район електромереж постійно "помиляється".
        То есть, я отвечал на вопрос - как АВТОМАТИЧЕСКИ сохранять копии "бабушкиных" документов-счетов без перевоспитания самих бабушек и их нерадивых внуков.
        Одно из решений - электронные ящики самих пользователей.

        Можно ещё проще. Иметь один общий независимый электронный архив на всех электрокористувачів города Ірпеня. Энергокомпания обязана посылать туда электронную копию ДАННЫХ того документа, который печатается и посылается пользователям при помощи обычной почты.
        Такая архивная база имеет одну особенность - после занесения туда копии, из неё можно только читать, но ничего нельзя исправлять. Слово "нельзя" - не в юридическом смысле, а в программном - нет даже инструмента для исправления. Она закрыта для исправления на электронном уровне.

        Приложение.
        Маленький пересчет в деньги - сколько стоит годовое хранение информации о счетах ВСЕХ пользователей электричества города Ирпеня.
        1. Ежемесячные данные по каждому счету - максимум 1000 байт.
        2. Принимаем количество счетов - 100 тыс. (примерно 300 тыс. квартир).
        3. Данные будем хранить не более 10 лет.
        4. Стоимость жесткого диска примерно 60 баксов за 100 ГБайт. = $0.6 за один ГБайт.

        Имеем:
        10 лет х 12 месяцев х 1000 байт х 100тыс.пользователей =
        = 12 Гбайт
        Будем хранить зеркльную копию этой базы. Тогда = 24 ГБайта.

        Другими словами, стоимость носителя информации, хранящего в двух экземплярах все данные (копии бумажных документов) жителей Ирпеня за 10 лет по уплате за электроэнергию составляет около 14 долларов.
        Это в сотни раз дешевле, чем обучать бабушек правильно жить.
  • 2006.02.01 | stefan

    Михайле, то така єрунда

    що навіть смішно її публікувати на Майдані.
    ***
    Аналогія: в трамваї замінимо квитки на другий розмір, заведемо книжки, жетони, і т.д.
    ...
    і що це дасть - лишні трати грошей і т.д.
    Головне що при поїздці в трамваї -
    1.щоб поїздка була оплачена пасажиром
    2.щоб гроші за поїздку попали в потрібне місце.
    ,,,
    і компутер тут 100% прозоріший , ніж 100 тис. "єгипетських" книжок.
    Та й, як зауважили майданівці, - весь світ працює по рахунках.
    ***
    Найкращий вихід, - щоб працювавли сайти цих служб, і по і-нету в любий час доби громадянин міг би подивитися хто кому винен(квт-год, куб. метрів,
    ккал, грн.ХХХкоп.00.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.02.01 | Михайло Свистович

      Для Вас - єрунда. Для тисяч людей - чимала проблема і зайві

      клопоти.

      stefan пише:
      > що навіть смішно її публікувати на Майдані.

      От тільки чомусь людям не смішно, і на всіх зборах, звітах тощо, сотні людей підіймають це питання як першочергове. І чого б це?

      >
      > Аналогія: в трамваї замінимо квитки на другий розмір, заведемо книжки, жетони, і т.д.

      Аналогія абсолютно недоречна.

      >
      > і що це дасть - лишні трати грошей і т.д.

      Навпаки, це дає економію грошей.

      >
      > і компутер тут 100% прозоріший , ніж 100 тис. "єгипетських" книжок

      Насправді ні. І це вже понад сто разів перевірено.

      > Та й, як зауважили майданівці, - весь світ працює по рахунках.

      Треба підходити до суті проблеми, а не мавпувати весь світ. У всьому світі енергетики не намагаються надурити населення.

      >
      > Найкращий вихід, - щоб працювавли сайти цих служб, і по і-нету в любий час доби громадянин міг би подивитися хто кому винен(квт-год, куб. метрів

      Це - теоретично. А практично сайтів цих нема, люди інтернету не мають, багато з них ніколи ним не користуватимуться, а проблема є і зачіпає тисячі людей.

      Я в шоці, що тут люди не можуть зрозуміти таких простих речей. Я ж не надумав цю проблему, її постійно підіймають люди як першочергову. Сотні і навіть тисячі людей. Без перебільшення.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.02.01 | Пані

        Я написала там вище, чому....

        ... це трапляється. Це свідчення соціального складу форумців і відсутності їх спілкування з біднішими верствами.

        Люди просто не уявляють собі масштабу проблеми і діють за стандартним когнітівним шаблоном - я не бачу, значить цього нема.
  • 2006.02.01 | Карт

    Шаленний успіх сільского політикуму.

    Краще б ви знайшли кого-небудь, хто зберігає квітанції, порівняли, перерахували, і якщо виявили б помилки у райенерго, спробували б подати на них до суду.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.02.01 | Михайло Свистович

      успіх дійсно шалений, а політикум міський.

      Карт пише:
      > Краще б ви знайшли кого-небудь, хто зберігає квітанції, порівняли, перерахували, і якщо виявили б помилки у райенерго, спробували б подати на них до суду.

      Вже виявляли понад сто разів і до суду подавали не раз. А що корисного зробили Ви?

      А тепер зменшіть трохи свою зарозумілість і промоделюйте ситуацію: райенерго помилково на Вас наїхало...
  • 2006.02.01 | Свинья на радуге

    Re: Маленька перемога для зручності народу

    Единственное, что верно - это то, что п.22 "Правил..." надо соблюдать, и если человек хочет по каким-то ему ведомым причинам использовать расчётные книжки, то они должны быть предоставлены. А в остальном эта затея напоминает искусство ради искусства - хотя бы из-за вопроса - действительно ли расчётную книжку труднее продрушлять чем пару платёжек по отдельности.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.02.01 | Михайло Свистович

      Re: Маленька перемога для зручності народу

      Свинья на радуге пише:
      > Единственное, что верно - это то, что п.22 "Правил..." надо соблюдать, и если человек хочет по каким-то ему ведомым причинам использовать расчётные книжки, то они должны быть предоставлены. А в остальном эта затея напоминает искусство ради искусства

      Та що Ви таке кажете? І ото заради мистецтва тисячі людей постійно підіймають ці питання, а сотні обивають пороги київських контролючих установ, домагаються депутатських хапитів тощо? І це при тому, що великою активністю ці люди в інших питаннях не відрізняються. Невже якийсь мистецький вірус в Ірпені завівся.

      > хотя бы из-за вопроса - действительно ли расчётную книжку труднее продрушлять чем пару платёжек по отдельности.

      Набагато важче. Перевірено досвідом. Адже розрахунки за воду, тепло, газ відбуваються саме за розрахунковими книжками.
  • 2006.02.02 | Забойщик

    Свистовичу!

    Михайло!
    В пятницу у нас был выездной исполком по работе РЭС. Я готовил вопросы по жалобам населения - неправомерные штрафы, отрезания...
    Что интересного обнаружил? Оказалось, что для отрезания нужно следующее: после окончания срока очеоедного платежа в течение ДВАДЦАТИ дней вручить абоненту (под роспись) уведомление о том, что он должник;после истечения двадцати дней начинается отсчет и абонента можно отрезать после истечения ТРИДЦАТИ дней этого (дополнительного) срока. В завтрашней прессе это все должно быть опубликовано.

    Далее: если задолжник долго не платит, то вполне вероятно, что он уже оформлен, как отключенный. В таком случае при погащении им задолженности с него могут НЕПРАВОМЕРНО удержать 33 грн за мнимое подключение.

    Я удивляюсь насколько Ирпень отстала от нас. У нас все делается через единый расчетный центр (Приват банк). Остался только РЭС и тот в течение месяца обязан перейти в единый центр.
  • 2006.02.02 | Українець, громадянин України

    Re: Маленька перемога для зручності народу

    Особисто я стикався з такою дурнею (думаю, то робилося навмисно, з розрахунку на те, що якась пенсіонерка сплатить "лівий" рахунок):

    через декілька місяців після того, як я купив квартиру і підписав договір з Київенерго, де були чітко вказані початкові дані лічильника (також в мене була довідка видана попередньому власнику квартири, що в нього на ці покази лічильника заборгованості немає), прийшов "рахунок" за заборгованість за такий-то період / до того як я купив квартиру / з якимись лівими даними лічильника... дзвоню, питаю: "Що це за дурня?" "Ну, можете не платити..." "Не те що можу не платити, а й навіть не думав платити..."

    Потім рядок "електроенергія" стали включати до рахунку за комунальні послуги, але покази лічильника та суму треба проставляти самому (IMHO, найкращий варіант).

    Лише одного разу принесли рахунок з надрукованими показами лічильника (які ще й не відповідали дійсності) - викинув, наступного місяця був нормальний рахунок. З тих пір проблем немає.

    Однозначно згоден - ніяких платежів по середньому і наперед проставлених сум у рахунку. А от рахунки сплачені будь-які треба зберігати три роки... і якщо хтось губить їх, IMHO - це його особиста проблема. За комунальні платежі теж будуть книжки? А за телефон?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.02.03 | stefan

      у кожного -своя біблія

      1.в нашому домі ми робили опитування - пенсіонерам краще без книжок -
      вони приходять в ЖЕК чи в ощадкасу, вказують ПІБ, адресу і компутер видає все необхідне, тільки показання лічильника треба сказати.
      а заповнювати книжки багатьом трудно - бо погано бачать.
      2.наша сім"я платить , як правило, наперед. і ми вказуємо:
      газ, показ.лічильн.(аванс), поперед. показ.лічильн. , використано(квт-год, куб.м).
      вже декілька років, і все - ОК!
      Без лічильників платили майже в 10 разів більше.
      Так що голосуйте за тих, хто встановить Вам лічильники!
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.02.03 | Українець, громадянин України

        Re: Так що голосуйте за тих, хто встановить Вам лічильники!

        За кого проголосую, того й поставлю на лічильник!
      • 2006.02.03 | Михайло Свистович

        Re: у кожного -своя біблія

        stefan пише:
        > 1.в нашому домі ми робили опитування - пенсіонерам краще без книжок -
        > вони приходять в ЖЕК чи в ощадкасу, вказують ПІБ, адресу і компутер видає все необхідне, тільки показання лічильника треба сказати.
        > а заповнювати книжки багатьом трудно - бо погано бачать.

        Значить, у вас не дурять народ. А в нас дурять. І боротися з цим - марудно і довго. Тому легше повернутися до книжок.
    • 2006.02.03 | Михайло Свистович

      Re: Маленька перемога для зручності народу

      Українець, громадянин України пише:
      > Особисто я стикався з такою дурнею (думаю, то робилося навмисно, з розрахунку на те, що якась пенсіонерка сплатить "лівий" рахунок):

      І не тільки й не стільки пенсіонерка, скільки зайнята людина, якій легше заплатити 50 грн., ніж витрачати час на вияснення.

      >
      > дзвоню, питаю: "Що це за дурня?" "Ну, можете не платити..." "Не те що можу не платити, а й навіть не думав платити..."

      В нас таке не катить. Або покажеш усі квитанції - або відріжуть світло, якщо не заплатиш. На пошті ж дані про квитанції не дають, і суд відмовляється їх витребовувати.

      >
      > Потім рядок "електроенергія" стали включати до рахунку за комунальні послуги, але покази лічильника та суму треба проставляти самому (IMHO, найкращий варіант).

      Найкращий варіант - це книжка.

      >
      > Однозначно згоден - ніяких платежів по середньому і наперед проставлених сум у рахунку. А от рахунки сплачені будь-які треба зберігати три роки... і якщо хтось губить їх, IMHO - це його особиста проблема.

      В нас усе для зручності народу чи не так? Он в поліграфії є машини, на яких є зайвий важіль так, щоб працювати можна було тільки двома руками, а не одною. Друга рука тупо лежить на другому важелі, і ніж зупиняється, якщо її зняти. То може прибрати його на фіг, а якщо комусь відріже руку через неуважність, то хай будуть його проблеми?

      Якщо проблему неуважності можна вирішити, і це дозволяє законодавство, то чому б так не зробити? Чому людям завдавати зайві клопоти?

      >
      > За комунальні платежі теж будуть книжки?

      Так вони і є. В нас. По рахунках платять тільки за електроенергію.

      >
      > А за телефон?

      А за телефон книжки неможливі, оскільки на телефоні немає лічильника, і споживач не знатиме, скільки йому платити.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2019. Сайт розповсюджується згідно GNU Free Documentation License.
Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua