МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ще троха про Газпром. Але не про газ.

04/21/2006 | samopal
Газпром переймає контроль над найпопулярнішою газетою Росії
(за матеріалами “Газети виборчої”. Варшава)

Газовий гігант продовжує розбудову своєї медіа-імперії і після покупки телебачення хоче також заволодіти найпопулярнішою у Росії газетою “Камсамольскай правдай”.

Про наміри російського газового концерну повідомили “Вєдамасті”. Там написали, що Газпром-Медіа (медійний підрозділ концерну) домовився про купівлю більше 50-ти відсотків акцій Видавничого Дому “Камсамольская правда” у його нинішнього власника – холдингу Про-Мєдіа, котрий контролюється олігархом Владіміром Патаніним (колишній віце-прем’єр часів Єльцина, власник “Онексімбанку”). Експерти оцінюють вартість газети у 200–300 мільйонів доларів.
”Камсамолка” (так газету називають росіяни) видається з 1925 року і сьгодні є однією з найстаріших газет у країні та найпопулярнішим таблоїдом. Виходить вона накладом у 4 мільйони примірників, а дослідження показують, що її щодня читає аж 10 мільйонів осіб. ”Камсамолка” багато уваги присвячує різноманітним скандалам та сенсаціям, надає теж і багато місцевої інформації. Менш важливими для неї є загальнодержавні питання та події за кордоном.
2005 року газета відхопила майже 15 відсотків усього ринку газетної реклами у Росії.
Видавці ”Камсамолки” володіють двома іншими популярними виданнями: спортивною газетою “Савєцкій спорт” та щоденною “Експрєс-газєтою”. Оборот видавництва 2005 року сягнув 140 мільйоній доларів.
Експерт одного з російських видавничих домів так (анонімно) прокоментував цю подію: “держава вже не довіряє навіть придворним медійним холдингам і всі видання, котрі маютть значення для виборів, намагається концентрувати під крилом керованого вручну Газпрома”.
Якщо операція купівлі відбудеться, Газпром зміцнить свою медійну імперію, річні надходження якої і так сягають півмільярда доларів. Тепер їй належать телеканал НТВ, газета “Ізвєстія”, тижневик “Ітогі”, телегазета “Сємь днєй” та п’ять радіостанцій, у тому числі і популярна “Еха Маскви”. Зрештою, саме остання і підтвердила інформацію “Вєдамастей” про медійні плани Газпрому.
На початку квітня на продаж буде виставлений і Видавничий Дім “Камєрсант”, котрий видає ділову газету з тією ж назвою. За повідомленнями “Вєдамастей” ним теж зацікавився Газпром та підконтрольне державі об’єднання “Расійскіє Желєзниє Дарогі”.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Отакоє от... Про те, який вплив мають усі згадані засоби інформації на нашу країну я промовчу. Бо що тут говорити, коли навіть дуже шанована колись організація Конгрес Українських Націоналістів (совєти їх називали ще “буржуазними”) тепер усе більше нагадує підконтрольний Газпрому осередок українських-радянських націоналістів під патронатом Президента.


Та що там Україна. Он у Франції газетярі аж страйкують, так хочуть потрапити до рук хоч якогось “російського” бізнесмена:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(знову ж таки за матеріалами “Газети виборчої”.)

Французький суд не погодився на передачу тижневика France Soir (”Франс Суар”) у руки російського бізнесмена. Редакція протестує, і замість того, щоб видавати газету розклеює плакати.

France Soir, як боржник, знаходиться під управлінням спеціального комісара, тому кожну пропозицію купівлі видання повинен розглянути суд. Арбітражний суд у місті Лілль вирішив, що для порятунку газети кращою є пропозиція журналіста Олів’є Рея та підприємця Жан-П’єра Брунуа. Вона предбачає скорочення персоналу удвічі та перетворення видання французької лівиці, котре виходить з 1944 року, на таблоїд. Реакція колективу була миттєвою – у четвер France Soir не вийшла, а на вулицях Парижа з’явились сотні плакатів, котрі повідомляли про обурення газетярів рішенням суду.

Попередній власник та колектив редакції віддають перевагу пропозиції Аркадія Гайдамака – видавця газети “Масковскіє Новасті”, котрий запропонував залишити редакцію у нинішньому складі, сплатити 8 мільйонів євро боргу та перетворити France Soir на поважне впливове видання.

Російське інформаційне агенство РІА Новасті повідомило, що у п’ятницю (тобто, сьогодні) повинен з’явитись спеціальний випуск газети, у якому редакція викладе свою позицію та вимоги.
Зараз колектив газети, що складається із 112 постійних працівників та кількох десяткив дописувачів, розглядає можливість проведення страйку та оскарження рішення суду.

54-річний Аркадій Гайдамак, котрий намагається придбати газету, є яскравою особистістю. Він народився у Москві, але у двадцятирічному віці виїхав до Ізраїлю. Отримав освіту у Франції, а у період 1987-1992 років торгував сировиною. 1992 року став радником МЗС Анголи. Зараз має ізраїльське, французьке, ангольське та канадське громадянство...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Во пацан дає! Ну просто “вітчизняний інвестор”! І хвамілія підходяща... Прямо готовий тобі "меценат". І чого оті французи так артачаться?

Відповіді

  • 2006.04.22 | Vavilov

    А про "РосУкрМедіа" ще нічого не чути?

    Ну, як про монопольного постачальника зарубіжної інформації в Україну. З правлм доступу до кожної радіоточки...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.04.22 | samopal

      Чого ж не чути? Вуха стирчать з усіх дірок. Тільки назви інші (-



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2019. Сайт розповсюджується згідно GNU Free Documentation License.
Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua