ÌÀÉÄÀÍ - Çà â³ëüíó ëþäèíó ó â³ëüí³é êðà¿í³


Àðõ³âè Ôîðóì³â Ìàéäàíó

"Фармацевти

06/02/2006 | fight for

"Фармацевтична мафія" під дахом СБУ

В пресі вже неодноразово піднімалась тема української фармацевтики та пов’язаних з нею зловживань серед представників вищих ешелонів влади. Зокрема, в публікаціях називались прізвища керівництва Кабміну та МОЗ України, СБУ, народних депутатів, власників фармацевтичних компаній.
Нещодавно група фахівців Міністерства охорони здоров'я звернулась до Президента України та громадськості з проханням вплинути на катастрофічну ситуацію з розквітом корупції у цій важливій галузі.

Власне, відкритий лист представників галузі ще раз засвідчив про те, що фармацевтична корупція охопила величезний ареал українського чиновництва.
Зокрема, серед високопосадовців, причетних до зловживань називають керівника МОЗ Поляченка, його заступника Снісаря, радника заступника міністра Карасика, головного онколога МОЗ України Щепотіна, керівника апарату Прем’єр-міністра Монтрезора та радника Прем’єр-міністра Самохвалова, голову СБУ Дріжчаного, та його підлеглих Куркіна та Верхогляда, президента АМН Возіанова, народних депутатів різних політичних сил: Осику, Сятиню, Губського, Хмельницького, Кушнарьова та Кармазіна, бізнесменів Хорунжого, Сало ( директора та власника заводу "Здоров'я"), Стефанова та Литовського, екс-керівників АП Медведчука та Табачника, представників Тендерного комітету Демченка, Данилова, Оніщенко, Чумака та Сельнікової. У взаємовигідних корупційних схемах химерно переплелись бізнес-інтереси людей різних політичних уподобань та смаків. Виникає питання – невже "змичка" колишніх та нинішніх корупціонерів тріумфально завершилася? Чого буде вартувати українській економіці таке пограбування "фармацевтичним кланом"?

Відкритий лист провідних фахівців Міністерства охорони здоров‘я України до Президента України.

Вельмишановний пане Президенте України!

Зі зміною влади в Україні не тільки пересічні українці, але й ми працівники охорони здоров‘я сподівалися на суттєві позитивні зміни у вітчизняній медицині. Проте, як це не прикро, ситуація у галу практично не змінилися на краще, а у деяких сегментах медицини вона навіть погіршилася. При цьому основна причина такого розвитку ситуації, на наше глибоке переконання, полягає, передусім у “розквіті” корупційних схем у діяльності Міністерства охорони здоров‘я України, до якої залучені високопосадовці як самого МОЗ, так і Кабінету Міністрів України, а також правоохоронних органів, зокрема Служби безпеки України.
Найбільш критичною у цьому плані є ситуація із закупками МОЗ лікарських засобів, препаратів інсуліну та виробів медичного призначення, які, як правило, здійснюються із порушеннями Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти”. Серед основних зловживань хотілося б звернути Вашу увагу на таких:
1) рішення щодо закупок препаратів та виробів медичного призначення приймаються несвоєчасно (відповідно до чинного законодавства на визначення переможця відводиться 15 робочих днів з дати розкриття тендерних пропозицій учасників) та без наявності кворуму членів Постійного тендерного комітету МОЗ. При цьому учасники торгів не повідомляються про визначення результати торгів, внаслідок чого вони не можуть оскаржити незаконні рішення процедури закупівлі, як це передбачено Законом України;
2) системного характеру набула практика ігнорування висновків експертів, які беруть участь в складанні обґрунтувань та в проведенні експертної оцінки під час централізованої закупівлі. Так при закупівлі лікарських засобів для лікування ВІЛ-інфекції/СНІДу були проігноровані рекомендації ВООЗ, при цьому Державна служба лікарських засобів та виробів медичного призначення штучно затягнула надання потрібних сертифікатів ОМР світовим виробникам, що призвело до витіснення оригінальних препаратів з ринку України. Як наслідок, представництва цих виробників в Україні планують провести моніторинг закуплених препаратів в незалежних лабораторіях на предмет відповідності хімічного складу та перевірити наслідки, які можуть виникнуть у хворих в результаті переходу при лікуванні з оригінальних препаратів до генеріків.
Крім того, від формування техніко-економічних обґрунтувань закупівлі виробів кардіохірургічного призначення були фактично усунені провідні спеціалісти у цій галузі, що неминуче призведе до закупівлі несучасних виробів кардіохірургічного призначення, які будуть непотрібними лікувальним закладам;
3) під час проведення процедури закупівлі препаратів інсуліну від 25% річної потреби (на виконання Комплексної програми “Цукровий діабет” та відповідно до Постанови КМУ від 24.01.2006р. № 46) було видано погодження на закупівлю препаратів інсуліну у одного виконавця від “Тендерної палати України” (м.Київ). При цьому не були враховані заявки від регіонів України по номенклатурі, кількості та якості препаратів інсуліну, внаслідок чого декілька регіонів відмовляються від укладання договорів на закупівлю препаратів інсуліну відповідно від ст. 141 Закону України;
4) із складу Постійного тендерного комітету МОЗ виведені найбільш кваліфіковані фахівці, які займали державницьку позицію та заявляли про недопустимість неефективного і нецільового використання бюджетних коштів;
5) МОЗ уклало угоду з комерційною фірмою “Європейське консалтингове агентство", яка є власником інформаційної системи "Портал “Державні закупівлі України” (www.zakupivli.com), про надання послуг із розміщення документів на вищенаведеному сайті. При цьому вартість тендерної документації для учасників торгів на 30 аркушах, передрукованих із Закону України, становить до 5 тис. грн.. На учасників торгів покладаються також всі витрати, пов'язані з укладенням договору у сумі до 10 тис. грн., проте витрати учасникам торгів не повертаються, а направляються на рахунки вказаної комерційної структури.
Така ситуація стала можливою внаслідок цілеспрямованої та корисливої діяльності групи осіб за участю Міністра охорони здоров‘я Ю.Поляченка, його заступника В.Снісара (одночасно очолює Тендерний комітет МОЗ), наближених до них бізнесменів Б.Літовського (громадянин Ізраїлю) та В.Карасика (одночасно радник Міністра), керівника Апарату Прем‘єр-міністра України І.Монтрезора, які у порушення вимог Закону України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” налагодили через фармацевтичний завод “Фармадом” та фармацевтичну компанію “Торговий дім “Авант” систематичне придбання Міністерством охорони здоров‘я України за кордоном у невідомих виробників лікарських препаратів. При цьому переважну більшість так званих лікарських препаратів взагалі не можна віднести до ліків. Водночас саме такий “бізнес”, заснований на обмані людей і держави, приносить його власникам значні прибутки – від 50 до 80% від вартості ліків.
Мали також місце непоодинокі факти, коли зареєстровані препарати жодного разу не були завезені на територію України, а деякі з них – навіть незареєстровані в країні виробника.
Головною ланкою або ідеологом діяльності вищевказаної групи є Б.Литовський, а ключовою фігурою, яка забезпечує “кришу” та “супроводження” цих схем, виступає голова Служби безпеки України І.Дріжчаний. Останній отримує за це “відкат” під “свої” фірми ( Фрам-Інвест та інші) у вигляді 15-відсоткової квоти на ввезення таких препаратів з-за кордону.
Б.Литовський впродовж 2003-2005 років через колишнього директора “Фармацентру” Стефанова зареєстрував в Україні близько 200 препаратів. Діяльність Б.Литовського, з перших же днів його появи в Україні, має скандальний характер. Добре відома історія, коли його “Фармадом” фактично зірвав влітку 2004 року закупки онкопрепаратів, опротестувавши рішення Тендерного комітету МОЗ, навіть не будучи учасником тендеру. У підсумку було призупинено виконання контрактів і 800 тис. онкохворих постали перед загрозою нехватки ліків. Подібним чином Б.Литовський намагався зірвати тендери і в січні 2005 року.
Слід також підкреслити, що згідно із Законом України “Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти” контроль за проведенням тендерів здійснює Тендерна палата України, яка контролюється наближеною до Б.Литовського особою – М. Сятинею.
Таким чином, на сьогодні ми маємо ситуацію, коли вперше за всю історію існування Міністерства охорони здоров‘я України його діяльністю керують не вчені чи лікарі, а нечисті на руки бізнесмени під покровительством керівника найбільш втаємниченої правоохоронної структури. Саме ця група зараз фактично контролює фінансові потоки МОЗ.
Найближчим часом, вищевказаними особами планується проведення чергової афери з придбанням лікарських препаратів невідомого походження за рахунок виділених МОЗ України на ці потреби 200 млн.гривень.
Надзвичайно цинічним є також і те, що свої дії Б.Литовський пояснює начебто існуючою зацікавленістю з боку Вас і Вашої доньки Віталіни у дивідендах від проведених афер із закупкою таких лікарських препаратів.
Звертаємося до Вас, вельмишановний пане Президенте України, з проханням невідкладно вжити заходів щодо наведення порядку у Міністерстві охорони здоров‘я України та недопущення чергової афери. Але заходи ці мають бути не терапевтичними, а хірургічними. І не лише щодо МОЗ, але й стосовно тих, хто мав би стояти на сторожі національних інтересів України.

З глибокою повагою і сподіванням на підтримку, провідні фахівці Міністерства охорони здоров‘я України, які вболівають за здоров‘я нації і долю медицини в Україні.
Не називаємо свої прізвище, оскільки побоюємося за життя своє і своїх родин. Проте у разі початку розслідування стану справ у Міністерстві, готові до відвертої і відкритої співпраці з відповідними органами.
http://www.highway.com.ua/art.php?id=13364


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Öåé ñàéò ï³äòðèìóº Ãðîìàäñüêà îðãàí³çàö³ÿ ²íôîðìàö³éíèé öåíòð "Ìàéäàí Ìîí³òîðèíã".