МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Конституцiйному Суду не можна заборонити оцінку законів

08/05/2006 | Майдан-ІНФОРМ
Пiсля вiдновлення роботи Конституцiйного Суду України щонайперше має бути переглянутий Закон України №1253 “Про внесення змiни до роздiлу IV «Прикiнцевi та перехiднi положення» Закону України «Про Конституцiйний Суд України». Цим законом вiд 4 серпня 2006 року Верховна Рада України заборонила Конституцiйному Суду України переглядати полiтреформу.

Прийняття згаданого закону необхiдно розцiнювати як грубе втручання парламенту в роботу Конституцiйного Суду України. Заборони, встановленi законом, суперечать фундаментальним положенням Конституцiї України, якi у ст. 6 визначають розподiл державної влади на законодавчу, виконавчу й судову.

Громадський Комiтет Нацбезпеки України наполягає на тому, що Конституцiйний Суд України є єдиним органом конституцiйної юрисдикцiї. Його основним завданням є гарантування верховенства Конституцiї України. Якщо для забезпечення верховенства Основного Закону необхiдно буде переглянути закони про внесення змiн до Конституцiї, то вони неодмiнно мають бути переглянутi КСУ. Жоднi заборони чи нормативно-правовi акти парламенту не можуть заборонити Конституцiйному Суду України розглядати питання в межах конституцiйної юрисдикцiї.

На думку голови Комiтету Олексiя Толкачова, особливо дивує те, що Президент України, який має виступати гарантом Конституцiї України, пiшов на поступки перед Верховною Радою України й пiдписав неконституцiйний Закон №1253. „Дiяльнiсть Верховної Ради України протягом останнiх 2 рокiв методично спрямована на узурпацiю влади i послаблення голови держави”, - зазначає О.Толкачов.

На думку голови Комiтету, депутати вiд опозицiї мають негайно звернутися з конституцiйним поданням до Конституцiйного Суду України з метою визнання закону „1253 вiд 4 серпня неконституцiйним. Пiсля цього має бути iнiцiйоване питання про конституцiйнiсть полiтреформи – закону України „Про внесення змiн до Конституцiї України” вiд 8 грудня 2004 року.

Прес-центр Громадського Комiтету Нацiональної Безпеки України

Відповіді

  • 2006.08.05 | kotygoroshko

    ідея гарна

  • 2006.08.05 | Марко Пекельний

    Re: Конституцiйному Суду не можна заборонити оцінку законів

    "На думку голови Комiтету, депутати вiд опозицiї мають негайно звернутися з конституцiйним поданням до Конституцiйного Суду України з метою визнання закону"

    Сьогодні "опозиція" - це Юля. Її самоспровокована відставка і всі подальші дії є нічим иншим, як намаганням скористатися політреформою і відібрати у ВАЮ владу.

    Досить згадати, що в перший же тиждень по відставці вона виступала за негайне і дострокове впровадження політреформи і дострокові парламентські вибори "у зв'язку з політичною кризою" ("кризою" вона називала свою спробу блокувати обрання Єханурова прем'єром).

    Сьогодні політреформа вигідна усьому політикуму. Не вигідна лише народу України, оскільки загрожує зробити те, що у нас відбувається з початку року (з незаконної відставки уряду Єханурова) "нормою суспільного життя".

    Тому, оскільки ТАКА опозиція бореться за себе, кохану, у владі, а не за стабільність і демократизацію в країні, то польця об палець вона не вдарить, щоби скасувати нав'язану політреформу, головний результат якої - скасування результатів Помаранчевої революції вже досягнутий.

    Подумайте: чи була б можлива исторія з "любими друзями" і гучна відставка з тотальними звинуваченнями, якби наша принцеса не сподівалася вже через півроку повернутися на білім коні?
    Ні. Вона б намагалася якомога довше протриматися на посаді прем'єра і запам'ятатися не гучними заявами, а реальними справами.

    Політреформа зробила реальністю феодалізацію країни. Вона була і при Кучмі, але кожен обласний феодал знав, чиїм васалом він є. Тепер у трикутнику президент - прем'єр - спікер, будь-яка обласна кліка може почуватися захищеною від контролю з центру, оскільки тиск з одного боку, моментально кидатиме їх в обійми иншого "сюзерена".

    Можливо, конституційну експертизу політреформи зможе ініціювати "непримиренна" частина НУ. Хоча вони зараз у дуже розгубленому стані.

    Про неконституційність закону ВР, підписаного президентом, повинна вголос заговорити громадськість, тоді, може якась політична сила і захоче "відпрацювати" цю проблему.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.08.05 | tomcat

      подання в КС робиться за пiдписом 40 нардепiв.

      >
      > Сьогодні "опозиція" - це Юля. Її самоспровокована відставка і всі подальші дії є нічим иншим, як намаганням скористатися політреформою і відібрати у ВАЮ владу.

      потiм юлєфани ще скаржаться чому ВАЮ не любить Юлю. Юля тримає дане слово як собака тримає пiст.

      >
      > Можливо, конституційну експертизу політреформи зможе ініціювати "непримиренна" частина НУ. Хоча вони зараз у дуже розгубленому стані.

      ВАЮ може сам подати у КС, якщо ПРУ та Мороз забудуть про пiдписи в Унiверсалi
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.08.05 | Іван Юдін

        Re: подання в КС робиться за пiдписом 40 нардепiв.

        Стаття 40. Суб'єкти права на конституційне подання з питань
        прийняття рішень Конституційним Судом України

        Суб'єктами права на конституційне подання з питань прийняття
        рішень Конституційним Судом України у випадках, передбачених пунктом 1 статті 13 цього Закону, є Президент України, не менш як сорок п'ять народних депутатів України (підпис депутата не
        відкликається), Верховний Суд України, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, Верховна Рада Автономної Республіки Крим.
  • 2006.08.05 | tomcat

    закон - "пустишка" та фiговий лiсток. це протизаконне втручання.

    ..в дiяльнiсть судовоi гiлки влади. в принципi можна навiть не поспiшати його оскаржувати, бо його дурiсть занадто очевидна.
  • 2006.08.05 | Volodymir

    Заявление своевременное. Названеие комитета - кретинское (л)

    Как-то проступает, что у комитетчиков с таким гарным названием проблемы с романтическим детсвом. Явно не размышляли о разнице между функциями государсва и его отдельных органов. И не думали что есть гражданское общество. Сразу вызывает подозрения в любви подобного чтива: http://www.medialaw.ru/publications/books/honour/honour7_8.html (?)
    И нивелирует эффекты. Тем более что сил - только председатель, а средсв - не завербовали ещё.
    Нет очарования в слове нацбезопасность, кроме как для моральных кретинов. Назваться псами мониторинга угроз и начать с оксюморона в названии - неудачное начало, если только цель была не пометится по ключевому слову.
    Полезное заявление, да еще от органа гражданского общества с такими извращенными функциями, вызывает некоторое недоумение четкостью дерективы: Не комитет наполягає, а Конституция устанавливает, в том числе основополагающими (раздел 1). Комитет заявляет, или глава имеет мнение? Что за спец. детство, товарищи? Какие дальнейшие оп. мероприятия по мнению Председателя тоже не понятно.
    А так - заяление очень своевременнное.
  • 2006.08.07 | shtolc

    Re: Конституцiйному Суду не можна заборонити оцінку законів

    Я абсолютно згідний з тим, що Коституційний Суд має захистити Конституцію України. Ніхто і ні один закон, універсал, постанова та інше не може заборонити це робити. На мою думку саме цей закон має бути розглянутий першим і якщо цей закон протирічить Конституції то він має бути анульований. А далі,я сподіваюсь,Суддям вистачить сил і мужності протистояти тим силам,для яких майбутнє України не має значення. Президенти і пРЄМЄРИ-профсора приходять і зникають в небуття , а УКРАЇНА - буде, якщо її не розкрадуть і не розтягнуть по коаліціям. Сподіваюсь що Ющенко розраховував саме не такий сценарій. Також є надія що він людина честі і совісті і зможе пояснити чим його шантажували, і якщо навіть щось є він має про це сказати першим всім людям. У всіх інших випадках наші спадкоємці з обридою будуть згадувати , навіть не його як людину, а його призвище. Вікторе Анрійовичу схаменітьсяю Ваша інтелігентність ніщо ахметових та янучар. Бог Вам суддя.
  • 2006.08.07 | ukr_girl

    О Так! Конституцiйний Суд мае бути сам підсудний!!



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".