МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Як вчинити державний переворот

10/05/2006 | М.Катко
І зробити це тільки за допомогою "Закону про річний бюджет 2007", навіть не чіпаючи Конституцію. Або, мовою янучар: «Как заставить казлов атвєтіть за базар»

Вже всі наслухались багато цікавого про документ під назвою «Закон України Про Державний бюджет України на 2007 рік», що був представлений Азаровим 21.09 у Верховній (з)Раді. 249-ма голосами цей проект схвалено та прийнято до розгляду в запропонованому варіанті.

Ми не будемо тут говорити про ВВП, соціальну складову, доходи населення та іншу „економіку” - опозиція про все вже сказала у своєму аналізі, а газети про все описали. Ми опишемо те, що вміло заховано янучарами між рядками з цифрАми та прОцентами і про що ніхто чомусь не згадує в своїх аналізах, а якщо і згадує, то тільки побіжно. Можливо тому, що слово „бюджет” ніби-то нічого, крім грошей не передбачає? По ідеї, так. Тільки от зараз ми покажемо, як за допомогою тих самих грошей планується вчинити повзучий державний переворот в Україні. Вчинити елегантно, просто, руками (тобто кнопками) В(з)Р на користь янучар. Навіть Мороз з Симоненком при цьому пролітають мимо каси. Для того, щоб не бути звинуваченими в інсинуаціях, перегинах, панікерстві і тому подібних злочинах – ми будемо приводити прямі цитати з проекту бюджету та закони. Читайте, рахуйте пункти, думайте, робіть висновки. А наші висновки ми собі дозволимо прокоментувати прямо тут.

Тільки от ця стаття довга і трохи нудна. Але без того ніяк, бо писаки, що бюджет писали, на то і розраховували. Тому, порушуючи правила – одразу висновки.

Бюджет 2007 фактично забирає у Президента контроль над силовими структурами і передає їх Януковичу. Також, він фактично забирає контроль місцевого самоврядування та держадміністрацій над своїми виконавчими органами і структурами - і теж передає їх Януковичу. Він є дико антисоціальним по відношенню всіх тих, хто гіпотетично вважається стороною Президента. А ще він ліквідує основи податкової системи і є трошки мстивим до активістів „помаранчевого періоду”.

Виходячи з останніх подій, ми будемо все описувати так, ніби цей бюджет вже прийнято і настало 1 січня 2007 року. Для відчутнішого ефекту.

Частина 0. Вступ.

Проект Держбюджету-2007 тут:
http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=28000

Весь проект містить 91 сторінку власне закону (147 статей) і 17 додатків. Ми це все упускаємо, залишаючи поле діяльності для опозиції. Нас цікавить тільки одна-єдина стаття 76 на 10 сторінках з 76-ма пунктами. Стаття 76 називається зовсім „безневинно”: „З метою приведення окремих норм законів у відповідність із цим Законом зупинити на 2007 рік дію:” і містить переважно дійсно всілякі „стиковки”, ліквідацію пільг, уточнення ставок, дітей війни, оплату вчителям і т.п. – це все теж залишаємо опозиції. Але не зовсім. Нас цікавить 20 пунктів. Бо саме тут закладена бомба перевороту.

Частина 1. Мстива пенсійно-пільгово-доплатна – або маскування перевороту за матеріальними благами.

І так, у 2007 році (стаття 76):

Призупинити дію:
28) статті 10, частини другої статті 13, статей 14, 22, 37 та частини третьої статті 43, частини першої статті 48, статті 49, частини другої статті 51, абзацу другого статті 52, статті 55, частин першої – третьої статті 63 Закону України „Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб”

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2262%2D12&p=1158841398958407

Стаття 10 вказаного закону називається „Органи, які здійснюють пенсійне забезпечення”, і там чітко розписано яким військовослужбовцям (а також пожежникам, міліції, сбушникам, омонівцям, і т.д. і т.п) хто (міністерство, пенсійний фонд, сбу, мвс тощо) платить пенсію. Всі інші „призупинені” статті здебільшого встановлюють мінімальні пенсії, порядок нарахування, надбавки, інвалідності спосіб виплати і т.п. Якщо коротко, то в 2007 році невідомо хто, як і яку пенсію буде платити будь-кому, хто будь-коли носив військову форму. А якщо і заплатить, то без жодних надбавок за вислугу-роки-звання і т.п. Що це по суті означає? А ви уявіть себе на місці спочатку „помаранчевого” відставника-майора, наприклад, а потім на місці майора, якому рік до пенсії – матеріальна доля обох в руках Януковича. Далі прогнозуйте реакцію без нас, але чогось я в тих розкладах Президента не бачу, не зважаючи на те, що він головнокомандувач.

Так, зі „старою гвардією” силових структур розібрались. Йдемо далі.

Візьмемось за судову гілку:

Призупинити дію:
39) частини третьої, абзацу першого частини четвертої статті 43 (щодо визначення розміру щомісячного довічного грошового утримання без обмеження його граничного розміру), частин другої, четвертої, п'ятої (щодо надання суддям додаткового посадового окладу при наданні щорічної відпустки та додаткової оплачуваної відпустки), шостої, сьомої, першого речення частини восьмої, абзацу першого частини дев`ятої статті 44 Закону України „Про статус суддів”;

60) абзацу третього пункту 1 постанови Верховної Ради України „Про порядок введення в дію Закону України „Про статус суддів” щодо визначення органів, які виплачують щомісячне довічне грошове утримання суддям у відставці;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2862-12

61)частини третьої статті 72 (щодо виплати народним засідателям і присяжним розміру винагороди, не меншого ніж посадовий оклад судді відповідного суду), частини другої статті 123 (щодо розміру заробітної плати працівників апарату судів та працівників державної судової адміністрації), частини другої статті 130 (щодо прирівняння за умовами оплати праці) Закону України „Про судоустрій
України”;


Тут все те саме, що і з військовими. Єдине, уточнимо, що стаття 44 в Законі про статус суддів називається „Матеріальне і побутове забезпечення суддів” і в основному стосується забезпечення житлом. А ми не можемо втриматись від опису одного маразму. Бюджет-2007 призупиняє дію такого речення в згадуваному законі: „Суддя має право на додаткову жилу площу відповідно до вимог статті 49 Житлового кодексу України”. Насправді Житловий кодекс України правильно називається „Житловий Кодекс Української РСР” і прийнятий 30 червня 1983 року. А стаття 49 його звучить так: „Понад норму жилої площі окремим категоріям громадян надається додаткова жила площа у вигляді кімнати або в розмірі десяти квадратних метрів. ...громадянам, яким ця площа необхідна за умовами і характером виконуваної роботи, розмір додаткової жилої площі може бути збільшено.” Ну от дійсно – нафіга суддям окрема кімната у 2007 році – в них же робота тупа і примітивна? Особливо, якщо їх, по суті, призначає Президент?

А що законодавча гілка? Там якісь депутати минулого скликання багато виступали?

Призупинити дію:
36) частини п’ятої (щодо виплати матеріальної допомоги колишньому народному депутату на період працевлаштування, після закінчення строку його повноважень), частини восьмої (щодо виплати народним депутатам матеріальної допомоги на оздоровлення) та частини дванадцятої статті 20 (щодо виплати народним депутатам грошової допомоги у разі виходу на пенсію, визначення розміру пенсії без обмеження її граничного розміру), частини четвертої статті 32, абзаців третього та шостого частини третьої статті 34, статті 35 (в частині надання постійного житла та виплати грошової компенсації витрат для створення належних житлових умов) Закону України „Про статус народного депутата України”;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2790%2D12&p=1159998128663813

Знову ж таки, не вдаючись в деталі, просто констатуємо факт, що зачіпає ця стаття виключно екс-депутатів минулого скликання і аж ніяк не діючих депутатів. Маленька помста? Адже їм ліквідовують практично всі екс-виплати. Хоча, може це й правильно, але не зовсім. Бо правильно було б внести зміни в згаданий закон назавжди, а не „призупиняти дію” на рік часу, знаючи що тебе воно аж ніяк не зачепить.

І, про всяк випадок пройдемось по президентськй вертикалі адміністрацій:

Призупинити дію:
37) частин четвертої, п’ятої та шостої статті 31, частин п’ятої та шостої статті 33, частини першої статті 34, частини першої статті 35 (щодо виплати державним службовцям допомоги для оздоровлення), частини другої статті 35, частин першої та третьої статті 36, частини одинадцятої статті 37 Закону України „Про державну службу”
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3723-12

Тут теж довго розповідати. А якщо коротко, то державним службовцям ліквідуються практично всі доплати, вислуги, пенсії і т.п. На практиці (це вже хтось навіть докопався і публікував) виглядає так: при ставці 500 грн діставав на руки 1500 грн? Тепер будеш діставати 500 грн. „Хто там збирався з корупцією в держустановах боротись та ефективно рулити країною при зарплаті чиновника сто баксів? Ах, то в Президента чисті руки? От хай і платить своїм виконавцям в обл- і рай- адміністраціях. А в міністерській вертикалі ми собі раду якось дамо. Особливо якщо до нас всі на поклон побіжать”... Може не зовсім так, але логіка проглядається десь така.

Ок. Далі забере дуже багато часу все аналізувати. Коротко кажучи, аналогічна картина в освіті, медицині, культурі, науці, з чорнобильцями, ветеранами і т.д.

А для того щоб волосся стало дибом, процитуємо ще один пункт - взагалі без коментарів:

Призупинити дію:
70) статті 16 Закону України „Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей”, статті 41 Закону України „Про військовий обов'язок і військову службу”, частини першої статті 26 Закону України „Про Державну прикордонну службу України”, частин першої-третьої і шостої статті 23 Закону України „Про міліцію”, частин одинадцятої-тринадцятої статті 21 Закону України „Про розвідувальні органи України”, частин першої і другої статті 29 Закону України „Про Службу безпеки України”, частини першої статті 21 Закону України „Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб”, частин першої-третьої і шостої статті 23 Закону України „Про пожежну безпеку”, статті 56 Закону України „Про правові засади цивільного захисту”, пунктів 15-17 статті 21 Закону України „Про Державну службу спеціального зв'язку та захисту інформації України”, статті 18 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” в частині здійснення державного обов'язкового особистого страхування та компенсаційних виплат (одноразових грошових допомог) військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу;

Але ж є ще певні структури, які треба „опустити”.

З ЦВК знімемо 70% зарплати:

Призупинити дію:
52) частин другої та четвертої статті 37 Закону України „Про Центральну виборчу комісію”;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1932%2D15&p=1159998128663813

Дійсно, голоси ж рахувати зараз не треба. А потім додамо – тоді точно все буде „підрахуй”.

А за компанію з Рахункової палати 30% теж знімемо:

Призупинити дію:
53) частин другої та третьої статті 39 Закону України „Про Рахункову палату”;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=315%2F96-%E2%F0

І з Антимонопольного комітету знімемо всі прирівняння до міністрів та й державний захист їм ні до чого:

Призупинити дію:
54) частини другої статті 27 Закону України „Про Антимонопольний комітет України”;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=3659%2D12&p=1159998128663813

А ще ми забули про одну категорію „тих хто життям ризикуючи наш спокій береже”:

Призупинити дію:
69) пункту третього статті 90 Закону України “Про правові засади цивільного захисту”
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1859%2D15&p=1159998128663813

От хіба їм треба надбавку за ризик для життя? Вони випари аміаку і снаряди в Новобогданівці позбирають і за дякую. Дійсно.

Це до перевороту ми ще не дійшли. Тому що він захований там, куди зацікавлений „читачо-користувач бюджету” не добіжить ніколи – він на вищесказаному спіткнеться і почне клясти все на світі чи як опозиція піаритись.

А переворот – ось він.

Частина 2. Переворот – або хто дівчину годує, той дівчину і танцює.

Призупинити дію:
50) частини першої (щодо затвердження Президентом України розмірів посадових окладів, надбавок за класні чини та вислугу років), частини другої (щодо надання додаткової оплачуваної відпустки) статті 49, частини п’ятнадцятої статті 501 Закону України „Про прокуратуру”
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1789%2D12&p=1159998128663813

Здавалось би, це мало бути в Частині 1, бо вся стаття 50-1 називається „Пенсійне забезпечення прокурорів і слідчих”, і, раз вона відміняється, то що – і пенсії відміняються? Чи просто на добру волю кабміну (читаємо янучар) перекладається? Але це вже ми проходили. А тут маємо малесенький нюанс. Частина 1 статті 49 згадуваного закону звучить: ”Заробітна плата прокурорів і слідчих прокуратури складається із посадових окладів, надбавок за класні чини, вислугу років і має забезпечувати достатні матеріальні умови для незалежного виконання службових обов'язків, а так само закріплення кваліфікованих кадрів. Надбавки за вислугу років встановлюються також іншим працівникам прокуратури (спеціалістам, службовцям, робітникам). Розміри посадових окладів, надбавок за класні чини та вислугу років затверджуються Президентом України.„, і в 2007 році вона просто не діє. Відчуваєте розмах? От визначав Президент розміри посадових окладів (надбавок, вислуг) в
прокуратурі – а тепер вже ні. Тепер це Янукович визначає. А Президент хай собі – як там в Конституції? – подає на розгляд В(з)Р кандидатуру Генпрокурора. А кабмін за той час всю прокуратуру танцює бо годує. І Конституцію виявляється
міняти не треба.

Призупинити дію:
55) статті 30 Закону України „Про Службу безпеки України”;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2229-12

Це взагалі шедевр. Це треба якщо не Нобелівську премію давати, то принаймні в книгу рекордів Гіннеса записувати точно. Вісім слів, які докорінно міняють всю систему національної безпеки не найменшої в Європі держави. От ми ні чого не будемо коментувати – самі оцініть. Жодних змін конституції. Жодних танків на вулицях.

У 2007 році зупинити дію закону, в частині що звучить так: „Стаття 30. Грошове забезпечення військовослужбовців Служби безпеки України. Форми та розміри грошового забезпечення військовослужбовців Служби безпеки України встановлюються Президентом України і повинні забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Служби безпеки України якісним складом військовослужбовців, враховувати характер, умови роботи, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.”

От все. Не існує цього. Відмінено. Уявляєте розмах думки янучар і здивовану пику Президента, що він вже нічого не встановлює для СБУ? Так ото ж.

Ну і на закуску.

Призупинити дію:
68) частини першої (щодо фінансування через Національний банк України) статті 15, частин третьої та восьмої статті 21 Закону України „Про розвідувальні органи України”;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2331-14

Соціальний аспект лишаємо в стороні для опозиції. Акцентуємо увагу на „Розвідувальні органи України (вже НЕ) фінансуються через Національний банк України”. А через кого? Угу-угу... Тут можна зупинитись на технології трошки. Розвідка – це закордон. Закордон – це валюта. А валюта по маршруту „Україна-закордон” і навпаки – це Нацбанк і тільки (ну там всякі ліцензії, ЗЕДи, угоди, квоти, ФАТФи і т.п.). Тепер розвідка буде в чемоданах бакси возити. Прийде на Банкову, загрузиться – і в Бориспіль, щоб вчасно якомусь хакеру забабляти, щоб який секрет довідатись. Ну, ми ж про шпигунів всі колись читали.

А це все були квіточки. Бо ягідки починаються в частині 3.

Частина 3. Як без змін конституції відібрати виконавчий апарат.

Призупинити дію:
56) другого речення частини четвертої статті 44, частини
четвертої статті 47 Закону України „Про місцеві державні адміністрації”;

http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=586%2D14&p=1159998128663813

Тут Нобелівська премія, звичайно, не світить. Але глобальність мислення того янучари, що це придумав, вражає. Не знаємо, хто це був – чи Ахметов, чи Азаров, чи ще хто з власників „годинника не менш ніж сто тисяч євро” – але молодці. Оцініть. В 2007 році відмінити те, що: „Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів і апарату місцевої державної адміністрації, в межах виділених асигнувань, визначає голова відповідної місцевої державної адміністрації.”. Крапка. От нафіга голові адміністрації кадрові повноваження? Це ж янучари без роботи залишаться... А ми тут радіємо що в певний момент проффесор пердумав знімати губернаторів „від Президента”. Та не передумав – отой геній йому задумки бюджету пояснив - і той заспокоївся.

Тільки „геній” не заспокоївся. „А раптом В(з)Р адміністрації відмінить? Непорядок. Треба підстрахуватись!”. І народжується черговий шедевр.

Призупинити дію:
57) пунктів 3 та 5 частини першої статті 26, пунктів 5 та 6 частини третьої статті 42, пункту 4 частини першої статті 43, частини третьої статті 58 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” стосовно встановлення чисельності та штатів апарату та виконавчих органів відповідної ради;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=280%2F97%2D%E2%F0&p=1159998128663813

Думаю тут вже все ясно. Ні? То пояснюємо. На 2007 рік вже НЕ є виключною компетенцією сільських селищних міських рад „утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу, внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск” а також „затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, витрат на їх утримання”. Сільський, селищний, міський голова вже НЕ „вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради” і НЕ „вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури і штатів виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету”.

Мало того, питання, які НЕ вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях - це „затвердження за пропозицією голови ради структури, чисельності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату”.

А на закуску ще одна майже Нобелівська премія: „Виконавчий апарат ради утворюється відповідною радою. Його структура і чисельність, витрати на утримання встановлюються радою за поданням її голови”. В 2007 році це все НЕ. Тобто відмінено. (Може запатентувати таку печатку „відмінено” і продавати її янучарам?)

Чогось навіть не хочеться обговорювати далі питання „Якщо рада вже не може – то хто може?” Вгадайте з 3-х раз.

Частина 4. Прикольна.

Що б таке ще написати, щоб настрій підняти... А давайте про театр абсурду.

У 2007 році державне фінансування партій зупинили. І одночасно заборонили їх закривати. Не вірите? Читаємо:

Призупинити дію:
43) статей 17, 18, 19 та розділу ІV1 Закону України „Про політичні партії в Україні” щодо державного фінансування статутної діяльності політичних партій;
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=2365-14

Так от, стаття 19 згадуваного закону називається „Заходи, які можуть вживатися до політичних партій” і там є таке: „У разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: 1) попередження про недопущення незаконної діяльності; 2) заборона політичної партії.”. І в 2007 році цей пункт не діє. Напевне янучари Зварича „бєспрєдєльщика бездипломного” злякалися, щоб він їх не закрив ненароком?

Призупинити дію:
45) абзацу другого статті 50 Закону України „Про професійно-технічну освіту” в частині фінансування професійно-технічних навчальних закладів Львівської та Харківської областей, а також міста Києва, з державного бюджету;

Тут взагалі без коментарів. Напевне щоб більше по мітингах діти не бігали у „революційних” столицях?

Призупинити дію:
35) … пункту 6) частини четвертої розділу Х „Прикінцеві положення” (щодо внесення змін до Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” в частині віднесення до складу валових витрат платника податку суми коштів або вартості майна, спрямованих як фінансова допомога на виробництво та/або демонстрування національних фільмів, та/або спрямовані на придбання, створення, виробництво аудіовізуальних творів, а також стосовно того, що витрати платника податку на створення та/або придбання аудіовізуальних творів не підлягають амортизації та повністю відносяться до складу валових витрат звітного періоду) Закону України від 12.01.2006 № 3317-IV „Про внесення змін до Закону України „Про телебачення і радіомовлення”;

І тут без коментарів. Видно головного янучару „Веселі Яйця” таки дістали ...

А щоб дійсно виправдати назву „бюджет” – зачепимо хоч один податок. А точніше глобальний закон „Про систему оподаткування”. Тільки не смійтесь, бо буде означати це, що у вас істерика.

Призупинити дію:
75) пунктів 4, 6, 7, 8, 10, 11, 14 частини другої статті 15 Закону України „Про систему оподаткування”; 
http://zakon.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1251-12

Просто перелічимо назви статей, що вже не діють (печатка „відмінено”):

Стаття 4. Платники податків і зборів (обов'язкових платежів)
Стаття 6. Об'єкти оподаткування
Стаття 7. Порядок встановлення податкових ставок
Стаття 8. Порядок зарахування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та державних цільових фондів
Стаття 10. Права платників податків і зборів (обов'язкових платежів)
Стаття 11. Відповідальність платників податків і зборів (обов'язкових платежів) за порушення податкових законів
Стаття 14. Загальнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі)
Стаття 15. Місцеві податки і збори (обов'язкові платежі)

Тобто все, що є в тих статтях померло. Що прийшло взамін? Кращої фрази ніж „а фіг його знає” я не знаю. Але знаю, що це знає Янукович з Азаровим. І мені не смішно.

А ще я напевне Конституцію повісю в туалеті. Для чого вона українцю, якщо в нього є „бюджет на енний рік”?

P.S. Звичайно, що знаючі юристи та законодавці можуть розгромити все вищевикладене як брєд сивої кобили і сто разів на пальцях довести, що нічого подібного бюджет не передбачає і все це технічні моменти. Тільки от в 2004 році через ті технічні моменти вся преса, книгарні та видавництва на коліна на пів року стали, бо їм коротеньким „призупинити” в бюджеті ввели 20% ПДВ. А в 2005 на коліна стали спрощенці, бо їм таким самим коротеньким „призупинити” (але вже в змінах до бюджету) в кілька разів постфактум ліміти обороту знизили. Тоді це були економічні моменти. А на нашу думку все вищевикладене - це вже політичні моменти. Так що давайте, громіть. Але ще ДО, а не після. І так щоб ті розгроми зрозумів простий громадянин, а не тільки юрист кваліфікований.

М.Катко

Відповіді

  • 2006.10.05 | Хвізик

    нехай Ющенко вето накладе на такий бюджет

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.10.05 | BIO

      Сказки Ветхого Завета

      Накладет, но не то и не туда...

      Очко мелковато стало, зубок шатается
      как жидков стул и вааще грехи уже
      никуда не пущают.

      Разве что только в грим-уборную.


      Подщечник под подставу
  • 2006.10.06 | Гюльчатай

    Поднимаю тему

  • 2006.10.09 | miner

    за такий «бюджет» варто мачіть фф сартірє…©

  • 2006.10.09 | ОРИШКА

    Re: Як вчинити державний переворот

    Какой-то вы маньяк несексуальный.. :(
  • 2006.10.09 | Стась

    Піднімаю тему



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2018. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua