МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

А чому би прибутки від приватизації не передати було на...

01/16/2008 | media
...побудову доріг або якісь інші капітальні інвестиції? Я вже мовчу про державні інвестиційні фонди - це прерогатива держав, котрі мають серйозні надлишки від експорту енергонсіїв тощо.
В Україні припустимо немає нафти і газу - але від СРСР ця країна багато чого успадкувала. До останнього часу приватизація - це була просто передача "із рук в руки", без жодної ринкової ціни. Зараз же спостерігається певний прогрес - гроші отримуються, але "проїдаються". Канули в небуття кошти від "Криворіжсталі", у 2008 році отримані кошти підуть "на виплату вкладів".
А що буде продаватися завтра? Припустимо, витратять люди зараз 1000 гривень компенсації, а далі що? Чи не краще тому було би хоча б частину цих мільярдів інвестувати "в майбутнє"? Звісно, на це потрібна і політична воля, і консенсус еліт, і розуміння суспільства і т.д. Але все одно питання залишається - звідки брати гроші, коли приватизовувати буде нічого?

Відповіді

  • 2008.01.16 | Раціо

    Піздно

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.16 | Безробітний

      Вибачте, це матюк чи недосконале володіння держмовою?

    • 2008.01.16 | media

      Не так і "піздно" було донедавна

      Якщо вірити нинішньому Уряду, "на компенсацію заощаджень" буде спрямовано до 20 мільярдів гривень, з них 6 млрд. - вже є. 20 мільярдів - це не така й мала сума. Я особисто вважаю, що їх треба спрямувати на дві цілі: побудову автострад і реформу системи охорони здоров"я. До цих коштів можна додати ще цілий ряд непотрібних бюджетних видатків (напр., на "Мистецький арсенал" - 150 млн. гривень), ну і тому подібне.
      За умов грамотного менеджменту - можна вже цього року було би приступити до проектування та визначення виконавців, які будували би так потрібний перед Євро-2012 автобан "Донецьк - Львів". Звісно, потрібне і усвідомлення значущості цього проекту, мінімалізація корупції, і ефективна співпраця з виконавцями тощо.
      Бо можна порадіти, що уряд збільшив фінансування "на дороги" до 11 мільярдів гривень. Але цього явно недостатньо. У Чехії ще в 90х роках передавали на автостради частину коштів від приватизації. Ну, чехи ж "дурні" - вони тепер в ЄС, мають 1000 км. автобанів, і не зовсім задоволені, будують ще стільки ж. Ну а "розумна" українська влада роздає кожному по 200 доларів.
      Подібне з охороною здоров"я. Навіщо витрачати величезні кошти на "дітей війни" (3.5 млд. гривень? Може краще передати ці кошти на охорону здоров"я, в т.ч. на периферії, де ці "діти війни" проживають. Ініціювати обстеження медичні, щось подібне. Також - величезні кошти "на другу і третю дитину" - може замість цього спробувати навести порядок на ринку житла (бо крім гучних декларацій нічого більше не робиться).
  • 2008.01.16 | сябр

    Re: А чому би прибутки від приватизації не передати було на...

    А тому що державні будівництва доріг. портів та ін. - не що інше, як величезний дєрібан. невже навіть будівництво "автобану" Київ-Одеса", канал дунай-Чорне море та 20 млн на проектування міфічного мосту між Кримом та кубанню не переконали Вас у цьому? тоді Ви-однодумець Азарова, який переживав, що пенсіонери пють забагато кефіру :(
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.17 | media

      Так влада ж уже "чесна"

      Що ж їй (владі) завадило би за півроку не організувати хоча би один "зразково-показовий національний проект", де була би мінімізована корупція? Невже це так складно - знайти на всю країну одного нормального міністра транспорту, керівника "Укравтодору", кількох його заступників, керівника проекту, кільканадцять відповідальних за окремі напрямки? І робота піде. Не довіряєте "Укравтодору" - проведіть чесний тендер, хай турки будують на певних умовах за певну ціну. Тільки переконайте спочатку Тендерну палату, щоби не заважала, (ну але БЮТ з цією структурою буде легко домовитися;-)). Беріть справу на контроль, перевіряйте, чи крадуть, замість "перевірки черг до Ощадбанку". Ви ж чесна влада, "йоли-пали".
      сябр пише:
      > тоді Ви-однодумець Азарова, який переживав, що пенсіонери пють забагато кефіру :(
      Дуже легко чіпляти ярлики. Зате Ви і вам подібні - це однодумці не знаю кого, але результат вашої підтримки цих діянь буде простим: пенсіонери в цій країні ще дуже багато років споживатимуть один лише кефір.
  • 2008.01.16 | S@nya

    Питання складне

    Звісно, мене теж дивує майже цілковита відсутність серйозних інвестицій в інфраструктурні галузі.

    Але тут є дві проблеми:
    по-перше, питання яйця і курки: чи прийде в Україну новий бізнес, якщо розвинути інфраструктуру (попри політичну нестабільність, ще достатньо слабкий внутрішній ринок, непередбачувану податкову політику тощо) - чи все-таки треба шукати шляхи притягнення інвестицій, а з ними автоматично розвиватеметься інфрастркутура.
    по-друге, є ще етичне питання - пенсіонери, більшість яких відпахала все своє життя, а тепер побирається, і хто знає, скільки кожному з них лишилося... то для них важливіше отримати ту тищу гривень, ніж новий автобан, яким вони не скористуються, бо в них нема автівки.

    знов таки, виплати, якщо робити їх продумано, без перегріву економіки, призведуть до підвищення купівельної спроможності, попиту, і в ідеалі - розвитку бізнесу...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.16 | media

      Дійсно, непросте


      > по-перше, питання яйця і курки: чи прийде в Україну новий бізнес, якщо розвинути інфраструктуру (попри політичну нестабільність, ще достатньо слабкий внутрішній ринок, непередбачувану податкову політику тощо) - чи все-таки треба шукати шляхи притягнення інвестицій, а з ними автоматично розвиватеметься інфрастркутура.
      Розвиток інфраструктури - це пряме завдання держави. Звісно, "передбачувана податкова політика", зрозумілі правила гри, боротьба з корупцією - теж мають першочергове значення. Але без інфраструктури бізнес "сам" не буде нічого розвивати - інвестиції просто не оплачуватимуться. Зрештою, хороший автобан - це десятки років, а іноземні інвестори можуть стільки часу і не працювати. Навіщо ж комусь "просто так" будувати автостраду, щоби нею користалися українці?
      Україна, понад те, має "унікальне" транзитне значення. Це - одна з небагатьох реальних конкуретних переваг, які нікуди не подінуться навіть у разі тимчасових економічних труднощів чи чого завгодно. Не користуватися цим - це щонайменш недалекоглядно.
      > по-друге, є ще етичне питання - пенсіонери, більшість яких відпахала все своє життя, а тепер побирається, і хто знає, скільки кожному з них лишилося... то для них важливіше отримати ту тищу гривень, ніж новий автобан, яким вони не скористуються, бо в них нема автівки.
      Я не кажу, що пенсії не треба підвищувати - треба, і то суттєво. Але пенсії для всіх пенсіонерів, а не лише тих, хто мав "кілька тисяч на зберкнижці". До того ж, треба максимально протидіяти монополіям (для здійснення швидких інтервенцій у "інфляційних" сегментах). Інакше ніякі підвищення чи соціальні виплати не відіграють суттєвої ролі.
      Треба створювати паралельно робочі місця для дітей цих пенсіонерів (ті ж дороги могли би цю місію виконати). А то багато пенсіонерів зараз допомагають своїм нібито працездатним дітям! Самим їм на життя залишається як і раніше - мізер.
      "Думати про пенсіонерів" можна, інвестуючи в якість їх життя (напр., покращення мед. обслуговування, вище я про це писав).
      > знов таки, виплати, якщо робити їх продумано, без перегріву економіки, призведуть до підвищення купівельної спроможності, попиту, і в ідеалі - розвитку бізнесу...
      А вони робляться продумано? :)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.17 | Раціо

        Абсолютно продумано!

        Із думкою про президентські вибори. А Ви про шо подумали?

        media пише:
        > А вони робляться продумано? :)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.01.17 | media

          Ну, це звичано. Я думав, ви про якусь там державу...

    • 2008.01.17 | 123

      Re: Питання складне

      S@nya пише:
      > Звісно, мене теж дивує майже цілковита відсутність серйозних інвестицій в інфраструктурні галузі.
      >
      > Але тут є дві проблеми:
      > по-перше, питання яйця і курки: чи прийде в Україну новий бізнес, якщо розвинути інфраструктуру (попри політичну нестабільність, ще достатньо слабкий внутрішній ринок, непередбачувану податкову політику тощо) - чи все-таки треба шукати шляхи притягнення інвестицій, а з ними автоматично розвиватеметься інфрастркутура.

      Це якось дивно сформульовано. Очевидно, що новий бізнес прийде скоріше туди, де дороги кращі, а не гірші. Кращі дороги ніколи не зупиняють бізнес :)

      Крім інвестицій - зважте на те, що дерьмові дороги у містах зумовлюють великі пробки, в яких люди проводять час замість працювати, читати книжки, кохатися тощо. В тому числі й люди у маршрутках, не лише в автівках.

      > по-друге, є ще етичне питання - пенсіонери, більшість яких відпахала все своє життя, а тепер побирається, і хто знає, скільки кожному з них лишилося... то для них важливіше отримати ту тищу гривень, ніж новий автобан, яким вони не скористуються, бо в них нема автівки.

      Давайте піднімемо пенсії тим, хто багато працював. Це має небагато спільного з "компенсацією вкладів" - критерії дуже різні.

      > знов таки, виплати, якщо робити їх продумано, без перегріву економіки, призведуть до підвищення купівельної спроможності, попиту, і в ідеалі - розвитку бізнесу...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.17 | Shooter

        Re: Питання складне

        123 пише:
        > зважте на те, що дерьмові дороги у містах зумовлюють великі пробки, в яких люди проводять час замість працювати, читати книжки, кохатися тощо.

        От тому й вимираєм - через погані дороги :)
    • 2008.01.17 | Shooter

      Із досвіду

      S@nya пише:

      > Але тут є дві проблеми:
      > по-перше, питання яйця і курки: чи прийде в Україну новий бізнес, якщо розвинути інфраструктуру (попри політичну нестабільність, ще достатньо слабкий внутрішній ринок, непередбачувану податкову політику тощо) - чи все-таки треба шукати шляхи притягнення інвестицій, а з ними автоматично розвиватеметься інфрастркутура.


      В Словаччині 90% інвестицій в буквальному сенсі йде "доти, доки є автобан" (від Братіслави). І коли Hyundai/Kia вирішувала в яку саме з країн ЦЄ інвестувати і в якому місці, то їхня згода інвестувати в Словаччині було обумовлена тим, що Словаччина добудує автобан до місця інвестиції - Жіліни.

      Після вступу Словаччини в ЄС, доречі, будівництво автобанів стало вестися суттєво активніше.
  • 2008.01.17 | 123

    Так і треба було робити

    Я про це неодноразово писав.

    Суспільні гроші повинні працювати на суспільство, а не роздаватися між окремими громадянами, до того ж обраними за ідіотськими критеріями (типу "наявність вкладу в Ощадбанку СРСР").

    Втім, визнаю, що контраргумент Предсказамуса не позбавлений сенсу: якщо роздати людям, гроші йтимуть людям і потім потраплятимуть в економіку; якщо держава реалізовує інвестпроект, гроші крадуться причетними, які будують собі хатинку і купують джип. Тільки тоді треба визнати, що влада в нас здатна лише тиряти гроші :)
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.17 | media

      "В успішної модернізації два рівних є крила"...

      Перше - це звісно "прозора влада" і боротьба з корупцією. Але друге крило - це звісно "інвестиції у майбутнє".
      Щодо першого - "нарости" у вигляді надприбутків для вузьких груп призводять до того, що "Болівар (суспільство) їх не витримує". В результаті - латиноамериканський сценарій. "Роздачі хліба народу" або "1000 гривень" - слугують для того, щоби підтримувати в народу ілюзію щодо правильності обраного шляху і життєздатності нинішньої системи ("погана не система, а Янукович, ось Юлі дай те саме - буде краще"). Гроші так, ідуть в економіку, але значною мірою - стають основою надприбутків інших груп великого та частково середнього бізнесу.
      Я не кажу що пенсії не треба підвищувати - але без реформи системи це допомагає, як припарки самі знаєте кому.
    • 2008.01.17 | Раціо

      Наскільки важко Вам це визнати?

      123 пише:
      > Тільки тоді треба визнати, що влада в нас здатна лише тиряти гроші :)
  • 2008.01.17 | Shooter

    Саме так: прибутки від приватизації мали йти на 2 речі

    1) системні реформи (охорони здоров'я, пенсійну, адмінастративно-територіально-бюджетну)
    2) інфраструктуру.

    В нас же ж склалась ситуація, коли братва подєрібанила між собою все, що мало екпортну або монопольну вартість, вгробивши при цьому на корню все, що складніше за корпус Богдана. Натомість, з народом "рассчіталісь" "гречкою". І продовжують це робити і надалі.

    В бідній постдєрібанній країні рівне оподаткування - це нонсенс. Але ж НІХТО з "політіков" навіть не заїкається про справедливе (прогресивне) оподаткування доходів осіб: шо оні - лохі, шо лі, собі податки підвищувати. Вони краще "приватизують" до побєдного конца або реприватизують прєдставітєля врага.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.01.17 | BIO

      Чому "або" !? І те і те. І ще вон те і вон те - і земельки загре

      ба поки голодні очи видять за обрій...
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.17 | media

        Ці "огірочки" можуть дуже погано для країни закінчитися

    • 2008.01.17 | сябр

      Держбудівництво - це дєрібан скрізь

      Знайомий повернувся з Англії, розповідав, як реконструюються будинки на замовлення муніципалітету. все ще гірше ніж у нас - жодних тендерів, родичі мера отримують замовлення, навіть не криючись. так що держава як господарник - це погано скрізь і завжди. Дайте людям гроші-вони розберуться, куди їх вкладати. Чи Ви вважаєте себе надлюдиною, яка краще знає, що треба іншим? І краще може розпорядитися ЇХНІМИ ЧЕСНО ЗАРОБЛЕНИМИ КОШТАМИ? ні, спочатку віддайте, щоналежить за законом, а надлишок вже можете планувати до розподілу.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.01.17 | media

        Я щиро співчуваю бідолашним англійцям :)

        Але я так і не зрозумів, що саме ви пропонуєте? Скасувати державу? А чому тоді у Європі держава якось будувала ті ж автостради, а Україна має бути винятком? Чому в Європі держава забезпечує охорону здоров"я, будує лікарні? Чому муніципалітети реконструюють міста (і сліди їх діяльності, незважаючи на "вражаючу корупцію", там таки помітні?).
        Щодо "повернення людям" - то краще це, на мою думку, робити в непрямій формі. Наприклад, здійснити реформу охорони здоров"я або адміністративну реформу, побудувати дороги чи реконструювати ЖКГ. Все це сприятиме покращенню життя людей, але за якийсь час, і протягом набагато довшого часу, ніж "тисяча гривень".
        А внуки, яким бабусі купують мобільні телефони за цю "тисячу від Юлі" - мають самі на них заробляти. В тому числі, на будівництві доріг. Якщо ж ви не вірите в здатність чесної влади забезпечити прозоре використання коштів - то може із владою проблема?
      • 2008.01.17 | Shooter

        Байки. + інфо

        Public procurement contracts amount to more than € 1.5 trillion, or 16% of the EU’s GDP.

        Report on the functioning of Community product and capital markets, COM (2002) 743


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".