МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Москаль воліє захищати всіх, крім українців.

03/16/2008 | MV
ЗАХИЩАТИ ВСІХ, КРІМ УКРАЇНЦІВ?

Газета «Вєчєрніє весті» нещодавно розповіла про новий закон, який підготував народний депутат, генерал міліції Геннадій Москаль. На загал закон є нібито непоганим, спрямованим на підвищення відповідальності за акти насильства за етнічною і расовою ознаками. Проте, є в цьому законі елементи, що, з одного боку, насторожують, а з другого, переконують, що пан генерал є людиною не дуже обтяженою ерудицією у царині історії міжетнічних взаємин. У цивілізованій державі, коли йдеться про етнічне рівноправ'я, не повинно бути груп і дискримінованих, і привілейованих. Гідність представників однієї якоїсь групи не повинна вивищуватися за рахунок інших груп. У правовій демократичній країні всі громадяни без винятку повинні мати рівні права на етнічну гідність та її захист.

А що ми бачимо у законі, запропонованому паном Москалем? Бачимо деякі речі, що викликають стурбованість, всупереч захопленню юної журналістки «ВВ» Олесі Романенко. Зокрема, законопроект Г. Москаля «посилює відповідальність за антисемітизм». Себто, Москаль виділяє частину громадян України в якусь особливу групу, ворожість до якої розглядається як більший злочин, ніж ворожість, приміром, до українців. Якщо примиритися з ідеєю Москаля, то треба погодитися з тим, що євреї в Україні є якимись особливими, не такими як усі інші, людьми. Виходить так, що образити українську національну гідність — це не таке порушення, як образити єврейську. Формально намагаючись зробити євреям України щось приємне, фактично пан генерал робить їм капость, заявляючи, що вони не такі ж звичайні, повноправні громадяни України, як українці, татари, поляки і т. д. Він також заявляє, що нібито для України гідність усіх її громадян не є однаковою цінністю, мовляв, так, у нас усі рівні, але є рівніші за усіх. Якби генерал був людиною історично освіченою, він би знав, що в колишньому СРСР у 20-30-ті роки минулого століття був спеціальний закон про відповідальність за антисемітизм, коли один лише погляд з-під лоба на особу певної національності міг закінчитися для людини буцегарнею. До чого призвів цей «суперінтернаціоналістичний» закон? До різкого зростання масових антисемітських настроїв у Радянському Союзі. Коли під час Голокосту деякі представники місцевого населення допомагали нацистам нищити євреїв, у цьому злочинному процесі також було якесь відлуння того прикрозвісного совєтського закону.

Психологічно тут усе є зрозумілим: спробуйте, будучи вчителем, у шкільному класі забезпечити якійсь одній дитині особливий статус, зробіть її своїм «улюбленцем», якому можна те, чого не можна іншим, до якого — спеціально сприятливе ставлення, і за короткий час цю дитину зненавидять всі інші школярі.

У законопроекті Москаля є екзотичний пункт про відповідальність за образу національних меншин й іноземців на суму від 3400 до 8500 гривень. Що стосується іноземців, то такий закон дуже нагадує захист прав білих колонізаторів в африканських колоніях від місцевого населення. За цим законом, громадянин України є істота другого ґатунку порівняно з тим, хто не має українського паспорта. Це несправедливо і образливо. Може, Москаль згадав своє совєтське минуле, коли його могли не пустити до київського ресторану, бо там відбувалося «спецобслуговування» іноземців, які за часів СРСР були вищою кастою? Чому гідність іноземця має бути в Україні вищою від моєї гідності, гідності громадянина України? Може, пан Москаль має дуже специфічні уявлення про західні реалії?

У 1994 році мені довелося відвідати США. У Вашингтоні в аеропорту Кеннеді ми, українська делегація, покірно чекали разом з німцями, французами та іншими, поки всі формальності пройдуть американці, адже влада США таким робом ще раз нагадувала своїм співгромадянам, що саме вони є господарями Америки і саме про них найперше дбає уряд США, а іноземці можуть почекати. А що ж хоче виховати в українців генерал Москаль? Комплекс безправного бидла на власній землі? Національні меншини, за Москалем, в Україні ображати також не можна. А національну більшість, українців, — будь ласка. Це не карається. Хоча насправді саме українці більше за інших стають в Україні жертвами образ і наруги над своїми національними почуттями.

Добре, що такий антиукраїнський закон підготувала людина з таким промовистим прізвищем. Було б гірше, якби його запропонував громадянин на прізвище Українець, Козак чи Гетьманець. А втім, хотілося б почути коментарі й пояснення цього законопроекту від самого автора, бо мені дуже хочеться вірити, що молода журналістка «Вєчєрніх Вєстєй» щось таки переплутала і спотворила, бо надто вже дико виглядають такі речі в незалежній Україні — привілейовані національні меншини та іноземці на тлі безправних українців. До речі, саме безправне становище українців на українській землі є найбільшою загрозою для всіх меншин в Україні. Нехай генерал згадає Хмельниччину, Коліївщину та багато інших таких подій. Всі меншини мають розуміти, що жити в оточенні приниженої національної корінної більшості — це означає жити на вулкані. А пан Москаль хоче справедливості для кого завгодно, тільки не для українців. А якщо всупереч логіці й справедливості такий закон таки ж буде ухвалено, то «НУ-НС», до якого належить законотворець, перетвориться на маргінальну структуру, поступившись на Заході та Центрі України місцем партії «Свобода» Олега Тягнибока з її програмою захисту українців. У тому числі від тих, хто кого завгодно в Україні готовий проголосити «вищою расою», крім її корінного народу, хто здатен всіляко принижувати українців, щоб догодити комусь іншому. А ми ще дивуємося, звідки в українців у незалежній державі береться комплекс меншовартості? Він провокується недолугими, антиукраїнськими діями нашої бюрократії, що не здатна і не бажає захищати українські інтереси. Цей комплекс зникне тоді, коли настане державна влада українських патріотів, здатних обстоювати права, честь і гідність українського народу не словом, а ділом.

Богдан ТЕСЛЯ

«ШП» 11 (2804) • 12 березня 2008 р.

Відповіді

  • 2008.03.16 | Mossad

    за всіх своїх вад, генерал Москаль

    на відміну від автора вищенаведеного опусу, є українським патріотом.
    Пєрсоналітє, мілєйший? За грубий динар?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.16 | MV

      Re: за всіх своїх вад, генерал Москаль

      Може Ви, шановний, знаєте приклади відповідальності за українофобію? Хоча би в Україні - про Рашу не йдеться.
      Чи, може, її - українофобії, не існує? Га?
  • 2008.03.16 | Pavlo Z.

    В проекті закону дійсно є кілька ляпів.

    Крім вказаних автором - наприклад таке: "...Використання перед масовим зібранням, виставляння в громадських місцях на показ свастики, знаків СС, неонацистських партій..." - хто визначатиме неонацистськість тієї чи іншої партії?
    До того ж - але це вже проблема не Москаля, а вже діючих законів - дійсно, для чого виокремлювати антисемітизм з ксенофобії (скрізь в законах ідуть у парі "ксенофобія і антисемітизм")? Виходить, що ксенофобія - це образа стосовно всіх, крім євреїв і арабів?

    Втім, у кого є більше часу і натхнення - хай гляне сам:

    Проект
    вноситься народним депутатом України
    Москалем Г.Г.
    http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=31330

    ЗАКОН УКРАЇНИ
    „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо посилення відповідальності за прояви екстремізму, ксенофобії, антисемітизму, расової і релігійної нетерпимості)”



    Верховна Рада України постановляє:

    І. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

    1. Кодекс України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):

    1) доповнити статтями 173-3 – 173-8 такого змісту:

    „Стаття 173-3. Вчинення і розповсюдження в громадських місцях ксенофобських і антисемітських надписів, листівок і іншої друкованої продукції

    Вчинення ксенофобських, антисемітських надписів в громадських місцях, а також виготовлення і розповсюдження в громадських місцях листівок, плакатів, іншої друкованої продукції ксенофобського, антисемітського змісту або з ознаками расової і релігійної нетерпимості, -
    тягнуть за собою накладення штрафу від семи до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку.
    Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
    тягнуть за собою накладення штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку, а в разі, якщо за обставинами справи, з урахуванням особи порушника, застосування цих заходів буде визнано недостатнім, адміністративний арешт на строк до 15 діб.

    Стаття 173-4. Публічні висловлювання в громадських місцях ксенофобського і антисемітського змісту

    Публічні висловлювання ксенофобського і антисемітського змісту або з ознаками расової і релігійної нетерпимості, або заклики до міжетнічної і релігійної ворожнечі вчинені в громадських місцях, а також на радіо і телебаченні, -
    тягнуть за собою накладення штрафу від семи до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку.
    Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
    тягнуть за собою накладення штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку, а в разі, якщо за обставинами справи, з урахуванням особи порушника, застосування цих заходів буде визнано недостатнім,-адміністративний арешт на строк до 15 діб.

    Стаття 173-5. Поширення в друкованих засобах масової інформації і видавничій продукції інформації ксенофобського і антисемітського змісту

    Поширення в друкованих засобах масової інформації і в видавничій продукції інформації ксенофобського, антисемітського змісту, або з ознаками расової або релігійної нетерпимості, -
    тягне за собою накладання штрафу від п'ятнадцяти до двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку і конфіскацію всього тиражу друкованого засобу масової інформації або видавничої продукції.
    ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
    тягнуть за собою накладання штрафу від двадцяти до тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку, а в разі, якщо за обставинами справи, з урахуванням особи порушника, застосування цих заходів буде визнано недостатнім, - адміністративний арешт на строк до 15 діб і конфіскацію всього тиражу друкованого засобу масової інформації або видавничої продукції.



    Стаття 173-6. Використання фашистської символіки

    Використання перед масовим зібранням, виставляння в громадських місцях на показ свастики, знаків СС, неонацистських партій, -
    тягне за собою накладання штрафу від двадцяти до тридцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку.
    Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
    тягнуть за собою накладення штрафу від тридцяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку, а в разі, якщо за обставинами справи, з урахуванням особи порушника, застосування цих заходів буде визнано недостатнім, - адміністративний арешт на строк до 15 діб.

    Стаття 173-7. Виготовлення, розповсюдження або збут заборонених друкованих, аудіо та аудіовізуальних та інших матеріалів

    Виготовлення, розповсюдження або збут друкованих, аудіо та аудіовізуальних та інших матеріалів, авторами яких є особи, засуджені у відповідності з міжнародно-правовими актами за злочин проти миру і людства, в тому числі, праці керівників націонал-соціалістської робочої партії Німеччини та фашистських партій Італії, -
    тягне за собою накладання штрафу від тридцяти до п'ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку і конфіскацію всього тиражу друкованої, аудіо, аудіовізуальної та іншої продукції.
    Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
    тягнуть за собою накладання штрафу від п'ятдесяти до сімдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до двох місяців з відрахуванням двадцяти відсотків заробітку, а в разі, якщо за обставинами справи, з урахуванням особи порушника, застосування цих заходів буде визнано недостатнім, - адміністративний арешт на строк до 15 діб і конфіскацію всього тиражу друкованої, аудіо, аудіовізуальної та іншої продукції.




    Стаття 173-8. Поширення в засобах масової інформації і у видавничій продукції інформації щодо національності особи, яка притягується до кримінальної чи адміністративної відповідальності

    Поширення в засобах масової інформації і у видавничій продукції інформації щодо національності особи, яка притягується до кримінальної чи адміністративної відповідальності, -
    тягне за собою накладання штрафу у розмірі від трьох до семи неоподаткованих мінімумів доходів громадян.”

    2) у статті 221 цифри „173-2” замінити цифрами „173-8”.


    3) в абзаці першому пункту 1 частини першої статті 255 цифри „173-2” замінити цифрами „173-8”.

    2. У Кримінальному Кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131):

    1) статтю 161 викласти у такій редакції:

    „Стаття 161. Розпалювання міжнаціональної та релігійної ворожнечі

    1. Систематичні дії, спрямовані на розпалювання міжнаціональної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті, -
    караються позбавленням волі на строк до п’яти років.

    2 Ті самі дії, поєднані з насильством, обманом чи погрозами, а також вчинені службовою особою, -
    караються позбавленням волі на строк від п'яти до семи років.

    3. Дії, передбачені частинами першою або другою цієї статті, які були вчинені організованою групою осіб або спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки, -
    караються позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років.

    2) доповнити статтями 161-1 – 161-5 такого змісту :


    Стаття 161-1. Дискримінація за ознакою раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками

    1. Умисні дії, спрямовані на приниження, а також пряме чи непряме обмеження прав або встановлення прямих чи непрямих привілеїв громадян за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками, -
    караються штрафом до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років або без такого.

    2. Ті самі дії, поєднані з насильством, обманом чи погрозами, а також вчинені службовою особою, -
    караються виправними роботами на строк до двох років або позбавленням волі на строк до п'яти років.

    Стаття 161-2. Публічне підбурювання щодо насильства проти осіб, які належать до національних меншин або іноземних громадян

    1.Публічне підбурювання щодо насильства проти осіб, які належать до національних меншин або іноземних громадян, -
    карається позбавленням волі строком до п'яти років.

    2.Ті самі дії, вчинені службовою особою, -
    караються позбавленням волі строком від п'яти до семи років.

    3.Ті самі дії, що передбачені частиною першою і частиною другою цієї статті, якщо вони спричинили смерть людей або інші тяжкі наслідки, -
    караються позбавленням волі строком від семи до дванадцяти років.


    Стаття 161-3. Намагання виправдати геноцид, голодомор, холокост, депортації, політичні репресії, злочини проти миру і людства

    Систематичні публічні усні або письмові дії, направлені на виправдання в Україні геноциду, голодомору, холокосту, депортації, політичних репресій, злочинів проти миру і людства, -
    караються штрафом від двохсот до п’ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян або обмеженням волі строком до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю строком до трьох років.

    Стаття 161-4. Публічна образа національних меншин або іноземних громадян

    Систематична публічна, усна чи письмова, образа національних меншин або іноземних громадян, їх мови, релігійних переконань, -
    карається штрафом від двохсот до п’ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю терміном до трьох років.

    Стаття 161-5. Публічні висловлювання прихильності до фашизму, неонацистських партій та інших течій, засуджених у відповідності з Міжнародно-правовими актами за злочини проти миру і людства

    Публічні, в усній чи письмовій формі, висловлювання прихильності до фашизму, неонацистських партій та інших течій, засуджених у відповідності з міжнародно-правовими актами за злочини проти миру і людства, -
    караються штрафом від двохсот до п’ятисот неоподаткованих мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю терміном до трьох років.”

    2. У статті 112 Кримінально-процесуальному кодексі України:

    1) у частині першій цифри „161” виключити;

    2) у частині другій після цифр „156” доповнити цифрами „161 – 161-5”.



    II. Прикінцеві положення

    1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

    2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк після набрання чинності цим Законом:

    привести свої рішення у відповідність із цим Законом;

    забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.17 | Горицвіт

      по цій статті можна буде посадити комуністів:

      але я ще не визначився, як ставитися до цього проекту в цілому.


      "Стаття 161-3. Намагання виправдати геноцид, голодомор, холокост, депортації, політичні репресії, злочини проти миру і людства"
  • 2008.03.16 | igorg

    Просто як людина служива він знає хто в Україні господар

    в дійсності, тому свідомо чи підсвідомо й робить ось такі поклони.
    І друге вкрай цікаве запитання, а зідки виріс цей законопроект? На чиє замовлення? Може це також пояснює ось такі бока.
  • 2008.03.16 | Sean

    Пан Тесля самодезавуйувався згадкою про пана Тягнибока

    Смішно
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.03.16 | сябр

      Re: Пан Тесля самодезавуйувався згадкою про пана Тягнибока

      шоне, а вам такий законопроект подобається? А Теслю обговоримо деінде.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".