МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Андрій Ілларіонов, вчора в Конгресі. фрагмент росийською. Шок(л)

02/27/2009 | Сергій Кабуд
Центральное место в российской политической системе занимает корпорация тайной полиции.

Корпорация секретной полиции.

Сотрудники Федеральной службы безопасности те кто состоит на действительной службе, а также вышедшиe на пенсию, - сформировали особый вид корпорации или криминального обьединения (не обязательно институционализированного), которое может быть названо Mафия или Kорпорация.

Корпорация сотрудников тайной полиции (КСП или CSP), включает в первую очередь, действующих и бывших сотрудников ФСБ (бывший КГБ), и в меньшей степени: ФСО и Управления Генерального Прокурора. Сотрудники ГРУ и СВР также играют определенную роль.

Члены корпорации разделяют высшую степень раболепия по отношению к конторе, которой они служат (КГБ или ГРУ или ФСБ) и подчиняются жестким требованиям, которые распространяются и на их поведение и на своеобразные правила "чести", которые, помимо прочего, включают в себя и :

-принцип взаимопомощи друг другу в любых обстоятельствах;

-принцип "кодекса молчания", нарушение которого, в частности сотрудничество с западными правоохртанителными органами, может повлечь убийство провинившегося другими членами банды.

В следствие того что Корпорация сохраняет традуиции, иерархию, кодексы поведения и приовычки сложившиеся за 90 лет существования советской тайной полициии служб шпионажа
(ГПУ-ЧК-НКВД-МГБ-КГБ-ГРУ-СВР), члены Корпоративной банды
обязаны демонстрировать высокий уровень покорности существующему руководству, лояльность друг по отношению к другу, довольно жесткую дисциплину.


Существуют как формальные, так и неофициальных средства принуждения к соблюдению этих норм.

Нарушители кодекса поведения подвергаются самым суровым видам наказания, в том числе их убивают на смерть.

Корпорация(криминальная) секретной полиции и российское общество.

Члены мафии специально обученны, сильно мотивированы и психически ориентированных на применение силы в отношении других людей и в этом отношении существенно отличаются от гражданских лиц.

Важным отличием правоохранительной системы в сегодняшней России от правоохранительных систем правовых государств заключается в том, что в случае России правоохранительная система стоит над законом и действует вопреки закону государства Россия.

Это означает утверждение власти криминальной Корпорации путем применения силы, вне зависимости от законов страны, насильственным путем, и зачастую путем грубого нарушения законов.


Члены Корпорации проходят обучение и индоктринацию для развития у них психического комплекса превосходства над одругими людьми, кто не входит в банду.

Члены бандитской Корпорации имеют колоссальные привилегии : -удостоверения, дающие реальную власть над остальной частью населения (в сегодняшней России это - корочки ФСБ), а также: -право на ношение и применение оружия.


на 38 хвилині

http://international.edgeboss.net/real/international/fc02252009.smi

Illarionov on 38th minute: fast forward your player

читати
http://www.antiwar.com/justin/Testimony-Illarionov.html

Відповіді

  • 2009.02.27 | Хвізик

    тут мене питають, чи мона десь чисто авдіво мр3 файлом?

    бо завелике
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2009.02.27 | Хвізик

    сильно! "якщо побачите, що росія розв‘язує війну за війною - не

    говоріть, що я Вас не попередив"
  • 2009.02.27 | Хвізик

    треба все слухання слухати - зразу видно, хто в конґресі є хто

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

      вони гади дуже неякісно записують: стає нудно, звук поганий

      наче всі мичать

      зроблено хитро

      в текстах нема наприклад діскусіі може пізніше буде але не певен
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.02.27 | Хвізик

        треба слухать в навушниках, тоді більш-менш ок

      • 2009.02.27 | Хвізик

        так погано, що не получаєцця мр3 написати?

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

          запишу, секунда

        • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

          заслав милом

    • 2009.02.27 | Hadjibei

      Martin Malia, "Russia under Western Eyes"

      Почитайте, Хвізику, оцю книжку:
      Martin Malia, "Russia under Western Eyes"

      Цікава річ, багато що пояснює.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.02.27 | Хвізик

        Re: Martin Malia, "Russia under Western Eyes"

        Hadjibei пише:
        > Почитайте, Хвізику, оцю книжку:
        > Martin Malia, "Russia under Western Eyes"
        >
        > Цікава річ, багато що пояснює.
        дякую
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.02.27 | Hadjibei

          Re: Martin Malia, "Russia under Western Eyes"

          Там про про-російський характер західної інтелектуальної традиції.
          Маліа був чудовим істориком.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

            ця зараза тут в системі освіти всюди

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.02.27 | Hadjibei

              Re: ця зараза тут в системі освіти всюди

              Про це й мова.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

                це вчора Илларионов сказав на слуханнях. Сказав: я вас попередыв

                була навітє невелика СВАРКА.

                блін, вчитайтеся в це(я зараз російский переклад доредагую):


                The Corporation of Secret Police.

                The personnel of Federal Security Service – both in active service as well as retired one – form a special type of unity (non-necessarily institutionalized) that can be called brotherhood, order, or corporation.

                The Corporation of the secret police operatives (CSP) includes first of all acting and former officers of the FSB (former KGB), and to a lesser extent FSO and Prosecutor General Office. Officers of GRU and SVR do also play some role.

                The members of the Corporation do share strong allegiance to their respective organizations, strict codes of conduct and of honor, basic principles of behavior, including among others the principle of mutual support to each other in any circumstances and the principle of omerta.

                Since the Corporation preserves traditions, hierarchies, codes and habits of secret police and intelligence services, its members show high degree of obedience to the current leadership, strong loyalty to each other, rather strict discipline.


                There are both formal and informal means of enforcing these norms.


                Violators of the code of conduct are subject to the harshest forms of punishment, including the highest form.

                CSP and the Russian society.

                Members of the CSP are specially trained, strongly motivated and mentally oriented to use force against other people and in this regard differ substantially from civilians.

                The important distinction of enforcement in today’s Russia from enforcement in rule-based nations is that in the former case it doesn’t necessarily imply enforcement of Law.

                It means solely enforcement of Power and Force regardless of Law, quite often against Law.

                Members of the Corporation are trained and inspired with the superiority complex over the rest of the population.

                Members of the Corporation exude a sense of being the bosses that superior to other people who are not members of the CSP.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2009.02.27 | ak1001

                  так а хто з ким сварився і про що?

                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

                    Ілларіонов їм сказав: кремль готує війну

                    війну може в Грузії може в Україні може ще десь

                    йому хтось заперечив що Саакашвілі почав війну

                    виникла невелика сварка

                    Ілларіонов сказав : як хочете, але вважайте ВИ ПОПЕРЕДЖЕНІ.

                    Війна буде розв'язана.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2009.02.27 | Хвізик

                      це вже не перше попередження

                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

                        це серьозне: радник Путіна, який створив стабілізаційний фонд

                        і ще багато як впливав на економічну модель в РФ

                        тепер офіційно попередив Конгрес про те що Кремль готує війну
  • 2009.02.27 | Хвізик

    якби у 38му році чехословакія, польща, румунія і фінляндія

    були членами НАТО - то не було б ІІ світової війни!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.02.27 | Майстер

      Усі ці країни входили в

      тодішню систему колективної безпеки. Англія та Франція помагали Фінляндії в боротьбі з совєтами. І все одно - війна була, бо було дуже багато в ній зацікавлених.
  • 2009.02.27 | Хвізик

    тута є невелике інтерв‘ю з Іларіоновим на цю ж тему (/)

    на початку передачі, перші 10 хвилин, Іларіонов стисло висловює свою думку
    http://realaudio.rferl.org/RU/2009/02/26/20090226-170000-RU-program.mp3
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

      tekst :Мюнхенский сговор: возможен ли римейк?

      http://www.svobodanews.ru/Content/Article/1499959.html

      Мюнхенский сговор: возможен ли римейк?

      Андрей Илларионов в студии Радио Свобода
      26.02.2009 19:04
      Людмила Телень
      Экс-советник президента России, президент фонда Института экономического анализа Андрей Илларионов выступил на слушаниях в Конгрессе США. Об этом сообщило агентство РИА "Новости". Однако интерпретация слов Илларионова оказалась неверной. Известный российский экономист был вынужден публично опровергать информацию, которая появилась в СМИ.

      О своем выступлении в Конгрессе США Андрей Илларионов рассказал в интервью Радио Свобода.

      - С какой целью вы выступали в профильном Комитете по иностранным делам Палаты представителей американского Конгресса?

      - Приглашение на слушания о состоянии российско-американских отношений я получил буквально за несколько дней до них. Как я понимаю, для конгресса было важно услышать мнение не только американских экспертов, но и российского. Конгрессмены хотели получить более широкую гамму мнений о состоянии отношений между двумя странами.

      - И что же они услышали от вас?

      - Мое выступление было достаточно длинным. Не буду его пересказывать в подробностях - его можно найти и на сайте конгресса, и в моем блоге.

      - А если изложить основные тезисы?

      - Первое, на что бы я обратил внимание – это вводная часть, в которой я говорил о своем статусе. Это важно для понимания всего остального. Так вот, я изначально заявил, что являюсь российским гражданином, бывшим сотрудником российских органов власти, в настоящее время - сотрудником Института Катона, независимого, не связанного ни с одной политической партией исследовательского центра в США, который не получает финансирования ни от американского, ни от какого-либо другого правительства. Поэтому я не намерен давать кому бы то ни было советы - ни российскому правительству, ни американской администрации, ни Конгрессу США. Все взгляды, которые я излагал, должны рассматриваться исключительно как мои личные. Я всего лишь объяснял, что считаю наилучшим для развития России как демократической, открытой, мирной и процветающей страны, уважаемого члена международного сообщества и надежного партнера других демократических стран, включая США.

      Теперь – о содержании моего выступления. Оно состояла из трех частей. Первая - это анализ ошибок и провалов российско-американских (или американо-российских отношений) в прошлом. Вторая часть была посвящена тем вызовам, с которыми сталкиваются российские граждане, соседи России, остальной мир из-за той политики, которую проводит Кремль. И наконец, я попытался сделать прогноз - что может произойти в мире, если тот подход, который был заявлен вице-президентом США Байденом в Мюнхене, будет реализован.

      - Что же, на ваш взгляд, может произойти?

      - Джозеф Байден в Мюнхене предложил, как известно, осуществить "перезагрузку" и начать отношения между Вашингтоном и Москвой с чистого листа. Это заявление, с моей точки зрения, перекликается с мюнхенскими решениями, принятыми семьдесят один год тому назад. Их, как известно, назвали мюнхенским сговором. Неслучайно предложение Байдена с удовлетворением воспринимается российскими силовиками. Оно, как мне представляется, полностью снимает те требования, которые высказывались американскими властями (пусть неудачно, пусть непоследовательно, пусть неэффективно, но все-таки высказывались) в предшествующие годы.

      Реализация того, что сказал Байден, означала бы признание со стороны американской администрации права Кремля на осуществление той политики, которая была заявлена российскими силовиками летом прошлого года. А эта политика строится на том, что у России есть так называемые привилегированные интересы на постсоветском пространстве.

      Это – по сути - зеленый свет для экспансионистской и агрессивной политики российских силовиков не только по отношению к своим гражданам и институтам российского гражданского общества, но и по отношению к соседним странам.

      Я бы обратил внимание на то, что слово "коллаборационизм", которое присутствует в названии слушаний, имеет совершенно четкую историческую коннотацию, связанную с событиями середины 20 века в Европе. Значит ли это, что новая американская администрация серьезно раздумывает над тем, чтобы проявить коллаборационизм по отношению к режиму, который осуществляет ревизию международно установленных границ в одностороннем порядке? Между тем, мы хорошо знаем, к чему ведет коллаборационизм в отношениях с агрессором. В этом случае тот, кто якобы стремится к миру, получает войну, а возможно, даже войны.

      - Вы известный критик российских властей. Как вы чувствовали себя в роли критика властей американских?

      - То, что я говорил, было воспринято болезненно.

      - Ваше выступление, как вы утверждаете, было неверно истолковано в российских средствах массовой информации. На ваш взгляд, это была сознательная дезинформация? Или случайность?

      - Мне трудно говорить, было ли это сделано сознательно или нет. Но корреспондент информационного агентства РИА "Новости" приписал мне фразу, которую я не говорил. Из сообщения агентства следовало, что я якобы призвал американские власти не сотрудничать с Россией, призывал их не идти на компромиссы. Но этого, еще раз подчеркиваю, не было и быть не могло. Мое выступление – это исключительно точка зрения эксперта, предоставляющего базовую информацию. Как именно ее использовать - дело членов американского Конгресса.

      - Вы не видите в этом инциденте политической подоплеки?

      - Отмечу только, что в российских СМИ очень оперативно появились комментарии относительно приемлемости тех заявлений, которые мне приписали.
  • 2009.02.27 | Пан Коцький

    Цікава стаття з WSJ (31.12.08), дещо доречна до цієї ж теми (л)

    Russia's Woes Spell Trouble for the U.S.
    Obama shouldn't reward dictatorial Kremlin with goodwill overtures.
    By LEON ARON

    Russia faces a particularly nasty version of the global recession (at a minimum), and perhaps an economic "perfect storm." Regardless of how bad its economy gets, two broad political trends, each carrying profound implications for Russia's foreign policy and U.S.-Russian relations, are bound to emerge.

    The first will be a growing dissatisfaction with the government, which may lead to a political crisis. The second will be a reactionary retrenchment: increased internal repression and more of its already troubling foreign policy. Managing the relationship with Moscow in the face of these trends is something President-elect Barack Obama and his administration should start thinking about now.

    The size and depth of Russia's economic problems -- and thus the amount of political turbulence -- will depend primarily on two variables. The first is the ruble decline. The national currency is steadily depreciating and has reached an all-time low against the euro despite the central bank's having spent $161 billion on its defense since mid-September. The ruble's losing at least 25% to 30% of its value is a given; the key political issue is whether the weakening can be managed into a gradual decline, or whether the depreciation turns into a panicky flight from the currency. (Already last September Russians dumped around 160 billion rubles to buy $6 billion -- the highest demand for dollars since the aftermath of the 1998 financial crisis.)

    The second factor is oil prices. Last year, oil revenues accounted for at least one-fifth of Russia's GDP and half of state revenues. At $40 a barrel, the state budget goes into a 3%-4% deficit. In the past eight years, the national economy has mirrored fluctuating oil prices. So the 7%-8% growth projected for 2008 will have to be cut at best to 1%-2% for 2009. Zero growth or contraction are distinct possibilities.

    Such a predicament is most dangerous politically for a country whose population has become used to incomes increasing 8%-10% every year since 2000. Growing disappointment is sure to follow, first among the elites and then people at large.

    Despite the reduction of the poverty rate to 14% from 20% in the last five years, tens of millions of Russians continue to live precariously: A recent poll found that 37% of all families have money enough only to cover food. Unemployment and inflation (already 14%, year-on-year, in November) may well push these people over the edge and into the streets.

    Perilous for any regime, such disenchantment would be especially worrisome in a country where the legitimacy of the entire political structure appears to rest on the popularity of one man, Vladimir Putin, whose astronomic ratings stemmed largely from the relative economic prosperity he has presided over. This dangerously narrow legitimacy will be sorely tried in the coming months.

    Forestalling or at least containing inevitable political consequences of the economic crisis is likely to be at the root of the other political tendency: an attempt by the Putin-led elite, coalesced around Gazprom, Rosneft, state corporations and the loyal industrial "oligarchs," to pre-empt challenges by beefing up the authoritarian "vertical of power." The rewriting of the constitution to give the president 12 consecutive years in office signals the implementation of this strategy. The amendment was overwhelmingly passed by both houses of the Federal Assembly within three weeks in November, ratified by all 83 regional parliaments in less than a month. President Dmitry Medvedev signed it into law yesterday.

    One scenario bruited about in Moscow has Mr. Medvedev taking full responsibility for the crisis and resigning to free the Kremlin for the caretaker prime minister (Mr. Putin), soon to be re-elected president.

    A bill introduced in the Duma on Dec. 12 expands the definition of treason, punishable by up to 20 years in prison, to "taking action aimed at endangering the constitutional order, sovereignty and territorial integrity" of Russia. That same day the parliament approved the elimination of the right to jury trials for defendants charged with treason. The ruthlessness with which the riot police troops, the OMON, attacked protesters, journalists and bystanders in Vladivostok over the weekend of Dec. 20 may be a preview of things to come.

    A reactionary crackdown will also mean the continuation and intensification of the already incessant and deafening propaganda portraying Russia as a "besieged fortress," surrounded by the U.S.-led enemies on the outside and undermined by the "fifth column" of the democratic political opposition within. In the words of one of the most astute independent columnists, the courageous Yulia Latyinina, the rabid anti-Americanism, which has become a linchpin of the regime's domestic political strategy, is likely to turn into a full-blown "hysteria."

    The key lesson of George W. Bush's dealings with Russia is that the Kremlin's foreign policy priorities are determined by the changing ideology and the domestic political agenda of Russia's rulers to a far greater degree than by anything the U.S. does or does not do. (Which is why the U.S. exit from the antiballistic missile treaty was accepted with equanimity in 2002, while the intent to install a rudimentary antimissile system provoked Moscow's fury in 2007.) If reaction advances at home, the Kremlin will continue a truculent or outright aggressive foreign policy of resurgence and retribution, intended, among other things, to distract from and justify domestic repression. The recovery of geostrategic assets lost in the Soviet collapse will remain Moscow's overarching objective, especially in the territory of the former Soviet Union.

    The Obama White House will have to navigate a difficult and narrow path in its relations with Moscow in 2009 between continuing to engage Moscow on the key issues of mutual concern (Iran, missile defense, nonproliferation, terrorism), on the one hand, and the broader strategic goal of assisting democratic stabilization in Russia.

    But no matter what the Kremlin leaders and their propaganda stooges say in public, anything interpreted as approval or even a mere sign of respect by America, first and foremost by its president, is a huge boost to the government's domestic popularity and legitimacy. So the natural, almost protocol-dictated, inclination of the new administration to show good will must be balanced against firm support for the return to political and economic liberalization in Russia. Throwing diplomatic lifelines to a regime that refuses to choose such a path out of the crisis is not in America's -- and Russia's -- long-term interests.

    Mr. Aron is director of Russian studies at the American Enterprise Institute and the author, most recently, of "Russia's Revolution: Essays 1989-2007" (AEI, 2007).

    http://online.wsj.com/article/SB123068361867444185.html
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

      цікаво наскільки Ілларіонов адекватніший

      за американских цих спеціалістів

      вони не хочутє усвідомити що корпорація гестапівців вбиває і на теріторії США
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.02.27 | Almodovar

        Re: цікаво наскільки Ілларіонов адекватніший

        Хєрня. Вони все усвідомлять, коли будуть валити ліс пін наглядом москальського вертухая в концтаборі... на Алясці.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

          щоб завалити цього ворога потрібно діяти як в Мюнхені, в кіно

          лише не одною групою а тисячами, але з початку треба людям пояснити оте що Іларіонов росказав про корпорацію убивць
  • 2009.02.27 | ak1001

    ничего себе

    я честно говоря считал Илларионова этаким росийским диссидентом "от экономики"
    однако респект
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

      це не зовсім так було, він рік тому таємно зустрівся з опозицією

      на зустрічі казав:

      ваш ворог(кремль) читає всі ваші джерела, в тому числі йшлося і про книгу Джіна Шарпа От Діктатури до Демократії, перекладену в Україні у 2004 році людьми з Пори, наскількли я чув.

      Ворог, казав Іларіонов, дуже хитрожопий.

      Будьте обережні з 'дисидентами' - серед них купи якщо не всі- агенти КГБ.

      Якщо хочете виграти в них- маєте придумувати щось нове, діяти розумно бо інакше вони вас сдєлают.

      Ілларіонов дав інтервю Найквісту практично в тих же термінах:

      http://www.jrnyquist.com/media/IllarionovInterview.mp3
  • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

    переклад російською свідчення Ілларіонова Конгресу США

    гугл переклад
    -------------

    Свидетельские показания
    Андрей Илларионов

    Старший научный сотрудник Института Катона, Вашингтон, округ Колумбия,

    и президент Института экономического анализа, Москва,

    до дома комитета по иностранным делам

    на слух "от конкуренции к сотрудничеству:

    Укрепление США и Россией ",

    25 февраля, 2009.

    Председатель Берман, рейтинг член Рос-Лехтинен, члены комитета,

    Благодарю Вас за предоставленную возможность поделиться с вами своими мнениями о нынешнем состоянии российско-американских отношений и о возможных последствиях его укрепление в ближайшем будущем.

    Оговорки

    Прежде всего, я хотел бы предоставить вам необходимую оговорке.

    - Я гражданин России.

    - За несколько лет я работал на различных должностях в российском правительстве и администрации президента России.

    - После моей отставки с должности президента России Личный представитель в G-8 (шерпа), и советник Президента Российской Федерации в 2005 году я был не работает какой-либо правительства и не получают никакой оплаты от ни российское правительство, ни правительство США, ни любое другое правительство.

    - За последние два с половиной года я по работе Института Катона здесь, в Вашингтоне, что не является партийной "мозгового центра", не связаны с какой-либо из политических партий, существовавших в США или в любой другой стране мира. В соответствии с ее Уставом Института Катона не принимает финансовой поддержки от каких-либо правительство, государственные учреждения или правительства, связанных с программой.

    - Как гражданин России и сотрудник Института Катона я не в состоянии консультации либо правительства США, или уважаемые члены Конгресса США. Какой бы я сказал здесь сегодня, должны быть рассмотрены в качестве справочной информации, которую вы можете использовать, как вы считаете, что он подходит.

    - Какой бы я говорю здесь, должны рассматриваться исключительно в качестве моего личного мнения о том, что я вижу, как наилучшее обеспечение интересов русского народа на пути один день на создание и развитие России как демократической, открытой, мирной и процветающей страны, уважать и уважаемого члена международного сообщества, надежным партнером в других демократических странах, включая Соединенные Штаты. Я только несут ответственность за все, что я сказал здесь сегодня.

    В моих показаний мне остановиться на трех вопросах:

    * Проблем из прошлого в российско-американских отношений;

    * Проблемы для России, соседних стран, и мир во всем мире из нынешнего политического режима в России;

    * Прогноз того, что могло бы случиться, если подход, который был объявлен и принятые нынешней администрации будут выполнены.

    Проблемы из прошлого в российско-американских отношений

    После распада Советского Союза и образования независимой России двух американских администраций, а именно президента Билла Клинтона, а президент Джордж Буш начал свой круг с четко сформулирована цель - улучшение российско-американского сотрудничества. Каждый из администраций начали их с точки зрения большие надежды на плодотворное двусторонних отношений. Вне зависимости от их индивидуального подхода, личного отношения, содержание вопросов на повестке дня, как администрация США вкладывают значительные средства в плане времени, усилий, внимания их основные участники, в том числе президент, на улучшение американо-российских отношений. Оба администраций созданы специальные органы для развития этих отношений (так называемая Гор-Черномырдин комиссии по администрации Клинтона и двусторонней Группы высокого уровня в администрации Буша). Многие делегации пересек океан, много часов было потрачено на разговоры, многие решения были приняты.

    Результаты этих усилий, хорошо известны. Они были прямо неудач. Россия не смогла быть полностью интегрированы в сообщество современных демократических мирных наций. Каждая американская администрация закончила свой срок в офисе с американо-российские отношения на более низком уровне, чем они были на его начало. Ведущая ощущение в конце каждой администрации термин широко распространенное разочарование - как среди членов администрации, а также в России и США обществ.

    Начиная от президента Обамы администрации термин поразительно напоминает начало двух предыдущих администраций выражении. Мы можем увидеть аналогичные желание улучшить двусторонние отношения, аналогичные позитивные заявления, подобные перспективные жестов и посещений. Так ничего серьезного не изменилось в характере политических режимов в обеих странах, это довольно трудно не ожидает повторения уже известных схема - высокие ожидания - глубокое разочарование - тяжелые неудачи - уже в третий раз.

    Вот почему, прежде чем любая новая политика осуществляется и даже сформулировал это стоит потратить некоторое время, чтобы проанализировать причины неудачи двух предыдущих. На мой взгляд, они возникают в основном из характер нынешнего российского политического режима, отсутствие понимания со стороны США внутреннюю логику и намерений нынешнего руководства России, неспособность демократических государств для решения проблем, связанных с мощным авторитарных режимов, и двойные стандарты в подходе политики США в отношении подобных вопросов на международной арене.

    Характер нынешнего политического режима в России

    Сегодняшняя Россия не является демократической страной. Международная правозащитная организация "Фридом хаус" присваивает "не свободна" статус в России с 2004 года по каждой из последних 5 лет. Согласно классификации политических режимов, текущего в России следует рассматривать как жесткий авторитаризм. Центральное место в российской политической системе занимает корпорация тайной полиции.

    Корпорация секретной полиции.

    Сотрудники Федеральной службы безопасности - как на действительной службе, а также вышедших на пенсию один - сформировать особый вид единства (не обязательно институционализированного), что может быть названо братство, тем или корпорации. Корпорация сотрудники тайной полиции (CSP), включает в первую очередь, действующие и бывшие сотрудники ФСБ (бывший КГБ), и в меньшей степени, ФСО и Управления Генерального прокурора. Сотрудники ГРУ и СВР делать также играют определенную роль. Члены корпорации делать долю сильного верность их соответствующих организаций, строгий кодекс поведения и чести, основные принципы поведения, в том числе принцип взаимной поддержке друг друга в любых условиях и принцип Omerta. С Корпорация сохраняет традиции, иерархию, кодексы и привычки секретной полицией и разведывательными службами, ее членов свидетельствуют о высокой степени послушания с нынешним руководством, сильной верность друг другу, а строгая дисциплина. Существуют как формальные, так и неофициальных средств обеспечения соблюдения этих норм. Нарушители кодекса поведения подвергаются самые суровые виды наказания, в том числе высшую форму.

    CSP и российского общества.

    Члены CSP специально обученных, сильно мотивированы и психически, ориентированных на применение силы в отношении других людей и в этом отношении существенно отличаются от гражданских лиц. Важным отличием деятельности в сегодняшней России от соблюдения правил основе Наций заключается в том, что в первом случае это не обязательно означает применение закона. Это означает только органов власти и силы, независимо от закона, нередко против закона. Члены Корпорации являются обучение и вдохновило в комплексе превосходства над остальной частью населения. Члены корпорации проступать ощущения вышестоящего начальства, что для других людей, которые не являются членами КПК. Они оснащены членском привилегии, в том числе двух самых ощутимых вручения документов реальную власть над остальной частью населения, в сегодняшней России - ФСБ идентификаторы, а также право на ношение и использование оружия.

    Захват государственной власти СКП.

    Поскольку восхождение Владимира Путина к власти представителей СКП проникших всех ветвей власти в России. По словам Ольги Kryshtanovskaya исследования до 77% в начале 1016 правительственные должности были приняты люди с безопасностью фона (26%, причем открыто заявил принадлежности для различных правоохранительных органов и другие 51% со скрытой принадлежности). Главные органы Российского государства (Администрации Президента, аппарата Правительства, налоговой службы, Министерства иностранных дел, министерства обороны, парламента, судебной системы), а также основных бизнес-групп и наиболее важные массовые СМИ были захвачены CSP. Поскольку члены СКП приняли ключевые посты в самых важных государственных учреждений, деловых кругов, средств массовой информации, почти все ценные ресурсы, имеющиеся в обществе (политической, исполнительной, правовых, судебных, правоохранительных, военных, экономических, финансовых, средства массовой информации), были сосредоточены, и во многих случаях монополизирован в руках КПК.

    Средства массовой информации.

    Независимые средства массовой информации в России практически не существует. ТВ каналы, радио, печатных средств массовой информации в значительной степени цензуре с государственными распространении пропаганды культа силы и насилия, направленные против демократов, либералов, западников и сам Запад, в том числе и прежде всего США. Уровень анти-американской пропаганды несравнимое даже с одной из советских времен, по крайней мере, 1970-е и 1980-х годов.

    Избирательная система.

    С 1999 года нет свободной, открытой, конкурентоспособной парламентских или президентских выборов в России. Два последних выборов - парламентских один в декабре 2007 года и президентских в марте 2008 - были проведены специальные операции, как и было в значительной степени фальсифицированы, по крайней мере 20 млн. бюллетеней в каждом конкретном случае, фаршированные в пользу режима кандидатов. Ни одна из оппозиционных политических партий или оппозиционных политиков было разрешено либо участвовать в выборах, или даже быть зарегистрированным в Министерстве юстиции. Для сравнения можно отметить, что белорусский режим, который считается "последней диктатурой в Европе" позволило оппозиционным политикам принимать участие в парламентских выборах в сентябре прошлого года.

    Политическая оппозиция.

    Члены политической оппозиции в России, регулярно подвергаются преследованиям, запугиванию, побоям со стороны режима безопасности. Каждый митинг оппозиции с 2006 года это был жестко атакован ОМОН, сотни человек были избиты, арестованы и брошены в тюрьмы. В апреле 2007 года бывший чемпион мира по шахматам Гарри Каспаров был арестован и положить в тюрьму на 5 дней, когда он шел по Тверской улице в центре Москвы. В тот же день была предпринята попытка арестовать бывшего премьер-министра Михаила Касьянова.

    Политические заключенные.

    По данным правозащитных организаций Есть около 80 политических заключенных в стране, которые отбывают сроки своих взглядов и политической деятельности, от 2 до 9 лет в тюрьмах и лагерях. Один из самых известных политзаключенных Михаила Ходорковского, который был приговорен к 9 годам сибирских лагерей Краснокаменск на основе чисто сфабрикованные дела против него и его нефтяной компании ЮКОС. Компания была конфискована, и принимаемые одним из ведущих деятелей нынешней Chekist режимом, который сейчас занимает должность заместителя премьер-министра российского правительства. Г-н Ходорковский недавно были перевезены в Москву, чтобы быть на другом сфабрикованные дела с четкой целью держать его за решеткой навсегда. Просто для сравнения: Г-н Лукашенко политического режима в соседней Беларуси, которая очень далеко от каких-либо понятие подлинной демократии, но тем не менее освободили четырех последних политических заключенных в лето 2008. Следует отметить, что до недавнего ЕС так называемых умных санкций "в отношении г-на Лукашенко и членов его правительства. Насколько мне известно, в США до сих пор аналогичные санкции в отношении белорусского руководства, но не против России один.

    Террор.

    Судьба некоторых других людей, занимающихся режимом еще хуже.

    За последние десять лет десятки тысяч людей были убиты в Чечне, Ингушетии, Дагестане, Северной Осетии, Кабардино-Балкарии.

    Осенью 1999 г. несколько сот человек погибли в серии взрывов бомб квартиры по всей стране - от Москвы до Buynaks в Дагестане. В отличие от требований из ФСБ, что эти взрывы были организованы чеченцы, местной милиции удалось задержать нескольких человек, которые пытались бомба Квартира в городе Рязани. Они оказываются агентами ФСБ. Тогда ФСБ объявило о том, что там были "анти-террористические учения" с целью положить взрывчатки в подвале жилого дома. После того как история стала широко известна, задержали агенты ФСБ были освобождены по распоряжению из Москвы, и, наконец, исчезла, в то время как квартиры 'бомбардировки прекратились неожиданно, как они начались.

    С ноября 1998 года несколько президентов, политиков, журналистов, юристов, которые были либо в оппозиции, или независимо от нынешнего политического режима, были непосредственно убиты или умерли в весьма подозрительных обстоятельствах. Среди них лидер Демократической Россию стороной, и член парламента Галина Старовойтова, журналист и редактор Артем Боровик, журналист и член "Яблока участник Лариса Юдина, губернатора Красноярского края генерала Александра Лебедя, который был третьим в 1999 году президентские выборы, лидер Армии Движения, член парламента общего Лев Рохлин, лидером Либеральной партии России Сергей Yushenkov, один из организаторов Либеральная партия России Владимир Головлев, журналиста и одного из лидеров Яблоко стороной, член парламента Юрий Shekochikhin, этнографа Николая Гиренко, журналист и писательница Анна Политковская, журналист и военный эксперт Иван Сафронов, заместитель председателя Центрального Банка России Андрей Козлов, член Национальной большевистской участник Юрий Chervochkin, журналист редактор и один из лидеров ингушского национального движения Магомед Yevloyev, адвокат Станислав Маркелов, журналист Анастасия Baburova.

    С марта 1999 года волна политических убийств, переехал за границу Российской Федерации. В марте 1999 года Вячеслав Chornovol, лидер Народной Ruch и кандидат в украинские президентские выборы, которые осенью, погиб в автомобильной аварии недалеко от Киева, что было определено украинской службы безопасности, как убийства, организованного ФСБ. В феврале 2004 Zelimkhan Yandarbiev, бывшего чеченского президента, а его 15-летний сын были бомбили в Дохе двух должностных лиц с дипломатическими паспортами из российского посольства в Катаре, г-н Yandarbiev умер. В сентябре 2004 года Виктор Ющенко, кандидат в президенты в украинских президентских выборах в ноябре 2004 года, был отравлен и едва выжил. В ноябре 2006 года бывший сотрудник ФСБ Александр Литвиненко был отравлен полоний в центре Лондона, и умер.

    Войн против других стран.

    С 2004 года российский политический режим приступил к серии войн, различного рода против иностранных государств. Список войн в течение последних 5 лет не является коротким:

    Российско-белорусский газовой войны 2004,

    Первый российско-украинской газовой войны, январь 2006 г.,

    Российско-грузинский Энергосбережение войны, январь 2006 г.,

    Российско-грузинских вин и минеральной воды войны в марте-апреле 2006 года,

    Российско-грузинский шпионский войны, сентябрь-октябрь 2006 года

    Российско-эстонские памятники и Cyber войны в апреле-мае 2007 года,

    Российско-грузинской войне обычных, апрель-октябрь 2008 года,

    Российско-Азербайджан Cyber война, август 2008,

    Вторая российско-украинской газовой войны "января 2009 года,

    Анти-американских полноправным Пропаганда войны 2006-2009 годов.

    Российско-грузинской войне, которая началась в прошлом году в рамках подготовки к российским властям, по крайней мере с февраля 2003 года. Это одна из наиболее серьезных международных кризисов, по крайней мере, последние 30 лет, что является одним из самых тревожных событий наших дней. Эта война принесла:

    а) Первое массированное применение вооруженных сил России за пределами ее границ с Советским Союзом против вмешательства в Афганистане в 1978 году;

    б) Первое выступление против независимой страны в Европе со времен Советского Союза против интервенции в Чехословакии в 1968 году;

    с) Первое выступление против независимой страны в Европе, что привело к односторонним изменениям международно признанных границ в Европе, начиная с конца 1930-х и начале 1940-х годов. Особо сходство этих событий с событиями 1930-х годов особенно тревожным.

    Уникальность нынешнего политического режима в России.

    Одним из наиболее важных характеристик нынешнего политического режима в России заключается в том, что реальная политическая власть в стране принадлежит ни к одному человеку, ни семьи, ни военная хунта, ни участником, ни этнической группой. Власть принадлежит корпорации секретных полицейских боевиков. Политическая система, в которой тайная полиция играет важную роль в политической системе не очень особенное. VChK-ОГПУ-НКВД-МГБ-КГБ в коммунистическом СССР, гестапо в нацистской Германии, в SAVAK шаха Ирана были огромные полномочия в этих тиранических режимов. Тем не менее, ни один из этих секретных полицейских организаций сделали обладать верховной власти в соответствующих странах. Во всех предыдущих случаях, исторической тайной полиции, а его руководители были подчинить своим политическим боссам - будь то Сталин, Гитлер, или Pehlevi, независимо каким чудовищным они были. Политический режим в современной России является совершенно уникальным, поскольку до сих пор существует, вероятно, ни одна страна в мировой истории (по крайней мере, в относительно развитой части мира в ХХ и XXIst век), где тайная полиция организации сделали захватить все политические, административные, военные, экономические, финансовые, и средства массовой информации полномочий.

    Это не означает, что все население страны, или даже все сотрудники государственных учреждений делать принадлежат к тайной полиции. Многие из них являются профессиональными и честных людей, которые действительно чужд Chekist / мафиози структур. Тем не менее, это не они, кто контролирует государство, а не те, кто несут ответственность за ключевые решения в стране.

    Прогноз.

    Даже краткое смотреть на американо-российские отношения в течение последних 10 лет свидетельствует о весьма поразительным фактом постоянного отступления от американской стороне почти на все вопросы в двусторонних отношениях.

    Десять лет назад, то администрация Клинтона выразил открыто и энергично свою озабоченность по поводу нарушения основополагающих прав человека в Чечне. Российская сторона предложила партнер не вмешиваться во внутренние российские проблемы. Администрация США, наконец, после консультации.

    После этого в течение многих лет США администраций выразили озабоченность, недовольство, протесты на ряд вопросов: об уничтожении свободы СМИ в России, на тюремное заключение г Ходорковского и захват "ЮКОСа", на разрушение правопорядка, проведению выборов системе, политической оппозиции, неправительственных организаций, имущественных прав, в том числе не только российские, но и американские компании (например, "Эксон), о политических убийствах, на агрессивное поведение России в сравнении с соседями, наконец, на прямой агрессии российской армии против суверенного государства и член ООН Грузии, что привело к фактической аннексии двух грузинских территорий Абхазии и Южной Осетии, создание российских военных баз и развертывание регулярных российских войск там.

    Во всех этих случаях российская сторона предложила США заткнись, и во всех этих случаях американская сторона следуют этой рекомендации рано или поздно. Были никаких санкций для того, любое поведение российских властей.

    Недавно в США даже возобновила Россия-НАТО, сотрудничества в области менее чем за 6 месяцев, после российской агрессии против Грузии, после rudest нарушение международного права и порядка, Устава ООН и резолюции ООН # 3314 от 14 декабря 1974.

    Недавнее предложение ", чтобы сбросить на кнопку" в американо-российских отношений и начать отношения с пустым списком "выполняется с плохо спрячет радость и удовлетворение по части Российской чекистов. Для них это означает достижение многих целей, которые они мечтали. Этот так называемый Мюнхен заявление "интерпретируется ими как де-факто признание нынешней американской администрации о том, что было, выдвинутые в адрес российского руководства лет - идею де-факто восстановление российских чекистов '(тайной полиции) влияние и власть на постсоветском пространстве под названием имеющих районы с так называемых привилегированных интересов. Эта идея уже под поспешного осуществления с созданием $ 10 млрд. фонда и существенных российских кредитов, выданных в Кыргызстане, Беларуси, Украины, недавнее соглашение о создании совместного быстрая реакция войск из 7 стран Организации Договора о коллективной безопасности, создание значительных финансовых и личный контроль над средствами массовой информации в странах СНГ, постоянные попытки изменить политический режим, и западной ориентации Украины и заканчивая завоевание Грузии.

    Политика провозгласил "сотрудничество", "переход от конкуренции к сотрудничеству", "улучшения отношений" с нынешнего политического режима в России имеет весьма четкие последствия. Такой тип поведения со стороны администрации США, нельзя назвать даже отступить. Это даже не политика умиротворения, которая так хорошо известна всем нам еще Мунк решение в 1938 году. Это распоряжение. Это полное, абсолютное и безоговорочное распоряжение в режиме секретных полицейских, чекистов и бандитов, мафиози в сегодняшней России. Это отказ от надежды и усилия российских демократов, а также народов постсоветских государств, которые мечтают выйти из системы, которая контролируется и пытали их на протяжении почти столетия - к чекистов власти. Но это еще больше. Это является наглядным проявлением всех демократических и либеральных сил в России и других постсоветских государств, которые на всех внутренних и внешних вопросов в их борьбе с силами в прошлом Соединенные Штаты в настоящее время отказывается от них и занимает позицию своих смертоносных противников и врагов. И поэтому это открытое приглашение для нового приключения российских чекистов 'режима на постсоветском пространстве и в некоторых местах за ее пределами.

    Сам термин для обозначения такого рода политика не была выбрана мной, она заимствована из названия этого заседания, а именно: сотрудничество. Поэтому термин выбран для агентов американской администрацией политики в ближайшие эпохи является "collaborationists". Сотрудничество между двумя правительствами сегодня может быть только на русском режима точки зрения и для выполнения российским правительством целей. Из европейской истории XX века мы знаем, что означает, что если власти ревизионистской имеет четкую цель восстановить влияние и контроль над своими соседями, а другие власти решили не защищать жертв нападения, а вместо этого попытаться сотрудничать с агрессором .

    Мы знаем о последствиях коллаборационист политики - те, кто отступить и сдаться получим не мир, но война, война с непредсказуемыми результатами, и противно. Это может быть не одна война.

    Когда мир будет доехать, мы должны помнить о том, что мы имели предупреждения.

    Спасибо.
  • 2009.02.27 | Хвізик

    кремлядь провокує канаду (/)

    27.02.2009 19:34 : Канадские истребители были подняты на перехват российского бомбардировщика

    Он приближался к воздушному пространству Канады 16 февраля – за три дня до рабочего визита президента США Барака Обамы в Оттаву. Об этом сообщил министр обороны Канады Питер Маккей. Он добавил, что не стремится обвинить Россию, что полет бомбардировщика был приурочен к визиту президента США, но назвал происшествие "показательным совпадением".
    http://echo.msk.ru/news/575495-echo.html
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

      так точно починалося в Грузії два-три роки тому; Канада на черзі

      як це не звучитє фантастично, але в Обами не видно рішучості навітє свою Аляску захистити

      не кажучи про Україну

      Україну чекає Голодомор-2
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.02.27 | один_козак

        "Канада на черзі" - це смішнувато.

        То москалі випендрюються перед світом. Щоб усі боялись, щоб не насміхались.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

          Канада роками в розробці. Премєри Канади відомі прямими звязками

          з КГБ

          Ражду почитати Bezmenov, книгу Comrade J

          тут лінків купи на ВФ
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.02.27 | Хвізик

            в розробці не тільки канада, але якщо їх зачеплять, то

            люди піднімуться на боротьбу
            канада має доволі сильне і ефективне військо

            а ці польоти, то їхня мета - розвідувальна.
            перевірити хочуть, як реаґуватимуть канадці

            канадці зреаґували чітко
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.02.27 | Сергій Кабуд

              заліт стратегічних бомбардувальників з Арктики на канаду і доСША

              це і тренування можливої атаки з півночі
  • 2009.02.28 | Сергій Кабуд

    Ілларіонов Конгресу:Не кажіть що вас не попередили (Найквіст)(л)

    англійською тут:
    http://www.financialsense.com/stormwatch/geo/pastanalysis/2009/0227.html

    чи внизу сторінки копія англійського тексту

    укр. переклад гугла

    Людина, яка попередила конгрес; Дж. Р. Nyquist; 02.27.2009


    25 лютого Андрій Ілларіонов свідчив перед комітетом палати у міжнародних справах.

    Слухання на тему "від конкуренції до співробітництва: зміцнення російсько-американських відносин".

    Ілларіонов є громадянин Росії, у даний час працює в Інституті Катон. Він почав свої показання з коротким поясненням: "Протягом багатьох років я працював на різних посадах в російському уряді і адміністрації президента Росії."

    Згідно Ілларіонов російського режиму КДБ режиму і політики Сполучених Штатів в цьому режим гірше умиротворення.

    Найкраще охарактеризувати як відступ.

    Після розпаду СРСР всі американські зусилля по поліпшенню відносин з Росією стали нічого, каже Ілларіонов, а також нові ініціативи президента Обама приречені, це тому, що американці не розуміють характер російського режиму.

    Існує небажання зрозуміти "внутрішню логіку і намірів російського керівництва."

    Здається, що вільний світ не в змозі вирішувати з потужним авторитарним режимам.

    В цілях боротьби з Росією, деякі факти повинні бути прийняті.

    По-перше, Росія не демократія, український народ не є вільними, і "центральне місце в російській політичній системі займає корпорація таємної поліції".

    Таємна поліція Росії складають братства, а також системи з ладу.

    Це братство, каже Ілларіонов, дуже дисциплінованих і забезпечує лояльність з кінцевій страти.

    "Вони з готовністю застосовувати насильство по відношенню до інших, і безжалісними в прагненні до влади.

    Вони домінують і залякувати простих росіян, які не можуть протистояти їм.

    Вони домінують державного апарату, проведення 77 відсотків початку 1016 урядові посади.

    Існує практично немає незалежних ЗМІ в Росії, і рівень анти-американські пропаганда більше зараз, ніж в радянські часи.


    Ще більш страшно, російський уряд загинули десятки тисяч людей, укладання в в'язницю дисидентів, за неправдиві звинуваченнями, терористична організація "події" для просування своєї порядку денного.

    Багато хто журналісти і незалежно мислячої політика, були вбиті. Кремль також загрожує своїм сусідам за допомогою експорту енергоносіїв як знаряддя примусу, активну участь у кібер-війні.

    Російське вторгнення в Грузію в серпні минулого року, каже Ілларіонов, був підготовлений "по крайней мере с февраля 2003 года".

    Таємної поліції є найвищим в Росії.

    Що стосується попередніх поліція заявляє, правлячої партії або диктатор провів абсолютної влади.

    Але російської таємної поліції, самі контролюють - не відповівши на один.

    "Політичний режим в сучасній Росії є абсолютно унікальним", відзначив Ілларіонов, "оскільки до сих пір існує, мабуть, жодна країна у світовій історії , де таємна поліція організації [захопили] всі політичні, адміністративні, військові, економічні, фінансові, ЗМІ і влади ".

    Це також дає режиму витривалість.

    Оскільки вибори були сфальсифіковані, ні опозиція не можуть взяти під контроль уряду.

    Якщо перевагу російської таємної поліції визнається і зрозумів, Сполучені Штати не будуть мати можливість займатися режиму в Москві. На думку Ілларіонова, американська сторона відступила "майже всіх" двосторонні питання.

    Якщо американці стурбовані якими-небудь розвиток в Росії, незалежно від того, є порушенням прав людини або muzzling засобів масової інформації, в Кремлі просто свідчить про те, що американці заткните і розум свій власний бізнес.

    Захід відмовився карати або протистояти Росії деструктивної поведінки.

    "Були ніяких санкцій для того, будь-яке поведінка російської влади", зазначив Ілларіонов.

    "Останнім часом пропозиції", щоб скинути на кнопку 'в американо-російських відносинах і "щоб почати з чистого листа' виконується з погано прихованою радістю і задоволенням від частини Російської чекистов".

    КДБ режиму тепер вважає, що американська сторона є потворствованія Москви затвердження гегемонії над колишньому Радянському просторі. "Це відмова від надії і зусилля російських демократів, а також народів пострадянських держав, які мріють вийти з системи, яка контролюється і катували їх протягом майже століття", сказав Ілларіонов.

    "Але це ще більше.

    Це є наочним проявом всіх демократичних і ліберальних сил в Росії та інших пострадянських держав, що по всіх внутрішніх і зовнішніх проблем їх боротьбою .

    Сполучені Штати в даний час відмовляється від них, і займає позицію своїх смертоносних супротивників і ворогів.

    І тому це відкрите запрошення до нових пригод на російських чекістів 'режиму.".

    Що ж стосується осміяний себе Конгрес США, Ілларіонов зазначив, що Комітет слухання були присвячені в "співробітництво" з таємної поліції Росії.

    На думку Ілларіонова, "вираз, обраний для представників адміністрації США политике ... є" collaborationists ".

    Співпраця між урядами двох країн сьогодні може бути тільки російською режиму точки зору і для виконання російським урядом цілі .

    "Сполучені Штати, по суті, вибрав щось гірше, ніж умиротворення.

    Вона вибрала шлях прямого здатися.

    "Ми знаємо про наслідки колабораціоністам політики", попереджав Ілларіонов.

    "Ті, хто відступити і здатися не буде світу, але війна - війна з непередбачуваними результатами, і противно."

    Ситуація досягла критичної маси.

    Сполучені Штати більше не є наддержавою з точки зору його мислення. Він не заперечує проти тоталітаризму.

    Час неприємностей наближається.

    "Коли ВОНО ПОЧНЕТЬСЯ", заявив Ілларіонов, "ми повинні пам'ятати, що ми були попередженi".

    ----------------------------------------------------------------------
    The Man Who Warned Congress
    by J. R. Nyquist
    Weekly Column Published: 02.27.2009
    Print

    On 25 February Andrei Illarionov testified before the House Committee on Foreign Affairs. The hearing was titled “From Competition to Collaboration: Strengthening the U.S.-Russia Relationship.” Illarionov is a Russian citizen presently employed by the Cato Institute. He began his testimony with a brief explanation: “For a number of years I worked at different posts in the Russian government and Administration of the Russian President.” According to Illarionov the Russian regime is a KGB regime, and the United States policy toward this regime is worse than appeasement. It is best characterized as retreat.

    Since the collapse of the USSR all American efforts to improve relations with Russia have come to nothing, says Illarionov, and new initiatives from President Obama are doomed; this is because the Americans fail to recognize the nature of the Russian regime. There is an unwillingness to grasp “the internal logic and intentions of the Russian leadership.” It seems that the free world is unable to deal with powerful authoritarian regimes. In order to deal with Russia, certain facts must be admitted. First, Russia is not a democracy, the Russian people are not free, and the “central place in the Russian political system is occupied by the Corporation of the secret police.”

    The secret police of Russia compose a brotherhood, and a system of order. This brotherhood, says Illarionov, is highly disciplined and enforces loyalty with “the ultimate penalty.” They readily use violence against others, and are ruthless in the pursuit of power. They dominate and bully ordinary Russians, who cannot oppose them. They dominate the state apparatus, holding 77 percent of the top 1,016 government positions. There is virtually no independent mass media in Russia, and the level of anti-U.S. propaganda is greater now than in Soviet times.

    Even more frightening, the Russian government has killed tens of thousands people, jailing dissidents on trumped-up charges, arranging terrorist “events” to advance its agenda. Many journalists and independent-minded politicians have been assassinated. The Kremlin also threatens its neighbors using energy exports as weapons of coercion, actively engaging in cyber warfare. The Russian invasion of Georgia last August, says Illarionov, was prepared “at least since February 2003.”

    The secret police are supreme in Russia. With regard to previous police states, the ruling party or dictator held absolute authority. But the Russian secret police are themselves in control – answering to no one. “The political regime in today’s Russia is therefore quite unique,” noted Illarionov, “since so far there was probably no country in world history … where a secret police organization [captured] all political, administrative, military, economic, financial, and media powers.” This also gives the regime staying power. Since elections are rigged, no opposition can ever take control of the government.

    Unless the supremacy of the Russian secret police is acknowledged and understood, the United States will not be able to deal with the regime in Moscow. According to Illarionov, the American side has retreated “on almost all” bilateral issues. If the Americans are alarmed by any development in Russia, whether it is the violation of human rights or the muzzling of the mass media, the Kremlin simply suggests that the Americans shut up and mind their own business. The West has refused to penalize or confront Russia’s destructive behavior. “There were no sanctions whatsoever for any behavior of the Russian authorities,” noted Illarionov. “The recent suggestion ‘to reset the button’ in U.S.-Russia relations and ‘to start over with a blank slate’ is met with poorly hidden joy and satisfaction on the part of the Russian Chekists.”

    The KGB regime now believes the American side is acquiescing to Moscow’s assertion of hegemony over the former Soviet space. “It is a surrender of the hopes and efforts of the Russian democrats as well as peoples of the post-Soviet states who dreamed to get out of the system that controlled and tortured them for almost a century,” said Illarionov. “But it is even more. It is a clear manifestation to all democratic and liberal forces in Russia and in the other post-Soviet states that on all internal and external issues of their struggle … the United States now abandons them and takes the position of their deadly adversaries and enemies. And therefore it is an open invitation for new adventures by the Russian Chekists’ regime….”

    As if to scold the U.S. Congress itself, Illarionov noted that the Committee hearings were dedicated to “collaboration” with the secret police of Russia. According to Illarionov, “the term chosen for the agents of the U.S. administration’s policy … is ‘collaborationists.’ Collaboration between the two governments today could only be on the Russian regime’s terms and for fulfillment of the Russian government’s goals.” The United States, in effect, has chosen something worse than appeasement. It has chosen the path of outright surrender. “We know the consequences of the collaborationist policy,” warned Illarionov. “Those who retreat and surrender will not get peace, but war – war with unpredictable and nasty results.” The situation is reaching critical mass. The United States is no longer a superpower in terms of its thinking. It no longer opposes totalitarianism. A time of troubles is approaching. “When the world gets there,” said Illarionov, “we need to remember that we had a warning.”
  • 2009.03.01 | Юрій Шеляженко

    Текст виступу Іларіонова (/)

    http://www.internationalrelations.house.gov/111/ill022509.pdf

    1
    Testimony of Andrei Illarionov
    Senior Fellow of the Cato Institute, Washington, DC,
    and the President of the Institute of Economic Analysis, Moscow,
    before the House Committee on Foreign Affairs
    at the hearing “From Competition to Collaboration:
    Strengthening the U.S.-Russia Relationship”,
    February 25, 2009.
    Chairman Berman, Ranking member Ros-Lehtinen, Members of the Committee,
    thank you for the opportunity to share with you my views on the current status of the
    U.S.-Russia relationship and on possible consequences of its strengthening in near future.
    Disclaimer
    First of all, I would like to provide you with a necessary disclaimer.
    - I am a Russian citizen.
    - For number of years I worked at different posts at the Russian government and the
    Administration of the Russian President.
    - Since my resignation from the positions of the Russian President’s Personal
    Representative to the G-8 (Sherpa) and Adviser to the Russian President in 2005 I was
    not employed by any Government and did not receive any payment from neither Russian
    Government, nor the US Government, nor any other Government.
    - For last two and half years I do work for the Cato Institute here in Washington that is a
    non-partisan think tank not associated with any of political parties existed in the US or in
    any other country in the world. According to its Charter the Cato Institute does not accept
    financial support from any government, government agency or government-related
    program.
    - As a Russian citizen and a Cato Institute employee I am not in a position to advice
    either the US Government, or esteemed members of the US Congress. Whatever I will
    say here today, should be considered as background information that you are welcome to
    use as you find it suitable.
    - Whatever I will say here, should be considered as solely my personal views on what I
    see as the best interests of the Russian people on a way one day to create and develop
    Russia as a democratic, open, peaceful and prosperous country, respected and respectable
    member of the international community, reliable partner of other democratic countries,
    including the United States. I solely bear responsibility for everything that I say here
    today.
    In my testimony I touch upon three issues:
    - challenges from the past of the U.S.-Russia relationship;
    - challenges to the Russian people, neighboring countries, and world peace from
    the current political regime in Russia;
    - forecast of what could happen if the approach that is been announced and taken
    by the current administration will be fulfilled.
    2
    Challenges from the past of the U.S.-Russia relationship
    Since the dissolution of the Soviet Union and the formation of independent Russia
    two US Administrations, namely that of the President Bill Clinton and that of the
    President George W. Bush, began their terms with clear formulated goal – to improve the
    US-Russia cooperation. Each of the administrations started their terms with great
    expectations for fruitful bilateral relations. Regardless of their individual approaches,
    personal attitudes, content of issues at the agenda, both US administrations have invested
    heavily in terms of time, efforts, attention of their key members, including both
    Presidents, into improvement of the U.S.-Russia relations. Both administrations have
    created special bodies for development of these relations (the so called Gore-
    Chernomyrdin commission by the Clinton administration and bilateral Group of High
    level by the Bush administrations). Many delegations have crossed the ocean, many hours
    have been spent in the conversations, many decisions have been taken.
    The outcomes of these efforts are well known. They were outright failures. Russia
    has failed to be integrated fully into the community of the modern democratic peaceful
    nations. Each US administration has finished its term in the office with the U.S.-Russian
    relations at much lower level than they were at its beginning. The leading feeling at the
    end of each Administration’s term is widely shared disappointment – both among
    members of the administrations and in the Russian and the US societies.
    The beginning of the President Obama Administration’s term strikingly resembles
    the beginning of the two preceding administrations’ terms. We can see similar desire to
    improve bilateral relations, similar positive statements, similar promising gestures and
    visits. Since nothing serious has changed in the nature of political regimes in both
    countries it is rather hard not to expect the repetition of already known pattern – high
    expectations – deep disappointments – heavy failures – for the third time.
    That is why before any new policy is being implemented and even being
    formulated it is worth to spend some time to analyze the reasons of two previous failures.
    To my mind, they arise mainly from the nature of the current Russian political regime,
    lack of understanding on the part of the US the internal logic and intentions of the current
    Russian leadership, inability of the democratic nations to deal with the challenges of the
    powerful authoritarian regimes, and a double standards approach in the US policies
    towards similar issues on the international arena.
    Nature of the current political regime in Russia
    Today’s Russia is not a democratic country. The international human rights
    organization Freedom House assigns “Not Free” status to Russia since 2004 for each of
    the last 5 years. According to the classification of the political regimes, the current one in
    Russia should be considered as hard authoritarianism. The central place in the Russian
    political system is occupied by the Corporation of the secret police.
    3
    The Corporation of Secret Police.
    The personnel of Federal Security Service – both in active service as well as retired
    one1 – form a special type of unity (non-necessarily institutionalized) that can be called
    brotherhood, order, or corporation. The Corporation of the secret police operatives (CSP)
    includes first of all acting and former officers of the FSB2 (former KGB), and to a lesser
    extent FSO3 and Prosecutor General Office. Officers of GRU4 and SVR5 do also play some
    role. The members of the Corporation do share strong allegiance to their respective
    organizations, strict codes of conduct and of honor, basic principles of behavior, including
    among others the principle of mutual support to each other in any circumstances and the
    principle of omerta. Since the Corporation preserves traditions, hierarchies, codes and
    habits of secret police and intelligence services, its members show high degree of
    obedience to the current leadership, strong loyalty to each other, rather strict discipline.
    There are both formal and informal means of enforcing these norms. Violators of the
    code of conduct are subject to the harshest forms of punishment, including the highest
    form6.
    CSP and the Russian society.
    Members of the CSP are specially trained, strongly motivated and mentally oriented
    to use force against other people and in this regard differ substantially from civilians. The
    important distinction of enforcement in today’s Russia from enforcement in rule-based
    nations is that in the former case it doesn’t necessarily imply enforcement of Law. It means
    solely enforcement of Power and Force regardless of Law, quite often against Law. Members
    of the Corporation are trained and inspired with the superiority complex over the rest of the
    population. Members of the Corporation exude a sense of being the bosses that superior to
    other people who are not members of the CSP. They are equipped with membership perks,
    including two most tangible instruments conferring real power over the rest of population in
    today’s Russia – the FSB IDs7 and the right to carry and use weapons.
    Capture of state power by the CSP.
    Since ascension of Vladimir Putin to power the members of the CSP have infiltrated
    all branches of power in Russia. According to the Olga Kryshtanovskaya’s study8 up to 77%
    of the 1016 top government positions have been taken by people with security background
    (26% with openly stated affiliation to different enforcement agencies and other 51% with
    hidden affiliation)9. Main bodies of the Russian state (Presidential Administration,
    Government apparatus, Tax agency, Ministry of Foreign Affairs, Ministry of Defense,
    1 Well known statement of Vladimir Putin claims that “There is no such a person like a retired secret police
    operative”.
    2 Federal Security Service – Federalnaja sluzhba bezopasnosti (FSB).
    3 Federal Guard Service - Federalnaja sluzhba ohrany (FSO).
    4 Chief Intelligence Office – Glavnoe razvedyvatelnoe upravlenie (GRU).
    5 Foreign Intelligence Service – Sluzhba vneshnej razvedki (SVR).
    6 Choice of polonium in the Alexander Litvinenko’s poisoning case in London in November 2006 is
    generally attributed to his violation of the assumed code of conduct of the FSB operative.
    7 So called “vezdehod” – document giving right to enter any place, office, building, territory regardless
    their property or status, whether it is state, public or private.
    8 As of December 2006.
    9 Famous quotation from the Vladimir Putin’s speech at the Chekist Day party at the FSB headquarters in
    December 1999 was: “I want to report to you that the mission of the group of FSB officers sent undercover
    to work at the [Russian] government is being accomplished successfully.”
    4
    Parliament, Court system) as well as main business groups and most important mass-media
    outlets have been captured by the CSP. Since the members of the CSP have taken key
    positions in the most important institutions of the state, business groups, media channels,
    almost all valuable resources available in the society (political, executive, legal, judicial,
    enforcement, military, economic, financial, media) have been concentrated and in many cases
    monopolized in the hands of the CSP.
    Mass media.
    Independent mass media in Russia virtually does not exist. The TV channels, radio,
    printed media are heavily censored with government propaganda disseminating cult of power
    and violence, directed against democrats, liberals, westerners and the West itself, including
    and first of all the US. The level of the anti-US propaganda is incomparable even with one of
    the Soviet times in at least 1970-s and 1980s.
    Electoral system.
    Since 1999 there is no free, open, competitive parliamentary or presidential
    election in Russia. The last two elections – the parliamentary one in December 2007 and
    presidential one in March 2008 – have been conducted as special operations and been
    heavily rigged with at least 20 mln ballots in each case stuffed in favor of the regime
    candidates. None of the opposition political parties or opposition politicians has been
    allowed either to participate in the elections, or even to be registered at the Ministry of
    Justice. For comparison, the Belarusian regime that is considered to be “the last
    dictatorship in Europe” has allowed opposition politicians to participate in the
    parliamentary election last September.
    Political opposition.
    Members of political opposition in Russia are regularly being harassed,
    intimidated, beaten by the regime’s security forces. Each rally of the opposition since
    2006 is been harshly attacked by the riot police, hundreds of people have been beaten,
    arrested and thrown into jails. In April 2007 the former world chess champion Garry
    Kasparov has been arrested and put into jail for 5 days as he was walking along the
    Tverskaya street in the downtown of Moscow. The same day there was an attempt to
    arrest the former Prime Minister Mikhail Kasyanov.
    Political prisoners.
    According to the human rights organizations there are about 80 political prisoners
    in the country who are serving their terms for their views and political activities from 2 to
    9 years in the jails and camps. One of the best known political prisoners is Mikhail
    Khodorkovsky who has been sentenced to 9 years in the Siberian camp Krasnokamensk
    on the basis of purely fabricated case against him and his oil company YUKOS. The
    company has been confiscated and taken by one of the leading figures of the current
    Chekist regime who is occupying now the position of the deputy prime minister of the
    Russian government. Mr. Khodorkovsky has recently been transported to Moscow to be
    put on another fabricated trial with a clear purpose to keep him behind the bars forever.
    Just for comparison, the Mr. Lukashenka’s political regime in the neighboring Belarus
    that is very far from any notion of genuine democracy, has nevertheless released the last
    four political prisoners in summer 2008. It is worth to note that until recently the EU had
    5
    the so called smart sanctions against Mr. Lukashenka and members of his government.
    As far as I know, the US still has similar sanctions against the Belarusian leadership, but
    not against the Russian one.
    Terror.
    The fate of some other people dealing with the regime is even worse.
    Over the last ten years tens of thousands of people have been killed in Chechnya,
    Ingushetia, Dagestan, North Ossetia, Kabardino-Balkaria.
    In Autumn 1999 several hundred people died in the series of apartment bombings
    across the country – from Moscow to Buynaks in Dagestan. In the contrast to the claims
    from the FSB that those bombings have been organized by Chechens, the local militia
    was able to detain several people who tried to bomb the apartment block in the city of
    Ryazan. They turn out to be the agents of the FSB. Then the FSB has announced that
    there were “anti-terrorist exercises” with the goal to put explosives into the basement of
    the apartment building. After the story became widely known, the detained FSB agents
    have been freed by the order from Moscow and finally disappeared, while apartments’
    bombings stopped unexpectedly as they started.
    Since November 1998 several presidential hopefuls, politicians, journalists,
    lawyers who were either in opposition to or independent of the current political regime,
    have been directly assassinated or died in the very suspicious circumstances. Among
    them are the leader of the Democratic Russia party and the member of the parliament
    Galina Starovoitova, journalist and editor Artem Borovik, journalist and member of the
    Yabloko party Larisa Yudina, the governor of the Krasnoyarsk region general Alexander
    Lebed who came third in the 1999 presidential election, the leader of the Army
    Movement, member of the parliament general Lev Rokhlin, the leader of the Liberal
    party of Russia Sergei Yushenkov, one of the organizers of the Liberal party of Russia
    Vladimir Golovlev, journalist and one of the leaders of the Yabloko party, the member of
    the parliament Yuri Shekochikhin, ethnographer Nikolay Girenko, journalist and writer
    Anna Politkovskaya, journalist and military expert Ivan Safronov, the deputy head of the
    Central Bank of Russia Andrei Kozlov, the member of National Bolshevist party Yuri
    Chervochkin, journalist, editor and one of the leaders of the Ingush national movement
    Magomed Yevloyev, lawyer Stanislav Markelov, journalist Anastasia Baburova.
    Since March 1999 the wave of political assassinations moved beyond the Russian
    border. In March 1999 Vyacheslav Chornovol, leader of the People’s Ruch and a
    candidate for the Ukrainian presidential election that autumn, died in the car accident
    near Kiev that has been identified by the Ukrainian security service as the assassination
    organized by FSB. In February 2004 Zelimkhan Yandarbiev, the former Chechen
    President, and his 15-year old son have been bombed in Doha by two officers with
    diplomatic passports from the Russian embassy in Qatar, Mr. Yandarbiev has died. In
    September 2004 Victor Yushenko, the presidential candidate in the Ukrainian
    presidential election in November 2004, has been poisoned and barely survived. In
    November 2006 the former FSB officer Alexander Litvinenko has been poisoned by
    polonium in the downtown of London and died.
    6
    Wars against other nations.
    Since 2004 the Russian political regime embarked on a series of wars of different
    kinds against foreign nations. The list of wars waged in the last 5 years is not a short one:
    Russian-Byelorussian Gas War 2004,
    First Russian-Ukrainian Gas War, January 2006,
    Russian-Georgian Energy Supply War, January 2006,
    Russian-Georgian Wine and Mineral Water War, March-April 2006,
    Russian-Georgian Spy War, September-October 2006,
    Russian-Estonian Monuments and Cyber War, April-May 2007,
    Russian-Georgian Conventional War, April-October 2008,
    Russian-Azerbaijan Cyber War, August 2008,
    Second Russian-Ukrainian Gas War, January 2009,
    Anti-US full fledged Propaganda War, 2006-2009.
    The Russian-Georgian War that started last year was under preparations by the
    Russian authorities at least since February 2003. This is one of the most serious
    international crises for at least last 30 years that constitutes one of the most worrisome
    developments of our days. This war has brought:
    a) The first massive use of the military forces by Russia beyond its borders since
    the Soviet Union’s intervention against Afghanistan in 1978;
    b) The first intervention against an independent country in Europe since the
    Soviet Union’s intervention against Czechoslovakia in 1968;
    c) The first intervention against an independent country in Europe that led to
    unilateral changes of the internationally recognized borders in Europe since the late
    1930s and early 1940s. Particular similarities of these events with the events of the 1930s
    are especially troubling.
    Uniqueness of the current political regime in Russia.
    One of the most important characteristics of the current political regime in Russia
    is that the real political power in the country belongs neither to one person, nor family,
    nor military junta, nor party, nor ethnic group. The power belongs to the corporation of
    secret police operatives. The political system in which secret police plays an important
    role in the political system is not very special. VChK-OGPU-NKVD-MGB-KGB in the
    Communist USSR, Gestapo in Nazi Germany, SAVAK in the Shah’s Iran had enormous
    powers in those tyrannical regimes. Yet, none of those secret police organizations did
    possess supreme power in the respective countries. In all previous historic cases secret
    police and its leaders have been subordinate to their political masters – whether they were
    Stalin, Hitler, or Pehlevi, regardless how monstrous they have been. The political regime
    in today’s Russia is therefore quite unique, since so far there was probably no country in
    the world history (at least in the relatively developed part of the world in the XXth and
    the XXIst centuries) where a secret police organization did capture all political,
    administrative, military, economic, financial, and media powers.
    It does not mean that all population of the country or even all staff of the
    government agencies do belong to the secret police. Many of them are professional and
    honest people who genuinely alien to the Chekist/Mafiosi structures. Nevertheless, it is
    not they who do have control over the state, and not they who are in charge of the key
    decisions in the country.
    7
    Forecast.
    Even a brief look on the US-Russia relations over the last 10 years reveals quite a
    striking fact of the permanent retreat of the American side on almost all issues in the
    bilateral relations.
    Ten years ago then the Clinton administration has expressed publicly and
    energetically its concern on violation of basic human rights in Chechnya. The Russian
    side has suggested to the partner not to intervene in the internal Russian issues. The US
    administration has finally followed the advice.
    After that over the years the US administrations have expressed concerns,
    dissatisfaction, protests on number of issues: on destruction of freedom of mass media in
    Russia, on imprisonment of Mr. Khodorkovsky and takeover of Yukos, on destruction of
    the rule of law, electoral system, political opposition, NGOs, property rights, including
    not only of the Russian but also US companies (for example Exxon), on political
    assassinations, on aggressive behavior versus Russia’s neighbors, finally on outright
    aggression of the Russian army against sovereign state and the UN member Georgia, that
    led to effective annexation of two Georgian territories Abkhazia and South Ossetia,
    creation of the Russian military bases and deployment of regular Russian forces over
    there.
    In all those cases the Russian side has suggested the US to shut up, and in all
    those cases the American side followed this advice sooner or later. There were no
    sanctions whatsoever for any behavior of the Russian authorities.
    Recently the US has even resumed the NATO-Russia cooperation in less than 6
    months after the Russian aggression against Georgia, after the rudest violation of the
    international law and order, the UN Charter and the UN Resolution #3314 of December
    14, 1974.
    The recent suggestion “to reset the button” in the US-Russia relations and “to start
    the relations with the blank list” is met with poorly hided joy and satisfaction on a part of
    the Russian Chekists. For them it means achievement of many goals that they dreamt of.
    This “the so called Munich statement” is interpreted by them as a de-facto acceptance by
    the current US administration of the idea that has been put forward by the Russian
    leadership last summer – the idea of the de-facto restoration of the Russian Chekists’
    (secret police) influence and power over the post-Soviet space under the title of having
    the areas with the so called privileged interests. This idea is already being under hasty
    implementation with the creation of the $10 bn fund and substantial Russian credits given
    to Kyrgyzstan, Belarus, Ukraine, recent agreement of creation of joint fast reaction troops
    of 7 nations of the Collective Security Treaty Organization, establishing substantial
    financial and personal control over mass media in the FSU countries, permanent attempts
    to change the political regime and western orientation of Ukraine and finishing the
    conquest of Georgia.
    Policy of the proclaimed “cooperation”, “movement from competition to
    collaboration”, “improvement of relations” with the current political regime in Russia has
    very clear consequences. Such type of behavior on the part of the US administration can
    not be called even a retreat. It is not even an appeasement policy that is so well known to
    all of us by another Munch decision in 1938. It is a surrender. It is a full, absolute and
    unconditional surrender to the regime of the secret police officers, chekists and Mafiosi
    8
    bandits in today’s Russia. It is a surrender of the hopes and efforts of the Russian
    democrats as well as peoples of the post-Soviet states who dreamed to get out of the
    system that controlled and tortured them for almost a century – back to the Chekists’
    power. But it is even more. It is a clear manifestation to all democratic and liberal forces
    in Russia and in other post-Soviet states that on all internal and external issues of their
    struggle against forces of the past the United States now abandons them and takes the
    position of their deadly adversaries and enemies. And therefore it is an open invitation for
    new adventures of the Russian Chekists’ regime in the post-Soviet space and at some
    points beyond it.
    The very term for such type of policy has not been chosen by me, it is borrowed
    from the title of this hearing, namely, collaboration. Therefore the term chosen for the
    agents of the US administration’s policy in the coming era is “collaborationists”.
    Collaboration between two governments today could be only on the Russian regime’s
    terms and for fulfillment of the Russian government’s goals. From the European history
    of the XX century we know what means if a revisionist power has a clear-cut goal to
    restore influence and control over its neighbors while other powers chose not to defend
    victims of the attacks, but instead try to collaborate with an aggressor.
    We know the consequences of the collaborationist policy – those who retreat and
    surrender will get not peace, but war, war with unpredictable and nasty results. It might
    be also not a one war.
    When the world will get there, we need to remember that we had a warning.
    Thank you.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2009.03.01 | Bestt

    Re: все знают - нихто ниче не делает..

    вот токо интересно - все знают чего ожидать от ЧК-ГПУ-НКВД-КГБ-ФСБ...

    все знают их методы - терора, устранения лидеров, подкупа, саботажа...

    начиная от убийства Петлюры-Коновальця-Бандеры, и заканчивая Чорноволом ?-организацией "пленок Мельниченко ? - деятельность Медведчука ? (? - значит - не доказано) - все знают что они делают и зачем, но ничего противопоставить не могут...

    даже те же США и НАТО - только после 20 лет успешной службы ловят каких-то мелких (или крупных) шпионов,
    а когда ФСБ ? организовывает убийство Литвиненко - то Слубжа ЕЕ Величества вместе со всеми Суперагентами 007 токо хайлом щекают...

    неужели все так плохо в Датському князівстві...
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.02 | Георгій

      А що поробиш - ядeрна дeржава. "Нахрапом" нe вийдe...

      Воювати з нeю трeба довго і впeрто...

      От тільки всeрeдині України, здається, дуж-жe багато "сачувствующіх," і за крeмлядські гроші, і за так (аби проти "націоналістів)...
  • 2009.03.15 | ak1001

    а таки замолчали это выступление. даже на Эхе обошли

    нда....


    еще хорошая статья:
    Что читать? «Компьен или Реймс»!

    Борис Львин
    Компьен или Реймс? Выбор России
    Опубликовано в издании "Час Пик", 19.08.1991г.


    http://aillarionov.livejournal.com/73240.html#cutid1


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".