МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху

03/14/2009 | DZG MVS Info


МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху


14.03.2009


Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил дорожнього руху", яким пропонується підвищення максимально допустимої швидкості в середньому на 20 км/год, викликав жваве обговорення в суспільстві. Адже практично кожен громадянин є учасником дорожнього руху і, відповідно, розуміє, що будь-яке послаблення для тих, хто любить промчатися з вітерцем, відіб‘ється на безпеці інших, може становити для них потенційну загрозу. Саме через ігнорування вимог швидкісних режимів скоюється значна частина дорожньо-транспортних пригод. Лише упродовж минулого року на автомобільних дорогах країни сталося понад 51 тисяча ДТП з потерпілими, в яких загинуло майже 7,7 тисячі осіб та понад 63 тисячі травмовано.

З моменту набрання чинності нового законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, яким суттєво підвищено відповідальність водіїв за порушення Правил дорожнього руху, а також запроваджено нові види адміністративної відповідальності, вдалося на 41 відсоток зменшити кількість ДТП з потерпілими. Фактично за час дії нового законодавства збережено життя 740 осіб та попереджено травмування понад 5,6 тисячі учасників дорожнього руху. Аварійність значно знизилася й завдяки посиленню контролю за дотриманням швидкісного режиму. Так, з початку цього року скоєно 4,6 тисячі дорожньо-транспортних пригод, тоді як за аналогічний період минулого сталося 7,5 тисячі ДТП, а 2007-го цей показник становив 8,2 тисячі випадків. Відповідно, вже цього року збережено життя 570 осіб – саме на стільки менше людей загинуло в дорожніх аваріях з початку цього року порівняно з таким же періодом минулого (2009р.- 683 особи загинуло, 2008р. -1253) та на 3,5 тисячі людей менше травмовано ( 2009р. - 5594, 2008р.- 9131).

Зміни, які пропонуються внести до Правил дорожнього руху, зокрема щодо швидкісних режимів руху транспортних засобів, Міністерство внутрішніх справ України вважає недоцільними.

Адже нинішня мережа автомобільних доріг України була запроектована та побудована під швидкісні характеристики транспортних потоків 60-х років минулого століття з розрахунковою швидкістю 60 км/год для вулиць населених пунктів та 90 км/год для доріг загального користування.

Досвід європейських країни у питаннях обмеження швидкісних режимів транспортних засобів, де стан вулично-дорожньої мережі набагато кращий, ніж в Україні, свідчить, що в населених пунктах дозволена швидкість становить від 48 до 60 км/год, за межами населених пунктів (дороги загального користування) від 70 до 100 км/год, на автомагістралях (автобанах) від 90 до 130 км/год


Порівняльна таблиця обмеження швидкісних режимів транспортних засобів

у країнах Європи


Країна

Швидкість, км/год



у місті

за містом

на автомагістралі

Бельгія

50

90

120

Болгарія

60

80

120

Данія

50

80

110

Німеччина

50

100

130

Фінляндія

50

80-100

120

Франція

50

90

130

Греція

50

90

120

Англія

48

96

112

Ірландія

48

89

112

Італія

50

90

130

Хорватія

60

90

130

Люксембург

50

90

120

Голландія

50

80

120

Норвегія

50

80

90

Австрія

50

100

130

Польща

60

90

130

Португалія

50

90

120

Швеція

50

70-90

90-110

Швейцарія

50

80

120

Словаччина

60

90

130

Іспанія

60

90

120

Чехія

60

90

130

Туреччина

50

90

130

Угорщина

50

80

120

Україна

60

90

130


Водночас проведені дослідження Комісією з питань глобальної безпеки дорожнього руху свідчать, що ключовим фактором, який впливає на скоєння дорожньо-транспортних пригод та тяжкість наслідків, є збільшення швидкості транспортних потоків та недостатньо розвинута дорожня інфраструктура.

Дослідження, проведені у країнах СНД, засвідчили, що 30 відсотків доріг, що сьогодні експлуатуються, є небезпечними для автомобільного транспорту.

Проведеними Міністерством внутрішніх справ перевірками встановлено, що в Україні технічний стан доріг досить низький. Зокрема, на автомобільних дорогах відсутні передбачені 589 км тротуарів (пішохідних доріжок), 1115 км зовнішнього освітлення; у населених пунктах відсутні передбачені 398 світлофорних об'єктів, 2348 км тротуарів (пішохідних доріжок), 2249 км зовнішнього освітлення. Крім цього, потребують відновлення 1053 км зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах; 426 світлофорних об'єктів та 2735 км зовнішнього освітлення у населених пунктах.

Лише торік з 312 тисяч скоєних дорожньо-транспортних пригод 272 тисячі або 87 % сталося в населених пунктах, з них 37 тисяч пригод з потерпілими. Водночас, за умови незадовільного стану доріг скоєно 1,3 тисячі ДТП (з них 597 з потерпілими, в яких 204 людини загинуло й 866 травмовано), незадовільного стану вулиць – 13 тисяч ДТП (з них 3565 з потерпілими, в яких 343 людини загинуло і 4437 травмовано).

Загалом скоєно 17 тисяч наїздів на пішоходів (2,8 тисячі загинуло і 15 тисяч травмовано), в тому числі 6,5 тисячі ДТП сталося з вини пішоходів.

Правилами дорожнього руху передбачено можливість зменшення або збільшення швидкісних режимів на окремих ділянках автодоріг та вулиць за допомогою відповідних дорожніх знаків. Однак, як показує досвід застосування підвищення швидкості руху на магістральних вулицях Києва (пр-т Перемоги, Дніпровська Набережна, пр-т Возз'єднання, пр-т Бажана тощо) збільшення дозволеної швидкості руху до 80 км/год призвело до зростання рівня аварійності на цих вулицях, а також значно підвищило тяжкість наслідків.

Також необхідно врахувати, що відповідно до статті 122 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» адміністративна відповідальність за порушення швидкісного режиму настає за умови перевищені водієм транспортного засобу дозволеної швидкості на 20 км/год і більше. Таким чином, у разі внесення запропонованих Держкомпідприємництвом змін до дозволеної швидкості руху, фактичні швидкості складатимуть у населених пунктах - 90, 100 та 110 км/год, на автомагістралях - 150 км/год, на інших дорогах поза населеними пунктами - 130 км/год. Зважаючи на стан вулично-дорожньої мережі держави, це - неприпустимо.

До речі, комітет безпеки дорожнього руху Міжнародної асоціації керівників поліції сформулював 10 загальних тенденцій у сфері руху автотранспортних засобів у XXI столітті, одним з яких є зменшення швидкості руху.


ДЗГтаМД МВС України

Відповіді

  • 2009.03.14 | Valery

    Re: МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху

    Ну да МВС не згодне- як же "сержант Петренко" заробе собі та керівництву на нову автівку.Мене дивує що ДАЇ нічого не робить для дотримання правил пішоходами, велосепидистами .... Бо мабуть з них нічого мати не будуть. Понаставили на об'їзних шляхах (що минають населені пункти і служать для підвищення эфективності руху) знаки 40, 50, 60 Км/ч - або на цих дорогах стоять знаки населених пунктів на білому фоні поховаються і доять автомобілістів. DZG MVS Info пише: >

    >

    МВС вважає недоцільним змінювати швидкісний режим руху

    >

    14.03.2009

    >

    Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до Правил дорожнього руху", яким пропонується підвищення максимально допустимої швидкості в середньому на 20 км/год, викликав жваве обговорення в суспільстві. Адже практично кожен громадянин є учасником дорожнього руху і, відповідно, розуміє, що будь-яке послаблення для тих, хто любить промчатися з вітерцем, відіб‘ється на безпеці інших, може становити для них потенційну загрозу. Саме через ігнорування вимог швидкісних режимів скоюється значна частина дорожньо-транспортних пригод. Лише упродовж минулого року на автомобільних дорогах країни сталося понад 51 тисяча ДТП з потерпілими, в яких загинуло майже 7,7 тисячі осіб та понад 63 тисячі травмовано.

    З моменту набрання чинності нового законодавства у сфері безпеки дорожнього руху, яким суттєво підвищено відповідальність водіїв за порушення Правил дорожнього руху, а також запроваджено нові види адміністративної відповідальності, вдалося на 41 відсоток зменшити кількість ДТП з потерпілими. Фактично за час дії нового законодавства збережено життя 740 осіб та попереджено травмування понад 5,6 тисячі учасників дорожнього руху. Аварійність значно знизилася й завдяки посиленню контролю за дотриманням швидкісного режиму. Так, з початку цього року скоєно 4,6 тисячі дорожньо-транспортних пригод, тоді як за аналогічний період минулого сталося 7,5 тисячі ДТП, а 2007-го цей показник становив 8,2 тисячі випадків. Відповідно, вже цього року збережено життя 570 осіб – саме на стільки менше людей загинуло в дорожніх аваріях з початку цього року порівняно з таким же періодом минулого (2009р.- 683 особи загинуло, 2008р. -1253) та на 3,5 тисячі людей менше травмовано ( 2009р. - 5594, 2008р.- 9131).

    Зміни, які пропонуються внести до Правил дорожнього руху, зокрема щодо швидкісних режимів руху транспортних засобів, Міністерство внутрішніх справ України вважає недоцільними.

    Адже нинішня мережа автомобільних доріг України була запроектована та побудована під швидкісні характеристики транспортних потоків 60-х років минулого століття з розрахунковою швидкістю 60 км/год для вулиць населених пунктів та 90 км/год для доріг загального користування.

    Досвід європейських країни у питаннях обмеження швидкісних режимів транспортних засобів, де стан вулично-дорожньої мережі набагато кращий, ніж в Україні, свідчить, що в населених пунктах дозволена швидкість становить від 48 до 60 км/год, за межами населених пунктів (дороги загального користування) від 70 до 100 км/год, на автомагістралях (автобанах) від 90 до 130 км/год

    >

    Порівняльна таблиця обмеження швидкісних режимів транспортних засобів

    у країнах Європи

    >

    Країна

    Швидкість, км/год

    >

    >

    у місті

    за містом

    на автомагістралі

    Бельгія

    50

    90

    120

    Болгарія

    60

    80

    120

    Данія

    50

    80

    110

    Німеччина

    50

    100

    130

    Фінляндія

    50

    80-100

    120

    Франція

    50

    90

    130

    Греція

    50

    90

    120

    Англія

    48

    96

    112

    Ірландія

    48

    89

    112

    Італія

    50

    90

    130

    Хорватія

    60

    90

    130

    Люксембург

    50

    90

    120

    Голландія

    50

    80

    120

    Норвегія

    50

    80

    90

    Австрія

    50

    100

    130

    Польща

    60

    90

    130

    Португалія

    50

    90

    120

    Швеція

    50

    70-90

    90-110

    Швейцарія

    50

    80

    120

    Словаччина

    60

    90

    130

    Іспанія

    60

    90

    120

    Чехія

    60

    90

    130

    Туреччина

    50

    90

    130

    Угорщина

    50

    80

    120

    Україна

    60

    90

    130

    >

    Водночас проведені дослідження Комісією з питань глобальної безпеки дорожнього руху свідчать, що ключовим фактором, який впливає на скоєння дорожньо-транспортних пригод та тяжкість наслідків, є збільшення швидкості транспортних потоків та недостатньо розвинута дорожня інфраструктура.

    Дослідження, проведені у країнах СНД, засвідчили, що 30 відсотків доріг, що сьогодні експлуатуються, є небезпечними для автомобільного транспорту.

    Проведеними Міністерством внутрішніх справ перевірками встановлено, що в Україні технічний стан доріг досить низький. Зокрема, на автомобільних дорогах відсутні передбачені 589 км тротуарів (пішохідних доріжок), 1115 км зовнішнього освітлення; у населених пунктах відсутні передбачені 398 світлофорних об'єктів, 2348 км тротуарів (пішохідних доріжок), 2249 км зовнішнього освітлення. Крім цього, потребують відновлення 1053 км зовнішнього освітлення на автомобільних дорогах; 426 світлофорних об'єктів та 2735 км зовнішнього освітлення у населених пунктах.

    Лише торік з 312 тисяч скоєних дорожньо-транспортних пригод 272 тисячі або 87 % сталося в населених пунктах, з них 37 тисяч пригод з потерпілими. Водночас, за умови незадовільного стану доріг скоєно 1,3 тисячі ДТП (з них 597 з потерпілими, в яких 204 людини загинуло й 866 травмовано), незадовільного стану вулиць – 13 тисяч ДТП (з них 3565 з потерпілими, в яких 343 людини загинуло і 4437 травмовано).

    Загалом скоєно 17 тисяч наїздів на пішоходів (2,8 тисячі загинуло і 15 тисяч травмовано), в тому числі 6,5 тисячі ДТП сталося з вини пішоходів.

    Правилами дорожнього руху передбачено можливість зменшення або збільшення швидкісних режимів на окремих ділянках автодоріг та вулиць за допомогою відповідних дорожніх знаків. Однак, як показує досвід застосування підвищення швидкості руху на магістральних вулицях Києва (пр-т Перемоги, Дніпровська Набережна, пр-т Возз'єднання, пр-т Бажана тощо) збільшення дозволеної швидкості руху до 80 км/год призвело до зростання рівня аварійності на цих вулицях, а також значно підвищило тяжкість наслідків.

    Також необхідно врахувати, що відповідно до статті 122 Кодексу України «Про адміністративні правопорушення» адміністративна відповідальність за порушення швидкісного режиму настає за умови перевищені водієм транспортного засобу дозволеної швидкості на 20 км/год і більше. Таким чином, у разі внесення запропонованих Держкомпідприємництвом змін до дозволеної швидкості руху, фактичні швидкості складатимуть у населених пунктах - 90, 100 та 110 км/год, на автомагістралях - 150 км/год, на інших дорогах поза населеними пунктами - 130 км/год. Зважаючи на стан вулично-дорожньої мережі держави, це - неприпустимо.

    До речі, комітет безпеки дорожнього руху Міжнародної асоціації керівників поліції сформулював 10 загальних тенденцій у сфері руху автотранспортних засобів у XXI столітті, одним з яких є зменшення швидкості руху.

    >

    ДЗГтаМД МВС України



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2018. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua