МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Чи є робота без відкатів?

03/31/2009 | Майдан-ІНФОРМ
Кременчуцькому заводу залізобетонних шпал не дають можливості працювати в Україні. Саме таке враження складається після тендеру, який провели в Укрзалізниці 6 березня. "Наші діти хочуть їсти!", "Дайте нам працювати!", - такі гасла лунали на мітингу, який відбувся минулої п’ятниці на Кременчуцькому заводі залізобетонних шпал. На захід протесту рядові робітники вийшли разом зі своїми керівниками. Причина злагодженості досить зрозуміла – завод ризикує залишитися без замовлення, робітники – без роботи і без зарплати. Робітники ж кажуть, що вийшли на вулицю, аби їх почули. Вони готові відстоювати свої права на працю та гідне життя.

Володимир Штепа, бригадир:
- Я працюю на заводі сорок один рік. Продукцію нашого заводу цінували ще у Радянському Союзі. Якість завжди була висока, потенціал заводу великий. І мені досі не зрозуміло чому ж ми не можемо продавати нашу продукцію для своєї країни ? Чому Укрзалізниця не дає нам працювати?
Не зрозумілими вважає дії тендерної комісії й начальник одного з арматурно-формувального цехів Володимира Майхера. "В моєму цеху працює 300 людей. Колектив гарний, фахівці працюють високого класу. Та про що й казати, коли люди тут працюють цілими родинами, а є й династії залізобетонників, - говорить Володимир, - У нас якісна продукція. Ми постачаємо її практично в усі країни СНД, і навіть у Прибалтику. А тут виходить, що всім країнам шпали підходить, а Україні ні?"

Дива тендерної політики

Тендер "Щодо проведення відкритих торгів на закупівлю залізобетонної шпали" проводила державна адміністрація залізничного транспорту України "Укрзалізниця". Всього в тендері брали участь сім представників, зокрема найбільші підприємства цієї галузі: ЗАТ "Запорізький завод залізобетонних шпал", ВАТ "Гніванський завод спецзалізобетону", ТОВ "Укрзалізничрембудсервіс", кременчуцький завод та ін. Всі вони надали необхідну документацію та запропонували свої ціни на продукцію, час поставки продукції, час відстрочки по сплаті. Все це було зафіксовано у протоколі. Крім того, у день проведення тендеру, було складено "Протокол про розкриття тендерних пропозицій", в якому були зафіксовані позиції всіх учасників, що й засвідчили підписами члени тендерного комітету, секретар тендерного комітету Г. Павленко та заступник голови тендерного комітету В. Гривковський. Згідно цього документу в усіх учасників тендеру був ідентичний набір документів, однакові позиції, різною була лише ціна.
"Після відкриття пропозицій ми побачили, що наша продукція найдешевша і досить високоякісна. Придбавши шпали у нас, "Укрзалізниця" отримала б економію у 52 мільйони гривень". - говорить юрист Олена Плужник, яка представляла завод в тендерних змаганнях.

На що чекати далі?

"Ми оскаржили рішення тендерного комітету в міністерстві економіки. Розглядання нашої скарги буде проведено, - розповідає Олена Плужник, - Але у мене склалось таке враження, що все б
уло зроблено для того, щоб ми не зуміли цього зробити вчасно. Згідно закону, оскаржити рішення тендерного комітету можна у п’ятиденний строк після прийняття ним рішення. Нам навмисно не повідомляли результати рішення, апелюючи тим, що відправили їх поштою. Ми ж стоячи по кілька годин під кабінетами та пояснюючи, що ми вже тут й можемо побачити результат своїми очима, а не чекати на нього кілька днів, таки отримали відповідь. На жаль вона була негативною".
Офіційною причиною відмови працювати з кременчуцьким підприємством стало - "Несоответствие тендерной документации". Ніякої конкретики у відмові побачити неможливо, бо її немає. А за цією фразою можна приховати будь-що.

"Мабуть ми перші хто вирішили піти на таку процедури без блату, "відкату" а просто з чистою ціною, в яку закладено певну рентабельність, але немає гіперприбутків, - додає начальник відділу кадрів підприємства Тетяна Таран, - “Всі необхідні сертифікати які підтверджують високу якість продукції заводу в нас є. За всі роки роботи підприємства ми ніколи не отримували рекламації від наших партнерів, що саме по собі є гарантією якості. На жаль у нашій державі економічна вигідність та якість мають нульову вартість. Зараз ми просимо переглянути результати тендеру. І дуже хочеться бути почутими. Якщо ж на нас так і не звернуть увагу, ми поїдемо до Києва та продемонструємо якість нашої продукції, як то кажуть на місті – привеземо до “Укрзалізниці” готові залізобетонні шпали. Люди бажають працювати, не слід у нас забирати цю можливість".

Джерело: ІА "Новини Полтавщини".

Відповіді

  • 2009.03.31 | Koala

    Когнітивний дисонанс?

    Майдан-ІНФОРМ пише:
    > Причина злагодженості досить зрозуміла – завод ризикує залишитися без замовлення, робітники – без роботи і без зарплати.
    > "Ми постачаємо її(продукцію) практично в усі країни СНД, і навіть у Прибалтику."
    Як це узгодити в одній голові? У мене не виходить.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.31 | Pavlo Z.

      Я думаю - проблема в обсягах. Завод - не експортноорієнтований.

      Якщо експорт - 10%, то він не спасе, коли решти 90 немає, бо відмовляється Укрзалізниця.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".