МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

КСУ почав розгляд справи про тушковану коаліцію

03/23/2010 | Майдан-ІНФОРМ
23 березня 2010 року

КС почав розгляд звернення Арсенія Яценюка про тлумачення підстав створення коаліції депутатських фракцій

На адресу лідера Політичної партії «Фронт Змін», народного депутата України Арсенія Яценюка надійшов лист із секретаріату Конституційного суду України. КС повідомив, що конституційне звернення Арсенія Яценюка щодо офіційного тлумачення положень частини шостої статті 83 Основного закону щодо можливості утворення парламентської коаліції шляхом об’єднання депутатських фракцій та народних депутатів або їх об’єднань передано на розгляд Колегії суддів Конституційного суду.

Як повідомлялося, таке звернення до КС Арсеній Яценюк подав 11 березня 2010 року. Підставою для конституційного звернення стала практична необхідність з’ясування та роз’яснення, офіційної інтерпретації положень частини шостої статті 83 Конституції України, оскільки має місце неоднозначне розуміння цієї норми суб’єктами реалізації конституційно-правових повноважень.

У Конституційному зверненні Арсеній Яценюк нагадує, що Конституція України (частина шоста статті 83) встановлює дві основні вимоги до порядку утворення коаліцій депутатських фракцій:
1. коаліція повинна бути утворена депутатськими фракціями;
2. до складу коаліції повинна входити більшість народних депутатів України (щонайменше 226 народних депутатів).

Важливість суворого дотримання порядку утворення коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України зумовлена такими чинниками:

1. На виборах до Верховної Ради громадяни України голосують не за конкретного кандидата в народні депутати України, а за певну політичну партію (блок політичних партій) та її передвиборчу програму. Формування коаліції депутатських фракцій шляхом індивідуального членства народних депутатів зробить неможливим персоналізацію відповідальності політичних партій (блоків) за виконання передвиборчих програм та можливість застосування до них санкцій (неголосування за партію чи блок) з боку виборців на наступних виборах.

2. Програма діяльності Кабінету Міністрів України базується на узгоджених політичних позиціях та програмних завданнях коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України. Таким чином, порушення порядку формування коаліції депутатських фракцій безпосередньо впливає на діяльність Кабінету Міністрів України та, відповідно, реалізацію цим вищим органом виконавчої влади конституційних прав громадян.

3. Порушення порядку формування коаліції депутатських фракцій у Верховній Раді України спотворює результати народного волевиявлення. Це є нехтуванням конституційними виборчими правами громадян України й може призвести до ігнорування конституційного принципу народного суверенітету та статусу правової держави. Це також є реальною передумовою узурпації влади в Україні, а також загрожує національній безпеці, спричиняє дестабілізацію політичної ситуації в державі, створює потенційну небезпеку державному суверенітету.

sean

Відповіді

  • 2010.03.23 | Адвокат ...

    Ну, що почнемо конкурс ясновидців?

    Хто найточніше вгадає хвормулювання, яким КС пояснить Кролєґу, що "тушкі" дєпутанскіє под соусом "бєспрєдєл",-- ето очєнь вкусно, ситно, дієтічьно, нємного нєконстітуціонно, но, в сілу целоґо ряда положитєльних момєнтов і с оґлядкой на пєчяльниє обстоятєльства,-- сойдьот за пєрвий сорт для сєльской мєстності.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2010.03.24 | IH

      Якщо судді читають УП (л + цитата)

      http://www.pravda.com.ua/articles/2010/03/16/4865618/
      "Тушки" і сутінки української представницької демократії
      Андреас Умланд, для УП _Вівторок, 16 березня 2010, 10:29

      то їм будe нeлeгко оправдати "тушковану" коаліцію.
      Довга цитата:
      "
      Во-первых, политическая система Украины, как и системы многих других государств, является представительской, а не "чистой" демократией.
      ...
      Во-вторых, в Украине депутатов избирают по пропорциональной системе закрытых списков. Конечно, это не идеальная система. Впрочем, ни одна система в мире не может считаться идеальной в контексте полной конвертации электоральной поддержки в соответствующее парламентское представительство.

      В-третьих, в соответствии с украинской избирательной системой, украинцы голосуют не за отдельных депутатов. Ни один парламентарий не может считаться полноценным и самодостаточным представителем воли народа. Ведь голосовали не за него, а за партию или блок, в составе которого он был избран.
      Это не означает, что члены одной фракции должны всегда действовать или голосовать одинаково. Тем не менее, с точки зрения демократической теории и практики, пропорциональная система предполагает, что парламентарии должны оставаться в своей фракции в течение того периода, на который они были избраны.

      В противном случае, выборы по пропорциональному принципу не имеют смысла. Пропорции представительства избирателей должны сохраняться на время работы депутатского корпуса определенного созыва.

      В-четвертых, из этого следует, что депутатам, избранным по списку одной партии или блока, позволяется высказывать индивидуальные мнения, но они не могут покинуть свою фракцию в период между выборами, оставаясь членами парламента.

      Это не ограничение их прав. Политики имеют право говорить и действовать так, как они считают нужным. Но пока они являются депутатами, они обязаны исполнять свои обязательства, предусмотренные мандатом, выданным им избирателями. В частности, сохранять адекватное представительство в ВР.

      У депутатов, избранных по пропорциональной системе, нет мандата прямого действия. Они не делегированы в законодательный орган персонально.

      В системе пропорционального представительства основная задача депутата в рамках своей парламентской работы предопределена. Он приобрел свой народный мандат с помощью партии или блока, за которые проголосовали люди. В момент, когда он покидает фракцию своей партии или своего блока, его мандат теряет силу. Поскольку он теряет основания оставаться в парламенте.

      И, конечно, у него нет никакого права поддерживать фракцию, оппонирующую партии или блоку, которые привели его в законодательный орган. Подобные действия являются вопиющим неуважением воли избирателей.
      "
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2010.03.24 | Адвокат ...

        Я не знаю, що вони читають. Алє добже розумію, що за нинішніх

        умов вони зроблять усе, аби не дати чіткої відповіді.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".