МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Новини законотворчості - "поди туда не знаю куда"

02/14/2011 | Майдан-ІНФОРМ
Короче вирішив я оце придивитись до того, що буде відбуватись цього тижня у ВР.

Знайшов розклад засідань.

http://www.rada.gov.ua/zakon/new/WR/WR150211.htm

Відкрив перший же законопроект з нуднющою назвою. "Проект Закону про центральні органи виконавчої влади (вiд 02.02.2011 № 1-1/210 вручено 03.02.2011)". Він тіпа йде від Президента. Тіпа гарант - його просуває. Автор Омельченко О. (колишній мер Києва).

http://gska2.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_2?id&pf3516=8055&skl=7 - от він

почав читати. Нудооотіна страшна. Не дочитав. Почав читати пояснювальну записку. Лавринович (міністр юстиції) пише, що закон - ляля і апше всьо буде прекрасно "Прийняття Закону України “Про центральні органи виконавчої влади” закріпить на законодавчому рівні статус, організацію та порядок діяльності, компетенцію та місце міністерств та інших центральних органів виконавчої влади в системі органів виконавчої влади.". найцікавіше завжди написано у "Висновку Головного науково-експертного управління" (це чуваки, які дивляться, чи відповідає законопроект законам, конституції. Це по-моіму - єдині вміняємі чуваки на всю Верховну Раду України). Там теж написано чиновницько-калічною мовою, але там зрозуміліше, ніж в Законопроекті. То я буду по-простому писати. Це я читав Висновок і просто писав якісь нотатки:

У всіх текстах пишуть ЦОВВ - це центральні органи виконавчої влади (типу Міністерств)

Визначення центральним органам виконавчої влади (ЦОВВ) у законопроекті нема. Як нема? А так нема. Про них просто пишуть. непонятнго, про шо, але просто пишуть.

Які органи влади автор законопроекту планує внести до ЦОВВ, непонятно. Які повноваження будуть у ЦОВВ - не понятно.

Зате автор пропонує створювати спіцальні ЦОВВ (це тіпа Фонд держмайна, Комітет ТБ і радіомовлення, Антимонопольний комітет). Чим відрізняється спіцальний ЦОВВ від неспіцального - не пишуть у законопроекті. Для чого створювати спіцальний - не зрозуміло. Що таке спіцальний ЦОВВ - не зрозуміло.

Але автор напевно знав, що це слабке місце документу, тому написав, що чим саме будуть займатись спіцальні ЦОВВ скаже президент. Тіпа - пришле акт Президента України і там буде написано, що їм робити. Зараз кому, що робити, написано в Конституції і законах. А авторський колектив пропонує, щоб ще і президент тоже мав право вказувати, кому, що робити. А шоб ви знали у нас такий порядок у сім"ї - конституція - сама главна, потім - закони і потім - вся інша лабуда. А Президент хоче, щоб його акти були на рівні з Конституцією. Ну це так, ніби прийшов син священника і каже - тату, а давай я теж буду писати заповіді. Я тут накидав парочку.. Глянеш? Допишем потім у Біблії від руки збоку - на полях. Парафіяни ітак туда не заглядають.

Нну і канєшно вєнцом тварєнія пропонується всім ЦОВВ підпорядковуватись Президентові. Ясношо вони трохи замаскували це. В законопроект цю ідею вписали словами "виконувати доручення Президента". Саме смішно, що досі жоден український президент не підписав жодного доручення. Акти - були, розпорядження - були. Доручень - не було. Короче президента захотіли наділити правом безпосереднього керівництва урядом і всім іншим в країні.

І ше одну красату пропонують - "закріпити в законі, що на посади міністра і першого заступника міністра не поширюються трудове законодавство і закони про державну службу". У законопроекті вони називається "політичними посадами". Хоча чим відрізняється політична посада, від неполітичної - ніпанятна. Авторам закону теж. Ше лишилось не поширити на ці посади кримінальний кодекс і адміністративний. І всьо будіт в ажурі.

І ше красіва норма - скасовувати всякі нормативні акти міністерств і інших ЦОВВ можна не лише, якщо вони порушують закон. А просто так. Наприклад - приглянулась ваша дружина комусь. Він заніс куда треба бабло, акт загсу скасували і всьо. Ви тепер неодружені. Так можна буде робити з землею, з квартирами. багато з чим.

Во і ше шо - з міністрів познімали персональну відповідальність за очолювані ними міністерства. Там тіпа пише - "міністр - керівник міністерства". А про відповідальність - ніслова )

Зате вводиться новий термін "адміністративні посуги" - це шось типу ксерокопії бланка по 8 гривень чи видача довідок по 500 грн протягом двох місяців.

І главне, що не чурається депутат писати про свій закон, що він тіпа посприяє організації, дозволить усунути і припинить інсинуації.

Майже кожен абзац Висновку починається словами "вважаємо за недоцільне", "недоліком...", "неуточнено", "недоопрацьовано", "не зовсім вдало". Короче рознесли вони проект Сан Санича.

А останній абзац так дипломатично: "До поданого проекту можуть бути висловленні також інші зауваження, викладення яких у межах даного висновку з огляду на зміст та обсяг вже висловлених зауважень, вважаємо не доцільним."

Роман Вінтонів

Відповіді

  • 2011.02.14 | Sean

    Неправда


    > Саме смішно, що досі жоден український президент не підписав жодного доручення. Акти - були, розпорядження - були. Доручень - не було.

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ28 СІЧНЯ 2011
    Щодо належної реалізації спеціальної процедури погашення заборгованості підприємствам паливно-енергетичного комплексу та поліпшення ситуації в енергетичній сфері

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ28 ГРУДНЯ 2010
    Щодо удосконалення механізмів формування державного бюджету, недопущення звуження повноважень органів місцевого самоврядування, забезпечення додержання принципів прозорості і справедливості під час виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік» та інших законодавчих актів

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ14 ГРУДНЯ 2010
    Щодо забезпечення проведення до дня Святого Миколая за ініціативою Президента України всеукраїнської акції «З відкритим серцем до кожної дитини»

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ6 ГРУДНЯ 2010
    Щодо створення сприятливих умов для розвитку обдарованих і талановитих дітей, самореалізації творчої особистості

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ6 ГРУДНЯ 2010
    Щодо забезпечення реалізації конституційного права на житло громадян, які тривалий час на законних підставах проживають у гуртожитках, призначених для проживання одиноких громадян або для проживання сімей

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ25 ЛИСТОПАДА 2010
    Щодо забезпечення умов для ефективного і доступного медичного обслуговування громадян, хворих на гемофілію

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ19 ЛИСТОПАДА 2010
    щодо підсумків робочої поїздки до Кіровоградської області 22 жовтня 2010 року для вирішення проблемних питань соціально-економічного розвитку регіону:

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ19 ЛИСТОПАДА 2010
    щодо врегулювання ситуації, що склалася на державному підприємстві «Солотвинський солерудник», збереження алергологічних лікарень, що функціонують у підземних виробках соляних шахт цього підприємства, та недопущення виникнення техногенної катастрофи у селищі Солотвино Тячівського району Закарпатської області

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ19 ЛИСТОПАДА 2010
    щодо реформування системи охорони здоров'я, спрямованої на підвищення якості і доступності медичної допомоги для громадян України

    ДОРУЧЕННЯ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ16 ЛИСТОПАДА 2010
    за підсумками робочої поїздки до Дніпропетровської області 12 жовтня 2010 року для вирішення проблемних питань, що стримують соціально-економічний розвиток регіону
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.02.14 | Роман

      Re: Неправда

      З пояснювальної записки:
      "...йдеться про доручення Президента України, яке, як випливає зі змісту наведених норм, пропонується розуміти як різновид правового акту. Проте Конституція України не передбачає видання Президентом України такого виду актів, як доручення. Зокрема, відповідно до положення ч. 3 ст. 106 Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України. Отже, пропозиція наділити Главу держави повноваженням видавати доручення (як акт, обов’язковий для виконання “зовнішніми” щодо нього суб’єктами) не узгоджується з конституційною нормою ч. 2 ст. 19..."
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.02.14 | Sean

        А це - правда

        Роман пише:
        > З пояснювальної записки:
        > "...йдеться про доручення Президента України, яке, як випливає зі змісту наведених норм, пропонується розуміти як різновид правового акту. Проте Конституція України не передбачає видання Президентом України такого виду актів, як доручення. Зокрема, відповідно до положення ч. 3 ст. 106 Президент України на основі та на виконання Конституції і законів України видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконання на території України. Отже, пропозиція наділити Главу держави повноваженням видавати доручення (як акт, обов’язковий для виконання “зовнішніми” щодо нього суб’єктами) не узгоджується з конституційною нормою ч. 2 ст. 19..."

        Але те, що "жоден президент не підписував жодного доручення" неправда. Факт.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2011.02.14 | Sakharov

    Слово Хама

    "...авторський колектив пропонує, щоб ще і президент тоже мав право вказувати, кому, що робити"
    Так це ж стара московська традиція ще з часів Орди - слово Хана - закон. А у нас буде слово Хама.
  • 2011.02.14 | Пані

    Миколай Азаров про законопроект

    PremierUkraine Миколай Азаров
    Фёдрыч решил позбавить меня повноважень створювать органы. А я никогда и не створювал, у меня свои еще в хорошем состоянии
    http://twitter.com/#!/PremierUkraine
  • 2011.02.15 | Пані

    Микола Оніщук про цей законопроект

    “Україна за Конституцією є правовою державою (ст. 1). Це означає, серед іншого, верховенство Основного Закону та дотримання його вимог, зокрема ч. 2 ст. 19, яка передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах своїх повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України”, - наголосив Президент Інституту правової політики Микола Оніщук.
    За словами екс-міністра юстиції М. Оніщука, виключно Конституція визначає повноваження та порядок (спосіб) їх реалізації Президентом і Верховною Радою України. “Це стосується також видів актів, на видання яких мають право вказані органи. Так, при цьому родовим конституційним поняттям для Верховної Ради є рішення (ч. 2 ст. 84 Конституції України), а форми актів — закони, постанови, резолюції, декларації, звернення, заяви (ч. 2, ст. 46 ЗУ “Про регламент Верховної Ради України”). Стосовно Президента, родовим поняттям є акти, а їх формами — укази і розпорядження (ч. 3 ст. 106 Конституції України)”, - зауважив він.
    “Таким чином, види актів президента вичерпно визначені Конституцією і не можуть, на відміну від видів актів ВРУ, бути розширеними законом”, - заявив експерт.
    “Крім того, президентсько-парламентська форма правління, на відміну від президентської, не передбачає здійснення главою держави прямих розпорядчих дій та управлінських функцій стосовно міністерств та інших органів центральної виконавчої влади. Вказана функція за Конституцією належить уряду як вищому органу виконавчої влади, а ст. 1 ЗУ “Про Кабінет Міністрів України” визначає, що Кабінет Міністрів України здійснює виконавчу владу безпосередньо та через міністерства, інші центральні органи виконавчої влади, Раду міністрів Автономної Республіки Крим та місцеві державні адміністрації, спрямовує, координує та контролює діяльність цих органів”, - відзначив Президент Інституту правової політики.
    Намагання окремих представників виконавчої влади обґрунтувати можливості здійснення президентом управлінських функцій, що за Конституцією належать уряду, на думку Миколи Оніщука, є неприйнятним на тлі усталеного розуміння верховенства Основного Закону, принципів правової держави та конституціоналізму.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".