МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Ілюстрація обіцяної стабільності податкового законодавства після схвалення Податкового кодексу

05/19/2011 | Майдан-ІНФОРМ
Сьогодні Верховна Рада України ухвалила Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та затвердження ставок вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур".

Попри його назву, законом запроваджено ПДВ на великий сегмент послуг, в тому числі в IT-галузі.

В офіційному повідомленні про ухвалення закону на сайті Верховної Ради про це нема ані слова, див. http://portal.rada.gov.ua/rada/control/uk/publish/article/news_left?art_id=257825&cat_id=37486:

Законом встановлено ставки плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

Затверджено також ставки вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур:
- пшениця і суміш пшениці та жита (меслин), полба - 9 відсотків, але не менш як 17 євро за 1 тонну;
- ячмінь - 14 відсотків, але не менш як 23 євро за тонну;
- кукурудза - 12 відсотків, але не менш як 20 євро за 1 тонну.

Передбачено, що з дня набрання чинності цим законом товари, зазначені цим розділом, вилучаються з режиму вільної торгівлі з іноземними державами, про що Кабінет Міністрів України у місячний строк інформує іноземні держави.


Відповідно до пояснювальної записки, поданої Міністерством фінансів, закон передбачає всього лише включення до об’єкту оподаткування податком на додану вартість консультаційних, інжинірингових, інженерних, юридичних (у тому числі адвокатських), бухгалтерських, аудиторських, актуарних та інших подібних послуг консультаційного характеру, а також послуг з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп’ютерних систем

Виключення цих послуг з об’єкту оподаткування податком на додану вартість сталося кілька місяців тому внаслідок ухвалення Податкового кодексу. Тепер от сталося включення - і, як завжди, негайно (з 1 числа місяця, що настає за місяцем, в якому закон опублікований).

Проти негайного запровадження змін застерігали як Головне науково-експертне управління Верховної Ради (Слід також звернути увагу на те, що пропозиція п.1 частини ІІ проекту щодо набрання чинності Закону з дня його опублікування не узгоджується з принципом стабільності системи оподаткування, згідно з яким зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Крім того, згідно з вимогами підпункту 4.1.9 пункту 4.1 стаття 4 Податкового кодексу України податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року), так і Головне юридичне управління Верховної Ради (З огляду на термін набрання чинності цим Законом (з 1 числа місяця, що настає за місяцем, в якому він опублікований) слід зазначити, що такі пропозиції порушують принцип стабільності системи оподаткування, оскільки зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року (підпункт 4.1.9 пункту 4.9 статті 4 Податкового кодексу України), а також не узгоджуються із положеннями статті 27 Бюджетного кодексу України, згідно з якою закони України або їх окремі положення, які впливають на показники бюджету (зменшують надходження бюджету та/або збільшують витрати бюджету) і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим. Тобто у разі прийняття законопроекту як закону вирішення питання про застосування податкових норм, передбачених цим Законом, вирішуватиметься правозастосовчими органами на їх власний розсуд.

Проте і уряд, що ініціював цей законопроект, і депутати традиційно начхали на застереження про абсурдність та незаконність таких змін, ухваливши сьогодні закон в цілому, наочно ілюструючи ціну запевненням урядовців про те, що з прийняттям Податкового кодексу українське податкове законодавство стає стабільним і передбачуваним.

Відповіді

  • 2011.05.20 | saha

    Чи можна його відмініти в рамках акції стріляйте в піаніста

    За це стабілізець проголосувало 226 депутатів. Чи ціково чи хто спробує довести що один депутат не голосував особисто і відмінити його як прийнятого з порушенням Конституції.
    І створити прецедент.

    Напрягти 45 голосів від опозиції, хай покажуть що вони перевиховались.

    Потрібно довести що один з депутатів голосував не особисто. Мені здаєтьсяс це буде не дуже складно(довести не особисте голосування)

    Тим більш інетреси адвокатів також задіває.
    Хто спробує ?

    І це я ще не кажу про порушення бюджетного та податкового кодексів і процедури введення.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.05.20 | Пані

      45 депутатів ніяк не зберуть

      Мені Власенко казав місяці три тому, що ось ось... а віз і нині там.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.05.20 | saha

        Але тут просто гріх не створити прецедент.

        всього 1 депута.
        А там же і аграрників задівають і аудитиорі, адвокатів, бугалтерів.
        Є окму дякую сказати..
        Невже опозиція не хоче довести, що вони перевиховались.

        Заяв море- дій нуль.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.05.20 | Пані

          Вони навіть по Харківських угодах чи податковому кодексу не захотіли, а тут...

          Нема в нас опозиції насправді - це факт (по діяльності судячи, а не заявам). Є кілька опозиційних депутатів. Їх кількість суттєво менша за 45 :(
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.05.20 | saha

            по угодах зараз і я б не подавав бо там багато не вистачає

            і зараз довести складно буде потрібно "свій КС", а тут довести легко. і створити прецедент. і тоді вони ще не клялися що виправилися.
  • 2011.05.20 | Боббі

    тобто, тепер послуги з інформатизації обкладатимуть ПДВ?

    Оскільки інформатизація часто-густо має порівняно з іншими видами діяльності високу частку зарплати в ціні готового продукту, то такий податок можна розглядати як додаткове, майже 20% навантаження на зарплати працівників галузі інформаційних технологій?

    Тобто, попри усі ті балачки про бізнес інкубатори та належне місце України як постачальника ІТ-послуг, верховна зрада вбиває ніж у серце все ще ледь живої курки, яка б могла нести золоті яйця країні.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.05.20 | 123

      вони і раніше (до ухвалення ПК) обкладалися. а що - десь є країни, де не обкладаються?

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.05.20 | saha

      Ігор Головань Непристойне припущення(/) Дуже цікава думка

      http://blogs.pravda.com.ua/authors/golovan/4dd6395d3dea0/

      Отже, бюджет, скоріш за все, не постраждав.

      Однак дехто цілком міг постраждати.

      Згадаємо про повсякчасні зойки урядовців і особливо податківців про "зарплати в конвертах".

      Але щоб заплатити працівникам "чорну" зарплатню, треба ж десь узяти готівку відповідного кольору.

      Зазвичай правопорушники роблять це перераховуючи безготівкові кошти на рахунки спеціально створених іншими правопорушниками компаній, отримуючи натомість готівку у конверті, чемодані, мішку, залежно від суми.

      Вищеописані операції потребують документального оформлення, що маскувало б протизаконну суть операції. Тобто, за документами гроші перераховуються за товар чи послугу, при цьому не просто за товар чи послугу, а за такі, що дають право на податковий кредит та зменшення оподаткованого прибутку.

      Ще не так давно консультаційні послуги були ідеальним прикриттям.

      Але виключення консультаційних послуг з об'єкту оподаткування ПДВ змінило ситуацію корінним чином.

      Отже, якщо від відсутності ПДВ на послуги консультантів хто і втратив, то власники "податкових ям" і їх замовники.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.05.20 | 123

        основна проблема - що уряд постійно шарахається з одного боку в інший

        будучи не в змозі визначити - як для нього краще, брати ПДВ чи не брати.

        наприклад, готуючи Податковий кодекс, вони заборонили спрощенцям бути платниками ПДВ. натомість в проекті щодо спрощенки, який зараз вони внесли в Раду, вони обов*язково зобов*язали спрощенців (які працюють з платниками ПДВ) бути платниками ПДВ.

        При тому що зовсім недавно податківці дено і нощно займалися тільки тим, що скасовували реєстрацію платників ПДВ в усіх, в кого можна і неможна.

        тобто з одного боку в них нема ніякого бачення, а з іншого - вони всі свої новації обов*язково запроваджують "з наступного тижня". якби запроваджували як годиться, з "через рік", то і проблем би не було, за цей рік і бачення б якесь могло скластися.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".