МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Естетика двотисячників

08/15/2006 | Олексій Хабаров
Літературою займаюсь близько чотирьох років. Відношу себе до генерації поетів-двотисячників.
Мене цікавить питання, а чи поети-двотисячник займуть гідне місце в українській літературі та чи можна прослідкувати, на вашу думку, певну естетику в наших творах?

Відповіді

  • 2006.08.15 | Горицвіт

    Соціологія двотисячників

    Олексій Хабаров пише:
    > Літературою займаюсь близько чотирьох років. Відношу себе до генерації поетів-двотисячників.

    Що вас спонукало до такої ідентифікації?


    > Мене цікавить питання, а чи поети-двотисячник займуть гідне місце в українській літературі

    Ви, напевно, знаєте про наполегливі спроби деяких діячів створити міф про двотисячників. Для мене ці спроби не дуже переконливі. Але деякі з поетів, які там згадуються, займуть гідне місце в українській літературі.


    > та чи можна прослідкувати, на вашу думку, певну естетику в наших творах?

    "Певну естетику" можна побачити в чому завгодно. Та твори ж різні. Конкретно ваших творів я не читав, але поети з тієї обойми, яку тасують творці міфу-2000, - дуже різні. Тому я б це скоріше розглядав з точки зору не естетики, а соціології: як і чому митці намагаються пов'язати себе в "покоління" та інші групи.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2006.09.13 | Олексій Хабаров

      Re: Соціологія двотисячників


      Що вас спонукало до такої ідентифікації?

      Як би там небуло і щоб там не казали, саме поезія двотисячників вирізняється кардинально за формою в першу чергу, а також за змістом, від уієї іншої української літератури.

      Ви, напевно, знаєте про наполегливі спроби деяких діячів створити міф про двотисячників.
      Мудаки є скрізь
      Для мене ці спроби не дуже переконливі.
      Неотрібно нічого пробувати. Все і так прослідковується.
      Але деякі з поетів, які там згадуються, займуть гідне місце в українській літературі.
      Бесперечно.

      "Певну естетику" можна побачити в чому завгодно.
      Нікуди від цього не подітися.
      Та твори ж різні.
      Я не погоджуся з Вами, шановний Горицвіте. Є спільна характерна риса. Все залежить від того, кого відносите Ви до генерації двотисячників.
      Конкретно ваших творів я не читав,
      Будь-ласка www.habarov.iatp.org.ua
      але поети з тієї обойми, яку тасують творці міфу-2000, - дуже різні.
      Знову ж таки, дивлячись кого Ви відносите до тієї обойми.
      Тому я б це скоріше розглядав з точки зору не естетики, а соціології: як і чому митці намагаються пов'язати себе в "покоління" та інші групи.
      Все ж таки, необхідно було б виявити естетику, а вже потім вивчати соціальний аспект.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2006.09.13 | Горицвіт

        Re: Соціологія двотисячників

        Олексій Хабаров пише:
        > Як би там небуло і щоб там не казали, саме поезія двотисячників вирізняється кардинально за формою в першу чергу, а також за змістом, від уієї іншої української літератури.


        Цікаво, чим відрізняється?


        > Мудаки є скрізь

        Вони не мудаки.


        > Я не погоджуся з Вами, шановний Горицвіте. Є спільна характерна риса. Все залежить від того, кого відносите Ви до генерації двотисячників.


        Було б цікаво побачити ваш список імен і ваші міркування про спільну рису.


        > Будь-ласка www.habarov.iatp.org.ua
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2006.09.26 | Олексій Хабаров

          Re: Соціологія двотисячників

          > Цікаво, чим відрізняється?

          По-перше, це відмова від літературних канонів, до цього це було тільки у футуристів, по-друге, це місце розсташування творів (усі твори двотисячників можна побачити в першу чергу на інтернет-порталах), по-третє, у творах двотисячників важко простежити перехід від поетичного до прозаїчного та навпаки...

          > Вони не мудаки.

          Я все ж таки за всіх не розписуватимусь.

          > Було б цікаво побачити ваш список імен і ваші міркування про спільну рису.

          Щодо імен можу навести більш-менш відомі вже не тільки завдяки інтернет-простору: Любко Дереш, Богдан Горобчук, Олег Коцарєв та багато інших, менше відомих... але в них все попереду... щодо спільної риси, читайте вище.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2006.09.29 | art-em

            Re: Соціологія двотисячників

            > По-перше, це відмова від літературних канонів, до цього це було тільки у футуристів, по-друге, це місце розсташування творів (усі твори двотисячників можна побачити в першу чергу на інтернет-порталах), по-третє, у творах двотисячників важко простежити перехід від поетичного до прозаїчного та навпаки...

            а оце вже гоніво. літературні канони намагалися відкинути всі підряд, в багатьох століттях, приклад - ще представники романтизму вважали, що відкинули всі канони, що мали місце у класицизмі. стирання межі між поезією та прозою всіляко культивувалося у різних модерністичних течіях. а інтернет, безумовно, може впливати на форму, проте не може виступати критерієм для виокремлення покоління. в інтернеті дуже багато всього.
            Одним словом, раджу спершу вчити історію та теорію літератури.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2006.09.29 | Олексій Хабаров

              Re: Соціологія двотисячників

              > а оце вже гоніво. літературні канони намагалися відкинути всі підряд, в багатьох століттях, приклад - ще представники романтизму вважали, що відкинули всі канони, що мали місце у класицизмі.

              Вони відкидали... з успіхом... просто різні історики-літературоведи заганяли і заганяють їх назад, придумуючі нові канони...

              > Одним словом, раджу спершу вчити історію та теорію літератури.

              Історія - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
              літературу не можна описувати формулами...
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2006.09.29 | Олесь Бережний

                Соціологія - то шльондра, яку вигадало людство

                Олексій Хабаров пише:
                > Історія - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...
                > літературу не можна описувати формулами...

                Соціологія - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...

                Література - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...

                Культура - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...

                Естетика - то шльондра, яку вигадало людство і яку кожен новий режим постійно намагається підкласти під себе...

                і далі...
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2006.10.03 | Олексій Хабаров

                  Re: Соціологія - то шльондра, яку вигадало людство

                  соціологія тимпаче...
                  Естетика - трохи інше. Вона не може бути шльондрою, бо шльондра має свою естетику.
                  щодо літератури - то якби на неї не вішали канонів, було б значно простіше її сприймати.
                  Сьогодні маємо унікальну можливість відмовитись від ярликів...
  • 2006.08.18 | art-em

    Re: Естетика двотисячників

    http://smoloskyp.org.ua/content/view/132/70/ - тут кілька статей по дискусії та наш маніфест. Докладніше - якщо треба, дам посилання на деякі жж. Одним словом, двотисячники мають два табори, це десятиліття - десятиліття дискусії, а не покоління.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".