МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

історія Айкідо (нажаль англійською)

08/06/2002 | Габелок
У порівнянні з іншими видами східних двобоїв, історія яких сягає у сиву глибину віків, айкідо веде свій родовід лише з початку XX сторіччя. Першу школу айкідо було засновано сенсеєм Маріхеєм Уесібою. Після Другої світової війни воно розповсюдилося у багатьох країнах планети. Сьогодні у понад сімдесяти державах існують осередки, що культивують цей вид східної боротьби.

10 років тому айкідо з'явилося і в Україні. Спочатку було створено республіканську Асоціацію айкідо. З часом вона трансформувалася в Асоціацію айкідо-айкікай, президентом якої нині є володар 4-ГО Дану Ігор Шмигін. За час існування Асоціації у всіх регіонах країни створено центри айкідо, де під керівництвом досвідчених майстрів-сенсеїв бажаючі прилучаються до цього виду бойового мистецтва.

Айкідо називають "бойовим мистецтвом гармонії та любові". Його головна мета -досягнення внутрішньої краси та єдності зі Всесвітом. Айкідо - 1000 не мистецтво знищення. Це не боротьба і перемога над ворогом, а боротьба та перемога над власними агресивними інстинктами. 10 років існування Асоціації айкідо-айкікай України - це 10 років копіткої та напруженої праці. За цей час наші майстри неодноразово з успіхом виступали на змаганнях міжнародного рівня. Були встановлені контакти та тісна взаємодія у професійній підготовці співробітників міліції, військовослужбовців ВВ, прикордонників тощо.

З нагоди ювілею Асоціації проведено фестиваль-семінар за підтримки Держкомітету молодіжної політики, спорту і туризму України, управління з фізичної культури та спорту Київської міської державної адміністрації, посольства Японії в Україні.

- Нашій Асоціації довелося пройти через нелегкі випробування, - сказав Ігор Шмигін. - Але вона мужньо вистояла, незважаючи ні на що, зміцніла, загартувалась і продовжуватиме зміцнювати свої позиції у сфері спортивно-культурного життя України.

- Коли айкідо з'явилося в Японії, - приєднався до нашої розмови генеральний секретар Всесвітньої федерації айкідо, володар 8-ГО Дану Масатака Фудзіта, чимало людей з різних країн прибуло до нас, щоб оволодіти цим мистецтвом. Додому вони привезли паростки айкідо. Нині існує 70 організацій айкідо у всьому світі. Одна з яких - Асоціація, очолювана Шмигіним-саном. Я дуже радий, що українські шанувальники айкідо святкують свій 10-річний ювілей у такий особливий рік - 2000-й.

Щоб привітати своїх українських однодумців, до Києва прибули представники Японії, Китаю, Німеччини, Росії, США, Південно-Африканської Республіки та багатьох інших країн світу. Такі провідні майстри айкідо, як Пітер Бакас (8-й дан, Нідерланди), Карл-Фрідріх (6-й дан, Німеччина), Масатака Фудзіта (8-й дан, Японія), Франсіско Верона (4-й дан, Італія) провели тренування української команди. "Цвяхом" святкової програми стали показові виступи айкідошників у Києві біля Арки Дружби народів. І хтозна, може, серед хлопців та дівчат, які прийшли подивитися на це захоплююче видовище, є чимало майбутніх сенсеїв? Олександр Лі, військовий журналіст. Инф. газеты "Урядовий кур'єр".




http://aikido.online.kherson.ua/Info/Develop_History.htm

http://www.aikido.relc.com/

Представительство
Ассоциации АЙКИДО Айкикай Украины
в Херсонской области

Развитие и история Айкидо

Основатель Айкидо, Морихей Уешиба, родился в Японии, 14 декабря 1883 года. В юности он часто видел, как местные головорезы избивали его отца по политическим причинам. Задумав стать сильным, чтобы отомстить, он посвятил себя тяжелым физическим тренировкам и, в конце концов, изучению боевых искусств, получив сертификаты мастерства по нескольким стилям джу-джутсу, фехтованию и владению копьем. Несмотря на свои внушительные физические и боевые способности, он испытывал сильное неудовлетворение. Он начал обращаться к религиям в надежде найти более глубокий смысл жизни, в то же время продолжая изучать будо, или боевые искусства. Объединив умения в боевых искусствах со своими религиозными и политическими идеологиями, он создал современное боевое искусство Айкидо. Уешиба утвердился с названием "айкидо" в 1942 году (до этого он называл свое боевое искусство "айкибудо" и "айкиномичи").

С технической стороны, айкидо основано на нескольких стилях джу-джутсу (от которых также произошло современное дзюдо), в частности, дайто-рью (айки)джу-джутсу, а также на искусстве владения мечом и копьем. Упрощая определение, можно сказать, что Айкидо берет броски и замки суставов из джу-джутсу и объединяет их с движениями тела из искусства меча и копья. Однако, нужно также понимать, что многие техники Айкидо явились результатом инноваций Мастера Уешибы.

С религиозной стороны, Уешиба был последователем одной из японских так называемых "новых религий", Омото-кио. Омото-кио - это частично нео-шинтоизм, частично социально-политический идеализм. Одной из целей омото-кио было объединение всего человечества в единое "небесное царство на земле", где все религии объединились бы под знаменем омото-кио. Поэтому невозможно до конца понять многие из высказываний и записей О'Сенсея, не учитывая влияния, оказанного на него Омото-кио.

Несмотря на то, что многие люди думают или говорят, не существует единой философии Айкидо. Наоборот, то, что существует, - это разрозненный и только частично совпадающий набор религиозных, этических и метафизических верований, более или менее разделяемых айкидоками, и передающихся либо по рассказам других, либо через разрозненные публикации об Айкидо.

Вот несколько примеров: "Айкидо - это не способ сражаться или побеждать врагов, это способ достичь мира на земле и сделать всех человеческих существ одной семьей". "Сущность Айкидо - это развитие Ки (жизненной силы, внутренней мощи, ментальной/духовной энергии)." "Секрет Айкидо в том, чтобы стать единым со вселенной." "Айкидо - это в основном способ достижения физического и психологического мастерства." и т.д.

В центре почти всех философских интерпретаций Айкидо, однако, можно увидеть по крайней мере два фундаментальных направления: (1) Мирное разрешение конфликта во всех возможных случаях. (2) Самосовершенствование через тренировки Айкидо.





http://www.aikidofaq.com/history/index.html



Aikido development and history
Aikido's founder, Morihei Ueshiba, was born in Japan on December 14, 1883. As a boy, he often saw local thugs beat up his father for political reasons. He set out to make himself strong so that he could take revenge.

He devoted himself to hard physical conditioning and eventually to the practice of martial arts, receiving certificates of mastery in several styles of jujitsu, fencing, and spear fighting.

In spite of his impressive physical and martial capabilities, however, he felt very dissatisfied. He began delving into religions in hopes of finding a deeper significance to life, all the while continuing to pursue his studies of budo, or the martial arts. By combining his martial training with his religious and political ideologies, he created the modern martial art of Aikido. Ueshiba decided on the name "Aikido" in 1942 (before that he called his martial art "aikibudo" and "aikinomichi").

On the technical side, Aikido is rooted in several styles of jujitsu (from which modern judo is also derived), in particular daitoryu-(aiki)jujitsu, as well as sword and spear fighting arts. Oversimplifying somewhat, we may say that Aikido takes the joint locks and throws from jujitsu and combines them with the body movements of sword and spear fighting. However, we must also realize that many Aikido techniques are the result of Master Ueshiba's own innovation.

On the religious side, Ueshiba was a devotee of one of Japan's so-called "new religions," Omotokyo. Omotokyo was (and is) part neo-shintoism, and part socio-political idealism. One goal of omotokyo has been the unification of all humanity in a single "heavenly kingdom on earth" where all religions would be united under the banner of omotokyo. It is impossible sufficiently to understand many of O Sensei's writings and sayings without keeping the influence of Omotokyo firmly in mind.

Despite what many people think or claim, there is no unified philosophy of Aikido. What there is, instead, is a disorganized and only partially coherent collection of religious, ethical, and metaphysical beliefs which are only more or less shared by Aikidoists, and which are either transmitted by word of mouth or found in scattered publications about Aikido.

Some examples: "Aikido is not a way to fight with or defeat enemies; it is a way to reconcile the world and make all human beings one family." "The essence of Aikido is the cultivation of ki [a vital force, internal power, mental/spiritual energy]." "The secret of Aikido is to become one with the universe." "Aikido is primarily a way to achieve physical and psychological self- mastery." "The body is the concrete unification of the physical and spiritual created by the universe." And so forth.

At the core of almost all philosophical interpretations of Aikido, however, we may identify at least two fundamental threads: (1) A commitment to peaceful resolution of conflict whenever possible. (2) A commitment to self-improvement through Aikido training.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".