МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Глюки та брехня в підручниках

12/05/2007 | Tatarchuk
Шановне панство, на наступну п.ятницю (14 грудня) мене запршено на місцеве телебачення (Крим) в єфір. Тема - обопільні скарги російських та українських істориків в фальсифікації шкільної історії.
Прошу складати тут приклади таких фальсифікацій, а також запрошую до складання тут "тез" або "меседжів" які доречно озвучити з цього питання.
Аудиторія - велика, фактично півКриму. Прайм-Тайм :)

Відповіді

  • 2007.12.05 | Svitlana

    Re: Глюки та брехня в підручниках

    Tatarchuk пише:
    > Шановне панство, на наступну п.ятницю (14 грудня) мене запршено на місцеве телебачення (Крим) в єфір. Тема - обопільні скарги російських та українських істориків в фальсифікації шкільної історії.
    > Прошу складати тут приклади таких фальсифікацій, а також запрошую до складання тут "тез" або "меседжів" які доречно озвучити з цього питання.
    > Аудиторія - велика, фактично півКриму. Прайм-Тайм :)

    Щодо "фальсифікацій" - раджу загалянути в "День" - стаття Шаповала "Травнева подорож до москви" і там же у листопаді стаття про подорож до Німеччини. Для порівняння особливостей співпраці в обговоренні історії різних народів, з німцями і з росіянами. Ну дуже цікаво. :)

    Ось, знайшла листопадову:
    http://www.day.kiev.ua/191970/
    А ось і травнева:
    http://www.day.kiev.ua/182560/

    От на основі таких дискусій пишуться книжки з яких потім пишуться підручники. :)
  • 2007.12.07 | Tatarchuk

    мені запропонували подискутувати от з цим:

    http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8

    http://www.km.ru/magazin/view.asp?id=470FEEFC7E57440785A2C81C28101627

    http://www.fraza.com.ua/zametki/08.08.06/27273.html

    Буду панству дуже вдячний за доречні пропозиції!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2007.12.07 | Svitlana

      Re: мені запропонували подискутувати от з цим:

      Tatarchuk пише:
      > http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%81%D0%B8%D1%84%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F_%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D0%B8
      >
      > http://www.km.ru/magazin/view.asp?id=470FEEFC7E57440785A2C81C28101627
      >
      > http://www.fraza.com.ua/zametki/08.08.06/27273.html
      >
      > Буду панству дуже вдячний за доречні пропозиції!

      Щодо останного посилання - не зрозуміла.
      Щодо другого (поки встигла лише початок проглянути) - а коли підручники з історії СССРу починалися з первісно-общинного ладу - то було нічого? Я взагалі схильна вважати, що всі проблеми з сучасними підручниками (ну нехай не всі, але значна частина) пов'язані з тим, що не відбулося повноцінної ревізії підручників радянських. З виявленням всіх тих "мін", що там закладені. Цей шлях пройдено лише частково. У більшості випадків (це стосується не лише підручників) є лише дві позиції: або викладається практично той самий фактаж з протилежною оцінкою, або фактаж узгоджується з т.з. розвіданими "білими плямами" і шукається якийсь компроміс: "так, це було страшне, але ж були і позитивні моменти". Тобто: малюються всі жахи Голодомору, і при цьому кажуть, що індустріалізація - це круто. Це процес практично неминучий, але все змінюється. Так само змінюється оцінка індустріалізації. Ось зараз вийдуть "Листи з Харкова" - листи італійських дипломатів, які будучи "в середині" проблеми оцінювали ту індустріалізацію. І потрошку все стане на свої місця. :) Будемо працювати.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".