МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

12/17/2008 | Shooter
Голова Верховної Ради Володимир Литвин вважає, що Україна рано чи пізно повернеться до раніше існуючої екзаменаційної системи оцінювання знань.

Про це він заявив у середу під час зустрічі з громадськістю Ржищева під час своєї робочої поїздки, повідомляє УНІАН.

За словами спікера, Україна не повинна повторювати попередніх помилок людського регресу. "Увесь світ починає відходити від тестування, а ми його тільки вводимо", - сказав він.

Литвин нагадав, що зовнішнє тестування запроваджувалося як намір боротьби з корупцією у вищих навчальних закладах. "Хоча всі знають, що корупцію побороти неможливо і її можна тільки очолити", - сказав спікер.

При цьому, наголосив голова Верховної Ради, не можна будь-який підхід в оцінюванні знань доводити до абсурду. "Я переконаний, що ми поколотимося, а потім повернемося до старої системи", - сказав він.

************

Щирі вітання, так би мовити.

Заодне виділені слова вкотре говорять, що акадємік Літвін - настаящій спєціаліст. Знає, що каже.

Відповіді

  • 2008.12.17 | Roman

    Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

    В будь-якій західній країні, після такого треба було б писати заявку про відставку. А у нас це навіть мало кого дивує. Господи, невже цій країні і справді каюк ?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.12.17 | Shooter

      Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

      Roman пише:
      > В будь-якій західній країні, після такого треба було б писати заявку про відставку. А у нас це навіть мало кого дивує. Господи, невже цій країні і справді каюк ?

      Та ні, просто країна все ще - підліткова...Швейцарія он з 12 століття існує - а в останньому з кантонів жінкам дозволили голосувати на виборах аж в 1980-х...

      Щиро надіюсь, що нам для виходу на "нормальні стандарти" знадобиться менше, ніж 800 років :)
  • 2008.12.17 | Эйнштейн

    Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

    Неужели пан Shooter имеет в виду, что упоминаемая им особа "злочинний" академик и объявляет ему войну? А как классифицировать 75% персональных членов, отдавших свои голоса за его избрание вице-президентом НАНУ?
  • 2008.12.17 | Skapirus

    В мене цензурних слів не вистачає, тому емоції тримаю при собі

    Шутере, може варто підготувати матеріал для новин, якщо у Вас є заряд гарних епітетів до цього діяча сучасності та його висловлювань?
  • 2008.12.17 | псевдоквази

    Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

    Ну от я противник ЗНО (через те, що на нього витрачаються додаткові кошти без всякої користі). Ну і що святкувати? Ну сказав там щось колись та десь Литвин, то й що? Он Ющенко у 2004-му році обіцяв повернення шкіл до 5-бальної системи та 10-річки, а що маємо? - 12Х12 панує! То ж і з цим ділом. Сьогодні вони кажуть одне, завтра - інше.
    А взагалі буває ж таке, що й Литвин говорить вірні, хоч і банальні, речі. Чи ж якщо Литвин скаже, що молоко - біле, то Ви будете казати, що воно - чорне лише щоб йому дошкулити?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.12.17 | Shooter

      Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

      псевдоквази пише:
      > Ну от я противник ЗНО

      Та нічого, в принципі. В нас (поки-що, принаймі) демократична держава.

      >(через те, що на нього витрачаються додаткові кошти без всякої користі)

      Мені лінь молоти воду в ступі. Тим більше, таку банальну: шанс на інтелектуальний розвиток мають лише ті країни, де вища освіта є доступна для всіх прошарків населення; гіперкорупція в системі до введеення ЗНО прямо протирічила цьому правилу; ЗНО, БЕЗ СУМНІВУ, було позитивним кроком (який, звісно, НЕ МОЖЕ вирішити інші важливі проблеми освіти - через свою природу) щодо боротьби саме з всепроникаючою корупцією в системі ВО України.

      > А взагалі буває ж таке, що й Литвин говорить вірні, хоч і банальні, речі. Чи ж якщо Литвин скаже, що молоко - біле, то Ви будете казати, що воно - чорне лише щоб йому дошкулити?

      :) Себто, коли Литвин пропонує повернути повномасштабну корупцію у ВУЗах назад, в "закон" - він каже "вірну, але банальну річ?"
      Я правильно Вас розумію? ;)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.12.17 | септет

        Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

        Тоді певним чином можна підсумувати: Хіатус, каналіс, нерви, петрозі, майоліс, осіс-темпераліс...
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.17 | Трясця

          Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

          Радію за Шутера. Так тримати!
      • 2008.12.17 | псевдоквази

        Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

        Shooter пише:
        > псевдоквази пише:
        > > Ну от я противник ЗНО
        >
        > Та нічого, в принципі. В нас (поки-що, принаймі) демократична держава.
        >
        > >(через те, що на нього витрачаються додаткові кошти без всякої користі)
        >
        > Мені лінь молоти воду в ступі. Тим більше, таку банальну: шанс на інтелектуальний розвиток мають лише ті країни, де вища освіта є доступна для всіх прошарків населення; гіперкорупція в системі до введеення ЗНО прямо протирічила цьому правилу; ЗНО, БЕЗ СУМНІВУ, було позитивним кроком (який, звісно, НЕ МОЖЕ вирішити інші важливі проблеми освіти - через свою природу) щодо боротьби саме з всепроникаючою корупцією в системі ВО України.
        >
        Мені теж лінь товкти ту саму воду... Ще раз пояснюю те, що відомо всім, хто має досвід роботи у ВНЗ: за виключенням супер-пупер-міжнародних юристів-журналістів-економістів що пнуться в деякі тусовочно-столичні ВНЗ (0,5% контингенту) проблеми корупції при вступі у 99,5% ВНЗ НЕМА, навпаки є проблема НАБОРУ всіх, хто приніс свої документи,і ПОБІЛЬШЕ, чим ректори крутять мізки викладачам ще з осені року перед вступною компанією. Тому не можна тут вирішити з допомогою ЗНО ту проблему, якої НЕМАЄ. А що стосується корупції під час навчання у ВНЗ, то тут вже ЗНО до цього ніяк не стосується. Так з чим же бореться ЗНО?! А ні з чим! Лише за імідж реформаторів з МОНу.
        > > А взагалі буває ж таке, що й Литвин говорить вірні, хоч і банальні, речі. Чи ж якщо Литвин скаже, що молоко - біле, то Ви будете казати, що воно - чорне лише щоб йому дошкулити?
        >
        > :) Себто, коли Литвин пропонує повернути повномасштабну корупцію у ВУЗах назад, в "закон" - він каже "вірну, але банальну річ?"
        > Я правильно Вас розумію? ;)

        Давайте не будемо змагатися у майстерності пересмикувати, я Вам можу і без боротьби присудити тут перемогу, якщо так вже треба. Ви ж розумієте, що мова про те, що Литвин вів річ про тестову форму завдань. Дійсно, тестові завдання як засіб контролю знань має дуже обмежений діапазон придатності для застосування, це правда. А Ви бачите лише слова про корупцію та про корупцію, наче це головна проблема освіти. Корупція в ВНЗ є, її не може не бути бо вона лише певним чином скріплює всю цю недолугу систему продажу дипломів. Але де вона є? Як вказано вище, для 99,5% ВНЗ корупція при вступі до них - це міф. А то винайдуть собі штучного монстра та потім з ним боряться... за державні гроші.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.17 | Roman

          не міф :(

          Не знаю про які украінські вузи ви говорите. У мене у маленькому провінційному вузі існував прейскурант (2006 рік) - 3000 зелених за іноземні мови, правознавство, а за 1000 можна було піти на географічний.
          Приблизно 1/2 від платного навчання. І домовлялися всі ще в січні лютому. Хто не встиг, той і не пройшов. Корупція була просто шалена. Діточки декана жили на морі у номері за 500$ за ніч, а я за 100 метрів у бабулі за 30. Це вам не міф, а гірка права...
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.18 | псевдоквази

            Таки не міф? :(

            Roman пише:
            > Не знаю про які украінські вузи ви говорите. У мене у маленькому провінційному вузі існував прейскурант (2006 рік) - 3000 зелених за іноземні мови, правознавство, а за 1000 можна було піти на географічний.
            А, юристи-гуманісти... 3000 зелених - це 1-2 роки навчання в комерц. ВНЗ (є серед них ті, що не гірші за державні, є) і без хабарів при вступі, ось про що я натякнув би... тобто реально це так і є? Ви ОСОБИСТО працювали в тому ВНЗ? А то може так, чутки. Про той ВНЗ, де я працюю, теж є чутки. А взагалі то така у наших людей психологія, що шукають, кому б дати коли і давати не треба (наприклад, існує т. зв. благодійний внесок - сплатять батьки чи ні, то не вплине на вступ, але ж 99% платять)...
            > Приблизно 1/2 від платного навчання. І домовлялися всі ще в січні лютому. Хто не встиг, той і не пройшов. Корупція була просто шалена. Діточки декана жили на морі у номері за 500$ за ніч, а я за 100 метрів у бабулі за 30. Це вам не міф, а гірка права...
            Та хто ж казав, що декани бідують? Але ж то не з хабарів за вступ. Мушу Вас проінформувати, що декани у приймальній комісії якщо і є, то тільки для годиться, вони рішень про вступ не приймають, вони організовують (і собі на користь теж бува) навчання вже тих, хто прийнятий до ВНЗ.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.12.20 | Roman

              Re: Таки не міф? :(

              Так працював особисто. Бачив все дуже зблизька. Можу розказати механізми. А за психологію українця - це просто в десятку.
        • 2008.12.18 | Shooter

          Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

          псевдоквази пише:
          > Shooter пише:
          > > псевдоквази пише:
          > > > Ну от я противник ЗНО
          > >
          > > Та нічого, в принципі. В нас (поки-що, принаймі) демократична держава.
          > >
          > > >(через те, що на нього витрачаються додаткові кошти без всякої користі)
          > >
          > > Мені лінь молоти воду в ступі. Тим більше, таку банальну: шанс на інтелектуальний розвиток мають лише ті країни, де вища освіта є доступна для всіх прошарків населення; гіперкорупція в системі до введеення ЗНО прямо протирічила цьому правилу; ЗНО, БЕЗ СУМНІВУ, було позитивним кроком (який, звісно, НЕ МОЖЕ вирішити інші важливі проблеми освіти - через свою природу) щодо боротьби саме з всепроникаючою корупцією в системі ВО України.
          > >
          > Мені теж лінь товкти ту саму воду... Ще раз пояснюю те, що відомо всім, хто має досвід роботи у ВНЗ: за виключенням супер-пупер-міжнародних юристів-журналістів-економістів що пнуться в деякі тусовочно-столичні ВНЗ (0,5% контингенту) проблеми корупції при вступі у 99,5% ВНЗ НЕМА, навпаки є проблема НАБОРУ всіх, хто приніс свої документи,і ПОБІЛЬШЕ, чим ректори крутять мізки викладачам ще з осені року перед вступною компанією.

          Себто, Ви твердите, що в нас конкурс на 99,5% спеціальностей, в т.ч. в "престижних" ВНЗах - <1? Я Вас вірно розумію?

          Маєте якісь підтвердження своїм словам? Бо, знову ж таки, з того, що я знаю (хай буде навіть приклад провінційного Тернополя) конкурс в ТАНГ (фінансовий) та медичний - однозначно вищий. А в медичний до минулого року (і вже років 20 як мінімум), фактично, "чужаку" поступити було майже неможливо.

          ТАНГ + медичний=50% тернопільських ВНЗів

          Далі: з 3-4 сімей друзів, діти яких поступали у ВНЗи минулого року, всі були крайньо щасливі з того, що діти поступали у ВНЗи самі, і що "навіть могорича не довелося везти" (пряма цитата).

          > А що стосується корупції під час навчання у ВНЗ, то тут вже ЗНО до цього ніяк не стосується.

          Також ЗНО жодним чином не впливає на припливи та відпливи, періодичність менструацій у жінок та багато інших речей - от же ж горе яке, правда?

          > > > А взагалі буває ж таке, що й Литвин говорить вірні, хоч і банальні, речі. Чи ж якщо Литвин скаже, що молоко - біле, то Ви будете казати, що воно - чорне лише щоб йому дошкулити?
          > >
          > > :) Себто, коли Литвин пропонує повернути повномасштабну корупцію у ВУЗах назад, в "закон" - він каже "вірну, але банальну річ?"
          > > Я правильно Вас розумію? ;)
          >
          > Ви ж розумієте, що мова про те, що Литвин вів річ про тестову форму завдань.

          Звісно. Литвин розуміє яку "життєдайну жилу" перекрили для частини "прохвесорів та акадєміков" а-ля Литвин...все було на мазі, панімаєш: чітка "тарифна сітка" - скільки коштує вступ на яку спеціальність. А тут, враг народа Вакарчук, раз - і припинив цю благодать. З чого ж вони, бідолахи, тепер житимуть? Ну а за підтримку такої "глибоко позитивної" ідеї (очолювання корупції у ВУЗах) вони, звісно, будуть до смерті вдячні Литвину...і на наступних виборах, якщо шо, "контінгєнтом" подсоблять.

          >Дійсно, тестові завдання як засіб контролю знань має дуже обмежений діапазон придатності для застосування, це правда.

          :) Цікаво, що подібне застосовується (в тих чи інших варіаціях) в багатьох (якщо не в більшості) "цивілізованих країн". От же ж...явно їм "акадєміков литвинів" бракує.

          ***********

          В загальному: БУДЬ-ЯКІ заходи, спрямовані на зниження корупції в БУДЬ-ЯКІЙ сфері, є позитивним явищем для суспільства. Невже така банальність є важко зрозумілою?
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.18 | Torr

            Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

            Shooter пише:

            > В загальному: БУДЬ-ЯКІ заходи, спрямовані на зниження корупції в БУДЬ-ЯКІЙ сфері, є позитивним явищем для суспільства. Невже така банальність є важко зрозумілою?

            Shooter, у вас якесь дітячє уявлення про корупцію. То шо ви називаєте корупцію - це лише механізм протидії безглуздому законодавству. Напевно саме тому спікер нашого парляменту так влучно висловився - бо добре знає шо каже.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.12.18 | Shooter

              Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

              Torr пише:
              > Shooter пише:
              >
              > > В загальному: БУДЬ-ЯКІ заходи, спрямовані на зниження корупції в БУДЬ-ЯКІЙ сфері, є позитивним явищем для суспільства. Невже така банальність є важко зрозумілою?
              >
              > Shooter, у вас якесь дітячє уявлення про корупцію. То шо ви називаєте корупцію - це лише механізм протидії безглуздому законодавству.

              Ги :) Хабарі за вступ до ВНЗу - механізм протидії безглуздому законодавству???

              Тоді в мене дійсно "дитяче уявлення про корупцію". На відміну від Вас, "дорослого".
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.12.19 | псевдоквази

                П. Шутеру.

                Shooter пише:

                > Тоді в мене дійсно "дитяче уявлення про корупцію". На відміну від Вас, "дорослого".

                Пане Шутере! У Вас взагалі, вибачте на слові, дитяче уявлення про проблеми вищої освіти та шляхи їх вирішення. Це тому, що Ви не працюєте і не працювали в цій системі. Рекомендую Вам влаштуватися хоч до якого державного ВНЗ якщо не викладачем, то хоч ст. лаборантом. А через рік Ви, сподіваюся, самі побачите, які і де є проблеми, чому, яка і де є корупція і кому і від чого допомагає ЗНО і т.ін. А то виходить якась дискусія на тему смакових якостей різних сортів ананасів з людиною, що лише має знайомих, які особисто колись бачили ананаси у супермаркеті.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2008.12.19 | Shooter

                  Re: П. Шутеру.

                  псевдоквази пише:
                  > Shooter пише:
                  >
                  > > Тоді в мене дійсно "дитяче уявлення про корупцію". На відміну від Вас, "дорослого".
                  >
                  > Пане Шутере! У Вас взагалі, вибачте на слові, дитяче уявлення про проблеми вищої освіти та шляхи їх вирішення.

                  :) Переконали.

                  > Це тому, що Ви не працюєте і не працювали в цій системі.

                  Працював.

                  Тому решта ваших "арґументів" - вибачте, але іррелевантні.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2008.12.19 | псевдоквази

                    Re: П. Шутеру.

                    Shooter пише:

                    > Працював.
                    >
                    > Тому решта ваших "арґументів" - вибачте, але іррелевантні.

                    То працювали років 7-10 тому, не пізніше 2001 р. Ситуація дуже змінилася, так що Ваші спогади не відповідають сучасному стану.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2008.12.20 | Shooter

                      П. псевдоквазі

                      псевдоквази пише:
                      > Shooter пише:
                      >
                      > > Працював.
                      > >
                      > > Тому решта ваших "арґументів" - вибачте, але іррелевантні.
                      >
                      > То працювали років 7-10 тому, не пізніше 2001 р. Ситуація дуже змінилася, так що Ваші спогади не відповідають сучасному стану.

                      Вибачте, але аргумент знову слабенький. Я маю інформацію "з перших рук" (від друзів/знайомих викладачів) як мінімум з 2 ВНЗів Тернополя (ТАНГ та політех) та 2 - Львова (універ та політех). І з їхніх слів суджу, що корупція при вступі досягає набагато більший відсоток, ніж 1-2%.

                      *************

                      Пропоную Вам "погратися" в SWOT щодо ЗНО. Я наведу на мою думку позитивні його аспекти, Ви спробуйте негативні.

                      SіO

                      1. Усуває корупцію при вступі до ВНЗ.

                      2. Якщо у студента вистачило знань поступити без хабара у ВНЗ - швидше всього, він обходиметься без хабарів вже і у ВНЗі. Принаймі, певний позитивний ефект і на зниження "пост-вступної" корупції спостерігатиметься.

                      3. Можливість одночано подавати документи в кілька ВНЗів.

                      4. При бажанні, ЗНО можна використовувати і для встановлення мінімального балу для проходження по "платні програмі" - сьогодні "легального", але відверто тупого способу "торгівлі дипломами".

                      ***************

                      Давайте тепер про W та T ;) А потім порівняєм.

                      Відразу: попрошу не намагатися пов'язати ЗНО із вирішенням будь-яких "нехарактерних" проблем. І ще: викорінити цілком корупцію ("післявступну") в укр. ВНЗ можна буде лише за рахунок вливання в систему "дуже великих грошей" - подобається це комусь чи ні.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2008.12.23 | псевдоквази

                        Re: П. псевдоквазі

                        Shooter пише:

                        > Вибачте, але аргумент знову слабенький. Я маю інформацію "з перших рук" (від друзів/знайомих викладачів) як мінімум з 2 ВНЗів Тернополя (ТАНГ та політех) та 2 - Львова (універ та політех). І з їхніх слів суджу, що корупція при вступі досягає набагато більший відсоток, ніж 1-2%.
                        >
                        Вибачте за критику за місцем проживання, але на Сході такої вже картини немає. Я ще в радянські часи чув, що легше поступити у Москві без хабаря, ніж у Львіві з хабарем. Не перевіряв, не знаю. Сам в радянські роки вступав (так вже вийшло) у 3 ВНЗ, всюди успішно та без жодного хабаря, навіть туди (що й закінчив), куди казали без цього ніяк. Виявилося, що ще й як ЯК.
                        >
                        > Пропоную Вам "погратися" в SWOT щодо ЗНО. Я наведу на мою думку позитивні його аспекти, Ви спробуйте негативні.
                        >
                        > SіO
                        >
                        > 1. Усуває корупцію при вступі до ВНЗ.

                        Де була. 0,5-2% (оцінка). А бил лі мальчік? (Див. вище)
                        >
                        > 2. Якщо у студента вистачило знань поступити без хабара у ВНЗ - швидше всього, він обходиметься без хабарів вже і у ВНЗі. Принаймі, певний позитивний ефект і на зниження "пост-вступної" корупції спостерігатиметься.
                        >
                        9% самих даунів. І ще дещицю тих, кому просто ліньки у те ЗНО гратися.
                        А щодо "вже у ВНЗ" - нічим не гарантовано. Більш того, корупція у ВНЗ ЕКОНОМІЧНО ВИГІДНА СТУДЕНТАМ (принаймі, їх більшості), див. раніше подані коментарі.
                        > 3. Можливість одночано подавати документи в кілька ВНЗів.
                        >
                        Опа! Та це було і без ЗНО і від цього ніяк не залежить. Наприклад, вступ за конкурсом атестатів теж це дозволяє. Не аргумент.

                        > 4. При бажанні, ЗНО можна використовувати і для встановлення мінімального балу для проходження по "платні програмі" - сьогодні "легального", але відверто тупого способу "торгівлі дипломами".
                        >
                        А ще при бажанні можна це використовувати для селекції в суспільстві - не здав ЗНО - розстріл, не дав нащадків-даунів. Давайте обмежимо політ фантазії.
                        > ***************
                        >
                        > Давайте тепер про W та T ;) А потім порівняєм.
                        >
                        > Відразу: попрошу не намагатися пов'язати ЗНО із вирішенням будь-яких "нехарактерних" проблем. І ще: викорінити цілком корупцію ("післявступну") в укр. ВНЗ можна буде лише за рахунок вливання в систему "дуже великих грошей" - подобається це комусь чи ні.

                        Великі та дуже великі гроші мало допоможуть без перебудови структур, а це практично неможливо через політичні фактори.

                        Щоб не вийшло довгого посту, аргументи проти ЗНО подам окремо. Вибачте, якщо не дуже зрозуміл правил гри.
                      • 2008.12.28 | псевдоквази

                        Доповнення про якість студентів.

                        Власне, цитата звідси - http://mokin.com.ua/news/5755.html

                        "...Що ж до впливу новацій на подальший розвиток освіти, то слід відзначити у першу чергу негативний вплив на якість поповнення технічних вищих навчальних закладів умов прийому виключно лише за сертифікатами зовнішнього незалежного тестування та ліквідацію окремого конкурсу для випускників інститутів довузівської підготовки.

                        Захопившись ідеєю боротьби з корупцією підчас вступу до ВНЗ, наші керманичі забули про те, що не кожний відмінник, а особливо ж відмінниця навчання, поступивши в технічний університет, здатні стати толковими інженерами за покликанням. Наведу такий приклад. На радіотехнічні спеціальності у ВНТУ завжди вступали ті абітурієнти, які з дитинства захоплювались радіоаматорством, і для яких найкращими подарунками на день народження були паяльник чи дефіцитний транзистор. Саме з них ми готували класних інженерів, які після закінчення університету усі працювали за отриманою спеціальністю, тобто радіоінженерами. Ці фанати радіотехніки, як правило, мали нижчі оцінки з математики та української мови і літератури в школі, але стати студентами їм допомагало навчання в інституті довузівської підготовки, після закінчення якого вони змагалися переважно з лише з такими ж, як і самі. Дівчат серед них було 3-5 на потік. У нинішньому році ми набирали на перший курс інституту радіотехніки виключно лише за оцінками сертифікатів зовнішнього оцінювання, тож маємо сотні дівчаток-першокурсниць, які в житті ніколи не заглядали в середину свого телевізора і ніколи не тримали в руках транзистор, мікросхему чи паяльник. Тому після закінчення університету вони в кращому випадку будуть працювати продавцями радіотоварів в магазинах чи прийомщицями радіапаратури в радіо-теле-ательє. А радіоінженерів ми з цього потоку не випустимо, тому що фанати радіотехніки, радіоаматори з дитинства залишились зі своїми нижчими балами в сертифікатах підчас приймальної кампанії за бортом. Ту ж саму ситуацію ми маємо і на спеціальності електрозварювання, і на металорізальних верстатах та верстатних комплексах. Та й інженерами-будівельниками у нас тепер стануть переважно дівчатка з більш високими балами сертифікатів, які не розуміють, що в конторах будівельних організацій інженерних місць не так уже й багато, а працювати виконробом під дощем, в мороз чи в спеку не дуже комфортно, особливо ті кілька місяців, коли ти уже вагітна, але на допологову відпустку ще не маєш права.

                        Тож виключно лише за сертифікатами потрібно приймати у ті університети, де стоять черги на юриспруденцію, історію, журналістику, соціологію, економіку чи ще щось із того, фахівцем з чого може стати будь-хто, аби лише добре усе запам’ятовував. А у технічні університети потрібно приймати в-основному через інститути довузівської підготовки, підчас навчання в яких підлітки мають можливість оцінити – це їм цікаво, чи ні, у них до цього є хист, чи ні. Тоді буде менше і тих, хто розчарувався в обраній спеціальності ще підчас навчання в університеті, і тих, хто став фахівцем без любові і хисту до обраного фаху. А розмови про те, що інститути довузівської підготовки створені для того, щоб заробляти для університетів додаткові гроші, то є байки, розраховані на простаків, оскільки в суму плати за довузівське навчання входить лише оплата праці викладачів, які це навчання здійснюють, і ніякого доходу з цієї діяльності університети не мають, а мають лише додатковий клопіт з додатковими ремонтами і додатковими витратами на комунальні послуги. Але заради якісного професійно-орієнтованого до інженерної діяльності набору на перший курс університети добровільно беруть на себе цей додатковий клопіт."

                        Від себе зауважу, що думку шановного ректора щодо "благодійності" ВНЗ з довузівською підготовкою я не зовсім поділяю. Власне, не знаю, що там у них у конкретній Вінниці робиться, може там і так...
                        А от щодо "дівчаток" (власне, достатньо і хлопчиків, що по суті такіж "дівчатка" у житті) і марного витрачання коштів на їх навчання завдяки "успіхам у боротьбі з корупцією" - так тут все вірно.
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2008.12.28 | Трясця

                          Re: Доповнення про якість студентів.

                          Ой дали б Мокіну проср..ся в Штатах за сексизм!
          • 2008.12.18 | псевдоквази

            За рибу гроші...

            Shooter пише:

            > Себто, Ви твердите, що в нас конкурс на 99,5% спеціальностей, в т.ч. в "престижних" ВНЗах - <1? Я Вас вірно розумію?

            Читайте уважно - для 99,5% з тих, хто вступає до ВНЗ. Який конкурс? - Беруть всіх, хто приходить, аби тільки приходили.

            > Маєте якісь підтвердження своїм словам? Бо, знову ж таки, з того, що я знаю (хай буде навіть приклад провінційного Тернополя) конкурс в ТАНГ (фінансовий) та медичний - однозначно вищий. А в медичний до минулого року (і вже років 20 як мінімум), фактично, "чужаку" поступити було майже неможливо.
            >
            Нехай йдуть тоді на інженерні спеціальності, а не ганяються за престижами. Медиків та фінансистів ВНЗ навипускали стільки, що скоро доведеться винайти такий вірус, що вбиває за ознакою освіти :). Втім, і загалом - якій країні потрібно 90% працездатних з вищою освітою?
            >
            > >Дійсно, тестові завдання як засіб контролю знань має дуже обмежений діапазон придатності для застосування, це правда.
            >
            > :) Цікаво, що подібне застосовується (в тих чи інших варіаціях) в багатьох (якщо не в більшості) "цивілізованих країн". От же ж...явно їм "акадєміков литвинів" бракує.
            >
            Шановний, рекомендую Вам зайти на сайт, наприклад, ун-ту Оксфорду та подивитися там, які завдання були у минулому році на екзаменах у студентів - тестові відповіді контролюють лише найпростіші базові знання і все. Дуже корисно подивитися самому!
            >
            > В загальному: БУДЬ-ЯКІ заходи, спрямовані на зниження корупції в БУДЬ-ЯКІЙ сфері, є позитивним явищем для суспільства. Невже така банальність є важко зрозумілою?

            Знов за рибу гроші! ЗНО ніяк на корупцію не впливає для 99,5% вступників і зовсім ніяк - щодо тих, що вже вчаться. Ви живете ілюзіями. В принципі, то Ваше право, країна ж поки що т.зв. "демократична".
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.12.19 | Сергій Вакуленко

              Re: За рибу гроші...

              псевдоквази пише:

              > ЗНО ніяк на корупцію не впливає для 99,5% вступників

              А хто так гарно рахував ті відсотки?
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.12.19 | псевдоквази

                Re: За рибу гроші...

                п. Вакуленко, звичайно, то моя особиста не обгрунтована науково оцінка. Ну, може буде воно 99 чи 98 %, я точно не знаю і не маю кадрів для досліджень у цій галузі. Спробуйте звернутися за точними цифрами до МОНу чи СБУ. Проте, трохи знаючи якість кадрів в цих установах, я б отриманим цифрам довіряв би ще меньше.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2008.12.19 | Сергій Вакуленко

                  Re: За рибу гроші...

                  псевдоквази пише:
                  > п. Вакуленко, звичайно, то моя особиста не обгрунтована науково оцінка. Ну, може буде воно 99 чи 98 %, я точно не знаю і не маю кадрів для досліджень у цій галузі.

                  Тоді Вам, як науковцеві, не личило б саме на цій необ'єктивній цифрі (яка Вам, назвімо речі своїми іменами, наверзлася), ґрунтувати свою дальшу арґументацію. Бо через те вся вона набуває дуже "ліричного" характеру (в протиставленні "фізичному").


                  > Спробуйте звернутися за точними цифрами до МОНу чи СБУ. Проте, трохи знаючи якість кадрів в цих установах, я б отриманим цифрам довіряв би ще меньше.

                  Я теж не думаю, що хтось може поміряти цей рівень. Однак напевно можу сказати, що, за винятком природничих факультетів (не знаю, чи всіх), попередні вступні процедури були дуже потужним джерелом корупції. Мій досвід у цій справі – харківський. У Харкові навчається досить багато людей із Західної України. Коли їх питаєш: "Чого вас сюди занесло?" – вони завжди відповідають те саме: "У вас менше треба платити".

                  Харків'яни часто не платили, а використовували инші важелі (особисті домовленості й под.). Однак, коли була вступна кампанія, батьки абітурієнтів (причому аж ніяк не 0,5-1% із-поміж них, а значно більше), намагалися всілякими способами вплинути на її перебіг. То не є грощова корупція, та чи від того легше?

                  У тестуванні є ще один дуже позитивний аспект. За його наслідками вступник може подаватися одразу до кількох університетів, а потім (у разі проходження) вибирати той із них, який йому здається найліпшим. У непрямий спосіб це впливає й на корупцію під час навчання: хто ж піде туди, де за кожний залік треба доплачувати?
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2008.12.19 | Shooter

                    98-99.5% грошей

                    Ну вірить пан псевдо-квазі в те, що жодної корупції при вступі у ВНЗи України немає - і в протилежному Ви його навряд чи переконаєте.

                    **********

                    Щодо ЗНО. Крім того, що це чи не єдиний системний спосіб боротьби з корупцією при вступі до ВНЗ, в принципі, цей же інструмент може використовуватися і у боротьбі з "легальною торгівлею дипломами" - т.зв. "платним навчанням". Знову ж таки, встановивши мінімальний бал, отриманий під час ЗНО, з яким би мали приймати у ВНЗ.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2008.12.19 | псевдоквази

                      Мєчти...

                  • 2008.12.19 | псевдоквази

                    Re: За рибу гроші...

                    Сергій Вакуленко пише:
                    > псевдоквази пише:
                    > > п. Вакуленко, звичайно, то моя особиста не обгрунтована науково оцінка. Ну, може буде воно 99 чи 98 %, я точно не знаю і не маю кадрів для досліджень у цій галузі.
                    >
                    > Тоді Вам, як науковцеві, не личило б саме на цій необ'єктивній цифрі (яка Вам, назвімо речі своїми іменами, наверзлася), ґрунтувати свою дальшу арґументацію. Бо через те вся вона набуває дуже "ліричного" характеру (в протиставленні "фізичному").
                    >
                    Та отож. Хотів би і я мати результати об"єктивних досліджень на цю тему, але ж... Так, маємо значну частину лірики та особистого досвіду лише в тій сфері, де працюю і яку знаю. Не бачив навіть підстав для корупції в технічних, педагогічних, приодничих напрямках. Такі сектори, як правничий, медичний і іншу політологію знаю недостатньо.
                    >

                    > У тестуванні є ще один дуже позитивний аспект. За його наслідками вступник може подаватися одразу до кількох університетів, а потім (у разі проходження) вибирати той із них, який йому здається найліпшим. У непрямий спосіб це впливає й на корупцію під час навчання: хто ж піде туди, де за кожний залік треба доплачувати?

                    Ну є один... А про непрямий спосіб, то, вибачте, ілюзії - повірте, що студентам корупція вигідна, здогадайтесь чому, так що...
                    А якби можна було вступати до ВНЗ БЕЗ АТЕСТАТУ, лише за результатами ЗНО, то був би ще один, як на мене, дуже позитивний аспект, особливо щодо боротьби зі шкільною корупцією.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2008.12.19 | Сергій Вакуленко

                      Re: За рибу гроші...

                      псевдоквази пише:

                      > Не бачив навіть підстав для корупції в технічних, педагогічних, приодничих напрямках. Такі сектори, як правничий, медичний і іншу політологію знаю недостатньо.

                      Оце я працюю в педагогічному університеті й чудово знаю його звичаї та обичаї. У нас тестування принесло очевидні зрушення на краще.

                      А поряд стоїть фармацевтичний університет. Уже фасад цієї будівлі ясно засвідчує: чого чого, а грошей там не бракує. Тож узагальнювати в природничих науках я б не наважився. Принаймні супроти нас вони такі дуки, що аж ну... А гроші ж не від держави, від студентів.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2008.12.19 | псевдоквази

                        Re: За рибу гроші...

                        Сергій Вакуленко пише:
                        > Оце я працюю в педагогічному університеті й чудово знаю його звичаї та обичаї. У нас тестування принесло очевидні зрушення на краще.
                        >
                        Невже у Ваш університет так багато бажає поступити учнів, що є конкурс? Навіжені!!! Ще одним недоліком нашої освіти є відсутність професійної орієнтації і неадекватність школярів після 11-12 років ізоляції від реального життя...

                        > А поряд стоїть фармацевтичний університет. Уже фасад цієї будівлі ясно засвідчує: чого чого, а грошей там не бракує. Тож узагальнювати в природничих науках я б не наважився. Принаймні супроти нас вони такі дуки, що аж ну... А гроші ж не від держави, від студентів.

                        Фармація-медицина - це вже ніяк не природничники, скоріше гуманітарії ;) :) - у них також головне авторитет. Гроші ж звичайно від СТУДЕНТІВ.

                        п. Вакуленко, ще раз повторю (взагалі-то не мій, чув таке на укр. радіо) приклад щодо прийому на основі ЗНО та відсутності профорієнтації. Ну от приходить дівчинка-квітка поступати на спец. "соціальна робота" (модньо! звучньо! престижньо!) і має достатній бал зі ЗНО. Так її візьмуть автоматом, і ніхто ж їй не скаже (не має ПРАВА і ШАНСУ), що ото модне насправді порпання у багнюці - бомжі, наркомани, подвали, колектори, тюрми... Далі зрозуміло? Корупцію побороли (тринькнули гроші на ЗНО)... і вдруге ДУРНО тринькнули гроші на освіту тої дівчинки...
                        Як Вам така перемога не тільки над корупцією (ги-ги), але й над здоровим глуздом? Радісно?
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2008.12.19 | Сергій Вакуленко

                          Re: За рибу гроші...

                          псевдоквази пише:
                          > Сергій Вакуленко пише:

                          > Невже у Ваш університет так багато бажає поступити учнів, що є конкурс? Навіжені!!! Ще одним недоліком нашої освіти є відсутність професійної орієнтації і неадекватність школярів після 11-12 років ізоляції від реального життя...

                          Конкурс сильно залежить від фаху, але частіше він є, ніж його нема. За наслідками тестування на наш факультет прийшло значно більше студентів, ніж торік (180 супроти 100). Річ у тім, що раніше боялися навіть подавати документи, а тепер, коли можна стало подавати в кілька місць одразу, пройшовщи за конкурсом, схилялися на нашу користь.


                          > Фармація-медицина - це вже ніяк не природничники, скоріше гуманітарії ;) :) - у них також головне авторитет. Гроші ж звичайно від СТУДЕНТІВ.

                          Гуманітарій того ніколи не скаже. Ознака гуманітаріїв — безгрошів'я (з "політологами" чи "міжнародниками" не плутати).


                          > п. Вакуленко, ще раз повторю (взагалі-то не мій, чув таке на укр. радіо) приклад щодо прийому на основі ЗНО та відсутності профорієнтації. Ну от приходить дівчинка-квітка поступати на спец. "соціальна робота" (модньо! звучньо! престижньо!) і має достатній бал зі ЗНО. Так її візьмуть автоматом, і ніхто ж їй не скаже (не має ПРАВА і ШАНСУ), що ото модне насправді порпання у багнюці - бомжі, наркомани, подвали, колектори, тюрми... Далі зрозуміло? Корупцію побороли (тринькнули гроші на ЗНО)... і вдруге ДУРНО тринькнули гроші на освіту тої дівчинки...
                          > Як Вам така перемога не тільки над корупцією (ги-ги), але й над здоровим глуздом? Радісно?

                          Не перебільшуйте. Таких зовсім необізнаних майже нема. А те, що з вибором фаху можна помилитися, — правда. Але так було завжди. Часто батьки схиляють до повторення власного життєвого шляху (хоча дитина до того не має хисту). Инколи діє магія назв. Та все ж ідеться про щось таке, в чому можна переконатися тільки на власному досвіді. Ось знаю одну дівчину (громадянку Росії), яка закінчила з відзнакою щось юридичне в МГУ (здається), але душа в неї до того не лежить. То тепер вона пішла наново навчатися в Харкові на німецьку філологію (на контракт). І таке буває. Знаю иншу дівчину, яка провчилася на нашому (філологічному) факультеті три роки, а потім вступила до КНУ на археологію. Схотілося їй, бачте. То що тут дурно, а що не дурно?

                          До речі, на Заході пошук власного "покликання" в багатьох триває десь років до тридцяти: люди міняють факультети, університети чи навіть країни, перенавчаються й т. ин.

                          Що ж до здорового глузду, то він у кожного свій. Вам одне бачиться раціональним, комусь иншому — щось зовсім инше.
                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2008.12.20 | псевдоквази

                            Re: За рибу гроші...

                            Сергій Вакуленко пише:

                            > За наслідками тестування на наш факультет прийшло значно більше студентів, ніж торік (180 супроти 100). Річ у тім, що раніше боялися навіть подавати документи, а тепер, коли можна стало подавати в кілька місць одразу, пройшовщи за конкурсом, схилялися на нашу користь.
                            >
                            Що ж таке конче необхідне для суспільства вивчають Ваші студенти, для яких відкрилися такі можливості, яких до ЗНО не було?
                            >
                            > > Фармація-медицина - це вже ніяк не природничники, скоріше гуманітарії ;) :) - у них також головне авторитет. Гроші ж звичайно від СТУДЕНТІВ.
                            >
                            > Гуманітарій того ніколи не скаже. Ознака гуманітаріїв — безгрошів'я (з "політологами" чи "міжнародниками" не плутати).
                            >
                            Медики, згідно критеріям безгрошів"я, саме і є гуманітаріями: хто в нас найбільше скаржиться на злиденність життя, як не вчителі та медики? :)
                            >
                            > Не перебільшуйте. Таких зовсім необізнаних майже нема. А те, що з вибором фаху можна помилитися, — правда. Але так було завжди. Часто батьки схиляють до повторення власного життєвого шляху (хоча дитина до того не має хисту). Инколи діє магія назв. Та все ж ідеться про щось таке, в чому можна переконатися тільки на власному досвіді. Ось знаю одну дівчину (громадянку Росії), яка закінчила з відзнакою щось юридичне в МГУ (здається), але душа в неї до того не лежить. То тепер вона пішла наново навчатися в Харкові на німецьку філологію (на контракт). І таке буває. Знаю иншу дівчину, яка провчилася на нашому (філологічному) факультеті три роки, а потім вступила до КНУ на археологію. Схотілося їй, бачте. То що тут дурно, а що не дурно?
                            >
                            Я розумію, що Ви не економіст, але ж у Вас є здоровий глузд? То скажіть, якій країні потрібно 90% працездатного населення з вищою освітою? Чому у профтехнавчанні навчається людей у 10-15 разів менше, ніж у вищій освіті? Якій країні до снаги мати 10 начальників на 1 підлеглого?

                            > До речі, на Заході пошук власного "покликання" в багатьох триває десь років до тридцяти: люди міняють факультети, університети чи навіть країни, перенавчаються й т. ин.
                            >
                            Та за свій рахунок хоч 20 ВНЗ... Нехай МОН самоліквідується та відпустить ті ВНЗ у вільне плавання. Але ж то все за рахунок бюджету! До того ж, порівняйте економічні можливості України та якоїсь Німеччини...

                            > Що ж до здорового глузду, то він у кожного свій. Вам одне бачиться раціональним, комусь иншому — щось зовсім инше.

                            Див. на 2 абзаци вище.
                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2008.12.20 | Сергій Вакуленко

                              Re: За рибу гроші...

                              псевдоквази пише:

                              > Що ж таке конче необхідне для суспільства вивчають Ваші студенти, для яких відкрилися такі можливості, яких до ЗНО не було?

                              Ми в ідеалі маємо готувати шкільних учителів (хоча в школі потім працюють не всі, а тільки меншість). Якщо Ви вважаєте, що вони не потрібні суспільству, далі нам нема про що дискутувати.

                              Нова можливість, яку мають студенти, — вільніше вибирати собі університет за вподобанням. Я наприклад, зовсім не в захваті від того закладу, де я працюю, однак той факт, що до нас збільшився наплив студентів, свідчить про одне: деинде, вочевидь, справи стоять іще гірше.


                              > Медики, згідно критеріям безгрошів"я, саме і є гуманітаріями: хто в нас найбільше скаржиться на злиденність життя, як не вчителі та медики? :)

                              Вас не навчали колись діямату? Там було дещо про відмінність між конечною та достатньою причинами.


                              > Я розумію, що Ви не економіст, але ж у Вас є здоровий глузд? То скажіть, якій країні потрібно 90% працездатного населення з вищою освітою? Чому у профтехнавчанні навчається людей у 10-15 разів менше, ніж у вищій освіті? Якій країні до снаги мати 10 начальників на 1 підлеглого?

                              В Україні кількість студентів на 1000 душ населення донедавна аж ніяк не була найвищою в Європі. Що ж до того, чи воно треба, пригадую собі давній випадок (іще з 1980-х рр.). Тоді до Харкова приїхало на півроку трійко студентів-русистів із Франції. Коли ми з ними почали говорити про їхні дальші перспективи, виявилося: серед отих студентів мають шанс стати викладачами російської мови або перекладачами в найкращому разі 5% (притому студентів-славістів у Франції тоді були сотні). На наше зачудоване запитання: "А навіщо ж тоді?.." — пролунала відповідь: "Люди робляться культурніші, а це добре для суспільства".
                              Скільки знаю, ніхто з отієї трійці потім не працював за набутим фахом.


                              > > До речі, на Заході пошук власного "покликання" в багатьох триває десь років до тридцяти: люди міняють факультети, університети чи навіть країни, перенавчаються й т. ин.
                              > >
                              > Та за свій рахунок хоч 20 ВНЗ... Нехай МОН самоліквідується та відпустить ті ВНЗ у вільне плавання. Але ж то все за рахунок бюджету! До того ж, порівняйте економічні можливості України та якоїсь Німеччини...

                              У тому ж і річ, що на Заході це робиться задурно. Краще утримувати студентів, ніж безробітних (бо друга категорія — безнадійна).
                        • 2008.12.20 | Torr

                          псевдоквази, а що саме змінилося?

                          невже студенти змінилися? Я цікавлюся бо в нащій системі освіти не працював, а в чужій доводиться тіки спостерігать з закутка. Але моє враження що їхні студенти більш самостійні, а головне - відповідальні. Мій аспірант зізнався, що його мам з дитинства лякала "не будеш вчитися- станеш бомжем..." Але це ж неправда - я вчився непогано, але вже десятий рік бомжую по світу. :(
                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2008.12.20 | псевдоквази

                            Маєте на увазі у наших студентах з 2000-2001 рр?

                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2008.12.20 | Torr

                              Re: Маєте на увазі у наших студентах з 2000-2001 рр?

                              так, це цікаво.
                              згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2008.12.20 | псевдоквази

                                Студент початку ХХІ

                                (дуже суб"єктивний погляд)

                                Torr пише:
                                > так, це цікаво.

                                Спробую подати дуже коротко свої враження.

                                1. Дуже помітно знизилася якість тих, хто вступає до ВНЗ. По-перше, суспільство розбила якась істерія неодмінно відправляти своїх дітей на студентську лаву. Мабуть, через доступність (ВНЗ, де вже з 2000-2001 років позабюджетне фінансування перевищує бюджетну частку, бере ВСІХ), а також щоб купити за свої гроші чи державні років 5 спокою від думок, куди ж їх влаштувати на роботу. Конкурсу, а отже відбору, давно нема. По-друге, якість шкільної підготовки значно знизилась, не буду вже казати, чи то через збільшення кількості предметів, що там вивчається, чи через які інші фактори, про те нехай краще розказують шкільні вчителі. Але якість жахлива, люди не знають елементарних речей. Відмінники в своїй більшості це начьотчики-зубрилки з дуже низькою креативністю. Це жах!
                                2. Як розумієте, завдяки тому, що є встановлене зверху співвідношення кількості викладачів до кількості студентів, то під час навчання відраховують ну вже зовсім отпєтих, тобто відбору під час навчання також практично немає. Це, у поєднанні з розумінням того, що чи буде студент працювати за фахом. чи ні - то нікому не відомо - відповідним чином впливає на відношення до навчання.
                                3. В роботі деканатів головні акценти не на навчання, а на всяку виховну роботу та художню самодіяльність (КВК, спорт і т.п.). За спортсменів - КВКашників залікову книжку Вам принесуть прямо на кафедру... Що теж відповідним чином формує контингент.
                                4. У всьому світі сміялися з радянського диплому про вищу освіту, де було у додатку зазначено, що людина за 5 років вивчила 30-35 предметів. Тепер у тому додатку їх 70 (поступове підвищення кількості за період 90-х як протидія скороченню)! Правда, останніми роками зроблено перехід на більшу частку самостійної роботи студентів, то добре, але ж "відрізали" від всього потроху, від потрібного та непотрібного.
                                Маленьке цікавеньке про ту самостійну роботу. Як Вам подобається такий покруч як "самостійна робота студентів під керівництвом викладача"?! Що це таке не знають навіть ті, хто оте вимагає. :)
                                В цілому ж пропорції залишилися радянські + кампанія з гуманітарізації освіти у 90-х дає 40% зовсім непотрібних гуманітарних предметів навіть у технічній освіті.
                                5. Чума останніх років - "болонка". Про те треба писати окремо - про зростання обсягу паперів та дурної роботи і т. ін. Але зауважу одне. Теоретично ті, хто отримав оцінку "Фе". повинні бути відраховані, а практично... див. п. 2 та 1. :)
                                6. Евфемізм "допомога для кафедри" люди засвоїли, ще, здається, у 5-му класі школи. До речі, без "допомоги" кафедрі ніяк не жити (здогадайтесь чому). Тепер порахуємо - середній предмет має баланс 40 годин = 1 робочій тиждень. Припустимо, в зекономлений час людина працює за дуже скромні 1000 грн у місяць. Скільки вона може запропонувати "допомоги" щоб і собі залишилося? Отож, якби я сам був зараз студентом, то вибрав би "допомогу". Це на замітку нашим полум"яним борцям з одним негативним явищем, хай покумекають, кому воно потрібно і чому воно існує.
                                Мабуть, ще щось забув... але і так такий довгих текст навряд чи хто дочитає до кінця.
                                Треба зауважити, що той ВНЗ, за матеріалами якого подані враження, вважаю, самий-самий середній (а за рейтингом навіть вище середнього :) - вже не знаю, як то вдалося), є і кращі (сам там бував), але є і ще гірші. Про (деякі) комерційні заклади хай розповідають ті, хто там працює. Так що середньоукраїнська картина десь така ж.
                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2008.12.20 | Torr

                                  Re: Студент початку ХХІ

                                  псевдоквази пише:

                                  > 6. Евфемізм "допомога для кафедри" люди засвоїли, ще, здається, у 5-му класі школи. До речі, без "допомоги" кафедрі ніяк не жити (здогадайтесь чому). Тепер порахуємо - середній предмет має баланс 40 годин = 1 робочій тиждень. Припустимо, в зекономлений час людина працює за дуже скромні 1000 грн у місяць. Скільки вона може запропонувати "допомоги" щоб і собі залишилося? Отож, якби я сам був зараз студентом, то вибрав би "допомогу". Це на замітку нашим полум"яним борцям з одним негативним явищем, хай покумекають, кому воно потрібно і чому воно існує.

                                  вибачте, але у мене інша віртуальна реальність. Що такє "допомога для кафедри" і як вона використовується? Далі, "1000 грн у місяць" - це ~4USA$/day. То людина працює за таксою 4 бакси за час?
                                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                  • 2008.12.20 | псевдоквази

                                    Re: Студент початку ХХІ

                                    Torr пише:
                                    > псевдоквази пише:
                                    >
                                    > > 6. Евфемізм "допомога для кафедри" люди засвоїли, ще, здається, у 5-му класі школи. До речі, без "допомоги" кафедрі ніяк не жити (здогадайтесь чому).

                                    > вибачте, але у мене інша віртуальна реальність. Що такє "допомога для кафедри" і як вона використовується? Далі, "1000 грн у місяць" - це ~4USA$/day. То людина працює за таксою 4 бакси за час?

                                    "Допомога к." - це підношення в тій або іншій формі (універсальний еквівалент, папір, чай-кофій, др.). Використання: на розсуд отримувача або завідувача, або обох. Йде - на всілякі свята (а що думаєте, важливе місце у неофіційному "рейтингу" залежить від того, що у якої кафедри на столі стоїть на святі), поточний ремонт приміщень (подекуди є навіть змагання, де є пункт "ремонт приміщень каф."), поновлення обладнання для лаб. робіт, наочну інформацію-агітацію (начальство її дуже любить і без неї ніяк), поточну діяльність (папер, диски, ремонт комп"ютерів, гроші на заправку картриджів ніхто ж не дає, а вимагають паперів все більше) і таке інше. Тобто без "допомоги" буде цій діяльності гаплик. На замітку полум"яним борцям з...
                                    З ініціативою допомоги виступають зазвичай допомогодавці - на відміну від шкіл, де це звичайно не так.
                                    800-1000 грн. - майже мінімум, що за місяць заробляє некваліфікований працівник низової ланки у провінції (в Києві за стільки ніхто ніким працювати не буде, звичайно). Це небагато, але прожити можна. Деякі студенти заробляють і більше, і більше за викладачів (у цих 2-3 тисячі грн.), деякі і значно більше.
                                    Такі реалії.
                                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                    • 2008.12.20 | Torr

                                      Re: Студент початку ХХІ

                                      псевдоквази пише:

                                      > "Допомога к." - це підношення в тій або іншій формі (універсальний еквівалент, папір, чай-кофій, др.). Використання: на розсуд отримувача або завідувача, або обох. Йде - на всілякі свята (а що думаєте, важливе місце у неофіційному "рейтингу" залежить від того, що у якої кафедри на столі стоїть на святі), поточний ремонт приміщень (подекуди є навіть змагання, де є пункт "ремонт приміщень каф."), поновлення обладнання для лаб. робіт, наочну інформацію-агітацію (начальство її дуже любить і без неї ніяк), поточну діяльність (папер, диски, ремонт комп"ютерів, гроші на заправку картриджів ніхто ж не дає, а вимагають паперів все більше) і таке інше. Тобто без "допомоги" буде цій діяльності гаплик. На замітку полум"яним борцям з...
                                      > З ініціативою допомоги виступають зазвичай допомогодавці - на відміну від шкіл, де це звичайно не так.

                                      Дякую, тепер зрозумів, "допомога к." - це донейшн, але переважно від студентів. А alumnus допомогають? Чи є меценати чи хтось з індастрі?
                                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                      • 2008.12.20 | псевдоквази

                                        Re: Студент початку ХХІ

                                        Torr пише:

                                        > Дякую, тепер зрозумів, "допомога к." - це донейшн, але переважно від студентів. А alumnus допомогають? Чи є меценати чи хтось з індастрі?

                                        Ну, не такий вже й донейшн, бо воно ж не за так...

                                        А щодо допомоги ВНЗ з боку колишніх випускників, то це ж не на Заході, такого нема. Ні, звичайно, коли готуються до якогось юбілею закладу, так дають доручення пошукати колишніх студентів у кого є чим розжитися, запросити їх та натякнути на подаруночок (хтось може подарує принтер, сканер чи які меблі), але так щоб без натяків і добровільно... того нема. Меценатів у повному сенсі цього слова я живих у очі не бачив. Приблизно те ж з індустрією/ бізнесом. Не прийнято якось. Ну є і виключення. Як я знаю, той же Сіменс (подібно своєму германському досвіду) може допомогти, якщо його попрохають. Є в Донецькому політех. ун-ті навіть група студентів, що навчаються на англ. чи німецькій мові, на обладнанні, наданому Сіменсом і т.п. щоб потім на той же Сіменс працювати. Але теж не можна сказати, що та допомога зовсім вже безкорислива.
                                        Взагалі реальний зв"язок закладу, студентів і бізнесів різний для різних закладів і міст, десь щось є (хоча б практики на тих виробництвах), а де нема практично нічого.
                                        Також практично нічого нема на тому місті, де повинна бути дійсна профорієнтація, тобто компетентне інформування абітурієнтів про професії та освітні заклади, ВНЗ займаються тільки відвертою саморекламою на ділетантському рівні, щоб напхати більше студентів на лави.
                                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                        • 2008.12.21 | Torr

                                          Re: Студент початку ХХІ

                                          псевдоквази пише:

                                          > А щодо допомоги ВНЗ з боку колишніх випускників, то це ж не на Заході, такого нема. Ні, звичайно, коли готуються до якогось юбілею закладу, так дають доручення пошукати колишніх студентів у кого є чим розжитися, запросити їх та натякнути на подаруночок (хтось може подарує принтер, сканер чи які меблі), але так щоб без натяків і добровільно... того нема. Меценатів у повному сенсі цього слова я живих у очі не бачив. Приблизно те ж з індустрією/ бізнесом. Не прийнято якось. Ну є і виключення. Як я знаю, той же Сіменс (подібно своєму германському досвіду) може допомогти, якщо його попрохають. Є в Донецькому політех. ун-ті навіть група студентів, що навчаються на англ. чи німецькій мові, на обладнанні, наданому Сіменсом і т.п. щоб потім на той же Сіменс працювати. Але теж не можна сказати, що та допомога зовсім вже безкорислива.

                                          ну то зрозуміло, нащі олігархи зовсім інщі універи закінчували.

                                          > Взагалі реальний зв"язок закладу, студентів і бізнесів різний для різних закладів і міст, десь щось є (хоча б практики на тих виробництвах), а де нема практично нічого.
                                          > Також практично нічого нема на тому місті, де повинна бути дійсна профорієнтація, тобто компетентне інформування абітурієнтів про професії та освітні заклади, ВНЗ займаються тільки відвертою саморекламою на ділетантському рівні, щоб напхати більше студентів на лави.

                                          це щоб не було скорочень? але навантаження на викладача занадто високє.
                                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                          • 2008.12.21 | псевдоквази

                                            Re: Студент початку ХХІ

                                            Torr пише:

                                            > ну то зрозуміло, нащі олігархи зовсім інщі універи закінчували.

                                            Та може й наші, якщо взагалі щось закінчували, але то ніяк не вплинуло на їх кар"єру. Знаю і я кількох досить успішних колишніх випускників нашого ВНЗ, але вони не відчувають якоїсь вдячності до альма-мачухи, скоріше навпаки, і я не скажу, що вони не праві. Ну, може десь і інакше є, не знаю...
                                            >
                                            > > ВНЗ займаються тільки відвертою саморекламою на ділетантському рівні, щоб напхати більше студентів на лави.
                                            >
                                            > це щоб не було скорочень? але навантаження на викладача занадто високє.

                                            Звичайно ж, 12-13 студентів = 1 викладач, така міністерська формула, а ще ж більше половини потреб ВНЗ оплачується не з держбюджету, тобто треба нахапати якнайбільше студентів (обмежено рамками ліцензії). Ну, а високе навантаження - то проблеми не начальські...
  • 2008.12.17 | neformat

    Re: На вулиці борців із ЗНО можна влаштовувати св'ято

    Гм... Кояліція вирішили, що продовжуватиме реформування системи вступу до ВНЗ!!!

    :)

    То Літвіну більше нічого казать!!!
  • 2008.12.20 | apolo

    Re: Шутеру

    а як реально? таки повертаються країни до старого способу оцінювання чи ні ? ДЛя чого вони це роблять ? Не ясно просто.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.12.21 | Shooter

      apollo

      apolo пише:
      > а як реально? таки повертаються країни до старого способу оцінювання чи ні ? ДЛя чого вони це роблять ? Не ясно просто.

      Depends. Уніфікованого підходу немає.

      Де приймають за результатами т.зв. "матуріти" (фактично - ЗНО), де - вступні іспити, де - комбінація. Скажімо, у Франції "в нормальні" університети - просто "записуються". В grande écoles (елітні "ВНЗ") - іспити. Причому, такі, що, фактично, туди можна попасти майже виключно через підготовку у відповідних спеціальних ліцеях.

      Проте варто зазначити ПРИНИЦПОВУ відмінність навчання в Україні та на Заході: такої корупції навіть БЛИЗЬКО немає. Тому, як на мене, посилатися не відсутність ЗНО "десь" (на Заході) щодо України є абсолютно некоректне.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.12.21 | псевдоквази

        Ще раз про ЗНО та корупцію.

        Shooter пише:

        > Depends. Уніфікованого підходу немає.
        >
        > Де приймають за результатами т.зв. "матуріти" (фактично - ЗНО), де - вступні іспити, де - комбінація. Скажімо, у Франції "в нормальні" університети - просто "записуються". В grande écoles (елітні "ВНЗ") - іспити. Причому, такі, що, фактично, туди можна попасти майже виключно через підготовку у відповідних спеціальних ліцеях.
        >
        > Проте варто зазначити ПРИНИЦПОВУ відмінність навчання в Україні та на Заході: такої корупції навіть БЛИЗЬКО немає. Тому, як на мене, посилатися не відсутність ЗНО "десь" (на Заході) щодо України є абсолютно некоректне.

        Так що ж вирішує ЗНО, якщо чи є воно, чи ні, а корупції таки нема (на Заході), або ж вона неодмінно є (у нас)? Де логіка?
        До речі, якщо не бачили ще, то ось тут почитайте про корупцію та інші речі - http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&trs=-1&key=1229798722&first=1229879024&last=1228991381 та http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&trs=-1&key=1229758344&first=1229879024&last=1228991381
        щоб не повторюватися.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.23 | Shooter

          Ви таки чемпіон з товчіння води у ступі

          Вкотре: ЗНО не може "побороти" ВСЮ корупцію в укр. вузах, бо така його природа. А от при вступі - може, причому системно.

          Далі я вже Вам пропонував - http://www2.maidanua.org/news/view.php3?bn=maidan_osvita&trs=-1&key=1229800951&first=1230043711&last=1229033596

          Ви скромно промовчали.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.23 | псевдоквази

            Re: Ви таки чемпіон з товчіння води у ступі

            Пропустив, вибачте! Тепер по суті. Гроші частково таки допоможуть, ("на папер" не будуть збирати) та де їх взяти. Де взяти, власне, зрозуміло - скоротити кількість студентів в 4-5 раз, скоротити кількість ВНЗ в 7-10...? разів. Але ж Ви, сподіваюся, розумієте, що для цього треба мати в Україні не демократію чи навіть псевдодемократію, а саме диктатуру, та ще з національно (українсько!) орієнтованим диктатором. Ну а це в даних умовах неможливо. Можна лише намагатися різати хвоста потихеньку, але поки доріжеш, то й пацієнт остаточно гикне.
            А ЗНО таки ні на що не впливає. Тільки поїсть ще грошей, які вкрай необхідні (див. вище). Зараз відповім за посиланням.
      • 2008.12.22 | apolo

        Re: apollo

        ясно. Якщо платити за все (як у Франції) - то можна й не здавати ніяких іспитів. Якщо в нас раніше "своїх" просто на екзаменах запускали останніми (щоби не блатна абітура не бачила) - то тепер (при наявності тестування) - не ясно просто як можна викрутитись ("просто"). То вже викручуються мабуть "складно".

        А засіб все той же - ГРОШі.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.12.22 | теж_вчоний

          Хто сказав, що у Франції за все платять?

          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.22 | Сергій Вакуленко

            У Франції платять дуже небагато

            Фактично — тільки за послуги бібліотеки і под.

            Цікаво, що коли я вперше приїхав до Австрії, там усе було задурно. Безліч людей записувалася до університетів, тільки щоб отримати пільги на проїзд у транспорті. Потім вони зовсім не з'являлися на заняттях. Після року такого навчання їх відраховували — то вони спокійнісінько собі записувалися до иншого університету й усе йшло по-старому.

            Потім запровадили невелику оплату за навчання, яка робила невигідним цей фокус. Університети зітхнули з певною полегшею.

            А от недавно я довідався, що котрийсь із їхніх популістських урядів знову скасував оплату. Тепер там усе задурно — й без конкурсу при вступі (маєш атестат — можеш навчатися, де бажаєш)...
        • 2008.12.23 | Shooter

          Помиляетеся

          apolo пише:
          > ясно. Якщо платити за все (як у Франції) - то можна й не здавати ніяких іспитів.

          У Франціі платите за "мінімум", навачння, де-факто, безплатне
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.12.23 | loup-garou

            Re: Помиляетеся

            Shooter пише:
            > apolo пише:
            > > ясно. Якщо платити за все (як у Франції) - то можна й не здавати ніяких іспитів.
            >
            > У Франціі платите за "мінімум", навачння, де-факто, безплатне

            Це правда. В університеті студент платить десь 200 євро на рік, і ще десь 200 євро студентське мед. страхування (яке не-студенту все одно обійшлося б дорожче). Студенти з малозабезпечених сімей при цьому отримують право на соціальну стипендію (трохи більше 100 євро в місяць, здається). Причому від успішності це не залежить - тому різного плану негренята записуються в ун-т і з'являються лише на екзамени, щоб не відмінили стипендію. Вони їх, звичайно ж, не здають, але наступного року записуються по новій.

            Інший світ - grandes ecoles. В Ecole Normale і Ecole Polytechnique навчання безплатне, до того ж всім студентам, як майбутній еліті, платять стипендію біля 1300 євро на місяць.

            В інженерних школах та ecoles de commerce за навчання треба платити, але небагато - 1-2 тисячі євро на рік. Є кілька винятків, де оплата може досягати 10Кєвро/рік - наприклад, http://www.hec.edu/ - але це ну дуууже спеціальні заклади, де людина на виході зразу ж отримує десятки тисяч євро на місяць. До речі, до таких шкіл вступити якраз найскладніше - а власне з фінансуванням проблем немає, на навчання в ХЕК будь-який банк видасть кредит дуже легко (навпаки, для банків вважається суперпрестижним брати участь в подібних партнерських програмах).
          • 2008.12.23 | apolo

            Re: Помиляетеся

            Shooter пише:
            > apolo пише:
            > > ясно. Якщо платити за все (як у Франції) - то можна й не здавати ніяких іспитів.
            >
            > У Франціі платите за "мінімум", навачння, де-факто, безплатне

            не чув про безплатні універи там (бо знаю багатьох Французів які вчаться в Німеччині та Фінляндії). А можу таки взнати.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".