МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Про методи бюджетного фінансування- базовий і програмно-цільовий

02/05/2009 | Верховна Рада України, 4 лютого 2009 року

ЗАСІДАННЯ ТРЕТЄ
Сесійний зал Верховної Ради України
4 лютого 2009 року, 10:00 година

11:43:48

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" (реєстраційний номер 3015). Доповідає - заступник міністра освіти і науки Стріха Максим Віталійович. Будь ласка.

СТРІХА М.В.

Вельмишановний Перший заступнику Голови Верховної Ради, вельмишановні народні депутати! Внесений урядом проект закону скерований на оптимізацію структури і напрямків бюджетного фінансування наукової сфери. Зокрема, пропонується внести зміни до статті першої цього Закону, окресливши окрім понять фундаментальні дослідження і прикладні дослідження також поняття науково-технічні експериментальні розробки. Тобто науково-технічна діяльність безпосередньо, спрямована на створення нових матеріалів, продуктів, процесів. Це зумовлено переходом України на міжнародно визнані критерії ЮНЕСКО, оскільки сьогодні, на жаль, Україна не користується цими критеріями. І відтак у всіх міжнародних довідниках дані про нашу наукову діяльність просто відсутні. Є про Нікарагуа, про Україну немає з цієї причини.

До статті 34 пропонується внести положення про два методи бюджетного фінансування - базовий і програмно-цільовий. Причому програмно-цільовий метод здійснюється лише на конкурсних засадах, окреслюються види, які фінансуються за тим і за тим методами. І вноситься положення, згідно з яким поступово держава збільшує фінансування за програмно-цільовим методом щонайменше до 50 відсотків бюджетного фінансування. Також пропонується в статті 34 записати положення, що держава поступово збільшує фінансування наукової і науково-технічної діяльності до 1,7 відсотка ВВП. Я хочу підкреслити, в чинному законі прямо записано, що держава фінансує наукову і науково-технічну діяльність в обсязі 1,7 відсотка ВВП. На жаль, реалії інші. Цього року ми маємо 0,3 відсотка ВВП. Але цілком зняти цю цифру, як це дехто пропонував, на думку розробників закону, на думку уряду, було б хибним, оскільки це послало б дуже тривожний сигнал і нашій науковій спільноті, і міжнародній щодо можливостей підтримки науки в Україні, особливо тоді, коли весь світ і Сполучені Штати, і Європа, і Росія, і Китай попри кризу збільшують...

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка, Максиме Віталійовичу.

СТРІХА М.В. Ухвалення закону сприятиме віддачі коштів, вкладених у науку бюджетних. Прошу прийняти цей закон у першому читанні.

Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Будь ласка, співдоповідь - Володимир Іванович Полохало.

11:46:57

ПОЛОХАЛО В.І.

Шановні народні депутати, оскільки сам комітет ініціював внесення змін до Закону про наукову і науково-технічну діяльність, і були відповідні доручення Прем'єр-міністра, були відповідні обговорення в Академії наук, в галузевих академіях наук, два круглих столи, і ми постійно тримали, моніторили проходження цього, підготовки цього законопроекту, то, безперечно, при тих деяких зауваженнях як для першого читання комітет пропонує, агітує всіх депутатів підтримати цей законопроект у першому читанні.

Але водночас хотів би додати до сказаного, що в ході цих обговорень я хочу всім тут вам сказати, що наукова спільнота уважно зараз слідкує за обговоренням цього питання, і це цілком природно, що є проблеми, які викликані навіть не загальним фінансуванням. Я хочу вам цю цифру ще раз сказати. В умовах кризи сьогодні багато урядів пішли на збільшення фінансування науково-технічної діяльності, зокрема, Фінляндія.

Але ж ідеться про оптимізацію. І тому йдеться про те, що не вийде Україна з кризи, якщо ми не зможемо реально нові знання, які зараз отримуються, запроваджувати в нашу конкретну економіку. Сьогодні кредо усіх країн по виходу з кризи - це інноваційний розвиток і впровадження інновацій. Тут у нас катастрофічне становище. І тому багато пропозицій вийшли за межі, на жаль, при підготовці цього законопроекту, не потрапили до цього законопроекту.

Крім цього тут є і небезпечні деякі моменти, коли йдеться про 50 відсотків загального обсягу бюджетного фінансування. А враховуючи, що український бізнес фінансує науку всього лише 0,2, ми можемо мати …

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.

ПОЛОХАЛО В.І. Тому я просив би народних депутатів, підтримуючи цей законопроект, водночас дозволити комітету підготувати і інші зміни до інший статей цього закону для того, щоб він був комплексним і ефективним. Дякую.

ГОЛОВУЮЧИЙ. Володимир Іванович, такого доручення не потрібно давати, кожний народний депутат є суб'єктом законодавчої ініціативи. Будь ласка, готуйте і вносьте на розгляд парламенту відповідні проекти.

Записуємось на обговорення.

http://www.rada.gov.ua/zakon/new/STENOGR/04020904_03.htm


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".