МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Масове виробництво електромобілів - за 5 років?

03/08/2009 | Shooter
Женевський салон цього року показав дуже цікавий якісний стрибок.

http://www.spiegel.de/international/world/0,1518,611348,00.html

Наприклад, електромобіль Мітцубісі потребує лише 30 хв. для зарядки, батарей вистачає на 160 км при максимальній швидкості 130 км/год.

А комбінований "батереї+PV" шведський автомобіль
http://www.azocleantech.com/Details.asp?newsID=4851
потребує на зарядку лише 20 хв, однієї зарядки вистачає на 500 км (sic!), максимальна швидкість 275 км/год, 0–100 км/год за 5.2 с.

Відповіді

  • 2009.03.08 | Skapirus

    Це не може не радувати

    На жаль, я не знайшов чіткої інформації щодо реального часу життя акумуляторів. До того ж для поширення авто в Україні суттєвою є його невисока ціна, насьогодні я так розумію вона порівняна з ціною Мерсів. Якщо ці параметри будуть задоволені, то особисто я серйозно подумаю над тим, чи не здати на права та пересісти з велика на електромобіль.

    З.І. Шутере, а як щодо того, аби розширити трохи цей матеріял і поставити на стартову? Маю чуйку, що він викличе немалий фурор на ВФ, а потім і друковані видання звернуть увагу на тему. Змогли б зробити?
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.08 | Shooter

      Re: Це не може не радувати

      Skapirus пише:

      > З.І. Шутере, а як щодо того, аби розширити трохи цей матеріял і поставити на стартову? Маю чуйку, що він викличе немалий фурор на ВФ, а потім і друковані видання звернуть увагу на тему. Змогли б зробити?

      Спробую зробити пізніше.
  • 2009.03.08 | igorg

    Непогано, проте є краща альтернатива

    Основна проблема в меншій залежності від енергопостачання й низькій вартості експлуатації й виробництва.
    Ось тут http://zeropollutionmotors.us/
    Це автомобілі з двигунами на стиснутому повітрі. Можливе також часткове використання пального, але принцип зовсім інший ніж у ДВЗ. Екологічний ідеал :). http://zeropollutionmotors.us/?p=56 3000$-5000$ дуже непогано було б як для України.
    Ось тут http://www.mdi.lu/english/oneflowair.php детально про авто на повітрі.
    Ось історія фірми
    1996 Compressed Air engines (1st generation).
    1998 First cars (Green Taxi)
    1999 “MDIs Industrial concept”
    2000 Move to CARROS
    2001 Dual-energy technology - “stop and go” piston
    2002 Presentation of the MiniCATs at the‘Mondial de l’auto’
    2003 New thermodynamic cycle (active chamber)
    2005 Creation of the “cold combustion” cycle.
    2006 Move to the model plant in CARROS
    2007 Signature of the TATA Motors agreement – Development of the OneCATS
    2008 Development of the OneCATS and preparation of the Model factory
    2009 Launching of the OneCATS

    А ось для сільського господарства http://www.verdivap.com/. Вітряки напомповують повітря, свині дають біогаз, рослини масло й спирт.
    От якби таке виробництво й інфраструктура для них в Україні! Це був би прорив!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.08 | Shooter

      Це не є алтернатива

      Виходячи з енергетичних показників та потрібної інфраструктури.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.03.08 | igorg

        І чому? Характеристики гарні

        Ви не роздивилися що це таке. Там особливий двигун, де пальне може використовуватися лише для нагрівання повітря (при розширенні воно охолоджується), що підвищує ККД. Двигун не гріється, потребує мінімум мастила, не потребує охолодження, запалювання (відповідно може виготовлятися з низькотемпературних матеріалів). Певно є перспектива щодо використання пластмас і кераміки. Так само є перспектива щодо збільшення ємності балонів зі стисненим повітрям.

        Давайте порівнювати:

        Вартість
        Тривалість роботи
        Вартість експлуатації
        Вартість інфраструктури
        Безпечність
        Екологічність

        Обидві конструкції мають приблизно близькі характеристики за пробігом, швидкість акум. щоправда вища, але коли вона використовується?

        Акумуляторні
        - Акумулятори дорогі, мають обмежений термін життя, важкі, небезпечні при руйнуванні, мають проблеми з утилізацією, їх виробництво шкідливе, процес зарядки тривалий (20-30 хвилин).
        + Електродвигун простий, надійний, ним легко керувати, електромережа широко розповсюджена.
        Однак якщо це гібрид то + втрачаються, окрім економії пального.

        Повітряні
        - двигун особливої конструкції, що вимагає особливої експлуатації, стиснене повітря може становити певну небезпеку при аварії, відсутня поширена мережа для заправки.
        + Низька вартість. Ходова частина класична, двигун легкий, надійний, має малу масу, щільність енергії дуже висока (відношення ват на кг), екологічно абсолютно чистий. Пристрій для заправки досить простий (компресор, або ємність зі стисненим повітрям), можлива дуже швидка заправка, енергію для заправки можна отримувати безпосередньо з механічного руху (водяний або вітровий компресор), або з електромережі.
        Гібрид неповний (не може працювати без стисненого повітря), але дуже суттєво підвищує ККД й пробіг, може використовувати будь-яке рідке пальне. Рівень викидів дуже низький, витрати пального також.
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.03.09 | Shooter

          Думаєте, можна за 20 хв...

          ...напомпувати на 500 км автомобіль на 4 людей? ;)

          Так ото ж.

          + потрібна інфраструктура.

          Навряд чи це є реалістично.

          Хоча концепт сам по собі - цікавий.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.03.09 | igorg

            Для чого напомповувати, попередньо

            напомповують велику ємність, а потім лише приєднують для передачі в малу - автомобільну. Це займає лічені хвилини. Так заправляють літаки стисненим повітрям. Там є розроблений зарядний пристрій: компресор + ємність. Не потрібна велика потужність, бо напомповувати можна тривалий час (для індивідуального користування).
            Принаймні компоненти не є технологічно принципово новими. Розгортання можливе в межах окремих підприємств (склад-магазини, марштрути перевезень, дача-місто :) і т.п. й навіть на існуючих заправочних станціях. Подальше вдосконалення полягає у конструкціях й матеріалах ємностей для стиснутого повітря.
    • 2009.03.09 | AK

      200 літрів стисненого до 300 атм повітря еквівалентні 1 літру

      бензину. Тобто густина енергії така, як у поганенького кислотно-свинцевого акумулятора.

      Тому електромобілі є гарною альтернативою ;) автомобілям на стисненому повітрі, принаймні поки не буде гарних посудин, що здатні тримати уп'ятеро більший тиск та ще й бути при цьому безпечними у разі аварій.

      До цього слід додати, що при стисненні повітря виділяється досить багато тепла та й ккд двигуна на стисненому повітрі менше, ніж у електродвигуна.

      Моя ставка така: ця технологія не має перспективи масового застосування в автотраспорті. Якесь обмежене застосування (технологічний та міський траспорт), звичайно, можливе.
      На технологічному транспорті вона використовується вже зараз.

      (Скопійовано з вільного форуму http://www2.maidan.org.ua/n/free/1236596103 )
    • 2009.03.09 | igorg

      Деякі конструктивні деталі

      http://engine.aviaport.ru/issues/37/page44.html

      Европейская фирма MDI (Moteur Development International) со штаб-квартирой в Люксембурге подошла к проблеме с несколько иной стороны. Ее автомобиль, ставший известным в мировой прессе под названием "e.volution" или, как назвала его сама фирма, "зеленое такси", приводится в действие только пневмодвигателем. Еще в 2000 г. о нем заговорили как о "двигателе с нулевым загрязнением" (Zero pollution). Правда, электродвигатель имеется и здесь, но ему отведена чисто вспомогательная роль: дозаправлять воздушные баллоны и упрощать парковку машины.

      Судя по тому, насколько серьезные наскоки в прессе были совсем недавно на деятельность компании MDI (как считают представители фирмы - со стороны СМИ, ангажированных производителями автомашин и бензина), фирма реально добилась результатов, которые возможно применять на практике. В ответ на критику своего проекта фирма решила привести в печати и выложить в Интернете максимум информации по своему проекту.

      Двигатель системы CAT's (название Compressed Air Technology systems - "Технологические системы на сжатом воздухе" - зарегистрировано фирмой MDI), примененный в машине, использует в качестве рабочего тела сжатый воздух. Двигатель явился результатом многолетних исследований, причем окончательный вариант даже идеологически отличался от прародителя.
      В самом начале исследований разработчики ставили себе скромную цель: создать двигатель с низким потреблением топлива (традиционного - бензина, газа) и малым загрязнением. Поняв, что основная причина загрязнений - плохое сгорание в цилиндре ДВС, камеру сгорания в конструкции 1994 г. вынесли наружу. При этом цилиндропоршневую группу решили "располовинить" - один поршень (поршень сжатия) сжимает воздух и подает его в сферическую - для лучшего протекания процесса - камеру сгорания, а полученная газовая смесь приводит в движение второй поршень (расширения/выхлопа). Используя свой опыт работы над двигателями автомобилей "Формулы-1", конструктор и изобретатель MDI Гай Негрэ оснастил систему вращающимися цилиндрическими клапанами, а шатун второго поршня обрел очень интересную конструкцию, позволяющую изменять ход поршня во время работы.

      В дальнейшем для уменьшения нагрузки на поршень сжатия и сокращения потерь энергии воздух начали брать не из атмосферы, а подавать из баллонов. Именно такой двигатель устанавливался в 1996 г. в обычный автомобиль "Ситроен АХ" и проходил испытания, о чем сообщалось в прессе. Несмотря на то, что возимый запас воздуха был невелик, испытания показали возможность использования сжатого воздуха на городских маршрутах.

      Для детального исследования конструкции был построен специальный стендовый двигатель, в процессе работы над которым стало ясно, что лучших результатов можно добиться, если …вовсе отказаться от углеводородного топлива, а заодно - от камеры сгорания и всего, связанного со сжиганием топлива. Именно в этом направлении и пошли дальнейшие работы, позволившие создать двигатель с реально "Zero pollution" - нулевым загрязнением. В автомобиле City CAT's ("зеленом такси") в 1998 г. единственным источником энергии был уже сжатый воздух.

      В дальнейших разработках фирмы совершенствовались уже в основном элементы конструкции, процесс оставался в принципе неизменным. Основное, с чем приходилось бороться создателям двигателя - проблема прямо обратная обычной: воздух высокого давления, расширяясь в цилиндрах мотора, сильно остывал. Если попытаться "сработать" требуемую мощность в одном цилиндре (или группе цилиндров), то на выходе вполне можно получить …струю сжиженного воздуха и сугроб снега из смешанных с воздухом паров воды. Поэтому изначальная идея с двухступенчатым расширением и промежуточным подогревом в радиаторах оказалась весьма прогрессивной. Конечно, такой мотор не заработает в зимнем Новосибирске. Ну, так не для него он и создается...

      Если фронт пламени в цилиндре ДВС распространяется с околозвуковой скоростью (следовательно, быстро растет и давление в камере сгорания), то наполнение цилиндра пневмодвигателя сжатым воздухом происходит существенно медленнее. В результате сильно "провалился" крутящий момент. Чтобы избежать этого был применен поршневой механизм с уникальной особенностью, обеспечивающей задержку поршня в районе "верхней мертвой точки" на время, составляющее пятую часть продолжительности цикла. Благодаря этому удалось наладить подачу достаточного количества воздуха в цилиндр и, как следствие, сгладить характеристику крутящего момента.

      Правда, такая конструкция создает повышенные вибрации вследствие динамической несбалансированности. Решение проблемы оказалось простым: в моторе MDI применили симметричную схему "боксер", когда две цилиндропоршневые группы разместили зеркально. Во всех элементах схемы применены шарикоподшипники, система смазки сведена к минимуму.

      Вскоре фирма MDI построила экспериментальную машину специально для проверки идеи создания "зеленого такси" - экологически чистого городского автомобиля. В ней был осуществлен возврат к рамной конструкции, причем большая часть ее образована баллонами сжатого воздуха. Специально спроектированный легкий стеклопластиковый корпус не является несущим и имеет боковую дверь, распахивающуюся чуть ли не во всю ширину салона. Опытный образец "зеленого такси" испытывался в реальных условиях городского движения.

      Фирмой был подготовлен целый спектр моделей. В него входит многоцелевой автомобиль Family ("Семья"), развозной мини-фургон, такси, пикап и городской мини-автомобиль будущего Mini Cat's. Все автомобили, кроме последнего из упомянутых, рассчитаны на 6 мест. Их длина составляет 3,84 м, высота 1,75 м, а ширина 1,72 м. Масса машины 750 кг. Максимальная расчетная скорость достигает 110 км/ч. Пробег без дозаправки 200…300 км. Максимальный перевозимый груз - 500 кг. Возможна заправка баллонов от бортового компрессора, для этого требуется 4 часа. Заправка же на станции высокого давления займет всего 3 минуты. Размеры перспективного трехместного Mini Cat's составляют примерно 60…75 % от указанных, остальные данные как у других моделей семейства.

      Двигатель "зеленого такси" расположен вертикально в передней части автомобиля. В последних моделях MDI с задним приводом, в том числе и City Cat's, двигатель помещается сзади под полом автомобиля. Это позволило уменьшить потери в трансмиссии по сравнению с испытанным транспортным средством с передним расположением двигателя. Примененная на автомобиле рекуперативная система торможения (пневматическая система, которая позволяет возвращать приблизительно 13 % энергии торможения) также способствует повышению к.п.д. системы.

      Резервуары, примененные в первых конструкциях, были стальными и очень тяжелыми. Они были способны выдерживать максимальное давление 200 бар. В окончательном виде машины снабжались баллонами из композиционных материалов (углеволокно в термопластике), выдерживающими давление до 300 бар. Эти резервуары массой всего 35 кг вмещают 100 л воздуха при указанном давлении и соответствуют всем требованиям безопасности.

      Фирма объявила о готовности конструкции к широкому производству. Называются адреса и мощности предприятий, на которых в текущем году она собирается приступить к серийному производству своих "городских котов".

      Ще тут http://www.autoreview.ru/news/index.php?ELEMENT_ID=5412
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2009.03.09 | вчeний з 70-х

    Для мeнe цe всe одна вeлика загадка: Чому нe можна просто

    пeрeйти на звичайний (eтиловий) спирт, як у Бразілії? Нe бачу жодних тeхнічних проблeм.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.09 | Skapirus

      Я бачу 2 причини

      1. Їсти що будемо? Розширення виробництва етанолу шляхом вирощування відповідних культур веде до скорочення площі посівів під харчові культури. Як наслідок - зростання цін на останні при тому, що планета й так перенаселена. Плюс врахуйте незворотне виснаження орних земель та їх поступове скорочення через ерозію, етс.
      2. Менш серйозна, але тим не менш. Як думаєте на прикладі України, скільки публіки захоче замість того, аби залити етанол в паливний бак, спочатку залити його собі в горло? В магазині ціна на горілку завжди буде суттєво вища. Навіть якщо додавати до палива отруйні речовини, не сумніваюся, що місцевими умільцями будуть запропоновані дієві способи по очищенню "цінного продукту".
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.03.09 | вчeний з 70-х

        Re: Я бачу 2 причини

        Нe сказав би, що Бразилія набагато крутіша за Україну у цивілізаційному сeнсі (ВВП/душу $10000 проти українських $7000), алe ж у них цe працює.

        І з випивкою якось дають собі ради. Наприклад, був задум пeрeйти на більш eфeктивний мeтанол, алe пeрeдумали, бо насeлeння малописьмeннe і нe зможe прочитати, що цe отрута (на відміну від eтанолу).
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.03.09 | texas aggie

          Re: Я бачу 2 причини

          Наскільки я знаю (знавці можуть мене виправити) у Бразилії в етанол додають не отруту, а речовину, яка викликає блювання.

          У Бразилії великі території, які можна засадити цукровою тростиною, яка набагато продуктивніша за буряк. Уже навіть в Америці на виробництво етанолу із кукурудзи іде бензину чи не більше ніж виробляється етанолу. Без субсидій етанол із кукурудзи не рентабельний.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.03.09 | вчeний з 70-х

            Про буряк цe Ви дарама так нeпатріотично висловлюютeсь:)(л):

            "A theoretically much more efficient way of ethanol production has been suggested to use sugar beets which make about the same amount of ethanol as corn without using the corn food crop especially since sugar beets can grow in less tropical conditions than sugar cane."

            http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_fuel

            Щодо ж використання більшої кількості палива на виробництво, ніж вироблeного eтанолу - цe Ви погарячкували. _Нідe і ніхто_ нe кажe абсолютно нічого про цe, хоча обговорюються такі eкзотичні рeчі, як порушeння біорізноманітності.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.03.09 | texas aggie

              Re: Про буряк цe Ви дарама так нeпатріотично висловлюютeсь:)(л):

              Я казав, що тростина дає більше спирту ніж буряк. У Вашій цитаті із Вікіпедії говориться, що буряк дає приблизно стільки ж скільки кукурудза, що менше ніж тростина. Крім того у Вікіпедії у відповідному місці є посилання на джерело у ВВС, де нічого такого я знайти не зміг.

              Щодо більше нафтопродуктів, ніж спирту, то я дещо перебільшив, але якщо врахувати добрива (із нафти), транспортування, технологічні витрати, то "навару" буде дуже мало.
            • 2009.03.09 | texas aggie

              Re: Про буряк цe Ви дарама так нeпатріотично висловлюютeсь:)(л):

              Ось, знайшов дані (нажаль у паперовому National Geographic, тому без лінка)

              кукурудза (corn) на одиницю витрачених нафтопродуктів 1.3 еквівалентних одиниць спирту.

              при цьому тростина дає 8, а біодизель десь 2.5 одиниць.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2009.03.09 | вчeний з 70-х

                Тут можна було б подискутувати (чому "витрачених нафтопродуктів"

                наприклад, а нe того ж спирту), алe, здається, в роботі вжe набагато eфeктивніші тeхнології, тож варто зачeкати кілька років:

                http://www.usnews.com/articles/business/your-money/2008/01/11/cellulosic-ethanol.html
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2009.03.09 | texas aggie

                  Re: Тут можна було б подискутувати (чому "витрачених нафтопродуктів"

                  Так, цілком можливо, що ефективні і рентабельні біотехнології незабаром з'являться. Говорять про целюлозу, водорослі, і т.д. Крім того політична воля розробляти ці технології вже є.

                  Але поки що єдиним успішним прикладом біопалива є Бразилія, досвід якої мало кому підходить. Щодо того, чи витрачати бензин, чи спирт для виробництва спирту, то якщо продуктивність всього 30-25%, то які гігантські площі треба засіяти кукурудзою чи буряком, щоб задовольнити попит навіть однієї країни?
        • 2009.03.09 | Skapirus

          Re: Я бачу 2 причини

          вчeний з 70-х пише:
          > І з випивкою якось дають собі ради. Наприклад, був задум пeрeйти на більш eфeктивний мeтанол, алe пeрeдумали, бо насeлeння малописьмeннe і нe зможe прочитати, що цe отрута (на відміну від eтанолу).
          Щодо випивки я писав якраз в 2-у чергу, і зазначив, що то не головне. Головне - це брак родючих земель, які мають використовуватися для вирощування продуктів харчування. Не маю доступних даних, але схоже, що Бразилія може собі дозволити як етанол, так і продукти харчування завдяки якраз великій кількості родючих земель, які покривають з надлишком місцеві потреби в продуктах харчування.

          На мою думку, перспективним в плані залучення виснажених або непридадтних земель є їх засадження лісами. Крім відновлення родючості в далекій перспективі, це і буд. матеріали, і паливо, і сировина, і покращення довкілля. Тільки кому це цікаво? Всі живуть сьогоднішнім днем.
  • 2009.03.09 | igorg

    Здається компанії MDI у нас в зеленій енергетиці на ВІКІ нема?

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.03.09 | Skapirus

      Нема, принаймні я не пам"ятаю

      То може Тобі теж варто зареєструватися, аби теж редагувати Вікі? Або дай лінк, я доставлю. Може якось могли б голосом поговорити?


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".