МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Студентський маніфест

04/15/2009 | Дмитро Басюк
Студент – справжній господар ВУЗу

Кожен студент переконаний: він – майбутнє своєї держави. А як інакше – замолоду ми прагнемо стати успішними, заможними, а головне - потрібними. І віримо, що мудрі викладачі зможуть направити і допомогти у виборі. Тоді чому половина студентів уже на другому курсі розчаровуються у власній спеціальності, університеті і взагалі в існуванні справедливості? Чи не «допомогли» упасти ті, кому він вірив, як справжнім вчителям науки і життя?

Людина, яка тільки тим і займається, що ламає і підкоряє вільний демократичний дух студентів, є фактично в кожному ВНЗ. У неї подвійні стандарти: що дозволено викладачу – зась студентові. І мораль відповідна: університети створювалися для викладачів, а студенти тут з’явилися випадково. Улюблена поза - «я – начальник, ти – дурень», а крилатий вираз - «студент – повинен, а викладач – має право».

І, зазвичай, це не якийсь невдаха, а працівник з солідним чином і відповідними повноваженнями. Коректність, викладацька етика та повага для нього – тільки теорія, про яку він не забуває вчасно нагадати «обнаглівшим» колегам. На практиці ж наш викладач - тиран-самодержець, який отримує величезне задоволення, знущаючись зі студентів і колег.

До болю знайома всім ситуація: після іспиту наш «герой» обзиває академічну групу «баранами» та «дебілами» за ним же поставлені двійки. Він не керувати сюди прийшов, а правити. «Жираф большой – ему видней», - за Висоцьким. Він розповідає, як молодь порушує дисципліну, яка вона ледача та нахабна, як курить у туалетах та матюкається на коридорах. При цьому собі він дозволяє ображати не просто конкретного студента, а цілу групу, колектив. Студент – зручна жива мішень, на нього, як у помийницю, можна вилити власні емоції, задовольнити комплекси, помститися за старі образи. Молодь усе стерпить – вона ж безправна і безсловесна, а ще залежна. Сесію ж всі хочуть скласти. Але до пори.

Хто захистить студента? Деканати і кафедри суворо охороняють корпоративні права - голос одного викладача переважить сотню студентських. Останніх назвуть ледарями, спробують залякати, чи порадять іти з прапорами на Майдан. Найактивніших протестантів залишать без стипендії чи взагалі з вишу потурять – усе на законних підставах, для профілактики. Звернення до вищих органів управління ВНЗ – байка «Вовк та ягня» в сучасних декораціях. Рядовий викладацький корпус б’ється і боїться за ставки і години – як тут сваритися з владою за інтереси студентів, навіть якщо згодні з ними? Єдиний вихід – САМООРГАНІЗУВАТИСЯ.

Потрібно забути принцип: моя хата скраю. Одного непокірного студента можна зацькувати і знищити. На це керівництво закриє очі. А от ультиматум групи чи потоку вже не так просто не помітити. Ставши на захист свого товариша, ми захистимо і себе.

Студент – майбутнє кожної нації, а значить не має дозволяти комусь зазіхати на свої мрії та гідність. Університет – не вотчина примхливого князька, який є суд і закон в одній особі. У ньому можуть царювати лише знання і наука, а значить – порядок і порядність, як серед студентів, так і серед викладачів та керівництва. Інакше до пори мирне і веселе студентство зуміє показати хаму-викладачу, де раки зимують і хто насправді головний у його Альма-матері.

http://moemisto.com.ua/11700

Відповіді

  • 2009.04.15 | Георгій

    З моєї дзвіниці викладача у CША

    Звичайно, студeнти повинні мати чітко задокумeнтовані права, а викладачі і адміністрація ВНЗ повинні ці права поважати.

    В моєму унівeрситeті (малeньий дeржавний унівeрситeт у провінції, на Півдні CША) студeнти мають такі права:

    1. Оцінити викладача. В кінці кожного сeмeстру кожний студeнт отримує від викладача вeб-адрeсу і конфідeнційний пароль, який дає йому чи їй змогу відкрити сторінку з запитаннями про тe, як добрe чи погано той чи інший викладач його навчав. Ці запитання включають доступність, адeкватність, логіку, інші аспeкти викладацької майстeрності, якість ілюстрацій до лeкцій, якість обладнання для лабораторних занять, вміння викладача розв"язувати різні проблeми, об"єктивність під час оцінки знань, якість питань на eкзамeнах, і т.д. Всі ці парамeтри студeнтові дається змога оцінити за шкалою від 1 (дужe добрe ) до 5 (дужe погано). В кінці дається простір, дe студeнт можe надрукувати свої вражeння від викладача і його курсу в ціломy, і поділитися своїми думками про тe, як можна було б покращити курс. Наша адміністрація ДУЖЕ сeрйозно ставиться до студeнтських eвалюацій; викладачів дужe сильно лають, якщо в eвалюаціях їх курсів нe приймає участь багато студeнтів, і, звичайно, якщо оцінки тудeнтів погані.

    2. До пeвної дати на початку сeмeстру виписатися з того чи іншого курсу бeз оцінки.

    3. До пeвної дати ближчe до сeрeдини сeмeстру виписатися з того чи іншого курсу з оцінкою WP (Withdrew passing - кинув, алe робив прогрeс) або WF (withdrew failing - кинув, алe було очeвидно, що отримає нeзадовільну оцінку, якби залишився до кінця). Різниця між і дужe вeлика: WP - цe просто дарма (на жаль) потрачeний час і гроші, алe нe тe самe, що нeзадовільна оцінка; WF - цe фактично тe самe, що F, тобто нeзадовільна оцінка, яка знижує студeнтові сeрeдній бал і ідe в усі офіційні транскрипти.

    4. Офіційно oскаржити оцінку (протягом одного калeндарного року з момeнту її виставлeння).

    5. Звeртатися до Прeзидeнта унівeрситeту, рeктора, дeкана, завідуючих кафeдрами з будь-якої прeтeнзією до будь-якого викладача.

    6. Cкаржитися на викладачів в унівeрситeтський Ceнат (спeціальний орган, який розглядає випадки нeгідної повeдінки викладачів, ущeмлeння прав студeнтів і т.д.).

    7. Писати до унівeрситeтської газeти.

    Разом з тим, студeнти мають і обов"язки. Наприклад, обов"язком студeнта в нашому унівeрситeті (як і в усіх інших унівeрситeтах CША) є скласти самому собі свій розклад занять. Груп, курсів, потоків, і факультeтів тут нeма; студeнт обирає собі курси, на які записується, і відвідує їх згідно з тим розкладом, за яким вони пропонуються. Є "радники" з викладачів, які повинні давати студeнтам поради, на які курси їм кращe записатися в який час, щоби успішно набрати нeобхідну кількість годин і отримати диплом; алe в принципі тільки сам студeнт особисто відповідає за правильність чи хибність зроблeного ним (чи нeю) вибору.

    Cтудeнти також повинні ставити свій особистий підпис у класному спискові, який пeрeдається по руках на початку лeкцій чи лабораторних занять. За нашими правилами, якщо студeнт пропускає 30% курсового матeріалу, він чи вона нe можe отримати задовільної оцінки за даний курс, які б поважні нe були причини нe-відвідування занять.

    Нарeшті, обов"язком студeнта в кожному курсі є виконувати ті вимоги, які позначeні в "силабусі" (акадeмічному плані) викладача на цeй курс. Cилабус у нас розглядається як "робочий контракт," угода між викладачeм і студeнтом, яку жодна зі сторін нe вільна порушувати.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.04.16 | Дмитро Басюк

      Re: З моєї дзвіниці викладача у CША

      Готові до обміну досвідом
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.04.16 | Георгій

        І я готовий! Буду радий допомогти інформацією

        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.04.16 | Дмитро Басюк

          Re: І я готовий! Буду радий допомогти інформацією

          Чекаємо! Дякуємо!
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.04.16 | Георгій

            Треба мати якийсь план обміну...

            Яку саме інформацію Ви хотіли б від мене дістати?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.04.17 | Дмитро Басюк

              Re: Треба мати якийсь план обміну...

              Для початку інформацію про те, як з подібними проблемами боряться у вас
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2009.04.17 | Георгій

                Re: Треба мати якийсь план обміну...

                Дмитро Басюк пише:
                > Для початку інформацію про те, як з подібними проблемами боряться у вас
                (ГП) Якщо Ви маєте на увазі проблему поганої, не-етичної поведінки викладача, коли він ставиться до групи як до баранів - з цим можна боротися з допомогою студентських евалюацій. У нас, якщо викладач дозволить собі образити гідність студента, це одразу позначиться на його евалюаціях, і такий викладач вилетить, як корок з пляшки, тому що завідувач кафедри, прочитавши відповідну студентську евалюацію, виставить такому "героєві" незадовільну оцінку за рік, і тоді університет не продовжить його контракт.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2009.04.15 | псевдоквази

    Хто у ВНЗ головний? -

    Якщо відповісти дещо спрощено, то той, хто дає гроші, на які існує ВНЗ. Буде давати студент - він буде головним. А поки що їх "дає" чиновник МОНу - от він і головний. А чи готовий студент "давати" гроші на всі 100%? А чи він бажає бути головним, але щоб за це сплачував хтось інший? Хіба ж це можливо? - Подивилися хоча б на приклади з сімейного життя...
    Ще треба відзначити, що деякі закиди явно взяті не з тої реальності... про що вже тут не раз говорилося.
    А що студенти (як і викладачі) у нас таки трохи вівці, так правди ніде діти. Ще не бачив такого, щоб декан посилав студентів тягати цеглу замість йти на заняття, а студенти (ну хоча б "платники", не бюджетники) щоб після цього "послали" того декана і пішли б на заняття. А слід би було... Але того жодного разу не трапилося... Це ще з школи вони виходять такі - "нас толкнулі- ми упалі, нас поднялі - ми пошлі..."
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.04.16 | Дмитро Басюк

      Re: Хто у ВНЗ головний? -

      Треба ж цю ситуацію міняти. Згодні?
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.04.16 | Георгій

      Re: Хто у ВНЗ головний? -

      В моєму університеті, Mississippi University for Women (MUW), "головний" - це фактично організація, яка називається Southern Association of Colleges and Schools (SACS)(http://www.sacs.org/). Від цього колективного органу залежить, буде наш університет акредитований, чи ні. Всі наші правила - про права і обов"язки студентів та викладачів, про порядок тестування, зараxування/відрахування і т.д. - повинні бути узгоджені з SACS. Ми ж - викладачі і студенти - не маємо на SACS ніякого впливу; вона підзвітна виключно так званим "суперінтендантам" з питань освіти південних штатів США, а ті - своїм губернаторам і Конгресам своїх штатів (Місісіпі, Алабами, Луїзіани, Джорджії, Флоріди і Аркенсо).
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.04.16 | псевдоквази

        Re: Хто у ВНЗ головний? -

        Акредитація - то важливо. А гроші? Невже вони самі народжуються від отримання акредитації? :)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.04.16 | Георгій

          Re: Хто у ВНЗ головний? -

          Гроші, на які ми існуємо - це гроші студентів, що вони їх платять за навчання; гроші від грантів, головним чином від уряду штату Місісіпі, і від інших спонсорів; і також гроші, які нам дарують різні благодійники, головним чином заможні батьки окремих студентів, а також випускники, коли вони стають заможними.

          Але це не визначає університетської політики. Студенти дійсно платять, але це не означає, що вони вільні встановлювати свої правила.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.04.17 | Трясця

            Все ж таки гроші

            Протягом останніх десятиліть фізичні факультети позакривалися в багатьох британських університетах, бо ніхто не хотів учити важку науку, яка не забезпечить заможне існування потім. Внаслідок цього звільнили викладачів, частина з яких покинула науку, а частина - країну. Гроші на даному етапі мають вирішальне значення. А означена тенденція світова. Фізичний факультет КДУ не може набрати достатньо студентів, скорочується набір у японських університетах. Виявляється, що лише держава (держави) можуть подбати про СПРАВЖНЮ науку. А юристів, лікарів, економістів - як бруду. Тільки Парацельсів, Кейнсі та Наполеонів серед них трохи поменшало, а здирників побільшало. Не тільки в нас, бо та наволоч, яка забезпечила виправдання Симпсона у США, не краща за Медведчука.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.04.17 | псевдоквази

              Re: Все ж таки гроші

              Це вірно. І в цій системі не все добре...
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2009.04.17 | Георгій

                Маєте рацію, обоє

                Дійсно, в нас теж щось таке нехороше робиться. До цього року, наприклад, моя кафедра пропонувала два "мейджори" з біологічних дисциплін - "мейджор" у біології і "мейджор" у мікробіології. З наступного академічного року, тобто з осені 2009, вже "мейджору" з мікробіології не буде. Ми не набираємо достатньої кількості студентів, які бажають брати складні курси, наприклад, курс з генетики мікроорганізмів. Це дуже погано, тому що без таких курсів дуже складно, якщо взагалі можливо, працювати навіть кваліфікованим лаборантом у сучасній мікробіологічній чи епідеміологічній лабораторії, не кажучи вже про працю науковця. Іншими словами, через вже кілька років такі посади займатимуться не нашими випускниками, а фахівцями, які отримали освіту в Китаї, Індії, інших країнах Південно-Східної Азії. А "гамериканці" ідуть у бізнес...
              • 2009.04.25 | Ігор

                Re: Все ж таки гроші

                От! А Ви казали: "Не давати університетам грошей з бюджету".
          • 2009.04.17 | псевдоквази

            Re: Хто у ВНЗ головний? -

            Георгій пише:
            > Гроші, на які ми існуємо - це гроші студентів, що вони їх платять за навчання; гроші від грантів, головним чином від уряду штату Місісіпі, і від інших спонсорів; і також гроші, які нам дарують різні благодійники, головним чином заможні батьки окремих студентів, а також випускники, коли вони стають заможними.
            >
            > Але це не визначає університетської політики. Студенти дійсно платять, але це не означає, що вони вільні встановлювати свої правила.

            Але ж саме студенти визначають, чи піти їм в університет А, чи в університет Б. і, відповідно, хто саме отримає їх гроші. І саме якість конкретному університеті впливає на те, скільки з його випускників стане заможними і, відповідно, відчує потребу подякувати за це університету своїми грошима. Очевидно, що той, хто зрозумів, що лише згаяв час на своє "навчання", а став заможним не завдяки, а всупереч, то нічого він не дасть, навіть якщо має. І ніхто з тим нічого не зможе зробити.
            Саме тому я і вважаю, що треба відлучити наші ВНЗ від бюджету, а там років за 8-10 пройде відбір на тих, хто буде жити, і на тих, що будуть животіти, або й підуть у небуття...
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.04.17 | Георгій

              Але тут порочне коло - зарплатні в Україні такі крихітні...

              Як же брати гроші зі студентів? Всі студентські місця за сучасних умов в Україні одразу позаймають діти шахраїв...
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2009.04.17 | псевдоквази

                Re: Але тут порочне коло - зарплатні в Україні такі крихітні...

                Георгій пише:
                > Як же брати гроші зі студентів? Всі студентські місця за сучасних умов в Україні одразу позаймають діти шахраїв...

                А зарплати крихітні у т.ч. і тому, що на них йдуть великі нарахування... які йдуть на туж начебто освіту. А кошти таки туди йдуть немалі. Тільки зараз вони йдуть через чиновників уряду і МОНу (тому вони і є "власниками" ВНЗ), а так будуть йти від студентів, їх батьків і спонсорів.
                А пільги всякі, звичайно, ліквідувати. Без винятку. Про пільги тут вже було...
            • 2009.04.25 | Ігор

              Re: Хто у ВНЗ головний? -

              А хто фізику, математику, хімію в школах викладати буде? Чи Ви вважаєте, що ці професії в нашій країні рентабельні? Потім російських вчителів запрошувати будемо?
      • 2009.04.17 | Дмитро Басюк

        Re: Хто у ВНЗ головний? -

        А назва то яка символічна - сакс
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.04.17 | Георгій

          Ще навіть смішніше - вимовляється "секс"

          Хоча Ви праві, ми часто жартома називаємо її "сакс" - кажемо, it sucks. :)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.04.22 | Дмитро Басюк

            Re: Ще навіть смішніше - вимовляється "секс"

            :))))))))))))))))))))))))
  • 2009.04.22 | Георгій

    Піднімаю тeму: чому заглухла?

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2009.04.22 | вчeний з 70-х

      Бо пацієнт (українська освіта) скорішe мeртвий, ніж живий ::-(:.

      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2009.04.22 | Дмитро Басюк

        Re: Бо пацієнт (українська освіта) скорішe мeртвий, ніж живий ::-(:.

        Та ми ще поборемось - затишшя перед бурею, свята :)
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.04.24 | thinker

          Багато ля-ля, а займатись власне НАУКОЮ нікому

          ... Так виглядає, що у нашій країні всі майстри і спеціалісти від "реанімації" української науки, але нікому чомусь саме цією наукою займатись... Лише поодинокі кришталі, глєби, скороходи тощо ще якимсь чудом існують, в цей час як усі інші поринули "рятувати " науку...
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2009.04.24 | вчeний з 70-х

            Cкороход давно eмігрував? Чи я нe в курсі?

            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.04.28 | thinker

              Re: Cкороход давно eмігрував? Чи я нe в курсі?

              Скороход, у звязку із пенсійним віком залишив посаду завідувача відділу Інституту математики. Він є надалі членом бюро відділення математики НАН України, дійсним членом НАНУ. Не займає ніякої посади ніде, окрім керівника семінару зі статистики на Університеті Мішіган, США, куди його запросив його ж науковий керівник по кандидатській дисертації Є. Динкін, бувший проф. Московського університету. Поза тим, А. Скороход підтримує постійні звязки ( в наш час інтернету та грантів це не важко) з багатьма із своїх учнів, вони з ним далі працюють, пишуть праці, а навіть їздять до нього, не кажучи про те, що він також кілька разів на рік прилітає до Києва сам...
          • 2009.04.24 | Георгій

            Re: Багато ля-ля, а займатись власне НАУКОЮ нікому

            Наскільки я розумію, темою цієї гілки взагалі не є наука, а є права студентів вищих навчальних закладів...
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2009.04.28 | thinker

              Re: Багато ля-ля, а займатись власне НАУКОЮ нікому

              Все віpно!, тільки кому ц іправа будуть потрібні, якщо не буде КОМУ вчити студентів, якщо НЕ БУДЕ нормальних твочих та тверезо мислячих науковців...Які самі ЩОСЬ зробили і при цьому можуть навчити ще когось... Це ж так все просто - СТУДЕНТ- явище скороминуче і тимчасове у житті людини (без сумніву важливе), алк всі хочуть ПОШВИДШЕ цей період проминути щоб стати вже ФАХІВЦЕМ- на все життя....
              Ось з цієї точки зору й треба дивитись на проблкму, щоб ПЕРШ ЗА ВСЕ було КОМУ готувати цю зміну, цихї фахівців... (а не займатись дитячими наївними питаннями, які придумані щоб тільки розводити "лохів" типу хто і де головний і т.п. Оце недавно почитав історію заснування НАЙПРЕСТИЖНІШОГО вузу у Франції (поруч з Сорбонною) Колеж де Франс, він був заснований понад 500 років тому королем Франціїї Філіпом своїм указом НАДАННЯ ТИТУЛІВ ПРОФЕСОРА КОЛЕЖУ ШЕСТИ (6) заслуженим вченим, серед них одному математику, - і студенти МИТТЄВО знайшлись!, було б у КОГО і ЧОМУ вчитись!
              То ж будьмо хоч трохи мудріші та Будьмо здорові!
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2009.04.28 | thinker

          Re: Бо пацієнт (українська освіта) скорішe мeртвий, ніж живий ::-(:.

          ... жах і стає моторошно від новітніх "революціонерів"- буревісників...
  • 2009.04.28 | thinker

    Студент – справжній господар ВУЗу....

    ... І можна ж було таку дурницю писати на сайті до людей....
    Овва, "... не все в порядку в нашім королівстві датськім...", і з мізками теж виходить...


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".