МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Запитання про Причастя в протестантських церквах

05/16/2002 | Mary
Мене цікавить, чим відрізняється "протестантське" тлумачення (беру в лапки, бо розумію, що єдиного/спільного протестантського тлумачення певно ще нема, все ж сподіваюся на тенденцію, або може шкалу тлумачень) Таїнства Причастя від католицького/православного.
Наперед вдячна.

Відповіді

  • 2002.05.16 | Георгій Пінчук

    Re: Запитання про Причастя в протестантських церквах

    Пані Мері,

    Наскільки мені відомо, протестанти не визнають так званої доктрини транссубстанціації, тобто вони не вірять, що під час євхаристії хліб і вино буквально перетворюються на тіло і кров Христа. Вони сприймають причастя суто символічно, як спомин про Христа, а не як буквальне прийняття всередину його тіла і крові. Також, у протестантських церквах нема традиції іти на сповідь перед тим, як приймати причастя. Суто зовнішній ритуал також трохи інший - люди не ідуть до священика, який дає їм хліб і вино, а сидять на лавах, тоді як хліб і вино (або виноградний сік) передають з рук в руки. Свідки Єгови під час євхаристії тільки передають хліб і вино, але не причащаються, оскільки вони вірять, що фактичне причастя Христос заповів тільки людям, долею яких є небесне воскресіння (Луки 22:28-30).

    Вітаю Вас,

    --Георгій
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.05.16 | Mary

      Дякую! - саме те, що мені потрібно було підтвердити (-)

    • 2002.06.03 | Марко

      Re: Не зовсім так

      Пане Герогію,

      Ваше твердження не відповідає дійсности щодо всіх протестантів,
      наприклад тут вказано протилежне ...
      http://www.ukrlc.org/smkateh/1_5.htm

      Але частково Ви праві, лише щодо певних напрямків протестантизму.
      Тому має сенс вказати, якщо Ви певні, які саме протестанти
      "не визнають так званої доктрини транссубстанціації".
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2002.06.03 | Марко

        Re: Не зовсім так

        Пане Георгію - прошу вибачити за типографічну помилку "Герогію"
  • 2002.05.16 | Serhiy Hrysch

    Просто кажучи

    ...протестанти не вірять у те, що вино і кров фактично перетворюється у кров і тіло Христа. Тому це називається переломлення хліба. Протестанти також, по моєму, не мають ніяких таїнств, навіть хрещення це тільки зовнішнє свідоство.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.05.16 | Георгій Пінчук

      Re: Просто кажучи

      Так, це правда, наскільки я розумію, поняття "таїнство" принаймні більшістю протестантів не визнається. Вони не вбачають ніякої містики ні в причасті, ні в хрещені, ні у шлюбі, ні в ординації (рукоположенні) пастора (якщо взагалі визнають рукоположення - деякі деномінації не визнають). За протестантською теологією, всі ці акти походять від Бога, здійснюються з Божої волі, але є суто людськими свідомими проявами віри (причастя - спомином про Христову жертву, хрещення - публічною об"явою про бажання іти за Христом, шлюб - також публічною об"явою наміру бути вірним жінці/чоловікові, як Христос вірний Церкві). Надприродні сили в них, цих актах або діях, за протестантською доктриною, участі не приймають. Це не означає, що небесні сили (Бог, Христос, ангели) не мають до цих дій ніякого відношення. Коли, наприклад, у нашій старквілльській Церкві Христа хтось приймає хрещення, бюлетень церкви одразу друкує замітку, яка починається словами: "Сьогодні ангели в небі і ми, члени старквілльської конгрегації, раділи з приводу хрещення такого-то (або такої-то)." Але, наскільки я розумію різницю, за протестантською теологією небесні сили тільки *спостерігають* звершення діянь віри, тоді як православні і католики вірять, що ці сили беруть в них пряму участь.

      Я ще хотів додати про протестантів і причастя: деталі цього ритуали різні в різних протестантських церквах. У церкві Христа це дуже серйозна подія, центральний елемент кожної недільноі служби. Під час ранкової служби тарелі з хлібом без дріжжів і чашечки з виноградним соком пускають по рядах, а під час вечірньої відправи ці тарелі і чашечки стоять у коридорі, і один з старійшин завжди нагадує аудиторії, що хто не зміг прийняти причастя вранці, ласкаво просимо зараз. І перед причастям, і після завжди виголошується дуже емоційна молитва. Баптисти і методисти не вважають причастя настільки важливим елементом служби; вони його в принципі не заперечують, але практикують не дуже регулярно, раз на місяць або й рідше. Деякі баптисти навіть критикують Церкву Христа за надмірну ревність щонедільного причастя.

      Так само як і у православних і католиків, у протестантів нехрещені люди не повинні приймати причастя. У випадку багатьох протестантських деномінацій, це означає, що причастя не приймають діти, оскільки, за їх звичаєм, хрестять тільки у свідомому віці (найчастіше підлітків, років так з 12-13). Але дітям, навіть зовсім маленьким, дають допомагати передавати тарелі з хлібом і чашечки з соком, і розповідають їм у доступній для них формі, що насправді зараз відбувається в церкві.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2002.05.16 | Марко

        Re: Просто кажучи

        А до якої деномінації церква Христа про яку Ви згадали є найближча в за
        українською термінологією, вони є Євангельськими-Християнами Бапристами, Християнами віри Євангельської чи однією з нових
        харизматичних течій ?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2002.05.16 | Георгій Пінчук

          Про Церкву Христа

          Пане Марку, я, хоч і відвідував нашу місцеву Церкву Христа близько двох років і дуже близько приятелюю з багатьма її членами до цього дня, не так вже й багато знаю про цю церкву. Знаю, що це одна з протестантських деномінацій, відмінна від баптистів, методистів, лютеран, пресвітеріан, і інших. Заснував її проповідник на імя Александер Кемпбелл у першій третині 19 сторіччя, спочатку на півдні США (здається, перша конгрегація була в Кентуккі).

          Мабуть, буде вірно визначити цю церкву як типову церкву протестантів-євангельників. Вона не харизматична - на відміну від, скажімо, п"ятидесятників, члени ЦХ не визнають таких зовнішніх ознак зшестя Святого Духа, як говоріння іншими мовами тощо. Від баптистів і більшості методистів (хіба що крім так званих Вільних Методистів) ЦХ відрізняється тим, що вона абсолютно не визнає інституту рукоположених пасторів. У ЦХ служба є відповідальністю ВСІЄЇ КОНГРЕГАЦІЇ. Є кілька старійшин, але вони виконують суто адміністративні функції і не мають особливого, більшого ніж в інших, авторитету в питаннях віри. Є один професійний проповідник, який під час ранкової недільної служби читає коротеньку (10-15 хвилин) лекцію-"урок" на біблійні теми, але й він не стоїть в іерархії вище за інших, він є тільки більше освіченим у теології, ніж інши члени.

          Служба іде за розкладом, який складають всі члени конгрегації за бажанням. Молитви тільки імпровізовані, і виголошують їх по черзі всі, хто хоче (треба заздалегідь записуватися). Дуже велику увагу приділяють причастю (про що я вже писав), і також співам. Під час ранковоі недільної служби співають, як правило, 5-6-7 гімнів, деякі з них надзвичайно гарні і зворушливі. Інструментальноі музики в ЦХ нема. Також під час кожної служби людям, які відчувають на своїй совісті гріх, дають змогу підійти до проповідника або старійшин і розкаятися. (Це робиться на деякій відстані від решти конгрегації і під спів хору, так, щоби зберігалася конфіденціальність.) Нарешті, під час служби можна звернутися з проханням про хрещення (що буде виконано негайно, у спеціальному невеличкому басейні в кутку церковної зали), або взагалі з будь-яким проханням чи побажанням або до старійшин, або до публіки в цілому.

          Крім обов"язкової недільної ранкової служби, ЦХ проводить також вечірню недільну службу і два біблійних класи, як правило рано вранці в неділю (до служби) і в середу (ввечері, десь о 6:30 або 7). Класи збираються в маленьких кімнатах, де є дошки, парти, наочні посібники, тощо; лідерами класів є люди, які продемонстрували певну підготовку в біблійному матеріалі. Класи проходять іноді як лекції, іноді як загальний диспут. На додаток до цих двох класів, деякі члени конгрегації запрошують своїх друзів раз на тиждень на вечірню каву, і під час цих дуже неформальних зборів також обговорюють ті чи інші біблійні теми і їх значення для нашого сьогоднішнього життя.

          Старійшини дуже стараються зблизити людей, допомогти їм познайомитися і підтримувати якомога тісніші стосунки в повсякденному житті поза церквою. Конгрегація розділена на групи, які по черзі відповідають за проведення недільного обіду після служби, а також разом доглядають за певними хворими, бідними, і іншими людьми, які потребують допомоги. Я особисто одного разу відчув на собі величезну допомогу такої групи - коли ми купили будинок і я перевозив речі з квартири, яку перед тим знімав, у цей будинок. Мої друзі з ЦХ організували вантажну машину і абсолютно безкоштовно (і ще й з жартами і сміхом) перевезли все, що треба було, за якісь дві години.

          Я не знаю, як в інших місцях, але у Старквіллі, де розташований величазний Університет штату Місісіпі, ЦХ має дуже тісний звязок з університетом і багаті традиції взаємодії зі студентською молоддю. З приблизно 200 членів конгрегації близько 100 - студенти УШМ, а з восьми старійшин пятеро - професори циого університету (теперешні або на пенсії). В цілому дух в нашій ЦХ дуже доброзичливий, легкий, бути там приємно. Церква також дуже багато уваги приділяє добродійництву: вони на зібрані гроші і власною силою побудували кілька лікарень в Латинській Америці, школу в Польщі (Сопот), постійно відсилають гроші бідним, жертвам землетрусів, пожеж тощо.

          В Україні вже є кілька конгрегацій ЦХ - зокрема, в Києві, Ялті, Донецьку і Дніпродзержинську. В деяких з них працюють молоді американські місіонери, але ніякого центрального управління в них, як і в американських церков, нема.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2002.05.17 | Марко

            Re: Про Церкву Христа

            Дакую за Ваш час дати таку розгорнуту відповідь,

            [Георгій]
            ...Знаю, що це одна з протестантських деномінацій, відмінна від баптистів, методистів, лютеран, пресвітеріан, і інших.

            В чому тоді полягають концептуальні відмінноcті ?

            [Георгій]
            Мабуть, буде вірно визначити цю церкву як типову церкву протестантів-євангельників. Вона не харизматична - на відміну від, скажімо, п"ятидесятників, члени ЦХ не визнають таких зовнішніх ознак зшестя Святого Духа, як говоріння іншими мовами тощо.

            Чи це єдина різниця між ними ? А без зовнішніх ознак зшестя Святого Духа вони поділяють його присутність і в якій мірі серед церкви ?
            Не певен чи розумію добре, які церкви можна вважати харизматичними, але навіть світьска влада не зараховує п"ятидесятників до харизматичних церков і вважає їх окремими напрямками. Чи можна в Вашому розумінні харизматичності вказати де ще можна таке тлумачення прочитати ?

            [Георгій]
            Від баптистів і більшості методистів (хіба що крім так званих Вільних Методистів) ЦХ відрізняється тим, що вона абсолютно не визнає інституту рукоположених пасторів.

            А поза тим вони вони у вченні більш подібні до баптистів і більшості методистів чи все ж до християн віри євангельської ?

            [Георгій]
            У ЦХ служба є відповідальністю ВСІЄЇ КОНГРЕГАЦІЇ. Є кілька старійшин, але вони виконують суто адміністративні функції і не мають особливого, більшого ніж в інших, авторитету в питаннях віри. Є один професійний проповідник, який під час ранкової недільної служби читає коротеньку (10-15 хвилин) лекцію-"урок" на біблійні теми, але й він не стоїть в іерархії вище за інших, він є тільки більше освіченим у теології, ніж інши члени. Служба іде за розкладом, який складають всі члени конгрегації за бажанням. Молитви тільки імпровізовані, і виголошують їх по черзі всі, хто хоче (треба заздалегідь записуватися). Дуже велику увагу приділяють причастю (про що я вже писав), і також співам. Під час ранковоі недільної служби співають, як правило, 5-6-7 гімнів, деякі з них надзвичайно гарні і зворушливі. Інструментальноі музики в ЦХ нема.

            Чи це є доктринальне питання відсутності музики взагалі ?

            [Георгій]
            Також під час кожної служби людям, які відчувають на своїй совісті гріх, дають змогу підійти до проповідника або старійшин і розкаятися. (Це робиться на деякій відстані від решти конгрегації і під спів хору, так, щоби зберігалася конфіденціальність.) Нарешті, під час служби можна звернутися з проханням про хрещення (що буде виконано негайно, у спеціальному невеличкому басейні в кутку церковної зали), або взагалі з будь-яким проханням чи побажанням або до старійшин, або до публіки в цілому.

            Хм... Наскільки я знаю переважна більшість церков протестантів-євангельників мають підготовчий період для людей, що готуються прийняти хрещення. Отже простого спонтанного бажання в інших
            євангельських громадах недостатньо. А чому такий підхід до хрещення
            практикується в цій деномінації, які пояснення ?

            [Георгій]
            Крім обов"язкової недільної ранкової служби, ЦХ проводить також вечірню недільну службу і два біблійних класи, як правило рано вранці в неділю (до служби) і в середу (ввечері, десь о 6:30 або 7). Класи збираються в маленьких кімнатах, де є дошки, парти, наочні посібники, тощо; лідерами класів є люди, які продемонстрували певну підготовку в біблійному матеріалі. Класи проходять іноді як лекції, іноді як загальний диспут. На додаток до цих двох класів, деякі члени конгрегації запрошують своїх друзів раз на тиждень на вечірню каву, і під час цих дуже неформальних зборів також обговорюють ті чи інші біблійні теми і їх значення для нашого сьогоднішнього життя.

            Так само є в переважній більшості всіх громад християн-євангеликів.

            [Георгій]
            Старійшини дуже стараються зблизити людей, допомогти їм познайомитися і підтримувати якомога тісніші стосунки в повсякденному житті поза церквою. Конгрегація розділена на групи, які по черзі відповідають за проведення недільного обіду після служби, а також разом доглядають за певними хворими, бідними, і іншими людьми, які потребують допомоги. Я особисто одного разу відчув на собі величезну допомогу такої групи - коли ми купили будинок і я перевозив речі з квартири, яку перед тим знімав, у цей будинок. Мої друзі з ЦХ організували вантажну машину і абсолютно безкоштовно (і ще й з жартами і сміхом) перевезли все, що треба було, за якісь дві години.

            Це дуже гарно. В Україні взаємодопомога серед конгрегацій мабуть така сама, а можливо і більш тісна. Знаю випадки коли конгрегації в Україні будували хати дуже швидко тим, кому це було дуже треба.

            [Георгій]
            В Україні вже є кілька конгрегацій ЦХ - зокрема, в Києві, Ялті, Донецьку і Дніпродзержинську. В деяких з них працюють молоді американські місіонери, але ніякого центрального управління в них, як і в американських церков, нема.

            В якій мові цим новим громадам переважно допомагають літературою їх друзі з Америки, та яке ставлення до мови проповіді і чому ?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2002.05.17 | Serhiy Hrysch

              Саме болюче питання!

              > Чи це є доктринальне питання відсутності музики взагалі ?

              Оці "доктринальні питання" і є самими неоднозначними і можуть бути шкідливими"!

              * Чи є інструментальна музика угодною Богу чи ні?
              * Чи вважає Бог, що телевізор шкідливий? (харизматики і баптисти не дивляться телевізора)
              * Чи згодний Бог з міжконфесійним одруженням? (І Свідки, і баптисти не схвалюють міжконф. ожруження, православні не схвалюють одруження з католиками, хоча католики можуть одружуватися з православними)
              * Чи схвалює Бог займання політикою?
              * Чи схвалює Бог заняття підприємництвом? (знайомий баптист розповідав, як виключили підприємця з церкви за те, що його робота це "погоня за багатством")
              * Чи є принциповим для католицьких священників утримуватися від одруження, незважаючи на страшні спокуси?
              * Навіть, чи потібно хрещення для спасіня?!

              А МИ НЕ ЗНАЄМО, що думає Бог про це! Але багато церков ставлять ці питання дуже серйозно. Для людського ж життя, ці питання кардинально змінюють пейзаж.

              Тому, питання,
              Чи не треба бути настільки безкомпромісним, якщо це може дуже реально зашкодити близьким? Тим більше, що ми не знаємо точно, що хоче Бог. Де та границя, мені не відомо, :), але спокуси обмежень, накладених людьми, дуже реальні!

              Тому я скептично ставлюся до заяв типу, "що релігійне, то добре, бо це *відродження духовності*". Теоретично, я, наприклад, не хочу, щоб мої діти, виховані у церкві, мали б одружуватися всередені конфесії. І нехай правослані забудуть про "канонічну територію" чи "батьківську віру".



              > Це дуже гарно. В Україні взаємодопомога серед конгрегацій мабуть така сама, а можливо і більш тісна. Знаю випадки коли конгрегації в Україні будували хати дуже швидко тим, кому це було дуже треба.

              *** Це міг бути showcase. Протестанти роблять добродійні справи з такою самою швидкістю, як і православні і католики, а іноді ще складніше, бо протестанти розпорошені. Я дуже підозрюю що це шоукейс.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2002.05.17 | Георгій Пінчук

                Re: Саме болюче питання!

                Serhiy Hrysch писав(ла):
                > > Чи це є доктринальне питання відсутності музики взагалі ?
                >
                > Оці "доктринальні питання" і є самими неоднозначними і можуть бути шкідливими"!

                (ГП) До певної міри згоден. Якщо їх вип"ячувати і опльовувати інших, тоді дійсно вони шкідливі.

                > * Чи є інструментальна музика угодною Богу чи ні?

                (ГП) Щодо музики, тут, я думаю, суперечка іде не про той чи інший різновид музики як такої, а про те, наскільки та чи інша деномінація вважає себе близькою до перших християн. У ЦХ я чув таку думку, що нібито перші християни тільки співали на своїх зборах, а на музичних інструментах не грали. Мені, чесно кажучи, такий підхід просто дивний. Ніхто з нас на зборах перших християн не був, а Біблія про те, чи вживати, чи не вживати інструменти під час богослужіння, не пише. Тому я б тут не ламав списів. До речі, я завжди думав, що православні не визнають інструментальної музики в церкві, але якось не так давно був у грецькій православній церкві і був здивований: там є інструментальна музика.

                > * Чи вважає Бог, що телевізор шкідливий? (харизматики і баптисти не дивляться телевізора)

                (ГП) Так вони, мабуть, не проти телевізора як такого, а проти певних програм, де прославляється насильство, жадібність, позашлюбний секс, тощо. Мої знайомі Свідки Єгови також дуже проти таких програм по телевізору і в кінематографі. Я не такий "якобінець" у цьому відношенні - я також не люблю звірячого натуралізму, тупої порнографії, тощо, але я припускаю, що митець-режисер заради сили художньої експресії має право на деяку графічність. Інша річ, що, на жаль, глядачі не завжди готові сприйняти цю графічність так, як режисер того хотів. Наприклад, я вважаю фільми Тарантіно (особливо "Макулатура") прекрасними, але боюся, що певна частина молоді нічого в них не бачить, крім прославлення насильства і наркотиків (хоча Тарантіно хоче там сказати щось зовсім протилежне).

                > * Чи згодний Бог з міжконфесійним одруженням? (І Свідки, і баптисти не схвалюють міжконф. ожруження, православні не схвалюють одруження з католиками, хоча католики можуть одружуватися з православними)

                (ГП) Я думаю, що всі деномінації сходяться на тому, що одруження з одновірцем краще, ніж одруженя з людиною зі сторони, АЛЕ, якщо хтось вже одружився з не-одновірцем, він або вона повинні бути вірними своєму шлюбові, незважаючи ні на що. Серед перших християн більшість була, безумовно, у шлюбі з не-християнами, але апостоли не вчили їх кидати чоловіка чи жінку і "переодружуватися" з християнами. Навпаки, апостол Петро дуже гарно сказав, що коли хтось одружений з не-християнином, він або вона має змогу завоювати серце свого чоловіка або жінки "без слів," а тільки самою поведінкою, вірністю, любов"ю, лагідністю, терпінням, самопожертвою (1 Петра 3:1-9).

                > * Чи схвалює Бог займання політикою?

                (ГП) Думаю, що і так, і ні. Бог безумовно не схвалює політичний кар"єризм, але не думаю, що він проти громадської діяльності, спрямованої на покращення матеріального і духовного добробуту ближнього.

                > * Чи схвалює Бог заняття підприємництвом? (знайомий баптист розповідав, як виключили підприємця з церкви за те, що його робота це "погоня за багатством")

                (ГП) Відповідь у 1 Тимофія 5:10: "Любов до грошей є коренем усього злого." Саме ЛЮБОВ до грошей, а не гроші як такі. Іншими словами, ніяка праця не є гріхом, гріхом є пристрасть до матеріальної наживи, коли люди роблять збільшення своїх статків і матеріального комфорту найбільшим пріоритетом. Тому я б заперечив Вашому баптистові, якщо той підприємець був хорошим християнином, другом і братом іншим людям у своїй церкві. Інша річ, якщо він заради свого багатства робив іншим якусь шкоду, або занедбував свої обов"язки перед церквою.

                > * Чи є принциповим для католицьких священників утримуватися від одруження, незважаючи на страшні спокуси?

                (ГП) Тут я не беруся судити. Католики вірять, що так. Інші деномінації не вірять у це. Я не католик, тому я не бачу в цьому доцільності, але і в них каменя не кину: в їх церкві хай буде так, як вони того хочуть.

                > * Навіть, чи потібно хрещення для спасіня?!

                (ГП) Думаю, що формальне хрещення не є абсолютною умовою спасіння, оскільки Христос сказав розбійникові на хресті, що той буде з ним в раю. Той розбійник був, очевидно, непогана людина, тому що розкаявся і визнав Христа за свого Царя (Луки 23:40-43). Але ж він, безумовно, не був хрещеним. Потім, Добра Звістка про Царство повинна бути виголошена (і почута людьми) по всіх найвіддаленіших куточках світу, а до цього ще ой як далеко, і ще тисячі і тисячі людей помруть, не дізнавшись про Христа і не будучи хрещеними. Мабуть, цим людям буде даний шанс дізнатися правду про Христа і визнати його своїм Царем і Спасителем вже після їх воскресіння. Деякі християнські теологи розглядають Божий суд не як якесь моментальне сортування людей на спасенних і проклятих, а швидше як надання всім воскрешеним людям однакових умов жити разом з Христом дуже довгий час ("тисячу років," Об"явл. 20:5).

                > А МИ НЕ ЗНАЄМО, що думає Бог про це! Але багато церков ставлять ці питання дуже серйозно. Для людського ж життя, ці питання кардинально змінюють пейзаж.
                >
                > Тому, питання,
                > Чи не треба бути настільки безкомпромісним, якщо це може дуже реально зашкодити близьким? Тим більше, що ми не знаємо точно, що хоче Бог. Де та границя, мені не відомо, :), але спокуси обмежень, накладених людьми, дуже реальні!

                (ГП) Абсолютно з Вами згідний. Якщо доктринальні суперечки шкодять людям, роз"єднують їх, роблять їх нещасними, вони не потрібні.


                > Тому я скептично ставлюся до заяв типу, "що релігійне, то добре, бо це *відродження духовності*". Теоретично, я, наприклад, не хочу, щоб мої діти, виховані у церкві, мали б одружуватися всередені конфесії. І нехай правослані забудуть про "канонічну територію" чи "батьківську віру".

                (ГП) І тут я цілком з Вами. Я маю дочку, якій буде в липні 18. І моя дружина, й я думаємо абсолютно однаково: з ким вона б не одружилася, це тільки її справа, і хай вона буде щаслива (а щасливим можна бути з будь-якою хорошою людиною, як з християнином, так і з не-християнином). І розмови про "батьківську віру" чи канонічні території я не підтримую; як на мене, вони найчастіше тільки порожня демагогія.
            • 2002.05.20 | Георгій Пінчук

              Про мови в українських конгрегаціях ЦХ

              [Георгій]
              В Україні вже є кілька конгрегацій ЦХ - зокрема, в Києві, Ялті, Донецьку і Дніпродзержинську. В деяких з них працюють молоді американські місіонери, але ніякого центрального управління в них, як і в американських церков, нема.

              [Марко]
              В якій мові цим новим громадам переважно допомагають літературою їх друзі з Америки, та яке ставлення до мови проповіді і чому ?

              [Георгій]
              Пане Марку, наскільки я зрозумів з листів пані Нани Смірнової з Ялтинської ЦХ, мова їх американського помічника-місіонера - українська. Він сам українського походження, до речі, його прізвище, як і моє, Пінчук (перше ім"я Річард або Рик). (Прошу одразу зауважити, що ми з ним не родичі, так само як я зовсім не родич відомого українського капіталіста і зяита президента Кучми Віктора Пінчука!!!) Річард приїхав в Україну кілька років тому, має оселю в Києві і постійно їздить по містах України, допомагаючи молодим конгрегаціям ЦХ. Щодо мови людей в церкві, Нана про це не пише, але я думаю, що там в них вона майже повністю російська, оскільки це Крим. Але якоїсь ворожості до української мови я в листах Нани не чув. Вона дуже позитивно говорила про роботу ЦХ на Заході України, в Галичині. Також, вона мені написала, що було б добре, якби газета нашої майбутньої християнської коаліції виходила українською мовою, тому що у цьому випадку її підтримає Західна Україна.
        • 2002.05.17 | Хлоя

          В Україні є ще одна ЦХ

          Вона називається Бостонський Рух, або Міжнародні Церкви Христа, була заснована у 1979 році. Її засновником є Кіп МакКін, колишній баптистський пастор. Головне нововведення - теорія "наставників", коли в кожного члена є свій наставник, в основному той, хто його сюди приводить.
          Головні моменти віровчення - Біблія - єдине істинне послання Бога людям, люди спасаються не тільки вірою, але й покорою (зокрема наставникам), спасаються тільки хрещені, після хрещення кожний новий християнин має бути наставлений у вірі більш досвідченими християнами, і кожний учень має робити все можливе для росту і повсюдження ЦХ.
          Головною метою МакКіна була євангелізація всієї Землі впродовж життя одного покоління.

          (відноситься до псевдоєвангельських тоталітарних сект)
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2002.05.17 | Георгій Пінчук

            Re: В Україні є ще одна ЦХ

            Так, я знаю про так звані Міжнародні Церкви Христа, але це зовсім інша організація, вона до кемпбельської ЦХ не має ніякого відношення. Ще є так звана Об'єднана Церква Христа (United Church of Christ) - теж зовсім інша організація, дуже ліберальна, підтримує права гомосексуалістів тощо. Ще є так звана Церква Учнів Христа (Disciples of Christ) - також з ліберального крила протестантизму (до неї належав, здається, Ліндон Б. Джонсон). --ГП
  • 2002.05.17 | Георгій Пінчук

    "Леді Джейн"

    Пані Mary,

    Про погляди протестантів на причастя є у фільмі "Леді Джейн." Там ідеться про правнучку англійського короля Генріха Сьомого, леді Джейн Грей (за чоловіком Дадлі, герцогиня Нортумберленд), яка у 1553 році, у 16-річному віці, завдяки дивному збігові обставин стала королевою Англії (але втрималася на престолі тільки 9 днів). Джейн була дуже свідома протестантка, і також з дитинства відзначалася пристрасною любов'ю до книжок і інтелектуальних диспутів. Королем Англії тоді був також протестант, Едвард Шостий, але він був також підліток, та ще й безнадійно хворий (швидше всього на лейкоз), і країною фактично правила його сестра Мері - ревна католичка. Завдякі впливові принцеси (згодом королеви) Мері, католицизм був надзвичайно сильним, і верхівка англійського дворянства була геть уся католики. Під впливом католицизму були й батьки леді Джейн, герцог і герцогиня Саффолк. У фільмі є дуже цікавий епізод, де надісланий батьками Джейн католицький священик намагається наставити цю дівчинку на істинний шлях щодо причастя. Він каже їй, що хліб під час причастя мусить перетворюватися на тіло Христа - інакше не може бути, тому що в Євангеліях Христос каже на хліб, що це є його тіло, і на себе самого, що він є хліб життя. Джейн на це відпоідає, що це тільки алегорія, тому що Христос також каже на себе, що він лоза, ключ, двері, і дорога.

    Подивіться цей фільм, якщо Ви його не бачили. До речі, там роль леді Джейн грає зовсім молоденька Гелена Бонем Картер (та, що потім стала знаменитою, особливо після "Крил голуба" і "Клубу двобоїв"). Їй там ну може не 16, але десь років 18-19, і вона грає дівчинку-підлітка, що випередила свою грубу, жорстоку епоху, надзвичайно переконливо.

    Вітаю вас,

    --Георгій
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.05.17 | Mary

      Дякую, буду мати на увазі :-) (-)

  • 2002.05.20 | Maksym

    Re: Запитання про Причастя в протестантських церквах

    Mozhu skazaty yak ludyna yaka meshkae v kraini, de luteranska cerkva e za konstytucieyu derzhavnoyu: vas by duzhe vrazylo, yak vynogradnyi sik rozlyvayut po malen'kyx charochkax pered altarem (do rechi, edynyi moment, koly v luterans'kiy cerkvi stayut na kolina!) - vid mene vidlitae pochuttya duxovnosti pid chasa takogo, vybachte na slovi, religiynogo aktu!!!
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2002.05.21 | Георгій Пінчук

      Re: Запитання про Причастя в протестантських церквах

      Maksym писав(ла):
      > Mozhu skazaty yak ludyna yaka meshkae v kraini, de luteranska cerkva e za konstytucieyu derzhavnoyu: vas by duzhe vrazylo, yak vynogradnyi sik rozlyvayut po malen'kyx charochkax pered altarem (do rechi, edynyi moment, koly v luterans'kiy cerkvi stayut na kolina!) - vid mene vidlitae pochuttya duxovnosti pid chasa takogo, vybachte na slovi, religiynogo aktu!!!

      (ГП) Але це, п. Максиме, у великій мірі справа Вашого особистого досвіду і звичок. Вам, мабуть, православна літургія здається "справжньою," а західна, особливо протестантська, якоюсь несправжньою, недостатньо святою тощо. Це можна зрозуміти, але я з Вами поділюся одним спогадом зі свого життя. У 1996-1997 роках я підпрацьовував лектором-ад"юнктом на кафедрі біологічних наук одного приватного протестантського коледжу у США. Оскільки я тоді був активним членом місцевого українсько-американського клубу, я приймав участь в організації візиту приблизно 20 студентів цього коледжу до Києва. Коли вони туди приїхали, їхні господарі, знаючи, що ці діти дуже релігійні, одразу повели їх до церкви. Так от, на них православна служба справила зовсім не те враження, якого чекали господарі. Вони були ошелешені, не розуміли, чи це дійсно церква, чому люди не сидять, що це за чудернацькі малюнки на стінах, чому такі дивні співи, тощо. Одна дівчина через хвилин п"ятнадцять втратила свідомість - організм погано зреагував на запах ладана і духоту (це був червень). На наступний день вони попросили своїх господарів у наступну неділю повести їх, якщо можна, до "такої церкви, як в Америці."

      Я сам особисто ДУЖЕ люблю православну (візантійську) літургію, але я звик і до значно більш аскетичної протестантської. Римо-католицьку знаю гірше (був у Р.-К. церкві тільки двічі), але і проти неї я б не "ополчався." Можна знайти позитивні моменти в будь-якій формі богослужіння, аби воно було щире.

      Вітаю Вас,

      --Георгій
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2002.05.22 | Maksym

        pro innovacii v luterans'kyx cerkvax

        SHanovnyi Heorgiyu!

        ya s povagoyu stavlyusya do luteraniv ta luteranskoi tradycii, yaka suttyevo vplynula na formuvannya skandynavskogo mentalitetu, scho duzhe pomitno syogodni.

        Luteranska cerkva mae deyaki vidminnosti u plani liturgii ta neznachni u dogmi, yaksco yiyi porivnyuvaty z protestans'koyu cerkvoyu, skazhimo, u Nimechyni chy Niderlandax - pochynayuchy vid vbrannya svyaschennykiv do spiviv.

        Dva tyzhdni tomu u misceviy Metro Express bulo stattya, scho u Shvecii vidteper vidmovlyayutsya vid tradyciynogo zobrazhennya Boga yak otcya. Vidteper Bog bude tlumachytysya yak vysche, bezstateve, take, scho ne mae pevnoi formy u luds'komu rozuminni. Prote schodo "Otche nash", to molytva zalyshytsya bez zmin. (xocha movu molytvy modernizuvaly rik tomu). V Danii ne vidmovlyaytsya vid zobrazhennya Boga yak Nebesnogo otcya, prote pro deyaku modernizaciyu v Roskilde vzhe pochaly govoryty.

        Z povagoyu,
        Maksym
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2002.05.23 | SG

          Hiba ce innovaciji?

          Jak hto staje na kolina i jak "sviaschenyk" prybyrajetsia?

          Stavannia na kolina - projav liubovi do Boha? U Biblije je pro sluzhinnia "v serciah vashyh", pro kolina nichoho ne skazano.

          Vizantijskyj i katolyckyj obraid cikavi, ale RYZYKOVANI tym, scho vony mozhut zovsim i ne nablyzyty liudynu do Boha. Svichky, ikony, spivy - ce vse klas, ale obriady. Vid obraidy i majemo ochykuvaty obriadnoho.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2002.07.03 | Марко

            Re: Hiba ce innovaciji?

            Поділяю Вашу думку що обрядовість може і не наблизити взагалі людину до Бога, можливо це і є однією з передумов чисельного зільшення протестантів в Україні - в них обрядовості менше.
  • 2003.03.01 | Марко

    Запитання про хрещення в церквах

    Якщо лодина прийняла хрещення в одній з християнських церков (деномінацій) а потім по незалежних від неї причинах наприклад відвідує церкву іншої деномінації.

    Чи признаються хрещення одних церков іншими і якими саме ?

    Питання виникло після прочитання тут:
    http://www.lavra.kiev.ua/ru/voprosu/otvet.php?file=otvet_280103.htm#4
    наступного:

    "Наша Церковь не признает таинств церквей, которые уклонились в раскол... Но если Вы чувствуете ненормальность своего положения, и это Вами пережито и обдумано, то нужно поспешить все исправить — принять крещение.

    С уважением, архимандрит Ириней, благочинный Лавры."

    Чи признаєтьтся цією деномінацією хрещення в протестантських і католицьких церквах з якими офіційно підтримуються стосунки, чи
    всі ті хрещення не признаються. І як тоді бути з: одна віра, одне хрещення, одна церква ?


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".