МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Давайте поговоримо про "канони". Пане Пінчук, ваші поняття?

01/23/2003 | Лана
Щось дуже заговорили за церкви "канонічні" і "не канонічні". Як ви думаєте ,панове? Чи належати до не канонічної церки це гріх, а чи тут таки грає роль "чия зварху". Для мене особисто канони не важні. Це просто церковні зобовязання. Христова початкова церква не мала канонів. Мені зовсім байдуже, чи хтось визнає мою церкву. Зате вона суто українська. Он в Америці арх. Антоній приєднав православну церкву
до грецької, щоб стати канонічним. Земляки пишуть, що та церква згубила українське обличчя. В більшости по церквах правлять англійською мовою і моляться за Варфоломея. То хиба ж це українська церква?

Відповіді

  • 2003.01.23 | Георгій Пінчук

    Re: Давайте поговоримо про "канони". Пане Пінчук, ваші поняття?

    Пані Лано, щодо канонів я не фахівець - мабуть, пан Ортодокс Вам про це розповість професійно. Я тільки знаю, що коли православна церква хоче стати автокефальною, вона мусить, за традицією, отримати на це дозвіл так званої "материнської" церкви. Наприклад, у свій час православна церква Московського великого князівства питала дозволу на автокефалію в грецької православної церкви. Щодо автокефалії української церкви, то тут є складність. Російська Православна Церква (РПЦ) вважає, що вона є "материнською" церквою, а Українська Православна Церква (УПЦ) з точки зору РПЦ є її "дочкою." Проте серед українського і також частково західноєвропейського православного духовенства є прихильники іншої точки зору. Ці люди на підставі деяких моментів історії наших церков вважають, що навпаки, УПЦ є "материнською" церквою по відношенню до РПЦ, тому питати дозволу Москви на автокефалію УПЦ не повинна. Такої точки зори дотримувався у 1920-і роки митрополит Василь Липківський, засновник церкви, яка зараз називається Українською Автокефальною Православною Церквою (УАПЦ). Такої точки зору також дотримується голова Української Православної Церкви Київського Патріархату (УПЦ-КП) о. Філарет (Денисенко). На форумі української діаспори "Інфоюкс" також є дуже палкі прихильники ідеї, що УПЦ є "матір"ю" РПЦ, а не навпаки - зокрема, п. Андрій Ситник (з Австралії, син священика УПЦ-КП, зараз у США, Нью-Йорк), о. протодиякон Леррі Фазерук (з Канади), о. диякон Ніколас Діллендорф (з Німеччини), пані Лариса Стрітер (зі США, Гьюстон), і інші. Прихильником протилежної точки зору на тому форумі є о. диякон Лаврентій (Леррі) Крупняк зі США (Меріленд). Ця дискусія триває і ще, мабуть, триватиме не рік і не два. --ГП
  • 2003.01.23 | Георгій Пінчук

    І ще стосовно мови

    Я думаю, що мова церковної служби більше залежить не від формального підпорядкування церкви, а від того, яка де парафія, який її мовний склад і побажання. У тій церкві, куди моя родина і я ходили, коли ми жили в Сіетлі (США), люди збиралися переважно україномовні або двомовні (українська і англійська). Тому всі служби завжди були українською мовою, тільки іноді священик, о. Михайло Сокирка, перекладав деякі фрагменти з Євангелій і з єктинії на англійську мову, як жест ввічливості по відношенню до можливих гостей не-українського походження. Але в деяких інших американських православних церквах інший порядок. Оскільки там більшість парафіян знають тільки англійську мову, всі служби ідуть англійською, а українською мовою робиться тільки одна служба на 2-3 тижні, за спеціальним оголошенням. --ГП
  • 2003.01.23 | Лана

    Re: . Пане Пінчук! Не про те питаю.

    Я знаю що це канони. Я питалася Вас, чи це рахується гріхом, належати до не канонічної церкви. Ось Ви в Америці і напевно знаєте про митр. Мстислава. Коли він жив, православна українська церква була самостійною- афтокефальною. Висвячувалися священники, хрестилися діти.
    Антоній же не пересвячував священників, не перехрещував дітей. То що ж тепер? Всі в пеклі горітимуть, чи як? Майже таку ситуацію маємо в Україні з Київським Патріархатом. Нас не визнають. Хто не визнає? Москва, Рим, Греція? А Бог нас визнає? От про це я і питаю.

    Коли брати історично, то ми є канонічні і це підтверджує Варфалимей. А от офіційно боїтсься про це сказати, бо наразить проти себе Москву. Та це вже інша тема.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2003.01.23 | Георгій Пінчук

      Re: . Пане Пінчук! Не про те питаю.

      Лана пише:
      > Я знаю що це канони. Я питалася Вас, чи це рахується гріхом, належати до не канонічної церкви. Ось Ви в Америці і напевно знаєте про митр. Мстислава. Коли він жив, православна українська церква була самостійною- афтокефальною. Висвячувалися священники, хрестилися діти.
      > Антоній же не пересвячував священників, не перехрещував дітей. То що ж тепер? Всі в пеклі горітимуть, чи як? Майже таку ситуацію маємо в Україні з Київським Патріархатом. Нас не визнають. Хто не визнає? Москва, Рим, Греція? А Бог нас визнає? От про це я і питаю.

      (ГП) Пані Лано, за Бога розписуватися не буду, але вірю, що він визнає всіх, хто вірує в нього і у Христову спокутну жертву. Щодо пересвячення священиків, не знаю. Щодо перехрещення (або, по-українськи, як в Огієнковій Біблії - перехрИщеня) дітей - думаю, що цього не потрібно. Нікейський Символ Віри, який визнають всі православні, каже, "визнаю ОДНЕ хрищення на відпущення гріхів." Наш священик у Сіетлі, о. Сокирка, пояснював нам, що Причастя у православній церкві можуть приймати всі християни, і католики, і протестанти - важливо тільки саме хрищення, а не те, в якій воно було церкві. Тому, якщо дитинка охрищена, вона охрищена. Робити це знову просто зайве.

      > Коли брати історично, то ми є канонічні і це підтверджує Варфалимей. А от офіційно боїтсься про це сказати, бо наразить проти себе Москву. Та це вже інша тема.

      (ГП) Поживемо - побачимо. :) Усього Вам найліпшого.
    • 2003.01.23 | franko

      Re: . Пане П?нчук! Не про те питаю.

      IMXO: Iсус, попри тe, що чiтко розставив прiорiтeти у Бiблii, поза тим, щe й абсолютно нормальна iстота, яка чудово нас розумie, i всi нашi обставини. Звичайно, формальнi рeчi мають вeликe значeння. Алe коли вжe там, на Страшному Судi, будe прийматися фiнальнe рiшeння, Христос, я гадаю, бiльшe зважатимe на тe, як ви жили, чим дихали, чи любили ближнього, чи виконували Бiблiйнi настанови. Христос завжди вирiшуe комплeксно, i я гадаю, абсурдно вважати, що чeрeз нeдотримання якоiсь формальностi вас будe вкинуто в пeкло, нeзважаючи на вашi внутрiшнi якостi. Цe рiвною мiрою вiдноситься до питання канонiчностi цeрков. Якщо Ваша, скажiмо, eдино наявна по сусiдству громада e нeканонiчною, алe живe за законом, нe пeрeкручуe Бiблiю, нe додаe людського до Божого вчeння i т.д., то хто б цe нe був -- вам порахуeться за чeсноту налeжнiсть до такоi групи. Протe, скажiмо, якщо у Вас e вибiр, цe всe можe змiнити. Як казав сам Iсус, обставини можуть малий грiх зробити вeликим i вeликий - малим.

      Частинку своei бeзмeжноi справeдливостi Бог пeрeдав нам - аджe ми створeнi за Його подобою. Тому до пeвноi мiри ми самi здатнi оцiнювати грiховнiсть та правeднiсть своiх вчинкiв. Цe називаeться совiстю, i про ii важливу роль говорив щe апостол Павло в своiх посланнях. Тому слухайтe сeбe, i Бог до вас обов'язково заговорить i дасть вiдповiдi на Вашi питання.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2003.01.23 | Лана

        Re: . Дякую, пане Франко! Я також так думаю!

        Я маю чисту совість, супроти приналежности до моєї української православної церкви. Допомогаю чим можу у її розбудові на нашій Україні.

        Ваші слова-

        "-Частинку своei бeзмeжноi справeдливостi Бог пeрeдав нам - аджe ми створeнi за Його подобою. Тому до пeвноi мiри ми самi здатнi оцiнювати грiховнiсть та правeднiсть своiх вчинкiв. Цe називаeться совiстю, i про ii важливу роль говорив щe апостол Павло в своiх посланнях. Тому слухайтe сeбe, i Бог до вас обов'язково заговорить i дасть вiдповiдi на Вашi питання."-


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".