МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Так яка Ваша думка щодо... недільної школи?

09/17/2006 | Георгій
Хотілося б почути думки учасників нашого форуму - зокрема християн різних деномінацій - про церковні недільні школи. Якщо такі є при Ваших церквах, будь ласка, роскажіть, як вони функціонують? Що в них викладається? Хто вчителі? Хто учні?

В моїй Пресвітеріанській церкві США недільній християнській освіті приділяється дуже велика увага. Звичайно, ніхто не силує людей відвідувати заняття недільної школи, але пастор і старійшини постійно заохочують всіх приходити на "класи," за власним вибором. Ці класи починаються після ранкової недільної служби (в 11 ранку), і тривають 45 хвилин. Класів багато - є особливі класи для маленьких діток, є для старших дітей, для підлітків, для студентів і молоді, для молодих сімей, і також кілька класів для дорослих.

Керує роботою недільної школи Комітет з питань христянської освіти при нашій церковній "сесії" (органі церковного правління). Вчителями працюють рукоположені старійшини. На початку кожного шкільного року (наприкінці серпня) на загальних зборах конгрегації вчителів "посвячують" на викладання, і беруть з них урочисту присягу бути вірними Христовому вченню і доносити до своїх учнів Христове світло.

Ваш покірний слуга викладає в цьому розі клас під назвою "Релігії світу." В цьому класі десь 12-15 чоловік, як дорослі, так і підлітки-старшокласники. Поки що ми розбираємо різні християнські конфесії, а десь через пару тижнів плануємо перейти до інших релігій (іслам, юдаїзм, буддизм, конфуціанство, індуїзм, джайнізм тощо). Плануємо запросити в гості представників цих релігій, що нам зовсім не важко, оскільки наше містечко Старквілл є місцем розташування велетенського і дуже космополітичного університету, де серед викладачів і студентів є всякі. Запросимо також і переконаних атеїстів.

Відповіді

  • 2006.10.07 | Георгій

    Що в нас зараз робиться

    Мій клас закінчив "християнську" частину нашої програми на семестр. Ми розібрали такі теми, як визначення християнства, його витоки, його рання історія (формування Церкви, перші Вселенські Собори, Символи віри); боротьба з такими єресями, як гностицизм, аріанство, несторіанство, монофізитизм; розкол між Східним і Західним християнством (і особливо роль патріарха Фотія в цьому розколі); структура, теологія і літургія Православ"я; виникнення протестантизму і порівняння протестантизму з римо-католицькою доктриною; різниця між "реформованою" і "нереформованою" теологіями всередині протестантизму (тобто порівняння теологій Кальвіна і Армінія/Веслі); сучасні течії в протестантизмі, особливо євангелізм, так званий "рух за святість" і харизматичне християнство.

    Це все було дуже цікаво і іноді досить драматично. Річ у тому, що в нашій церкві є досить багато людей, які прийшли до неї тому, що в нашому провінційному і дуже консервативному містечку на Півдні США наша пресвітеріанська церква Св. Трійці вважається традиційно дуже ліберальною (в американському розумінні цього слова), інтелектуальною, розкутою, толерантною до різних поглядів тощо. Але ці люди, як виявилося, не завжди знають навіть і "ази" пресвітеріанської ТЕОЛОГІЧНОЇ доктрини. Тому для деяких людей класи, де розбиралися так звані п"ять пунктів класичного кальвінізму, були справжнім шоком. Були навіть вигуки типу, "та не міг ХРИСТИЯНИН отаке писати!!! Як це так, нема свободи волі???" і т.д. А одна дуже поважна середнього віку жіночка навіть сказала, що "чим більше я, пресвітеріанка, дізнаюся про теологію Кальвіна, тим більше я усвідомлюю, що я... методистка-весліанка." :) :) :)

    Зараз ми зробили невеличку перерву, тому що ми ще не знаємо, хто будуть наші гості-юдаїсти, мусульмани, індуїсти тощо. Ведемо переговори.:) А тим часом кілька людей з мого класу, і я також, відвідуємо інший клас, який присвячений одній дуже важливій темі: "Молитва."

    Ми з Лесею недільними вечорами також іноді заходимо на так звану "альтернативну службу" в нашій університетській капличці, яку веде молодий пастор Том (я писав про нього в гілці про сумні події в нашій церкві наприкінці 2005 року). Це не зовсім для нас, а швидше для тих, кому зараз 18-22-25 - там дуже багато сучасної музики (в тому числі рок, хеві-метал, "панк" і т.д.), що нас, людей старшого покоління, трохи смішить; але нам дуже подобається "іміджева" частина (великі комп"ютерні проекції старовинного іконопису на стіни напівтемної каплиці), і сам пастор Том (доктор теології) з його дуже цікавими, глибокими, оригінальними проповідями.

    З нетерпінням чекаю на дописи інших про недільну (або суботню чи, в мусульман, п"ятничну) освіту при їх релігійних осередках.


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".