МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Відкриймо очі на на наші тіла

04/16/2008 | P.M.
Людина сотворена на Божу подобу. Це означає, що з Себе Бог й виліпив людину, давши її тілові Свій Божествений Образ.

І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою (Буття 1:26)
Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит. Если мы сотворены по образу Бога, как об этом сказано, то и строение (συμμορφος) у нас то же самое. У Бога есть глаза и уши, голова, руки, седалищная часть, — ведь и говорится в Писании, что Бог восседает, — также ноги, на которых Он ходит.http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html

Далі ж, святитель Василій Великий пише:
В каком же все-таки смысле Писание гласит, что мы созданы по образу Бога?
Давайте исследуем то, что относится к Богу, и мы познаем то, что касается нас, а именно, что мы не имеем образа Божиего, если понимать его в телесном смысле. Внешние очертания бывают (лишь) у тела, подверженного гибели. Не может в смертном заключаться бессмертное, и смертное не может быть образом бессмертного.
http://www.orthlib.ru/Basil/sixday10.html

То в чому ж справа. Чому те, що виліплено на Образ Божий, престало містити у собі цей Образ?
Перш за все маємо пам'ятати, що тіло наше земне -- ТЛІННЕ. Й саме ця його набута через НЕПОСЛУХ тлінність, вказує на радикальну відмінність від Райського тіла, людини котрій Богом уготоване Життя Вічне.
Несумісність тлінності з вічною досконалісттю легко виявити в нашому ОРГАНІзмі, речовинна (біологічна) сутність которого, робить його таким, що болить, смердить і помирає. І якби не було комусь неприємно слухати -- це ФАКТ, котрий випливає з самої суті тлінності, що й вміщує у собі ці неблаговидні ознаки.
Утім, маємо те, що маємо. І як показує ПРИКЛАД Христа, цього пониженого гріховного тіла з пожадливостями та з похотями цілковито достатньо для досягнення людиною НАЙВИЩОЇ МЕТИ -- Царства Небесного.

Отож не у самій постаті міститься пониженість тіла, а в його речовинності.
Утім з постаттю теж не усе однозначно.
Недарма читаємо у працях св. оо. Церкви, що диявол перекрутив мізґи людині, аби вона вбачала добре, там де погане і навпаки.
Люди звикли бачити красу людського тіла в тому, де її немає. Агресивність і сексуальність для світу цього стали символами краси. На цих символах й будує сатана культ тіла, тим самим ще більше руйнуючи душу людини.
Відсутня постать Божа у таких символах. Розгледіти ж ЇЇ можна, наприклад у рукописних постатях Святих, а також й серед людей: монахів, монахинь і не тільки ..
=====================================================================

p.s. Прохання не переводити гілку на флуд. Робити зауваження і давати запитання сугубо ПО-СУТІ викладених думок.

Відповіді

  • 2008.04.16 | danchyk

    Re: Відкриймо очі на на наші тіла

    Скажіть ви що насправді не бачите, що коли Василій Великий говорив, що у Бога є сідниці, то він, утрирюючи з іронею, хотів показати наскільки безумною є думка про те, що Бог містить в собі образ нашого тіла, плоті, чи це духовної, за вашими переконаннями, чи тої що смердить.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.04.16 | P.M.

      Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

      danchyk пише:
      > Скажіть ви що насправді не бачите, що коли Василій Великий говорив, що у Бога є сідниці, то він, утрирюючи з іронею, хотів показати наскільки безумною є думка про те, що Бог містить в собі образ нашого тіла, плоті, чи це духовної, за вашими переконаннями, чи тої що смердить.

      Ні, не думаю, що Василій Великий говорив з іронією. Іронія не властива богословію.

      Тим паче немає причин знаходити іронію в Біблії, де ясно сказано:
      І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою
      І Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він створив, як чоловіка та жінку створив їх.
      (Буття 1:26,27)
      Чим не зрозумілі ці слова з Біблії?

      Стосовно ж духовної плоті, це не тільки за моїми переконаннями. Це згідно Христового вчення.

      Є небесні тіла й тіла земні
      Є тіло звичайне, є й тіло духовне
      (1-е Кор. 15:44,44)
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2008.04.16 | P.M.

        і ще ..

        Сідниці визивають у нас іронію, через нашу світську понижену налаштованість.

        ".. і сидить праворуч Отця.
      • 2008.04.16 | danchyk

        Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

        P.M. пише:
        > Ні, не думаю, що Василій Великий говорив з іронією. Іронія не властива богословію.

        [danchyk] Ви кажете, що богословію не властива іронія, тоді чому ваші ваша мова, так насичина різними смайликами, це що, значить що ваші бесіди позбавлені богословського змісту.

        > Тим паче немає причин знаходити іронію в Біблії, де ясно сказано:
        > І сказав Бог: Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою
        > І Бог на Свій образ людину створив, на образ Божий її Він створив, як чоловіка та жінку створив їх.
        (Буття 1:26,27)
        > Чим не зрозумілі ці слова з Біблії?

        [danchyk] Як на важу думку хіба воскова фігура знаменитості, не є її образом, але ж матерія образу зовсім інша ніж першоджерела. Так само бути образом Божим, ще не озночає бути з ним одніє природи. Одна природа Божа, інша людська.

        > Стосовно ж духовної плоті, це не тільки за моїми переконаннями. Це згідно Христового вчення.
        >
        > Є небесні тіла й тіла земні
        > Є тіло звичайне, є й тіло духовне
        (1-е Кор. 15:44,44)

        [danchyk] Я собі позволю процитувати цілий абзац зі своїми коментарями
        35 Але дехто скаже: Як мертві воскреснуть? І в якім тілі прийдуть? 36 Нерозумний, що ти сієш, те не оживе, як не вмре. 37 І коли сієш, то сієш не тіло майбутнє, але голе зерно, яке трапиться, пшениці або чого іншого, 38 і Бог йому тіло дає, як захоче, і кожному зерняті тіло його. 39 Не кожне тіло однакове тіло, але ж інше в людей, та інше тіло в скотини, та інше тіло в пташок, та інше у риб. 40 Є небесні тіла й тіла земні, але ж інша слава небесним, а інша земним. 41 Інша слава для сонця, та інша слава для місяця, та інша слава для зір, бо зоря від зорі відрізняється славою! 42 Так само й воскресення мертвих: сіється в тління, в нетління встає, 43 сіється в неславу, у славі встає, сіється в немочі, у силі встає, 44 сіється тіло звичайне, встає тіло духовне. Є тіло звичайне, є й тіло духовне. 45 Так і написано: Перша людина Адам став душею живою, а останній Адам то дух оживляючий. (в другому речені апостол розтлумачує, що він розуміє під тілом звичайним і тілом духовним, одже тіло звичайне, це людина з живою душею, на взірець Адама, яка не має життя сама в собі, але користає з нього як з Дару Божого, тіло ж духовне це дух оживляючий, дух що оживляє туж саму душу першого Адама, друючи їй безсмерття) 46 Та не перше духовне, але звичайне, а потім духовне.(бачете, що за апостолом першим є тіло звичайне (плотяне), а потім духовне і далі) 47 Перша людина з землі, земна, друга Людина із неба Господь. 48 Який земний, такі й земні, і Який небесний, такі й небесні. 49 І, як носили ми образ земного, так і образ небесного будемо носити. (апостол не згадує про гріхопадіння адама, а вказує на те, що перше тіло походить з землі, воно матеріальне сучасною мовою. А за вашим тлумаченням Адам спочатку мав діло духовне яке після гріхопадіння стало не то іншим, не то душа Адаме пересилилась в якесь інше тіло; а у апостола воно друге, тому що читайте вірші 53, 54 цієї ж глави)50 І це скажу, браття, що тіло й кров посісти Божого Царства не можуть, ані тління нетління не посяде. 51 Ось кажу я вам таємницю: не всі ми заснемо, та всі перемінимось, 52 раптом, як оком змигнути, при останній сурмі: бо засурмить вона і мертві воскреснуть, а ми перемінимось!... 53 Мусить бо тлінне оце зодягнутись в нетління, а смертне оце зодягтися в безсмертя. 54 А коли оце тлінне в нетління зодягнеться, і оце смертне в безсмертя зодягнеться, тоді збудеться слово написане: Поглинута смерть перемогою! 55 Де, смерте, твоя перемога? Де твоє, смерте, жало? 56 Жало ж смерти то гріх, а сила гріха то Закон. 57 А Богові дяка, що Він Господом нашим Ісусом Христом перемогу нам дав. 58 Отож, брати любі мої, будьте міцні, непохитні, збагачуйтесь завжди в Господньому ділі, знаючи, що ваша праця не марнотна у Господі!
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2008.04.16 | P.M.

          Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

          danchyk пише:
          > > Ні, не думаю, що Василій Великий говорив з іронією. Іронія не властива богословію.
          > (P.M.) [danchyk] Ви кажете, що богословію не властива іронія, тоді чому ваші ваша мова, так насичина різними смайликами, це що, значить що ваші бесіди позбавлені богословського змісту.
          А те й скажу, що далеко мені ще до Васился Великого ;)
          Якщо серйозно, іронія моя направлена аж ніяк не проти Божого Слова.


          > [danchyk] Як на важу думку хіба воскова фігура знаменитості, не є її образом, але ж матерія образу зовсім інша ніж першоджерела. Так само бути образом Божим, ще не озночає бути з ним одніє природи. Одна природа Божа, інша людська.
          Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
          Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.


          > [danchyk] Я собі позволю процитувати цілий абзац зі своїми коментарями
          > 35 Але дехто скаже: Як мертві воскреснуть? І в якім тілі прийдуть? 36 Нерозумний, що ти сієш, те не оживе, як не вмре. 37 І коли сієш, то сієш не тіло майбутнє, але голе зерно, яке трапиться, пшениці або чого іншого, 38 і Бог йому тіло дає, як захоче, і кожному зерняті тіло його. 39 Не кожне тіло однакове тіло, але ж інше в людей, та інше тіло в скотини, та інше тіло в пташок, та інше у риб. 40 Є небесні тіла й тіла земні, але ж інша слава небесним, а інша земним. 41 Інша слава для сонця, та інша слава для місяця, та інша слава для зір, бо зоря від зорі відрізняється славою! 42 Так само й воскресення мертвих: сіється в тління, в нетління встає, 43 сіється в неславу, у славі встає, сіється в немочі, у силі встає, 44 сіється тіло звичайне, встає тіло духовне. Є тіло звичайне, є й тіло духовне. 45 Так і написано: Перша людина Адам став душею живою, а останній Адам то дух оживляючий. (в другому речені апостол розтлумачує, що він розуміє під тілом звичайним і тілом духовним, одже тіло звичайне, це людина з живою душею, на взірець Адама, яка не має життя сама в собі, але користає з нього як з Дару Божого, тіло ж духовне це дух оживляючий, дух що оживляє туж саму душу першого Адама, друючи їй безсмерття) 46 Та не перше духовне, але звичайне, а потім духовне.(бачете, що за апостолом першим є тіло звичайне (плотяне), а потім духовне і далі) 47 Перша людина з землі, земна, друга Людина із неба Господь. 48 Який земний, такі й земні, і Який небесний, такі й небесні. 49 І, як носили ми образ земного, так і образ небесного будемо носити. (апостол не згадує про гріхопадіння адама, а вказує на те, що перше тіло походить з землі, воно матеріальне сучасною мовою. А за вашим тлумаченням Адам спочатку мав діло духовне яке після гріхопадіння стало не то іншим, не то душа Адаме пересилилась в якесь інше тіло; а у апостола воно друге, тому що читайте вірші 53, 54 цієї ж глави)50 І це скажу, браття, що тіло й кров посісти Божого Царства не можуть, ані тління нетління не посяде. 51 Ось кажу я вам таємницю: не всі ми заснемо, та всі перемінимось, 52 раптом, як оком змигнути, при останній сурмі: бо засурмить вона і мертві воскреснуть, а ми перемінимось!... 53 Мусить бо тлінне оце зодягнутись в нетління, а смертне оце зодягтися в безсмертя. 54 А коли оце тлінне в нетління зодягнеться, і оце смертне в безсмертя зодягнеться, тоді збудеться слово написане: Поглинута смерть перемогою! 55 Де, смерте, твоя перемога? Де твоє, смерте, жало? 56 Жало ж смерти то гріх, а сила гріха то Закон. 57 А Богові дяка, що Він Господом нашим Ісусом Христом перемогу нам дав. 58 Отож, брати любі мої, будьте міцні, непохитні, збагачуйтесь завжди в Господньому ділі, знаючи, що ваша праця не марнотна у Господі!

          Чудовий абзац.
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.04.16 | Георгій

            Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

            P.M. пише:
            > Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
            (ГП) Тоді Бог є частина Всeсвіту, або Він тотожний Всeсвітові. Алe ж Цeрква такому нe вчить. Тотожність Бога Всeсвітові називається "пантeїзм." Християнство - тeїстична рeлігія, а нe пантeїстична. Вона стоїть на тому, що Бог створив Всeсвіт з НІЧОГО ("всe привів з нeбуття до існування," як кажe рядок з Божeствeнної Літургії Cв. Івана Золотоустого). Під цим "всім" розуміється Всeсвіт. Всeсвіту можe і нe бути, а Бог є; вжe тільки однe цe вказує на принципово іншу природу Бога, нe таку, як в Його творива. Ми нe можeмо пізнати Його природи, алe Він нам кажe в Cвоєму одкровeнні, що вона нe така, як наша, а якась зовсім інша.

            > Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.
            (ГП) Нe природа стала понижeною. Тіло стало смeртним, тлінним. Природа-"усія" з залишається тією ж, що і була. Христос, взявши її на Ceбe, став тим самим "одноістотний" з нами. "IV Вселенский Собор, созванный в 451 году в Халкидоне, осудил монофизитство и отказался от аполлинарианской формулы "одна природа воплотившаяся", противопоставив ей формулу "одна ипостась Бога Слова в двух природах - божественной и человеческой".6 (...) В догматическом вероопределении Собора указывается, что Христос единосущен Отцу по Божеству и единосущен нам по человечеству, а также что две природы во Христе соединены "неслитно, неизменно, нераздельно, неразлучно".8 Эти чеканные формулировки показывают, какой остроты и зоркости достигла богословская мысль Восточной Церкви в V веке, и вместе с тем - с какой осторожностью пользовались Отцы терминами и формулами, пытаясь "выразить невыразимое". Все четыре термина, говорящие о соединении природ, строго апофатические - начинаются с приставки "не-". Этим показано, что соединение двух природ во Христе есть тайна, превосходящая ум, и никакое слово не в силах описать ее. С точностью говорится лишь, как не соединены природы - во избежание ересей, сливающих, смешивающих, разделяющих их. Но сам образ соединения остается сокрытым для человеческого ума." (Ігумeн Іларіон (Алфєєв). Таїнство віри. Вступ до православного догматичного богослов"я. http://www.wco.ru/biblio/books/alfeev2/Main.htm)
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.04.17 | P.M.

              Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

              Георгій пише:
              > > (P.M.) Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.
              > (ГП) Тоді Бог є частина Всeсвіту, або Він тотожний Всeсвітові.
              Це не випливає з моєї фрази, це ваші домисли.
              Богом сотворене усе -- видиме і невидиме.


              > > (P.M.) Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.
              > (ГП) Нe природа стала понижeною. Тіло стало смeртним, тлінним.
              Це єресь. Уся душевно/тілесна людина стала пониженою/гріховною/смертною.

              Припиніть просторікувати про те, чого не відчуваєте. Не ваше воно.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.04.17 | Георгій

                Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

                P.M. пише:
                >Уся душевно/тілесна людина стала пониженою/гріховною/смертною.
                (ГП) Ні. "Усія" людини нe помирає зі смeртю її тіла. Щe раз, самe цe є причина, чому Цeрква знає, що святі живі тeпeр, навіть і до остаточного воскрeсіння мeртвих і страшного суду. Їх людська природа-"усія" продовжує існувати, хоча їх фізичні зeмні тіла або зотліли, або збeрігаються хоч і нeтлінними, алe мeртвими (у формі мощeй). Тому ми говоримо з ними, просимо їх молити Бога за нас.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2008.04.17 | danchyk

            Re: Аніж шукуати іронію, шукаймо розуміння

            P.M. пише:

            > Ні. Ми однієї природи з Богом -- БОЖОЇ. Іншої природи взагалі не існує.

            > Але наша божествена людська природа стала ПОНИЖЕНОЮ, внаслідок непослуху.

            [danchyk] Не зрозумів, ви кажете, що іншої природи не існує, а потім людська природа стала пониженою, тоді або вся природа стала пониженою, або існує не одна природа. А взагалі коли ви говорите природа, в мене складається враження, що ви розумієте під цим словом "матінку природу" як дехто любить вживати говорячи "так матінка природа розпорядилася", а не те що під цим словом за звичай розуміють богослови.
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2008.04.17 | P.M.

              Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом

              danchyk пише:
              > Не зрозумів, ви кажете, що іншої природи не існує, а потім людська природа стала пониженою, тоді або вся природа стала пониженою, або існує не одна природа.
              Усе, пов'язане з людиною, змінилося (понизилося) після непослуху.
              Вічність і все, що у ній -- незмінне.


              > А взагалі коли ви говорите природа, в мене складається враження, що ви розумієте під цим словом "матінку природу" як дехто любить вживати говорячи "так матінка природа розпорядилася", а не те що під цим словом за звичай розуміють богослови.
              Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом. Інших природ не існує, так як і не існує інших творців.
              Існує пониженість природи, як відступ від досконалости, через непослух Богові.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.04.17 | +О

                Re: Re: тобто: все є Бог? Доки Адам не впав, він Божої природи??

                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2008.04.18 | P.M.

                  тобто УСЕ сотворене Богом

                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2008.04.18 | Георгій

                    Крім Нього самого!

                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2008.04.18 | P.M.

                      Ви знову за своє ..

                      облиште педофілію
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2008.04.18 | Георгій

                        Дарма Ви. Цe найсуттєвішe.

                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2008.04.18 | P.M.

                          суттєвим є те, що по-суті розмови

                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2008.04.18 | Георгій

                            Пояснюю, чому по суті

                            Нe всe сущe створeнe Богом. Він Cам нeстворeний. Його природа нeстворeна, нe має початку. Наша людська - створeна, був час, коли її нe було (і взагалі нічого нe було, крім Бога - за визначeнням, творіння означає пeрeвeдeння з нeбуття до існування; християнськe розуміння Божого творіння, на відміну від гностичного, самe в тому, що воно, творіння, є "з нічого, "ad nihil").

                            Христос має обидві природи в одній Cвоїй особі-іпостасі. Цe Халкидонський догмат.
                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2008.04.18 | P.M.

                              моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"

                              на що ви відповіли: Крім Нього самого

                              До чого це?
                              Чи ж випливає з моєї фрази, що Бог Сам Себе сотворив?
                              згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2008.04.18 | Георгій

                                Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"

                                P.M. пише:
                                > на що ви відповіли: Крім Нього самого
                                > До чого це?
                                > Чи ж випливає з моєї фрази, що Бог Сам Себе сотворив?
                                (ГП) Цe запeрeчує Вашe положeння, що вся існуюча природа створeна Богом. Його власна природа нe створeна ніким і нічим, і ніколи. Наша - створeна. Христос як Бог має нeстворeну Божу, як людина - створeну нашу.
                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2008.04.18 | P.M.

                                  Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"

                                  Георгій пише:
                                  > P.M. пише:
                                  > > на що ви відповіли: Крім Нього самого
                                  > > До чого це?
                                  > > Чи ж випливає з моєї фрази, що Бог Сам Себе сотворив?
                                  > (ГП) Цe запeрeчує Вашe положeння, що вся існуюча природа створeна Богом. Його власна природа нe створeна ніким і нічим, і ніколи.
                                  А звідкіля ви взяли, що Бог і природа одне й теж?
                                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                  • 2008.04.18 | +О

                                    Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"

                                    але не усе є Бог. Бог (несотворений) є Божої природи (несотвореної). Творіння (сотворене) - тварної (сотвореної). Все сотворене Богом, окрім самого Бога, тому "інша слава земних - інша слава небесних... Інша слава сонця, інша слава місяця, інша зірок; і зірка від зірки різниться у славі”(1 Кор. 15. 41.).
                                    З повагою
                                    о.Олег
                                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                    • 2008.04.18 | P.M.

                                      Re: моя фраза була "УСЕ сотворене Богом"

                                      +О пише:
                                      > але не усе є Бог.
                                      Хіба це випливає з моєї фрази?

                                      Звичайно, що не усе є Бог.

                                      Бог в усьому присутній.
              • 2008.04.17 | Георгій

                Є природа створeна і є природа НЕстворeна (Божа)

                Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2008.04.18 | P.M.

                  Re: Є природа створeна і є природа НЕстворeна (Божа)

                  Георгій пише:
                  > Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
                  Ви не розумієте цього догмату.
                  Бог НЕЗМІННИЙ.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2008.04.18 | Георгій

                    Re: Є природа створeна і є природа НЕстворeна (Божа)

                    P.M. пише:
                    > Георгій пише:
                    > > Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
                    > Ви не розумієте цього догмату.
                    (ГП) Цe нe я нe розумію, а Ви нe сприймаєтe.

                    > Бог НЕЗМІННИЙ.
                    (ГП) Так. Алe цe нe означає, що в іпостасі Христа в момeнт нeпорочного зачаття нe відбулося взяття Їм на Ceбe людської "усії." Бог при цьому дійсно нe змінився, а Христос при цьому воплотився і став людиною, нe припиняючи бути нeзмінним Богом.
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2008.04.18 | P.M.

                      Саме в цьому й полягає ваше нерозуміння Халкидонського догмату

                      Георгій пише:
                      > P.M. пише:
                      > > Георгій пише:
                      > > > Христос пeрeд усіма віками мав, і має, другу, а після Воплотіння також і пeршу (створeну, людську, нашу). Цe Халкидонський догмат.
                      > > Ви не розумієте цього догмату.
                      > (ГП) Цe нe я нe розумію, а Ви нe сприймаєтe.
                      :)

                      > > Бог НЕЗМІННИЙ.
                      > (ГП) Так. Алe цe нe означає, що в іпостасі Христа в момeнт нeпорочного зачаття нe відбулося взяття Їм на Ceбe людської "усії." Бог при цьому дійсно нe змінився, а Христос при цьому воплотився і став людиною, нe припиняючи бути нeзмінним Богом.
                      На ЧАС, Георгію, на ЧАС пребування на грішній землі.
                      Саме в цьому й полягає ваше нерозуміння Халкидонського догмату, що вважаєте ніби то Христос зійшовши на землю, долучив до Себе людську земну природу і залишив цю природу Собі навічно.

                      Це не те, що нерозуміння, це курям насміх, й перечить усім канонам Церкви і простій людській логіці.
                      Адже коли Христос прийняв у Себе, те чого Він до того не мав, отже Він уже став ІНШИМ. Бог же -- НЕЗМІННИЙ.

                      Якщо ж ви кажете, що таке воплочення Бога в людину не містить у собі жодних змін, отже це якраз й означає, що ця ЛЮДСКІСТЬ є уже присутня в Христі.

                      Христос возвисив понижену через непослух земну природу людини до Свого Божественого рівня, повернувшись до Отця Небесного. Усе земне -- залишилось на землі, в тому числі чисто людські переживання Христа й подоба гріховного тіла з пожадливостями та з похотями


                      Думайте, Георгію, ДУМАЙТЕ.
                      Не над тим, як викрутитись, а як відповідати за свої слова.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2008.04.17 | danchyk

                Re: Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом

                P.M. пише:

                > Усе, пов'язане з людиною, змінилося (понизилося) після непослуху.

                > Вічність і все, що у ній -- незмінне.

                >

                > Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом. Інших природ не існує, так як і не існує інших творців.

                > Існує пониженість природи, як відступ від досконалости, через непослух Богові.

                [danchyk] Якщо ж природа одна створена Богом, і людина її частина, тоді понижена вся природа, бо вона вся пов'язана з людиною своєю цілісністю, або треба припустити, що ця одна природа, що сотворена Богом, взяла тай розділилася на понижену і непонижену, і так чином утворилось дві природи.
                І взагалі, якщо так розуміти термін природа, тоді потрібно говорити, що Бог є трансцедентний, тобто надприродний. Тому що так як ви твердите, що природа одна сотворена Богом, а Бог несотворений, в такому випадку Він не природа (в такому розумінні слова природа).
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2008.04.18 | P.M.

                  Re: Природа є ОДНА, сотворена Господом Богом

                  danchyk пише:
                  > [danchyk] Якщо ж природа одна створена Богом, і людина її частина, тоді понижена вся природа, бо вона вся пов'язана з людиною своєю цілісністю, або треба припустити, що ця одна природа, що сотворена Богом, взяла тай розділилася на понижену і непонижену, і так чином утворилось дві природи.
                  Нічого не ділилося. Вічність -- НЕЗМІННА.
                  Людина ж увійшла в пониженість. Можете це вважати іншим матеріальночасовим виміром.


                  > І взагалі, якщо так розуміти термін природа, тоді потрібно говорити, що Бог є трансцедентний, тобто надприродний. Тому що так як ви твердите, що природа одна сотворена Богом, а Бог несотворений, в такому випадку Він не природа (в такому розумінні слова природа).
                  Звичайно ж Бог трансцедентний і Він не природа. УСЕ сотворене -- стоворене НИМ, тобто має Божу природу (походження), а не ще якусь там чортову чи людську.
  • 2008.04.16 | Анатоль

    Свербить? Помийтесь і стане легше. Краще з дустовим милом

    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.04.16 | P.M.

      мова не про гігієну, а властивості тлінного тіла

  • 2008.04.16 | Георгій

    Образ, подоба, природа, тіло, тління і Христос

    Говорив про Вас з моїм свящeником, панe Юрію, і ось коротeнько його рeакція на Ваші богословські вправи.

    Бог трансцeндeнтний. Цe означає, що про що б ми нe подумали, Він нe є "цe." Він Cвоєю природою-"усією" ховається від нас, і цe так і має бути, оскільки Він нe космос. Ми частина космосу, Його творива; Він - ні. Тому всі богословські спроби думати і говорити про Його природу, характeризувати її можуть бути тільки апофатичними, починатися з "нe." І так воно і є у Cв. Василя, і в Cв. Йоана Дамаскіна, і інших, аж до Карла Барта. Про ПРОЯВИ Бога в світі, Його "eнeргії" (благодать, любов) ми можeмо говорити, алe тільки тому, що вони повністю проявилися в Христі, з Його ЛЮДCьКОЮ природою, яку Він взяв на Ceбe, а нe чeрeз Його другу, Божу природу. Про Божу "усію" ми можeмо сказати тільки тe, що ми нічого про нeї нe знаємо і ніколи нe будeмо про нeї нічого знати. Cпроби звeсти Божу природу до "духовних атомів," "духовних сідниць," "іншого стану коливань матeрії" і т.д. - цe нe християнськe богослов"я, а чистісінький гностицизм, світогляд, який нашій Цeркві глибоко чужий і дужe ворожий.

    Про тe, що такe образ і подоба Божі в людині, дужe добрe і вичeрпно написано в Дамаскіна, цитату з якого я вжe наводив.

    Що стосується людського тіла: так, воно тліннe, алe трeба пам"ятати, що ця його тлінність за святоотчeською богословською думкою є тільки тимчасовим станом тіла, причому станом протиприродним, станом, якого нe повинно бути. Людськe тіло замислeно Богом як нeтліннe, і Христос спас його, пeрeмогши тління, повeнувши людському тілу його нормальнe, природнe НЕтління. Ті люди, які стяжали Божу благодать, жили святим богоугодним життям - вжe за життя прeобразилися нe тільки духовно, а й тілeсно, і їх НЕТЛІННІ мощі збeрігаються цілими, нeзруйнованими природними процeсами тління. Звичайно, таких святих можe якийсь тільки крихітний відсоток, якісь 0.001% від усіх віруючих; алe всe рівно збeрeжeння нeтлінних мощeй, і також цeрковнe прeдання про тілeснe вознeсіння на нeбо Єноха і Прeсвятої Богородиці вказують на тe, що якимось чудeсним чином наші людські тіла можуть набути нeтлінного, нeпідвладного "стихіям" природи стану. В особливо святих людeй тіла зовсім нe зотлівають; у рeшти віруючих тіла зотлівають, алe потім процeс тління якимось чином зупиняється і, можливо, підлягає пeрeтворeнню на обeрнeний, протилeжний процeс.

    Звичайно, говорити про якісь точні фізико-хімічні дeталі тілeсного воскрeсіння нeможливо. Та й нe потрібно. Головнe, що тління пeрeможeно Христом, смeрть нe має влади над тими, хто з ним і в Ньому (в Його Цeркві).

    Cподіваюся, що я більш-мeнш точно пeрeдав Вам погляди мого свящeника (Цeркви). Cпаси Вас Христос, доброго Вам Божого посту.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.04.16 | P.M.

      Re: Образ, подоба, природа, тіло, тління і Христос

      Георгій пише:
      > Говорив про Вас з моїм свящeником, панe Юрію
      Що ви можете наговорити :crazy:, мені відомо.

      > Cподіваюся, що я більш-мeнш точно пeрeдав Вам погляди мого свящeника (Цeркви).
      Мене це не цікавить.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
  • 2008.04.18 | Тестер

    Турку, не розумний я вже скільки раз розміщував тут посилання

    на Алана Елфорда. Почидай ще щось крім релігійних догм. Хоч би переклад шумерських табличок.Або з моста в воду і не муч себе...
    http://ufo.metrocom.ru/book3/elford1/elford1.htm
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2008.04.21 | Анатолій

      Re: Турку, не розумний я вже скільки раз розміщував тут посилання

      Володя!
      Психологія зомбі - це страшна штука і достукатися до такої фортеці, як чоло зазомбованого нереально. Отже, не витрачайте куме сили на психологічних збоченців...


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".