МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Звернення "Екоправа-Львів" щодо незаконності спорудження газопроводу

07/16/2005 | Михайло Свистович
Кабінет Міністрів України
01008, м. Київ, вул. Грушевського, 12/2
Телефон/факс: 254-05-84

Як нам стало відомо, Державне акціонерне товариство "Чорноморнафтогаз" здійснює будівництво газопроводу Ялта-Форос-Севастополь, в тому числі на території Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника за кошти державного бюджету без погодження та затвердження проектної документації, без позитивного висновку комплексної державної експертизи і без висновку державної екологічної експертизи, та з порушенням природоохоронного і лісового законодавства. Це підтверджується наступним.

У червні 2005 р. ДАК "Чорноморнафтогаз" звернувся до Державної служби заповідної справи щодо погодження місця розташування газопроводу Ялта-Форос-Севастополь, при тому, що ще у серпні 2004 р. екс-Прем'єр-Міністр Янукович В. Ф. розпорядженням від 25. 08. 04 р. № 596-р виділив 40 млн. гривень для фінансування будівництва газопроводу Ялта-Форос-Севастополь. За інформацією ДАК "Чорноморнафтогаз" (<http://www.blackseagas.com/rus/news/newsd.php?NT=p#p147>) станом на 20.09.2004 р., будівництво розпочалося в вересні і до грудня 2004 р. планувалося провести газопровід через плато Ай-Петрі та спустити його на південний берег в селище Веселе.

Таким чином, фінансування будівництва та будівельні роботи велися навіть без погодження місця розташування газопроводу.

На час видання Розпорядження КМУ від 25. 08. 04 р. № 594-р про фінансування будівництва газопроводу, проектна документація на будівництво не було погоджена, не було висновку комплексної державної експертизи, не було затверджено проект будівництва газопроводу Кабінетом Міністрів України.

Згідно п. 7 Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи (Постанова КМУ від 11 квітня 2002 р. № 483), інвестиційні програми і проекти будівництва незалежно від джерел фінансування підлягають обов'язковій комплексній державній експертизі у повному обсязі. Проект будівництва не проходив ні державної екологічної експертизи, ні відповідно комплексної державної експертизи, а знаходиться на стадії погодження місця розташування газопроводу державними органами.

Згідно п. 3 Порядку затвердження інвестиційних програм і проектів будівництва та проведення їх комплексної державної експертизи (Постанова КМУ від 11 квітня 2002 р. № 483), проекти будівництва, що фінансуються із залученням коштів Державного бюджету України, а також коштів підприємств, установ та організацій державної власності, затверджуються Кабінетом Міністрів України за поданням центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, а також інших органів державної влади - щодо об'єктів загальною кошторисною вартістю 30 млн. гривень і більше. Такого затвердження проекту будівництва газопроводу не було, так як Кабмін затверджує проекти будівництва лише при наявності висновку комплексної державної експертизи.

Згідно ч. 3 ст. 39 Закону України "Про екологічну експертизу" та ст. 29 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", забороняється реалізація проектів і програм чи діяльності без позитивних висновків державної екологічної експертизи. Екологічної експертизи проект будівництва не проходив, тому фінансування і будівництво газопроводу є порушенням законодавства та може спричинити значну шкоду довкіллю та об'єкту природно-заповідного фонду - Ялтинському гірсько-лісовому природному заповіднику.

Для проведення будівництва газопроводу, ДАК "Чорноморнафтогаз" в листопаді 2004 р. отримав погодження Державної служби заповідної справи на проведення вирубки дерев на території Оползнівського лісництва Ялтинського гірсько-лісового природного заповідника та лісорубні квитки.

Проведення рубок на території природного заповідника та будівництво газопроводу є неприпустимими та незаконними, так як це суперечить цільовому призначенню заповідника, порушує природний розвиток процесів та явищ та створює загрозу шкідливого впливу на його природні комплекси та об'єкти (ст. 16 Закону України "Про природно-заповідний фонд"). Крім того, на території заповідника заборонено будівництво споруд, шляхів, лінійних та інших об'єктів транспорту і зв'язку, не пов'язаних з діяльністю природних заповідників (ч. 2 ст. 16 Закону України "Про природно-заповідний фонд").

Згідно статті 53 Лісового кодексу, у лісах заповідників, заповідних і рекреаційних зон національних природних і регіональних ландшафтних парків, пам'яток природи, заповідних урочищ у ВИНЯТКОВИХ ВИПАДКАХ можуть проводитись санітарні рубки, рубки, пов'язані з реконструкцією малоцінних деревостанів та влаштуванням протипожежних розривів, лише на підставі наукового обґрунтування і за погодженням з Міністерством охорони навколишнього природного середовища України.

Проведення рубок, пов'язаних з будівництвом газопроводу не підпадає під види рубок, які у виняткових випадках можуть дозволятися на території природних заповідників. Тому погодження рубок Державною службою заповідної справи є незаконним.

У зв'язку з вищенаведеним, просимо:

- припинити будівництво газопроводу та вирішити питання про зупинення фінансування об'єкту до отримання позитивного висновку комплексної державної експертизи проекту будівництва газопроводу Ялта-Форос-Севастополь та затвердження проекту Кабінетом Міністрів України;

- провести перевірку дотримання бюджетного, природоохоронного, будівельного законодавства під час реалізації проекту газопроводу Ялта-Форос-Севастополь та притягнути до відповідальності винних осіб;

- взяти до уваги вищенаведені порушення при вирішенні питання про фінансування будівництва газопроводу Ялта-Форос-Севастополь з державного бюджету у 2005 р.

Просимо повідомити нас про результати розгляду нашого звернення та вжиті заходи.

З повагою,
юрист БФ "Екоправо-Львів" О. Мелень


Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".