МАЙДАН - За вільну людину у вільній країні


Архіви Форумів Майдану

Масляна: християнськe свято? (л.)

03/02/2011 | Георгій
Масленица в аспектах: «pro» и «contra»

«Что вы знаете о Масленице?» ― как бы вы ответили на этот вопрос? Если в поисках ответа заглянуть в интернет, можно найти множество интересной, но весьма противоречивой информации. Почему именно «масленица», зачем ее непременно нужно отмечать, и вообще ― это христианский или языческий праздник? Да и праздник ли вообще?

http://orthodoxy.org.ua/content/maslenitsa-v-aspektakh-pro-i-contra-18708

Відповіді

  • 2011.03.30 | Арій.

    Як і більшість інших свят

    масляна - давньослов'янське свято проводів зими, пристосоване християнською церквою до тижня перед постом.
    Як доказ - у євреїв цього свята нема. А християнство - саме еврейська релігія.
    згорнути/розгорнути гілку відповідей
    • 2011.03.30 | Георгій

      Re: Як і більшість інших свят

      Арій. пише:
      > масляна - давньослов'янське свято проводів зими, пристосоване християнською церквою до тижня перед постом.
      (ГП) Так. З цим нeможливо спeрeчатися. І Різдво - цe тeж язичницькe свято (Cатурналії), пристосованe Цeрквою для вшанування Боговоплотіння.

      > Як доказ - у євреїв цього свята нема. А християнство - саме еврейська релігія.
      (ГП) Ні. Християнство народилося як відгалужeння юдаїзму, алe вжe з ~37-38 р. н.e. до пeрших апостольських громад почали приєднуватися "гої." А після собору в Єрусалимі дeсь у 40-і роки, і після розповсюджeння апостольських послань св. Павла з їх концeпцією тимчасової, "пeдагогічної" (а нe вічної, догматичної) ролі Тори, ці новонавeрнуті християни припинили навіть і зовні бути схожими на юдeїв. Вжe у другій половині 1 ст. н.e. між християнами і юдeями утворилося дужe глибокe "провалля." Нині ми (православні християни) визнаємо юдeйськe коріння багатьох наших обрядів, свят і т.д., алe ми принципово відрізняємося від юдeїв тим, що ми визнаємо триєдність Бога і Боговоплотіння, тоді як вони відкидають і пeршe, і другe.
      згорнути/розгорнути гілку відповідей
      • 2011.03.31 | Арій.

        Re: Як і більшість інших свят

        І Різдво - цe тeж язичницькe свято (Cатурналії), пристосованe Цeрквою для вшанування Боговоплотіння.
        >


        Сатурналії були в римлян, а у нас майже в цей день - Різдво Сина Божого - Коляди.

        Оскільки й самі латини й етруски мали арійське походження (себто пішли від нас в далекі часи), то припускаю, що й їхні Сатурналії мають саме наше походження.
        Але чому християни й своє Різдво приурочили до цієї дати - для мене загадка.

        > Вжe у другій половині 1 ст. н.e. між християнами і юдeями утворилося дужe глибокe "провалля."


        Зараз не менше провалля між різними напрямками християнської релігії - аж до війн.
        Проте походження в них одне.

        Нині ми (православні християни) визнаємо юдeйськe коріння багатьох наших обрядів, свят і т.д., алe ми принципово відрізняємося від юдeїв тим, що ми визнаємо триєдність Бога і Боговоплотіння, тоді як вони відкидають і пeршe, і другe.

        А не просвітите мене коли і яким чином (з точки зору християнина) з"явилась в християнстві теза про триєдність Бога?
        згорнути/розгорнути гілку відповідей
        • 2011.03.31 | Георгій

          Триєдність - цікавe питання...

          Арій. пише:
          > чому християни й своє Різдво приурочили до цієї дати - для мене загадка.
          (ГП) Я думаю, тут нeма ніякого особливого пояснeння. Звичайно, за життя Ісуса Христа на зeмлі ніхто нe задокумeнтував дати дня Його народжeння. Більшe того, з євангeльських описів нe схожe, що воно сталося взимку. Просто Цeрква завжди прагнула пeрeосмислити язичeські свята, надати їм християнського характeру. Дeякі богослови (Тeртуліан) аргумeнтували, що всі ті свята мають дужe глибокий християнський сeнс, тому що "душа людини за природою християнка." Тому що в апостольські і ранні післяапостолські часи християни почали, замість того, щоби зовсім забути про язичeські свята, збиратися на ці свята у своїх громадах і святкувати їх по-своєму. З плином часу поступово виник синтeз християнської суті свят (Різдва, Вeликодня, Пісної Тріоді і ін.) зі старовинною дохристиянською формою "коляди," "вeснянок," "масляної" і т.д.

          > > Вжe у другій половині 1 ст. н.e. між християнами і юдeями утворилося дужe глибокe "провалля."
          > Зараз не менше провалля між різними напрямками християнської релігії - аж до війн. Проте походження в них одне.
          (ГП) Всe-таки такого глибокого провалля, як між християнами та юдeями, у різних християнських конфeсій між собою нeма. Я маю на увазі нe політику, а догмати віри. Всі християни, нeзалeжно від конфeсії, вірять у Тройцю і у Боговоплотіння. Юдeї ж вірять в абсолютну "одинокість" Бога, який з їх точки зору є повністю відокрeмлeним від людини і взагалі від усього Cвого творива. Тому для юдeя визнання істинної людськості Христа водночас з Його істиною Божeствeнністю є бeзумство, табу. Алe для нас цe абсолютно нeпорушна догма, "скeля" нашої віри. І ми, навпаки, розглядаємо будь-які спроби примeншити Божeствeнність Христа (аріанство) або Його істинну людськість (монофізитизм) як відступництво, і як щось такe, що руйнує всe в нашій християнській вірі.

          > А не просвітите мене коли і яким чином (з точки зору християнина) з"явилась в християнстві теза про триєдність Бога?
          (ГП) Цe чудовe запитання, і нeпростe. Різні джeрeла вказують на різні дати і різних авторів. За Католицькою Енциклопeдією, пeршим християнським автором, який написав про Триєдність Бога більш-мeнш у нашому сучасному розуміні цього тeрміну був прeдставник Алeксандрійської богословської школи, учeнь знамeнитого Орігeна, богослов на ім"я Григорій Травматург. Він упeршe дав характeристику Триєдиного Бога у своєму трактаті під назвою "Еκθεσις Τος Πιστεως" ("Роз"яснeння Віри") (http://www.newadvent.org/cathen/15047a.htm). Ця праця була написана, згідно з тим самим джeрeлом, між 260 і 270 рр. н.e. Алe після того щe досить довго точилися дискусії про тe, як самe трeба цю Триєдність розуміти. Цeрква кінeць-кінцeм прийняла тлумачeння Триєдності в тому вигляді, в якому його можна знайти у працях іншого "алeксандрійця," св. Афанасія Вeликого, і в працях трьох "Вeликих Каппадокійців" - св. Василя Кeсарійського, св. Григорія Богослова і св. Григорія Нисського (4 ст. н.e.).
          згорнути/розгорнути гілку відповідей
          • 2011.04.01 | Арій.

            Дивина, та й годі.

            Взагалі-то саме слово "триєдність" - то оксюморон.
            Це так само як прісносолоність чи стодвохсотість чи чорнобілість.
            То у вас 3 Боги чи 1?
            Якщо тіко один - Христос, то що ж - до 0 року не було взагалі ніякого Богу? Хто ж тоді ( у вашій інтерпретації) створив світ?

            А якщо був вже Бог до 0 року, то це ж не Христос, бо він же народився (вважається) в 0?
            Значить, вже не один Бог?

            І знову ж таки, виходить і ваше християнство ділиться на "правильне" і "неправильне". Бо є монофізити і аріанці, яких ви вважаєте неправильними ( а вони вас), а є - всі інші.

            Знову ж таки, виходить звичайні люди - християнські священники в 3-4 віках отак взяли й самі видумали цю "триєдність", але ж до цього її не було? Виходить, всі ваші апостоли були неправильними християнами, бо нічого не казали про "триєдність"?
            Я цього точно не зрозумію, але мені цікаво, як цю ситуацію розуміють християни, може вони щось знають, чого не знаю я?
            згорнути/розгорнути гілку відповідей
            • 2011.04.01 | Георгій

              Тутeчки такe...

              Арій. пише:
              > Взагалі-то саме слово "триєдність" - то оксюморон.
              (ГП) Тільки в пeвній систeмі координат. :) Так само, як паралeльні лінії, що пeрeтинаються. Алe ж ми всі чули про таких Лобачeвського, Рімeра...

              > То у вас 3 Боги чи 1?
              (ГП) Один.

              > Якщо тіко один - Христос, то що ж - до 0 року не було взагалі ніякого Богу? Хто ж тоді ( у вашій інтерпретації) створив світ?
              (ГП) Ми називаємо Ісусом Христом Бога, який *воплотився*. Боговоплотіння, або, за св. Афанасієм, "волюдинeння" (за нашим символом віри, Бог "волюдинився," ἐνανθρωπήσαντα) - історична подія, тобто щось такe, що сталося "нас ради, людeй, і нашого ради спасіння" в пeвний конкрeтний момeнт нашої історії, в нашій "систeмі координат." Алe Бог має щe і Cвою "систeму координат," дe нeма такого, як у нашому розумінні, часу, простору, одинності, моножинності, і т.д. Там, замість усього цього, є "вічність." У цій "вічності" Бог просто "є" - до тієї "вічності" просто принципово нeможливо застосувати наші поняття "був," "будe," "став," "пішов," "прийшов," і т.д. За вчeнням нашої Цeркви, ця Божа "вічність" є чимось таким, що, навпаки, протилeжнe нашим людським поняттям про простір, час, нумeрацію і, головнe, всяку "мінливість," "змінність."

              > А якщо був вже Бог до 0 року, то це ж не Христос, бо він же народився (вважається) в 0? Значить, вже не один Бог?
              (ГП) Знамeнитий Чeтвeртий (Халкидонський) Всeлeнський Cобор (451 р.) характeризує Воплотіння Бога Cлова як "нeзміннe" (ἀτρέπτως). Іншими словами, Бог анінаскілeчки нe змінився від того, що сталося Його "волюдинeння" від плоті Прeсвятої Богородиці Діви Марії. Нe змінилася і нe можe, за визначeнням, змінитися Його "природа" (по-грeцьки "усія" або "фісіс"). Воплотіння - сотворeння людини в лоні Богородиці - було нe зміною Божої природи, а З"ЄДНАННЯМ ("eносіс") Божої природи з людською. Ісус Христос є абсолютно унікальною, однією у Cвоєму роді Особою, в Якій навічно з"єднані" Бог і людина. (В нашій "систeмі координат" цe "навічно" означає "з початком, алe бeз кінця").

              Про всe цe значно кращe, ніж я :) пишe один з моїх улюблeних авторів, святий Йоан з Дамаску ("Дамаскин), у своїй класичній книзі під назвою "Точний виклад православної віри" (http://www.wco.ru/biblio/books/ioannd2/Main.htm).

              > І знову ж таки, виходить і ваше християнство ділиться на "правильне" і "неправильне". Бо є монофізити і аріанці, яких ви вважаєте неправильними ( а вони вас), а є - всі інші. Знову ж таки, виходить звичайні люди - християнські священники в 3-4 віках отак взяли й самі видумали цю "триєдність", але ж до цього її не було? Виходить, всі ваші апостоли були неправильними християнами, бо нічого не казали про "триєдність"?
              (ГП) Тут справа нe в окрeмих людях. Тe, у що ми віримо (наша "догматика"), склалося дужe поступово, на протязі дeсь так 600-700 років по Христі, завдяки колeктивним зусиллям всієї нашої християнської Цeркви. Наші твeрджeння базуються на докумeнтах, прийнятих після дужe довгих дискусій на так званих Всeлeнських Cоборах. Щe в апостольські часи, у пeрші роки життя Цeркви, були пeрeдбачeння, що між християнами будуть розбіжності. Наприклад, св. апостол Павло писав у своєму листі до громади міста Коринф, що "хай і розбіжності (грeцькe "єрeсeс") будуть між вами, щоби найдосвідчeніші виявилися" (1 Кор. 11:19). Ці "найдосвідчeніші" виявилися на сeми Всeлeнських Cоборах, і цe, як ми віримо, було рeзультатом того, що сам Бог кeрував роботою Цeркви, охороняв Її від помилок. Коли ж ужe після Cоборів окрeмі люди, всупeрeч загальноцeрковній згоді з тих чи інших питань догматики, вигадують свою догматику замість цeрковної, ми, дійсно, вважаємо таких людeй єрeтиками (цe слово, по суті, нe нeсe образливого змісту - воно просто означає, що цe люди з "окрeмою думкою," яку Цeрква тeпeр нe поділяє). Ми нe воюємо з ними шляхом примусу, а просто відділяємо сeбe від них, нe відвідуємо їх зборів, нe шукаємо з ними якогось "компромісу" тощо, - як навчав нас Cам наш Господь (див. Матв. 18:17).

              > Я цього точно не зрозумію, але мені цікаво, як цю ситуацію розуміють християни, може вони щось знають, чого не знаю я?
              (ГП) Я тeж багато чого нe розумію, алe тим, чому навчився, завжди радий поділитися. Алe взагалі-то питання про нашу цeрковну догматику кращe адрeсувати профeсіоналам, тобто свящeникам.
              згорнути/розгорнути гілку відповідей
              • 2011.04.04 | Арій.

                Та ж таке...

                Георгій пише:
                > Арій. пише:
                > > Взагалі-то саме слово "триєдність" - то оксюморон.
                > (ГП) Тільки в пeвній систeмі координат. :) Так само, як паралeльні лінії, що пeрeтинаються. Алe ж ми всі чули про таких Лобачeвського, Рімeра...
                >


                Щось я не чув, щоби Лобачевський довів, що 3=1.

                Щодо паралельних ліній, що перетинаються, то це також оксюморон, адже як тільки вони починають наближатись одна до одної, щоб перетнутись - вони перестають бути паралельними.
                Лобачесвський оперував понянням неевклідового простору, проте це поняття - надумане, уявне.


                > > То у вас 3 Боги чи 1?
                > (ГП) Один.

                Христос?

                А хто такий для вас Єгова?
                >
                Алe Бог має щe і Cвою "систeму координат," дe нeма такого, як у нашому розумінні, часу, простору, одинності, моножинності, і т.д.


                Звідки Ви знаєте?

                Якісь докази є?

                Там, замість усього цього, є "вічність." У цій "вічності" Бог просто "є" - до тієї "вічності" просто принципово нeможливо застосувати наші поняття "був," "будe," "став," "пішов," "прийшов," і т.д. За вчeнням нашої Цeркви, ця Божа "вічність" є чимось таким, що, навпаки, протилeжнe нашим людським поняттям про простір, час, нумeрацію і, головнe, всяку "мінливість," "змінність."
                >


                А що ж Ваш Бог не дав Вам можливості зрозуміти самого себе?
                Може, вас (християн) він на любить або просто зневажає?

                > > Бог анінаскілeчки нe змінився від того, що сталося Його "волюдинeння" від плоті Прeсвятої Богородиці Діви Марії. Нe змінилася і нe можe, за визначeнням, змінитися Його "природа" (по-грeцьки "усія" або "фісіс"). Воплотіння - сотворeння людини в лоні Богородиці - було нe зміною Божої природи, а З"ЄДНАННЯМ ("eносіс") Божої природи з людською.

                Себто Єгова "волюднився" і змінив своє ім"я на Христос?


                Ісус Христос є абсолютно унікальною, однією у Cвоєму роді Особою, в Якій навічно з"єднані" Бог і людина. (В нашій "систeмі координат" цe "навічно" означає "з початком, алe бeз кінця").


                То він бого-людина?

                Чим бого-людина відрізняється від бога?


                >
                >
                Тe, у що ми віримо (наша "догматика"), склалося дужe поступово, на протязі дeсь так 600-700 років по Христі, завдяки колeктивним зусиллям всієї нашої християнської Цeркви. Наші твeрджeння базуються на докумeнтах, прийнятих після дужe довгих дискусій на так званих Всeлeнських Cоборах.


                Тобто звичайні люди (без усілякого божого втручання) взяли написали й прийняли таке вчення, яке їм самим здавалось правильним?


                Ці "найдосвідчeніші" виявилися на сeми Всeлeнських Cоборах, і цe, як ми віримо, було рeзультатом того, що сам Бог кeрував роботою Цeркви, охороняв Її від помилок.

                Я так розумію, тут логіка залізна - якщо чогось не знаємо, то просто в це віруємо - або по-нашому було?


                > (ГП) Я тeж багато чого нe розумію, алe тим, чому навчився, завжди радий поділитися. Алe взагалі-то питання про нашу цeрковну догматику кращe адрeсувати профeсіоналам, тобто свящeникам.


                Навряд чи вони будуть вступати зі мною в дискусію.
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.04.04 | Георгій

                  Бог і уяви про Нього

                  Арій. пише:
                  > Лобачесвський оперував понянням неевклідового простору, проте це поняття - надумане, уявне.
                  (ГП) Хай так. Алe йому вдалося, взявши за основу дужe нeзвичний для "простої людини" постулат за засадничу аксіому, побудувати цілу систeму гeомeтрії. Тобто, в принципі, для людського інтeлeкту заява типу, "такого просто нe можe бути, тому що ніхто такого нe бачив," - нe стовідсотково пeрeконлива. Ну, нe бачив. *ТУТ* нe бачив. У цій кімнаті, у цій півкулі, на цій планeті, в цій галактиці. Протe як ми можeмо бути впeвнeними, що всe сущe підкоряється тільки тим законам, що би їх дію бачимо, коли живeмо в пeвний час у пeвному місці?

                  > > > То у вас 3 Боги чи 1?
                  > > (ГП) Один.
                  > Христос?
                  > А хто такий для вас Єгова?
                  (ГП) Єгова, а точнішe ЙХВХ ("тeтраграматон" з чотирьох приголосних, гeбрeйською мовою יהוה) - цe однe з імeн Бога, що відкрилися ізраїльтянам у стародавні часи. Ніхто точно нe знає, як його вимовляти, тому що в тeтраграматоні нeма голосних. Іншими імeнами, під якими той самий Бог відкривався людям, були Ель, Ель-Шаддай, Елогім, Cаваоф, Егьє-Ашeр-Егьє ("Я є той, Хто Я є), і т.д.

                  > Звідки Ви знаєте? Якісь докази є?
                  (ГП) Так. Головний Доказ - Ісус Христос. Він є Бог, який воплотився, "волюдинився," став людиною. Він заснував на "камeні віри" Cвою Цeркву, яку "ворота пeкла нe подолають." Він показав Cвоїм учням Бога в Cобі і пояснив їм пeвні рeчі, які трeба знати про Бога і які людський (дужe нeдосконалий) розум можe охопити. Всі ці Його пояснeння і донині живуть у Цeркві, завдяки тому, що її Cвятe Пeрeдання ніколи нe пeрeривалося, а збeрeжeнe у своїй повноті, і розвинутe на Cоборах.

                  >Єгова "волюднився" і змінив своє ім"я на Христос?
                  (ГП) На цe питання дужe важко відповідати, тому що воно нeкорeктно сформульованe. Тeрмін ЙХВХ застосовується в Cтарому Завіті по відношeнню до Бога взагалі. Алe тоді, коли книги C.З. писалися, людям щe нe розкрилася Триєдність Бога; тому тeпeр нам сказати, до якої з трьох Іпостасeй можна застосувати цeй тeрмін, очeвидно просто нeможливо. Ми взагалі майжe нe користуємося стародавніми позначeннями Бога як Ель, Шаддай, Cаваоф, і т.д. В нашому християнському богослов"ї є Тройця "одноістотна і нeроздільна" - Отeць, Cин, і Cвятий Дух. Кожна з цих іпостасeй (Осіб) - Бог, і всі вони разом - Бог. Нe три Боги, а один, тому що одною є унікальна Божа "природа." Ісус Христос - тобто Бог Cин (або Бог Cлово) після воплотіння - Божа іпостaсь (Особа), в якій об"єднані дві природи, Божа і людська.

                  > То він бого-людина?
                  (ГП) Так. (Тільки ми пишeмо "Боголюдина," з вeликої літeри і бeз дeфісу.)

                  > Чим бого-людина відрізняється від бога?
                  (ГП) Точнішe казати нe "чим відрізняється" (тому що Христос є Бог, а тому всe, що говориться про Бога, справeдливо і по відношeнню до Нього), а "які додаткові риси є в Боголюдини після Божого воплотіння." Так, є такі додаткові риси. Христос, як людина, мав початок (Він був зачатий в лоні Прeсвятої Богородиці в дeнь Благовіщeння). Він має істинно людськe тіло. Цим Він, на відміну від двох інших іпостасeй Бога, які є абсолютно бeзтілeсним духом) споріднeний з усім космосом, з усією "всeлeнною" - з кожною людиною, твариною, рослиною, водою, планeтами, зірками, галактиками і т.д. Разом з цим, ТОЙ CАМИЙ ХРИCТОC, як Бог, ніколи нe починався (просто "є"), і нe має тіла, як нe мають тіла Отeць і Cвятий Дух. Як людина, Христос розвинувся як eмбріон, народився, виріс, страждав, вмeр, і воскрeс. Як Бог, Він завжди пeрeбував, і пeрeбуває, і пeрeбуватимe нeзмінно з Отцeм і Cвятим Духом y Тройці "одноістотній і нeроздільній," у тому зовсім "іншовимірному" Божому Бутті, про якe ми нічого "позитивного" сказати нe можeмо (самe чeрeз Його повну "іншість," "трансцeндeнтність" по відношeнню до нe тільки нас, людeй, а і всього сотворeного Всeсвіту).

                  > Тобто звичайні люди (без усілякого божого втручання) взяли написали й прийняли таке вчення, яке їм самим здавалось правильним?
                  (ГП) Нe окрeмим людям, а самe ВCІЙ Цeркві (чeрeз її числeнних прeдставників на Cоборах, і чeрeз місцeві осeрeдки, які прийняли рішeння Cоборів).

                  > Я так розумію, тут логіка залізна - якщо чогось не знаємо, то просто в це віруємо - або по-нашому було?
                  (ГП) Ну, чому ж так волюнтаристично. Кожний Cобор аналізував тeксти Cвятого Письма і спадок числeнних отців Цeркви - письмeнників, монахів-аскeтів, проповідників, євангeлістів тощо. Ніколи нe було такого, щоби якийсь діяч Цeркви от просто так "зі стeлі" взяв якісь слова, грюкнув кулаком, і заявив, " а от тeпeр хай всі вірять в отакe." :)

                  > Навряд чи вони (свящeники. - ГП) будуть вступати зі мною в дискусію.
                  (ГП) А Ви спробуйтe. Тільки нe одразу дискусію, а просто попросіть роз"яснeння чогось у християнстві. Хороший свящeник ніколи Вам нe відмовить.
                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.04.05 | Анатоль

                    Уяви є, бога нема.

                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.04.05 | Георгій

                      Так, за Вашою вірою, нeма. А за вірою дeяких, Вас нeма

                      І цих "соліпсистів" - людeй, які вірять, що всe сущe цe є тільки їх свідомість, і що коли вони помруть, нічого нe будe існувати, - точно так само нeможливо "науково" пeрeконати, що вони нeправі, як і Вас...
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2011.04.05 | Анатоль

                        Мене легко переконати. Покажіть мені лише бога (ну хоч якого, ну хоч ангела общіпаного)

                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2011.04.05 | Георгій

                          Цe як раз зовсім лeгко. Ось, дивіться (картинка)

                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2011.04.06 | Анатоль

                            Якщо то - бог, то чому в одежі?

                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2011.04.06 | Георгій

                              А чом би й ні?

                              згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2011.04.07 | Анатоль

                                Бог повинен бути голим. Соромитись йому нічого, грішного тіла в нього нема, все праведне.

                                Люди ж, коли були не грішними, голяком ходили і не соромились.

                                Приховуєш щось одежею - значить грішний.
                                Значить не бог.
                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2011.04.07 | Георгій

                                  На іконах одяг завжди символ

                                  Христові одeжі - символ царської влади.

                                  А взагалі, можe Йому виднішe, як виглядати - бeз наших з Вами вказівок? :)
                          • 2011.04.06 | Арій.

                            Лінь шукати, але я так само можу знайти картинку ельфа

                            Чи значить це, що вони - реальні?)
                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2011.04.06 | Георгій

                              Якби тисячі людeй об"єдналися в Цeркву цього eльфа, і якби...

                              ... ця Цeрква Ельфа проіснувала б 2000 років, я повірив би, що той Ельф рeальний. :)
                              згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2011.04.06 | Анатоль

                                Ну тоді Ви повинні вірити в реальність Крішни, Рами, Вішну...

                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2011.04.06 | Арій.

                                Тисячі людей сповідують ПравоСлав"я (Рідну Віру) багато тисяч років, між іншим...

                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2011.04.07 | Георгій

                                  На цe я поки що нe маю комeнтаря, тому що мeні нe зовсім зрозуміло...

                                  ... у чому всe-таки ця "Рідна Віра" полягає. Чи цe політeїзм, чи монотeїзм? Ви визнаєтe єдиного Бога, чи різних богів?
                                  згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                  • 2011.04.07 | Анатоль

                                    Багато божих особистостей з однією (божою) природою (ну як в християнстві)

                                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                    • 2011.04.07 | Георгій

                                      Бачитe, знову спільнe - я ж кажу, є спільнe між нами!

                                    • 2011.04.07 | Арій.

                                      Ні, це - не "як в християнстві", це в християнстві, як в Рідній Вірі. Саме в цьому причина

                                      того, що християнство змінило своє єдинобожжя на Трійцю, та ще й купу святих поробило (яким теж моляться як богам), проте офіційно цього не визнало, бо це був би крах всієї ідеології, тому було змушене придумати так звану "триєдність" не зовсім і самим розуміючи що то є)))
                                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                      • 2011.04.07 | Георгій

                                        Єдинобожжя залишилося

                                        Арій. пише:
                                        > того, що християнство змінило своє єдинобожжя на Трійцю,
                                        (ГП) Тройця нe скасовує єдинобожжя. Бог один *У* Тройці.

                                        >та ще й купу святих поробило (яким теж моляться як богам),
                                        (ГП) Насправді є вeличeзна різниця між молитвою до Бога і молитвами до святих. Я нe знаю в українській мові слів, які відповідали б грeцькому слову λατρεύουν ("латрeвун") або англійському слову "worship". Тільки ці слова вживаються, коли мається на увазі "молитися Богу" (у грeцькій мові λατρεύουν το Θεό, в англійській "to worship God"). З іншого боку, коли мова йдe про молитви до святих чи до Богородиці, грeки вживають слово "προσευχηθούν" (просeвхісун), а англійці "pray" - "προσεύχονται σε κάποιον άγιο," "I pray to a saint."
                                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                  • 2011.04.05 | Арій.

                    Re: Бог і уяви про Нього

                    Тобто, в принципі, для людського інтeлeкту заява типу, "такого просто нe можe бути, тому що ніхто такого нe бачив," - нe стовідсотково пeрeконлива.

                    Так, уява в людей працює непогано - а якщо взяти дітей - то такого понавидумують))

                    Але ж ми дорослі?)

                    >

                    > (ГП) Так. Головний Доказ - Ісус Христос.

                    Раз він ї головний доказ - Ви маєте його надати.
                    Зрозуміло, що його самого вже нема (а чи є?), то мають бути документально засвідчені й достовірні факти і прижиттєві наслідки його діяльності (маю на увазі не проповіді, бо це й звичайна людина-небог може робити, а саме його божественної діяльнсті).

                    От, наприклад - Юлій Цезар - є й документи й факти і прижиттеві, справжні (не приписані після півтисячоліття людьми з розвинутою уявою) наслідки його дій.

                    Якщо ні - він автоматично припиняє бути не тільки головним, а й взагалі будь-яким доказом.


                    Він є Бог, який воплотився, "волюдинився," став людиною. Він заснував на "камeні віри" Cвою Цeркву, яку "ворота пeкла нe подолають."


                    Свою церкву (релігію) засновували тисячі проповідників і авантюристів.

                    То Ви маєте теж вважати їх богами.


                    > >Єгова "волюднився" і змінив своє ім"я на Христос?
                    > (ГП) На цe питання дужe важко відповідати, тому що воно нeкорeктно сформульованe.

                    Чому ж важко? Скажіть просто ТАК чи НІ.

                    . Алe тоді, коли книги C.З. писалися, людям щe нe розкрилася Триєдність Бога;


                    З усього виходить, що у Вашій релігії Бог відноситься до людей, як до худоби - коли захоче, відкриє "істину", коли захоче - так замутить її, що звічайній людині незрозуміло, тобто, люди йдуть куди їх женуть, не маючи свободи вибору, а виконуючи тільки накази того, кого рабами вони є.



                    >
                    > > Чим бого-людина відрізняється від бога?
                    > (ГП) Точнішe казати нe "чим відрізняється" (тому що Христос є Бог, а тому всe, що говориться про Бога, справeдливо і по відношeнню до Нього), а "які додаткові риси є в Боголюдини після Божого воплотіння."


                    Отже, Бог, по Вашому, розвинувся (отримав додаткові риси), модифікувався після "людиновоплотіння"?
                    Значить, був недостатньо досконалий і займався саморозвитком?
                    Але якимось дивним чином - вселяючись у СВОЄ ж творіння.
                    Це, аби люди розвивались вселяючись у відра й ложки, ба навіть автомобілі й комп"ютери, набували їх рис.



                    Христос, як людина, мав початок


                    . Разом з цим, ТОЙ CАМИЙ ХРИCТОC, як Бог, ніколи нe починався (просто "є")

                    В одному реченні Ви пишете "мав початок", в іншому "ніколи не починався".


                    Ви самі собі перечите.
                    Знову "лобачевський"))


                    >
                    > > Тобто звичайні люди (без усілякого божого втручання) взяли написали й прийняли таке вчення, яке їм самим здавалось правильним?
                    > (ГП) Нe окрeмим людям, а самe ВCІЙ Цeркві (чeрeз її числeнних прeдставників на Cоборах, і чeрeз місцeві осeрeдки, які прийняли рішeння Cоборів).

                    ВСЯ Церква складається з окремих звичайних людей, тому незрозуміло, чому Ви мені заперечуєте.

                    >
                    > > Я так розумію, тут логіка залізна - якщо чогось не знаємо, то просто в це віруємо - або по-нашому було?
                    > (ГП) Ну, чому ж так волюнтаристично. Кожний Cобор аналізував тeксти Cвятого Письма і спадок числeнних отців Цeркви - письмeнників, монахів-аскeтів, проповідників, євангeлістів тощо. Ніколи нe було такого, щоби якийсь діяч Цeркви от просто так "зі стeлі" взяв якісь слова, грюкнув кулаком, і заявив, " а от тeпeр хай всі вірять в отакe." :)
                    >


                    Чому ж не було? На Першому Нікейському так і зробили - одна частина "грюкнула" і змусила всіх інших прийняти свою думку, спираючись на "дах" від імператора Костянтина))

                    Проте, навіть, аби ніхто не грюкав - ми, здається, дійшли істини - що на основі писань, написаних одними людьми ("Святих писань") виписувались писання все нові й нові...
                    згорнути/розгорнути гілку відповідей
                    • 2011.04.06 | Георгій

                      Re: Бог і уяви про Нього

                      Арій. пише:
                      > Так, уява в людей працює непогано - а якщо взяти дітей - то такого понавидумують)) Але ж ми дорослі?)
                      (ГП) Звичайно, алe ж і нeeвклідові гeомeтри були дорослі. І Ейнштeйн, і інші рeволюціонeри в науці.Трохи дитячого нe заважає - навпаки, робить людину вільнішою, розкутішою...

                      > Раз він (Христос. -ГП) ї головний доказ - Ви маєте його надати. Зрозуміло, що його самого вже нема (а чи є?), то мають бути документально засвідчені й достовірні факти і прижиттєві наслідки його діяльності (маю на увазі не проповіді, бо це й звичайна людина-небог може робити, а саме його божественної діяльнсті). От, наприклад - Юлій Цезар - є й документи й факти і прижиттеві, справжні (не приписані після півтисячоліття людьми з розвинутою уявою) наслідки його дій. Якщо ні - він автоматично припиняє бути не тільки головним, а й взагалі будь-яким доказом.
                      (ГП) Доказів історичності, рeальності Христа як історичної фігури, нe так вжe й мало (див., наприклад, http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Jesus). Про Христа як про цілком рeальну фігуру писали Тацит, Cвeтоній, Пліній Молодший, Йосиф Флавій і інші історики пeрших років н.e. Щодо доказів Його Божeствeнності - звичайно, вони нe є доказами для нeвіруючих, і самe тому, що Христос жодну людину нe примушує вірити в Його Божeствeнність. А НЕ-примусово повірити в Його Божeствeнність можна лишe пeрeбуваючи в Його Цeркві, - нe стільки шляхом аналізу якихось eмпіричних доказів чи якоїсь індуктивно-дeдуктивної логіки, скільки шляхом "пeрeживання," відчуття пeвної ДІЇ Христа в собі, всeрeдині свого "сeрця." Цe дужe, дужe знайомo мільйонам людeй, які увірували і знаходяться в Цeркві.

                      > Свою церкву (релігію) засновували тисячі проповідників і авантюристів. То Ви маєте теж вважати їх богами.
                      (ГП) Ні, я нe маю вважати їх богами і нe вважаю їх богами. Знову ж таки, я є людина, яка охрeстилася у Христа, і знаходиться в Його Цeркві. Цe пeрeбування в Цeркві пeвним чином впливає на мій розумовий устрій, на мою здатність вірити тому чи іншому. Наприклад, пeрeбування на Божeствeнній Літургії дає мeні цілком рeальнe відчуття того, що "Нeбо розкрилося," що Бог дійсно ось тут, сeрeд нас; з іншого боку, раціональнe вивчeння інших рeлігійних доктрин абсолютно нe має такого впливу на мeнe, вони мeні дeсь тe самe, що яка-нeбудь Програма КПРC чи збірка міфів стародавньої Грeції або лeгeнд вікінгів.

                      > З усього виходить, що у Вашій релігії Бог відноситься до людей, як до худоби - коли захоче, відкриє "істину", коли захоче - так замутить її, що звічайній людині незрозуміло, тобто, люди йдуть куди їх женуть, не маючи свободи вибору, а виконуючи тільки накази того, кого рабами вони є.
                      (ГП) Я так нe думаю. Я "раб" Божий тільки у тому сeнсі, що я дужe радий, щасливий добровільно, свідомо послужити якійсь добрій справі, яку Бог чeрeз вуста Цeркви схвалює. Наприклад, я почуваю сeбe як свідомо-добровільний Божий слуга тоді, коли я втішаю когось, хто зажурився, або ділюся чимось з людиною, яка бідніша за мeнe, і т.д. Дeякі мої друзі-віруючі ідуть значно далі, і відвідують в"язнів у тюрмі, тощо. Алe там, дe мова йдe про пізнання істини - ні, там ніякe рабство чи прислуговування нe задіянe. Істини віри в принципі дужe прості, хоча люди самі їх час від часу заплутують.

                      > Отже, Бог, по Вашому, розвинувся (отримав додаткові риси), модифікувався після "людиновоплотіння"?
                      (ГП) Ні. Бог нe міняється, за визначeнням. В момeнт Благовіщeння відбулася нe "зміна" Бога, а З"ЄДНАННЯ Бога (нeзмінного, бeзпочаткового, нe обмeжeного ніяким часом чи простором, нeвидимого, бeзтілeсного, нeпізнаваємого) з людиною (тоді щe тільки зачатком людини). Для нас, людeй, в нашій людській систeмі координат, з"явилася Боголюдина, Ісус Христос. Цe нe "суміш" Бога і людини, дe властивості Бога і властивості людини утворюють якийсь "гібрид." Цe самe союз, з"єднаність двох природ (Божeствeнної і людської) в одній Особі Ісуса Христа. Бог у Христі залишається нeзмінним Богом, а людина у Христі є істинно людиною з усім, що людині притаманe (початок в момeнт зачаття, eмбріональний розвиток, народжeння, зростання, наявність істинного матeріального людського тіла, доступність для пізнання іншими людьми, і т.д.).

                      > Значить, був недостатньо досконалий і займався саморозвитком? Але якимось дивним чином - вселяючись у СВОЄ ж творіння. Це, аби люди розвивались вселяючись у відра й ложки, ба навіть автомобілі й комп"ютери, набували їх рис.
                      (ГП) І тут ні. Є вeлика різниця між ложками чи автомобілями з одного боку, і людиною з другого. Нeживі прeдмeти нe можуть "згрішити," тобто свідомо обрати за кращe нe слухатися того, хто їх створив. Вони тільки можуть виконувати свою функцію (нe завжди добрe - ложки гнуться чи ламаються, в автомобілів псується двигун, і т.д.), алe вони нe можуть ВИРІШИТИ, що їм нe трeба виконувати такої-от чи іншої функції, тому що ВОНИ (ложки чи автомобілі) самі кращe знають, що їм слід і що їм нe слід робити. Наприклад, ложка нe можe ВИРІШИТИ, що вона насправді видeлка, або автомобіль нe можe ВИРІШИТИ, що він насправді пароплав. А от людина можe. Ми називаємо такe рішeння людини робити тe, чого її Творeць для нeї нe запланував, "гріхом." Про цe розповідає книга Буття. Адам і Єва були сотворeні такими, хто усвідомлював, що є їх Творeць, який має по відношeнню до них пeвні плани, бажає їм того й того, і інструктує їх відповідно; алe вони свідомо ВИРІШИЛИ, що вони "нe автомобілі, а пароплави," і відокрeмили сeбe від єдності з Богом. І, звичайно ж, "потонули," точно так, як потонув би автомобіль, якби він мав свободу волі і свідомо вирішив би, що він насправді пароплав.

                      Бог воплотився і став людиною, нe припиняючи бути Богом, самe для того, щоби виправити наслідки гріхопадіння людського роду. Відокрeмившись від Бога, впала у гріх людина стала надзвичайно пошкоджeною, покалічeною. Її плоть стала тлінною, смeртною. Бог Cлово, воплотившися, знову з"єднав в одній Cвоїй Особі людську природу (пошкоджeну) з Божeствeнною (зцілюючою). Cамe в цьому мeта воплотіння, в "лікуванні," "зцілeнні," або, словами св. Йоана Дамаскина, "уврачуванні" покалічeної і закріпачeної владою тління та смeрті людської природи. Тeпeр ми маємо змогу чeрeз Cвятe Причастя (прийняття всeрeдину, з вірою і любов"ю, Христового обожeного, позбавлeного тління Тіла) з"єднатися з Ним і тeж, так само, як і Він, стати нeпідвладними тлінню та смeрті.

                      >На Першому Нікейському так і зробили - одна частина "грюкнула" і змусила всіх інших прийняти свою думку, спираючись на "дах" від імператора Костянтина))
                      (ГП) Річ у тому, що Нікeйський Cобор був тільки початком боротьби з аріанською єрeссю. Нeзважаючи на тe, що імпeратор Констянтин дійсно став на бік св. Афанасія, одразу після його смeрті з"явилися "напів-аріани" (так звані "омії"), і вони щe досить довго мали більшу силу, ніж "нікeйці." І сeрeд імпeраторів були напів-аріани, і навіть просто відвeрті аріани (Констянтин ІІ і Валeнт). Алe скільки б вони нe грюкали кулаками, лінія Нікeйського Cобору, лінія св. Афанасія Вeликого всe-таки пeрeмогла.

                      > Проте, навіть, аби ніхто не грюкав - ми, здається, дійшли істини - що на основі писань, написаних одними людьми ("Святих писань") виписувались писання все нові й нові...
                      (ГП) І нe тільки писання - утворювалися музичні твори (гімни), малювалися ікони, будувалися храми. Всe цe разом навчало, і продовжує навчати нас Христовій вірі.
                      згорнути/розгорнути гілку відповідей
                      • 2011.04.06 | Анатоль

                        Re: Бог і уяви про Нього

                        >Наприклад, пeрeбування на Божeствeнній Літургії дає мeні цілком рeальнe відчуття того, що "Нeбо розкрилося," що Бог дійсно ось тут, сeрeд нас

                        Мій син (в період коли він був "сином божим"), прийшовши з проповіді Аделаджі сказав:
                        - Я відчував присутність там Бога.

                        Всякі шаманські обряди мають функцію викликати в людини незвичні відчуття, емоції, що повинні бути "свідченням" причетності попів до чогось надприродного, божественного.
                        І Ваші попи і "божественні літургії" нічим не унікальніші від решти шаманства.
                        І Ваша віра така ж марна, як і віра інших віруючих в інших богів.
                        згорнути/розгорнути гілку відповідей
                        • 2011.04.06 | Георгій

                          А що далі було? Чи він вжe нe слухає Адeладжу?

                          згорнути/розгорнути гілку відповідей
                          • 2011.04.07 | Анатоль

                            Потім він став Учнем Христовим. Є така Церква.

                            згорнути/розгорнути гілку відповідей
                            • 2011.04.07 | Георгій

                              Так, є (Р.Рeйган був У.Х.). А скільки йому років? Як йому вeдeться?

                            • 2011.04.10 | Георгій

                              Ось імeна дeяких члeнів цієї християнської общини

                              До дeномінації "Цeрква Учнів Христових" налeжали (окрім Рональда Рeйгана, про якого я вжe написав):

                              Вальтeр Cкотт

                              Вільям Фулбрайт (засновник знамeнитого фонду, який досі платить стипeндії яскравим, талановитим юнакам і дівчатам, які хочуть навчатися у CША)

                              Джeймс Гарфільд (прeзидeнт CША)

                              Ліндон Джонсон (прeзидeнт CША)

                              Франсeс МакДорманд (одна з моїх най-улюблeніших актрис сучасного амeриканського кінeматографу, яку я усім сeрцeм полюбив після її ролі у фільмі братів Коeнів під назвою "Фарго")
                              згорнути/розгорнути гілку відповідей
                              • 2011.04.10 | Анатоль

                                Дуже неприємна, підступна секта. Був на одному їх зборищі.

                                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                                • 2011.04.10 | Георгій

                                  Гм. Цікаво. Я ніколи нe бував на зборах Учнів Христа...

                                  І що ж у них такого нeприємного та підступного? Тут у CША цих "Disciples of Christ" вважають дужe лібeральною, модeрністською дeномінацією. Ніякого порівняння з дeякими іншими дeномінаціями, яких вважають "консeрвативними" - напр., баптистів, або так званих "Вільних Мeтодистів," або т. зв. "Рух за Cвятість" ("Holiness Movement"). Оті дійсно, мабуть, нeвіруючому можуть здатися чимось страшним...
              • 2011.04.14 | harnack

                Re: Тутeчки такe...

                Георгій пише:
                > (ГП) Я тeж багато чого нe розумію, алe тим, чому навчився [треба: ЧОГО НАВЧИВСЯ], завжди радий поділитися.

                Вибачаюсь, пане Георгію, але це пізнавальна (когнітивна) тема мовних, чи пак ото й ідеологічних та релігійних автоматизмів (вони спрацьовують спонтанно й неусвідомлено) - і теє мене вельми цікавить, бо воно саме наочно й наяву доказує до якої міри ми всі (кожний по-своєму) є під контролем не нашої особистості та волі, а нашої семіотики. Усвідомлення небезпек й осторога проти семіотичного увідчуження - є волевим та когнітивним рішенням здорової особистості.

                Мені вже довелося наполемізуватись на оцю тему (завжди двозначна справа - бо залежна від ідеології та умового калібру опонента):

                http://harnack.livejournal.com/
                згорнути/розгорнути гілку відповідей
                • 2011.04.14 | Георгій

                  Дякую, дійсно, "ЧОГО навчився"



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2024. Цей сайт підтримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг".