першановинистаттізахідцентрвостокпівденькримфорум пошукконтакти  

Skapirus: Олександрія: електричний жлободром. А як у вас?

додано: 03-11-2006 // // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1162572503.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

http://www2.maidan.org.ua/n/arch2006/1158695272

КіровоградщинаЖКГ

Почну здалеку. В свій час на Майдані було розміщено повідомлення про видурювання грошей шляхом появи боргу “нізвідки”: http://maidan.org.ua/static/news/2006/1141858777.html Я тоді довго не міг зрозуміти, як так могло статися, але цього літа під час відпустки я був в тих краях і сам вияснив що й до чого.

Десь з 2001 року по Олександрійщині суркісівський “Кіровоградобленерго” почав виносити електролічильники зсередини приватних будівель і розміщувати їх на фасадах будинків. Мета начебто благородна: запобігти крадіжкам електроенергії завдяки відсутності малодоступної неконтрольованої ділянки проводу з місця введення під дах будинку і до точки розміщення лічильника в хаті. Але при цьому всіх в примусовому порядку змусили підписати договори на постачання електроенергії. Відмовок бути не могло – або договір, або будете жити без світла. Якось так сталося, що з моїми батьками цей договір не підписували, тому я не міг ознайомитися з його умовами.

Аж ось навесні цього року нам принесли додаткову угоду до Договору, який нами не підписувався. На жаль, я не попередив про це батьків, і вони її підписали. Суть дод. угоди зводиться до того, що починаючи з вересня цього року абонент зобов’язується платити не по лічильнику, а відповідно до квитанцій, які складаються на основі споживання минулих років, а також погашати вказану представником обленерго різницю по завершенню кварталу. Відповідно в більшості квитанцій не фігуруватимуть фактичні покази лічильника, а абстрактні 72 чи 105 кВт-г, що дасть можливість для виникнення подальших скандальних історій.

Крім того, цього літа в сільському будинку моїх батьків встановили електричне опалення. Оскільки ми вже були на гачку додатковою угодою, то я подався в районне представництво обленерго, щоб струсити з них договір, на основі якого нам постачають е/е та застерегти себе від різних зазіхань з їх боку через можливе перевищення дозволеної потужності споживання. Заодно мене дістали постійні тривалі відключення е/е, тож я хтів переукласти договір з якимись там санкціями за це.

Заявляюся в це представництво – таке враження, що потрапив в офіс якоїсь крутої західної компанії: євроремонт, комп’ютери на кожному столі, хіба що прибиральниця його не має. Два віконця: одне для довідок, інше для розрахунків. Поки чекав біля віконця довідок – став свідком, як двоє немолодих людей спілкуються у віконці по розрахунках. Ситуація повністю подібна тій, що виникла в цитованому вище повідомленні: невідомо звідки в людей з’явився борг, хоча вона справно платили по лічильнику відповідно до діючих тарифів. Я просто випав в осадок від абсурдності претензій, які висувала представниця обленерго, постійно апелюючи “Я нічого не знаю, це мені комп’ютер показує”. Уявіть собі: ми знімаємо покази лічильника десь на початку кожного місяця. Скажемо, 5-го числа, і до 10-го їх оплачуємо. Потім десь так числа 20-25 приходить представниця обленерго і перевіряє покази лічильників. Очевидно, що за півмісяця там щось накрутило, що буде сплачено на початку наступного місяця. Далі слідкуйте за руками: вона виписує писульку “сплатити борг ХХ кВт-г” на різницю, яка накапала за півмісяця. Люди здвигуть плечима і продовжують собі платити по лічильнику, як це вони робили і раніше. Дані цієї писульки заносяться в комп’ютер, що стається далі Ви вже знаєте. Такий “борг” накопичується з кожним візитом контролера. Єдине що сказала представниця обленерго, це те, що подібна ситуація може бути лише з тими, хто має пільги по оплаті. До тих, хто платить повністю обленерго кидалова не влаштовує. Чому так стається я так до цього часу й не зрозумів.

Нарешті я потрапляю в потрібне мені віконце. Так і так, хочу переукласти договір. Мені повідомляють, що ви перший хто це робить і взагалі навіщо це вам, у нас з вами є підписаний договір. “Нема! Покажіть ваш примірник!” – “Не будемо ми Вам нічого показувати, бо у нас в комп’ютері є номер Вашого договору”. – “Ну то покажіть, що ми начебто підписували”. Дають видрукований в друкарні багатотисячним накладом бланк договору (а договір то має складатися особисто і враховувати певні побажання Споживача!). Читаю: про дозволену до споживання потужність нема нічого, сказано про якусь 3-у категорію споживачів, а щодо якості енергопостачання голі абстракції типу “Споживач має право на якісне обслуговання електричних мереж” або “енергопостачальник має право пропонувати Споживачу надання додаткових послуг…”. “Давайте переукладати на нормальних умовах!” – “Ми нічого не будемо робити, приходьте іншим разом, зараз нема начальника!” На прощання в мене відібрали бланк непідписаного договору як велику державну таємницю.

Приходжу іншим разом. Начальника знов нема, через якусь годину з’являється. Питаю про третю категорію споживачів, яка вказана в договорі. Пояснив нормально: “Перша – це найвища якість енергопостачання, коли в принципі не допускається переривання енергопостачання. Для цього підводиться кілька незалежних ліній та ставляться автономні генератори енергії. Друга категорія допускає перерви в енергопостачанні лише у випадках перекомутації мереж та планових робіт тривалістю не більше 10-15 хв. А третя категорія – це населення. Для міста перерва енергопостачання може складати до 1 доби, для села – 3 доби. Відповідно для різних категорій різні ціни на електроенергію. Хочете іншу категорію – платіть, зробимо. За ваш рахунок”. Відповідаю вже без ентузіазму, почувши про 3 доби: “Ну так давайте включимо цей пункт з розшифровкою відповідно до якого нормативного акту це робиться. І заодно опишемо штрафні санкції”. – “Ми нічого міняти не будемо. Ми й так з вами багато тут говоримо. Приходьте іншим разом, вам на комп’ютері роздрукують новий договір, де вказана потужність”.

Йду 3-й раз. Вже є видрукований стандартний псевдо-договір з підписом начальника, де є розділ про допустиму потужність постачання. Там стоїть прочерк. “Давайте поставимо!” – “Я Вам говорю, що ви можете споживати до 3 кВт, інакше треба оформляти та сплачувати до 2000 грн. за технічні умови”. Ледве вмовив, щоб проставила 3 кВт, все одно це більше, ніж наша пікова потужність навіть за умови підключення електричного опалення.

Подібний же договір складають в Олександрійському міському представництві “Кіровоградобленерго”. З єдиною відмінністю, що допустима потужність споживання складає 0 кВт (див. Фотоархів: http://maidan.org.ua/n/foto/1158686394). Тобто ввімкнувши лампочку споживач порушує умови договору.

Взагалі після всіх цих поневірянь маю кілька питань до майданівців:
1. Цей бардак коїться лише у нас на Олександрійщині, чи кругом в глибинці, лише нема кому “вякати”?
2. Під час спілкування в представництві мені сказали, що в селищах міського типу люди платять по сільському тарифу якщо хтось в сім’ї пропрацював не менше 15 років в сільському господарстві. Інакше оплата йде по міському тарифу. Посилань мені жодних не дали. “Так начальник сказав”. То що робити? Де взяти відповідний нормативний акт, який ділить село і місто?
3. Як перейти на оплату по тарифу з стаціонарною електричною плитою? Він навіть нижче “сільського” тарифу. В представництві мені сказали, що “у нас такого нема”.

Весь цинізм і маразм всучуваних громадянам в глибинці договорів читайте нижче. Як з таким боротися?





Обговорити цю статтю у форумі

додано: 03-11-2006 // URL: http://maidan.org.ua/static/mai/1162572503.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у розділі "Статті", можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) статті, на яку ви посилаєтся.

  Новини з Обозу :
  ЦІКАВИНКИ :
Завантаження ...



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua