МайданМайдан-Востокновинистаттізаявифорум пошукконтакти  

Обласне «гестапо» ім. Мечникова

06-03-2010 13:21 Дніпропетровщина // Медицина // URL: http://maidan.org.ua/static/newsvostok/1267874496.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти


Як хворий на цукровий діабет І типу (інсулінозалежний) проходжу щорічне планове обстеження в обласній лікарні. Цього тижня перед госпіталізацією, згідно з визначеною процедурою, відвідав нещодавно відбудоване консультаційно-поліклінічне відділення обласної лікарні ім. Мечникова.

Враження від візиту до відкритої з неабиякою помпою поліклініки (урочистості з нагоди введення в експлуатацію корпусу вшанував своєю присутністю Президент України Віктор Ющенко, а наступного дня до медиків для роздачі своїх слоненяток завітала й прем’єрка Юлія Тимошенко), яку подавали за гордість обласної медицини - найжахливіші. Блиск і лоск сучасних апартаментів закладу дуже контрастує як з умовами перебування в ньому пацієнтів, так і якістю сервісу, що надається: організація робочого процесу, як і раніше, залишає бажати, м'яко кажучи, значно кращого.

По-перше, в новобудові - слизькі підлоги. Вони там такі, що нога сама їде, оскільки підошви майже не зустрічають опору від покриття. Можливо, в певних обставинах це і плюс, але якщо на якусь мить поспіхом втратити пильність, то цей знак може перетворитися й на великий мінус. Мимоволі виникає питання, наскільки взагалі виправдане використання такого матеріалу в медичному закладі? Безумовно, люди, буває, калічаться взагалі на рівному місці - дивуєшся, як таке могло з ними трапитися, одначе підлога в поліклініці, хоча й не лід, але видається такою, що підвищує ризики.

По-друге, в гардеробі у зв'язку з великим напливом відвідувачів постійно не вистачає номерків, через що люди вимушені носити свої куртки, пальта й шуби з собою. При цьому на дверях кабінетів висить попереджувальний напис про заборону входити у верхньому одязі.

Отже для того, аби потрапити на прийом, доводиться залишати його в коридорі, прилаштовуючи на кріслах та лавках. І це - в кращому випадку, тобто в тому, коли є для цього місце. Не рідко можна спостерігати картину цілих звалищ одежі. Через це уміст кишень може опинитися на підлозі, а то й привернути небажану увагу з боку не таких вже доброчесних відвідувачів.

Зберігається певний ризик втрати і самого верхнього одягу. Природно, людям треба довіряти й розраховувати на взаємодопомогу, але ж трапляється різне. І, якщо не дай, Боже, щось, то чи втішить постраждалого статистика? Чи заспокоїть його те, що випадок, який з ним стався - дуже рідкісний, а то й взагалі перший за всю історію поліклініки?

Якщо вже будівлю реконструювали та надбудовували третій поверх, то чому б було не розрахувати площу гардеробу та кількість номерків, беручи до уваги реальний щоденний потік "прихожан"?

Але все це ніщо в порівнянні зі справжніми тортурами спекою та спертим повітрям, яким піддаються люди в коридорах закладу.

Особливо ця проблема актуальна для першого, а надто - другого поверху. Адже саме там чомусь і концентрується найбільша кількість пацієнтів.

Черги під кабінетами - страшенні, неймовірні! Хворим буквально немає чим дихати, у них паморочиться в головах. Нещасні жаліються один одному, будучи не в силі якось зарадити ситуації. Складається враження, що вентиляція в приміщенні абсолютно відсутня. Бідні люди як у стійлах. І справді, не продихнути.

До реконструкції черги були такі ж, але в старих стінах якось можна було дихати. Нині ж, перебуваючи у модерновому холі, почуваєшся рибою в акваріумі з затхлою водою. Доводиться вистрибувати на вулицю, аби ковтнути свіжого повітря.

Якщо ж десь відкрити вікно, то за деякий час стає холодно тим, що сидять поблизу. І радість від притоку свіжого повітря, а з ним і вивітрювання всіляких, в тому числі і пандемічних вірусів, змінюється на хвилювання через загрозу підхопити простуду чи щось набагато гірше, приміром, запалення легенів.

Особливо нестерпною ситуація виглядає на другому поверсі. Чомусь не була знайдена можливість роззосередити натовпи більш-менш рівномірно по всіх поверхах. Відтак на першому - багато людей, на другому - незрівнянно більше, а на третьому - майже нікого. Виникає питання, навіщо його взагалі надбудували? Попід стінами стоять довжелезні пусті дивани. Вільного простору там - хоч міні-футбольні матчі проводь. Ніщо не заважатиме грі. Хіба що деколи неквапливо продефілює медпрацівниця з одного кабінету в інший. Ну, на цей час поєдинок можна було б легко перервати, зробивши технічну паузу.

Черги ж в цій, як, зазвичай, і будь-якій поліклініці - явище складне й багатогранне. Люди в них діляться на тих, хто вперше на прийом з талончиком, хто повторно і без талончика, хто "тільки зайти і вийти", "занести - забрати", хто - "без черги" і окремо - самі медпрацівники на прийом до колег.

Остання категорія виглядає найбільш привілейованою, позаяк для таких не існує жодних перешкод, причому як для них самих, так і їхніх чисельних родичів, знайомих, приятелів і т.д. і т.п. Такі випадки зустрічають в простих смертних лише тихе ремствування. Пошепки почортихаються і сидять собі далі.

Інша річ - з'ясування стосунків між рівними за статусом пацієнтами. Тут будь-які ротації в черзі неодмінно супроводжуються неабиякими спалахами найрізноманітніших за способом виявлення емоцій та багатющим словниковим арсеналом для їхнього вираження.

Зі свого боку медики власну втому від робочого процесу та всі, пов'язані з цим негативні емоції, традиційно виплескують на пацієнтів. Останні видаються напрочуд підходящими для такої розрядки об'єктами. Нехай вас Господь береже підпасти під лікарський гнів. В таких випадках невільними слухачами нотацій людини в білому халаті стають всі, хто очікує своєї черги в коридорі. І щільно зачинені двері кабінету тут зовсім не поміха.

"Тільки б не застрелили", - стоїш і думаєш собі, хвилюючись за долю потрапившого в халепу. А коли "той" чи "та" нарешті виходить з кабінету та ще й без явних слідів застосування фізичної сили, радієш як за самого себе: "Слава Богу, живий (жива). І то добре".

В підсумку такі відвідини поліклініки неодмінно перетворюються для пацієнта на, щонайменше, психологічний іспит і стрес, який, що добре відомо, тільки загострює будь-яку хронічну хворобу та сприяє підхопленню нової.

От якби хтось розумний взяв та й хоча б замислився над тим, як спробувати виправити ситуацію, щоб людей по-совєцькі не тримали за бидло, яке все стерпить.

Чи настане в Україні час, коли і в державних закладах люди зможуть розраховувати не лише на якісну медичну допомогу, але й поважне до себе ставлення, комфортні умови перебування, належний сервіс?

Якщо когось все влаштовує таким, яким воно є зараз, то це теж далеко не ознака здорового глузду. Нові будови - це добре, але за зміною фасаду мають неодмінно слідувати і внутрішні якісні зміни. В обласній лікарні ім. Мечникова, принаймні якщо дивитися очима пацієнта, таких не спостерігається. Діагноз самого лікувального закладу у морально-психологічному та соціальному вимірі виглядає дуже невтішним.

P.S.

"Інформація для роздумів" з сайту Головного управління охорони здоров'я Дніпропетровської облдержадміністрації (http://guoz.dp.ua/) :

"26 грудня 2009 року відбулося урочисте відкриття консультативної поліклініки обласної клінічної лікарні ім. І.І.Мечникова за участю Президента України Віктора Ющенка, голови обласної ради Юрія Вілкула, начальника головного управління охорони здоров'я ОДА Валентини Гінзбург

Консультативна поліклініка обласної клінічної лікарні ім..Мечникова здійснює прийом по 45 лікарняним спеціальностям. Будівля поліклініки побудована у 1970 році. Згідно з проектом вона розраховувалась на 270 відвідувань у зміну.

За останні 10 років кількість відвідувань у консультативній поліклініці з 50 тис. на рік зросла до 280 тис., відповідно зросло навантаження на існуючі площі поліклініки.

У квітні 2009 року за ініціативою голови обласної державної адміністрації Віктора Бондаря розпочато реконструкцію поліклініки з надбудовою ІІІ поверху. При проведенні робіт замінено 100% вікон на металопластикові та утеплено фасади, що дозволяє забезпечити збереження енергоресурсів.

Вартість проектно-кошторисних робіт: 291,37 тис. грн. Кошторисна вартість ремонтно-будівельних робіт: 21623,828 тис. грн.

Використано бюджетних коштів на ремонтно-будівельні роботи на суму 12,812 млн. грн; придбано твердий інвентар, медичні меблі та джерело безперебійного живлення на суму 215,3 тис. грн. На впровадження локальної інформаційної мережі, розробку програмного забезпечення "Інформаційне табло" використано 87,2 тис. грн."

До речі, воно ж абсолютно не функціональне! Що воно є, що його немає. Біля цього табло дуже рідко коли хто затримується, не звертаючи на нього уваги. Та й навіщо? Щоб прочитати про права і обов'язки пацієнтів під час перебування в закладі, які дублюються тут же на відповідному стенді, або подивитися на мерехтіння прізвищ лікарів, що ведуть прийом?

Чи багато корисної для себе інформації може отримати у такий спосіб відвідувач закладу? Якщо пацієнт вже прийшов до лікарні, то він, мабуть, знає, за чим і до кого. А в реєстратурі йому скажуть, є лікар чи немає та й взагалі, чи можна сьогодні до нього потрапити з огляду на наплив бажаючих. От і все. Тим більше, що в пацієнта все одно немає права обирати лікаря: до якого направлять, до того і піде.

А ще, я вже не пам'ятаю - чи на цьому табло чи на окремому плазмовому екрані поряд з ним - цілий день йдуть ті ж самі рекламні ролики, які не мають жодного стосунку до закладу та й медицини загалом. Їх там всього з десяток. І отаке одноманіття крутять цілий день без кінця, без краю. Здуріти можна.

І на всі ці електронні пустощі пішло аж 87, 2 тис. гривень?!?! Скільки ж тест-смужок для глюкометра, від яких діабетики подекуди залежать як нарокмани від дози, і без чого їм справді не обійтися, можна було придбати та роздати безкоштовно! Це, звісно, з суб'єктивної точки зору діабетика. Не наполягаю, замість цього можна було б придбати і щось інше, не менш цінне для профілактики та лікування різних хвороб.

А на обіцяну та широко розрекламовану в ЗМІ можливість запису до лікаря через Інтернет навіть і натяку немає. Та й як би воно, враховуючи вище викладені проблеми з чергами, працювало? В поліклініці не справляються з натовпами, не контролюють людські потоки. Чи що, того, хто замовив талончик Інтернетом, пропускали б без черги? Хотів би я на це подивитися.

І для кого взагалі цей Інтернет - для дідусів та бабусь з районів? Інтернет поліклініці - як чукчі телевізор в чумі без розетки. Система виглядає абсолютно не придатною для її Інтернетизації. Чи мова йде про сервіс для особливо привілейованої аудиторії? Може для таких є спеціальні кабінети? Ну, тоді мовчу, бо не в курсі.

"Після реконструкції потужність консультативної поліклініки зросте до 1200 відвідувань у зміну – читаємо далі на сайті ГУОЗ ОДА. - У реконструйованій консультативній поліклініці покращаться умови перебування пацієнтів і співробітників, підвищиться доступність, якість високоспеціалізованої амбулаторно - поліклінічної допомоги дорослому населенню області.

Віктор Андрійович Ющенко вручив адміністрації лікарні сертифікат на медичне обладнання".
/кінець цитати/


Текст для ознайомлення був відправлений на електронні поштові скриньки: обласної клінічної лікарні ім. Мечникова; Головного управління охорони здоров'я Дніпропетровської облдержадміністрації; Міністерства охорони здоров'я. Реакції – жодної.

Олексій Мазур,
Дніпропетровськ.


Обговорити цю новину у форумі

06-03-2010 13:21 Дніпропетровщина // Медицина // URL: http://maidan.org.ua/static/newsvostok/1267874496.html
Версія до друку // Редагувати // Стерти

Увага!!! Сайт "Майдан" надає всім, хто згадується у новинах, можливість розмістити свій коментар чи спростування, за умови належного підтвердження особи. Будь ласка, пишіть нам на news@maidanua.org і вказуйте гіперлінк (URL) новини, на яку ви посилаєтся.

  Ваша участь :
Ви теж можете додавати новини на "Майдан"! Читайте як!
Слідкуйте за нами
на Twitter
Найкраще з Майдану
на Facebook
ПРЯМА ДІЯ:
Назви ім'я - нехай свіча не згасне
Захисти Україну! Зупини законопроект про мови
Збираємо докази спотворення волевиявлення!
  Опитування :
“Чим є для Вас право знати?”

Переглянути результати >>>

  Цікавинки від RedTram:
Завантаження ...



Copyleft (C) maidan.org.ua - 2000-2017. Архів пітримує Громадська організація Інформаційний центр "Майдан Моніторинг". E-mail: news@maidan.org.ua