Мир на землі залежить від «екології людини» та «екології довкілля». Такою є ключова думка спеціального послання папи Венедикта XVI до учасників XVIII асамблеї Папської академії Соціальних наук від 27 квітня 2012р.
Засідання Папської академії були присвячені дослідженню внеску енцикліки «Pacem in Terris» блаженного Івана XXIII в соціальну доктрину Церкви з приводу 50-річчя цього документу.
«Світ не зможе стати оселею миру, поки мир не знайде оселю в серці кожного з нас, кожної людини, поки всі не візьмуть до уваги порядок, який є закладений Творцем у їх нутро» (Pacem in Terris, 165). В цьому контексті, папа Венедикт XVI пригадує, що в центрі церковної соціальної доктрини стоїть антропологія, що визнає людину істотою, яка є обдарованою розумом і покликаною до любові, в чому відображається її Божественна природа. Святіший отець наголошує, що «мир та справедливість є плодами Закону, який є записаний у створіння і в серце людини (пор. Рим 2, 15)».
Пригадаємо, що згідно з соціально-екологічним вченням папи Венедикта XVI існує комплексна взаємопов’язаність між «екологію людини», миром та «екологією довкілля» (пор. Послання миру 2010р.). З одного боку, «екологія людини» визначає справедливу та відповідальну, стосовно всього створіння, життєдіяльність. З іншого боку, людський егоїзм, жадібність та споживацька ментальність спричиняють різні прояви несправедливості, війни та руйнування створеного світу. В свою чергу, зруйноване природне довкілля та вичерпані ресурси, призводять до нових проявів соціальної несправедливості, військових конфліктів і становлять реальну загрозу здоров’ю та життю мільйонів людей.
Інформаційна служба Бюро УГКЦ з питань екології з посиланням на Zenit.