В Чернігові на пунктах здачі ЗНО роздають листівки проти освітнього КоСяКа (фото)

В Чернігові молоді люди активісти громадянського руху «Відсіч» в рамках кампанії на захист зовнішнього незалежного оцінювання поширюють серед абітурієнтів та їх батьків листівки проти законопроекту депутатів від Партії регіонів та Компартії – Григорія та Ігоря Калетників про повернення іспитів при вступі до вищих навчальних закладів та законопроекту «Про вищу освіту».

Цей законопроект, що зареєстрований у парламенті під номером № 1187  отримав у народі назву «КоСяК» за першими літерами прізвищ його авторів,  депутатів-регіоналів Сергія Ківалова, Миколи Сороки та Григорія Калетніка.

Всі вони також є ректорами не дуже відомих та  рейтингових українських ВНЗ.

Активісти вважають що депутати написали законопроект,  покликаний обслуговувати виключно їхні інтереси та інтереси теперішнього керівництва Міністерства освіти й науки, яке очолює теж член Партії регіонів Дмитро Табачник.

Керівництво МОНу та сам пан Табачник неодноразово заявляли про свою підтримку цього законопроекту. Водночас проти цього проекту виступили освітні експерти та громадські активісти. Законопроекту № 1187 закидають те що він не сприятиме розвитку української освіти, а є скоріше регресивним проектом її подальшого існування.

Законопроект фактично ліквідує автономію університетів, знижує соціальні гарантії для студентів і викладачів, перекриває шляхи взаємодії української вищої освіти зі світовою освітою й наукою, та створює можливості для розквіту корупції у вищій школі, адже, серед іншого, законопроект повертає вступні іспити до ВНЗ і фактично нівелює роль Зовнішнього незалежного оцінювання, запровадження якого кардинально зменшило рівень корупції при вступі.

Роль ЗНО при вступі автори законопроекту хочуть звести на нівець незважаючи на те, що ЗНО за 6 років від моменту його запровадження довело свою ефективність та стало однією з небагатьох українських реформ, які отримали позитивну оцінку серед населення, влада намагається позбавити школярів можливості прозорого та справедливого вступу до ВНЗ.

Кампанія на захист ЗНО розпочалась 3 червня у Києві й поступово поширюється на всю Україну. Вона полягає не лише у поширенні листівок серед абітурієнтів та їхніх батьків біля пунктів здачі ЗНО, а й у розклеюванні їх біля вищих навчальних закладів, студентських містечок, шкіл тощо. Також вона є відгалудженням громадської кампанії «Проти деградації освіти», яка триває з 2010 року, відколи беруть свій початок сумнівні ініціативи Партії регіонів у сфері вищої освіти.

У листівках також розміщено карикатури на одного з авторів законопроекту № 1187 –Григорія Калетніка. Така особлива увага спричинена тим що він, разом зі своїм сином Ігорем Калєтніком (теж депутатом ВР, але вже від Компартії) подав у парламентпоправки до ще нині чинного закону «Про вищу освіту»які фактично повернуть вступні іспити та нівелюють ЗНО.

Ігор Дубровський, активіст кампанії: «Особисто мене найбільше обурило те що вони хочуть повернути іспити, на додачу до ЗНО. Мене це дуже турбує, оскільки наступного року, я планую сам вступати до університету, після закінчення школи. Тобто, якщо цей законопроект приймуть, то я та інші абітурієнти, будемо змушені проходити два кола виснажливих випробувань задля вступу до вишу. Спочатку підготовка до ЗНО, поїздки в пункти тестування, а потім – вступні іспити, які будуть відбуватися у різних універах в різних містах України, і на які я та мої ровесники будуть змушені їздити, витрачати на це купу часу і коштів а ще ж десь там треба буде жити в період вступу! А якщо якісь іспити в тих вишах, у які я захочу вступити, співпадатимуть, то як бути тоді? При вступі лише по ЗНО такої проблеми узагалі б не існувало. Я вже мовчу про те, що вступні іспити були ліквідовані через розквіт хабарництва і корупції при вступі, оскільки їх фактично не можливо було проконтролювати. І тепер цю корупцію хочуть повернути. Але ні я, ні мої батьки платити хабарів не хочемо і не збираємося.»

Після закінчення здачі ЗНО кампанія продовжиться у липні та серпні біля ВНЗ, куди вступники подаватимуть документи. ГР “Відсіч” закликає долучатися до кампанії всіх, кому не байдужа доля української вищої освіти.

Джерело і фото: http://svoboda.fm/politics/region/224448.html

15 Comments

  1. Питання про майбутнє вищої освіти занадто заполітизоване на сьогодні. Мені здається, що з законопроектів про вищу освіту потрібно вибрати найкраще, з врахуванням думки фахівців, і втілити в життя. Тому активістам громадянського руху «Відсіч» необхідно трезво оцінити ситуацію, яка склалася навколо законопроектів, а не лише поширювати листівки проти авторів законопроектів.

  2. Я підтримую відміну ЗНО. Тому що сама ж здавала ці тести, які є неефективними, занижують знання абітурієнта, ніби рулетка “вгадав-не вгадав; повезло-не повезло”.

  3. Шановний рух “Відсіч” ви хоч самі десь навчались, чи може ви здавали ЗНО, та хочете сказати, що воно вам так подобається, це абсурдний показник знань студентів, як підготовка, пробні показники, може воно щей згодиться, але як основа за якою приймають студентів у вищі навчальні заклади, зовсім негодиться. Я за те, щоб вернули вступні іспити, де чітко та лаконічно можна оцінити знання студента.

  4. Як ви можете називати Вінницький національний аграрний університет не дуже відомим та рейтинговим, там дуже сильна наукова та техніча база, закінчуючи його студенти мають впевненість у майбутньому, звіти виходять кваліфіковані спеціалісти.
    Шановний Ігор Дубровський, Ви так вихваляєте ЗНО, а ще й його нездавали, я здавала вступні іспити, і це не виснажлеві випробування, а особливо якщо є співбесіда, і ви можете самі доказати, що ви чогось варті, висловити свою думку, показати свій інтилект. При ЗНО цього немає, там або вгадав, або ні, і чомусь Ви незгадуєте, що у вищих навчальних закладах стоїть свій прохідний бал ЗНО., що обмежує Вас у вступі у той заклад який ви обираєте.

  5. Які ярі борці за ЗНО. Ха-ха! Тільки ЗНО стало давно продажне. Можна все купити і відповідід, і сертифікати і вищий бал. І вони ще будуть говорити, що ЗНО справедливе. Може той правильно, що хотять ще й вступні іспити зробити, бо з сертифікатам вже не можна 100% довіряти.

  6. Ідея проведення ЗНО хороша, але в нашій державі воно зведено на “нет!” порушень стільки, що не перерахуєш. Ті списують, ті з двома мбільними, ті купують завдання, а в окремих пунктах ЗНО туалети не в приміщенні а надворі, що вже там робиться не важко уявити.

  7. Чим ЗНО краще за іспит? я рахую що ЗНО не здатно оцінити знання абітурієнта при вступі так як це можливо на іспиті. Я в свый час при вступы до ВУЗу здавав іспити, а не ЗНО і на іспитах я мав можливість доказати своє право на навчання у ВУЗі, тому моя думка що ЗНО – це лотерея!!!

  8. Усім відомо, особливо тим хто його вже пройшов, що ЗНО має багато недоліків: неякісні тестові завдання, тобто некоректні формулювання питань та відповідей, невідповідність шкільній програмі та ймовірність складання тестів “навмання”, недосконала система шкалювання та відсутність іспитів, наприклад, із творчих спеціальностей. Саме тому, для розвитку та вдосконалення освіти нам потрібні вступні іспити!

  9. Говорила, говорю і буду говорити – ЗНО не достатньо досконала система визначення рівня освіченості! Адже, як усім відомо, дане тестування проходить у тестовій формі, а колиє готові відповіді, то звісно ж є велика ймовірність вгадати, що більшість студентів і робили.

  10. Те, що активісти руху “Відсіч”, як видно із статті, абсолютно не орієнтуються у законопроекті 1187, та нормах, які він закріплює, приводить мене до думки, що їх діяльність просто-напросто замовна. У нас стало модним заробітком – участь у різноманітних рухах. Зупиніться,/ бо продамо все, навіть власну волю. Ініціаторів подібних рухів треба гнати з України без права повернення, вони вчать нас продаватися.

  11. І у всіх без винятку публікаціях що не речення – то наголос на політичній приналежності авторів того чи іншого законопроекту. Може досить? Критикуєте – критикуйте по суті, висувайте варіанти покращення, а то вчепилися в захист ЗНО, наче на ньому тільки і грунтцється весь законопроект.

  12. Цікаво, хто проплачує роботу молодих людей-активістів громадянського руху «Відсіч»? Чи це не є дії за принципом: «Проти кого будемо дружити?»

  13. Я за вступительные экзамены! Приём в вузы студентов по результатам тестирования позволяет «разъединить» абитуриента и экзаменатора, объективировать этот процесс, ликвидировать «живое» общение абитуриента с преподавателями. Возможно, это ликвидирует коррупционные цепочки, возможно, переводит эти цепочки на другой уровень, здесь вопрос не в коррупции. Абитуриента приучают к снижению вербализации собственных знаний, может, и идей или собственных решений. И каким специалистом мы потом будем иметь??

  14. Особисто я виходець із школи, і я особисто здавала вступні іспити цілком підтримую законопроект 1187. Як описано вище він позбавляє автономії, а я скажу, що перечитавши його він навпаки дає поштовх для розвитку студентства та його самостійності. Законопроект 1187 піднімає стипендію для студентів. Це шанс для виведення освіти України із занепалого стану.

  15. Діти яким не соромно за свої знання з легкістю здадуть вступні іспити і стануть студентами,турбуватися потрібно лише іншій категорії абітурієнтів, які надіялись, що вони вгадають тести на хороший бал або ж їм його придбають батьки!

Comments are closed.