Пересвідчитися у брехливості цієї інформації може кожен бажаючий, звернувшись до офіційного сайту Верховної Ради.
В інтерв’ю П’ятому каналу пан Єфремов заявив:
“Всі законопроекти, які вчора були проголосовані, розглядалися на відповідних комітетах. І в комітетах були присутні депутати від усіх фракцій. І, більше того, по всіх законопроектах, які проголосовані, є позитивне рішення комітету. Не просто, що комітет розглянув, а є позитивне рішення комітету про те, що може бути прийнятий за основу і в цілому. Жоден документ, що розглядався вчора в сесійній залі, не був розглянутий без того, щоб попередньо обговорити його на комітетах. І в ньому брали участь, в тому числі, представники опозиційних фракцій”.
Подаємо інформацію по кожному з “ухвалених” 16 січня 2014 р. скандальних законопроектів, з посиланням на відповідну офіційну сторінку цього законопроекту на сайті парламенту, де завжди серед документів, що є супровідними до даного законопроекту, наводяться висновки комітетів Верховної Ради щодо законопроекту – якщо вони, звісно, існують.
Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань”
Як можна пересвідчитися за посиланням, зареєстрований в той самий день, коли його і “ухвалили”, законопроект не лише не був розглянутий у жодному комітеті парламенту, а й, природно, не був навіть отриманий жодним з комітетів.
Проект Закону про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо відповідальності за заперечення чи виправдання злочинів фашизму
Як можна пересвідчитися за посиланням, жоден комітет Верховної Ради не надавав висновків за цим законопроектом, натомість є висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради, відповідно до якого “за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно відхилити“.
Проект Закону про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України
Як можна пересвідчитися за посиланням, жоден комітет Верховної Ради не надавав висновків за цим законопроектом, зареєстрованим за два дні до його “ухвалення”.
Проект Закону про внесення змін до статті 297 Кримінального кодексу України (щодо відповідальності за осквернення або руйнування пам’ятників, споруджених в пам’ять, тих хто боровся проти нацизму в роки Другої світової війни – радянських воїнів-визволителів, учасників партизанського руху, підпільників, жертв нацистських переслідувань, а також воїнів-інтернаціоналістів та миротворців
Як можна пересвідчитися за посиланням, жоден комітет Верховної Ради не надавав висновків за цим законопроектом, натомість є висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради, відповідно до якого “за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно відхилити“.
Проект Закону про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України (щодо заочного кримінального провадження)
Як можна пересвідчитися за посиланням, Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією надав висновок, відповідно до якого “Для усунення корупціогенних факторів запропоновані проектом зміни до Кримінального процесуального кодексу України доцільно відхилити“.
Також до цього законопроекту є висновок висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради, відповідно до якого “прийняття таких законодавчих положень не тільки порушить низку гарантованих Конституцією України та КПК прав підозрюваних, обвинувачених та підсудних, а й створить реальні можливості для значних службових зловживань з боку органів досудового розслідування та суду“.
Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відповідальності за адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі
Як можна пересвідчитися за посиланням, за цим законопроектом, дійсно, наявне позитивне рішення Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності, нехай і ухвалене, як видно з самого рішення, всупереч Закону про регламент.
Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про судоустрій і статус суддів” та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян
Як можна пересвідчитися за посиланням, жоден комітет Верховної Ради не надавав висновків за цим – мабуть, найодіознішим з усіх – законопроектом, зареєстрованим за два дні до його “ухвалення”. Більш того, текст законопроекту навіть не надійшов до комітету, визначеного головним для розгляду цього законопроекту.
Таким чином, відповідно до офіційного сайту парламенту, позитивне рішення комітету є не за всіма, як стверджував Єфремов, “ухваленими” законопроектами, а лише за одним, тоді як за рештою законопроектів або таких висновків не існує – при цьому в кількох випадках комітет навіть теоретично не мав змоги розглянути законопроект, оскільки його текст не надійшов до комітету, або він є, але негативний.