Представники громадськості, місцевої влади та депутати Менської ОТГ обговорили можливості та потенціал Бюджетного регламенту, а також переваги його прийняття для громади на інформаційній зустрічі, яка пройшла 18 вересня 2017 року в м. Мена Чернігівської області.
Учасники дискутували і шукали відповідь на питання чому громада фактично не бере участі у бюджетному плануванні і не контролює внесення змін до бюджету, а також не залучена до звітування про виконання бюджету? Що потрібно робити та як діяти, щоб стати не просто спостерігачем, а учасником процесу формування бюджету.
Адже в Україні немає законів, які забороняють громаді брати участь у формуванні бюджету. Правда громадяни про це не знають. Та і далеко не всі депутати знають, що законами встановлено депутатське право формувати і контролювати виконання бюджету. Якщо громада та їх представники – депутати не долучаються до бюджетної справи, то цим займаються ті, кому це вигідно і хто усвідомлює її важливість.
Експерт проекту Олександр Підгорний розповів, що головне завдання Бюджетного регламенту – деталізувати та конкретизувати загальні норми закону, адаптуючи їх саме до потреб і особливостей населеного пункту чи/та регіону в цілому. В ньому чітко прописано стадії бюджетного процесу, зміст робіт, виконавці, терміни виконання, а також залучення громадськості та забезпечення прозорості під час підготовки і виконання міського бюджету.
Обговорюючи можливості прийняття Бюджетного регламенту, експерт проекту Віктор Бистров зазначив, що чим більше громадськість буде залучена до бюджетних процесів, тим краще будуть вирішуватись місцеві питання.
Бюджетний регламент – це «правила гри». Цей документ визначає правила поведінки учасників бюджетного процесу – депутатів місцевої ради, міського голови, керівників бюджетних установ, інших осіб, що можуть бути запрошені для участі в роботі по обговоренню, складанню, затвердженню та виконанню бюджету.
Як зазначив Менський міський голова Геннадій Примаков під час заходу, що з прямим залученням громадськості до бюджетних процесів міста будуть краще вирішуватись питання розвитку об’єднаної територіальної громади.
Проект «Новим громадам – нові підходи до бюджетного процесу» реалізується Центром Доброчин в рамках програми «Публічні бюджети від А до Я: інформування, активізація та залучення громадянського суспільства», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з Фундацією польсько-української співпраці ПАУСІ за фінансової підтримки Європейського Союзу.





