Щосесії слухняна депутатська більшість нахабніє, і щосесії іншим депутатам, які хочуть протидіяти беззаконню, доводиться вигадувати нові методи боротьби.
Нардепів на сесії запрошували, в прокуратуру скаржилися, УБОП викликали…
Тепер пішли позовні заяви.
Керівник фракції партії “Батьківщина” у Херсонській міський раді подав до суду такий позов:
Суворовський районний суд м. Херсона
ПОЗИВАЧ: Миколаєнко Володимир Васильович
Адреса для листування: 73000 м. Херсон вул. Леніна, 6 оф. 3
ВІДПОВІДАЧ1: Херсонська міська рада
73000 м. Херсон пр. Ушакова, 37
ВІДПОВІДАЧ2: Херсонський міський голова
Сальдо Володимир Васильович
73000 м. Херсон пр. Ушакова, 37
Позовна заява
Про визнання дій та бездіяльності протиправною, визнання рішення незаконним та його скасування 07.07.2009 року Херсонська міська рада прийняла Рішення №1217 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки під парком ім. В.І.Леніна на території м. Херсона». Відповідно до даного рішення було затверджено межі земельної ділянки парку ім. В.І. Леніна. Загальна площа ділянки склала 9.3511 га, визначено межі парку – вулиці Перекопська, Чекістів, Кірова та проспект Ушакова.
29.01.2010 року Херсонська міська рада прийняла Рішення
№1402 «Про віднесення земельної ділянки під парком ім. В.І.Леніна до
категорії земель історико-культурного призначення». Відповідно до даного рішення земельна ділянка під парком загальною площею 9.3511 га віднесено до категорії земель історико-культурного призначення
28.10.2011 року Херсонська міська рада прийняла Рішення №425 «Про
внесення змін до рішень міської ради від 07.07.2009 № 1217, від 29.01.2010 №1402». Відповідно до даного рішення слова і цифри «площею 9.3511 га» у двох попередніх рішеннях замінені на слова і цифри «площею 9.2879га».
Наслідками прийняття цього рішення стало вилучення земель, на яких
розміщується парк ім. В.І. Леніна. Вважаю, що прийнятим рішення було
порушено норми законодавства України, у зв’язку із чим воно підлягає
скасуванню як незаконне.
Фактично, рішенням Херсонської міської ради було проведено
вилучення земельної ділянки особливо цінних земель площею 0.0632 га.
Про те, відповідно до ч. 1 статті 150 Земельного кодексу України вилучення особливо цінних земель (до яких відносяться і землі історико-культурного призначення) для несільськогосподарських потреб не допускається. Частина 2 статті 150 ЗК України допускає винятки із загального правила, але лише для загальнодержавних потреб і за Постановою Кабінету міністрів України або Верховної ради України. Херсонська міська рада не уповноважена самостійно вилучати земельну ділянку категорії історико-культурної спадщини.
Відповідно до частини 2 статті 20 ЗК, статей 20, 55 Закону
України «Про землеустрій» при зміні меж земельних ділянок необхідно
вносити зміни до відповідної технічної документації із землеустрою. Зміна цифр у тексті рішення не є затвердженням проекту технічної документації щодо змін у документації із землеустрою. Фактично, схеми, що додавалися до рішення №1217 залишилися без змін, що створило неприпустиму неузгодженість у землевпорядній документації.
Крім того, відповідно до Рішення Конституційного суду України №7-
рп/2009 від 16.04.2009 року:
«Ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є
актами одноразового застосування, вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, тому вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.» (абзац 6 п.5 мотивувальної частини). Дійсно, стаття 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» не передбачає права міської ради вносити зміни до рішень, які вже були реалізовані. Зміна меж земельної ділянки проводиться у порядку, встановленому чинним законодавством – шляхом складення відповідних проектів землеустрою, а в даному випадку – після погодження із Верховною радою або Кабінетом міністрів України.
Під час розгляду проекту рішення на пленарному засідання
Херсонської міської ради 28.10.2011 року було грубо порушено процедуру
розгляду і прийняття рішення.
Відповідно до ч.3 статті 59 Закону України «Про місцеве
самоврядування в Україні» рішення місцевої ради приймається відкритим або таємним голосуванням.
Відповідно до статті 93 Регламенту Херсонської міської
ради «Пропозиція про таємне або поіменне голосування вноситься на
розгляд депутатів, якщо на його проведенні наполягає депутат, постійна комісія, депутатська група, фракція. Таємне або поіменне голосування проводиться, якщо за цю пропозицію проголосувало не менше однієї третини від загального складу місцевої ради.»
Мною було внесено пропозицію про проведення таємного голосування
із даного питання порядку денного. Аналогічну пропозицію вніс депутат
Станіслав Трошин. Проведення таємного голосування було принциповим при даному голосуванні, оскільки частина депутатів не могла проголосувати «Проти» даного рішення відкрито через те, що знаходиться у прямій службовій залежності від Херсонського міського голови, що наполягав на прийнятті даного незаконного рішення.
Міський голова, перевищуючи свої повноваження, заявив, що
пропозицію про таємне голосування виносити на голосування сесії не буде, оскільки не вбачає для того підстав. Хотілося б наголосити на тому, що саме рада мала вирішувати питання про вид голосування. Своїми діями міський голова порушив мої права щодо внесення пропозиції на сесії та вплинув на результати голосування у незаконний спосіб.
Відповідно до ч. 3 статті 2 КАС України при перевірці рішень на
законність суди мають перевіряти, чи були вони прийняті у межах та
у спосіб, передбачений Конституцією України та законами України, з
урахуванням права на участь у прийнятті рішень та із використанням
повноважень із метою, для якої ці повноваження були надані.
Міська рада вийшла за межі своїх повноважень, порушила порядок
прийняття рішення та процедуру його ухвалення. Все це є підставами для його скасування як незаконного. Дане рішення, якщо його залишити в силі, буде грубо порушувати мої права та права моїх виборців, оскільки ним, фактично, знищується частина парку, історичної частини міста, що використовується виборцями та мною для відпочинку. Крім того, зелені насадження у парку сприяють покращенню екологічної ситуації на Херсонщині.
Відповідно до статті 19 Конституції України, статті 150 Земельного
кодексу України, статей 26, 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 2, 162 КАС України прошу:
1. Визнати протиправними дії та бездіяльність Херсонського міського
голови Сальдо В.В. щодо відмови поставити на голосування
пропозицію про проведення таємного голосування щодо прийняття
проекту рішення «Про внесення змін до рішень міської ради від
07.07.2009 № 1217, від 29.01.2010 №1402»
2. Визнати незаконним та скасувати рішення Херсонської міської ради
№425 «Про внесення змін до рішень міської ради від 07.07.2009
№ 1217, від 29.01.2010 №1402» від 28.10.2011 року
3. Стягнути з відповідача 3 грн. 40 коп.
4. Витребувати у відповідача під час підготовчого провадження копію
протоколу пленарного засідання сесії міської ради 28.10.2011 року
та копію аудіо-запису пленарного засідання сесії міської ради
28.10.2011 року
5. Викликати в якості свідків:
Трошина Станіслава Ігоровича, 04.06.1985 року народження, м. Херсон вул. ***, який сидів поряд зі мною і може підтвердити викладені у позовній заяві обставини.
Гаврилюка Віктора Григоровича, м. Херсон вул.*** – який сидів поруч зі мною та може підтвердити викладені у позовній заяві обставини.
Войтенко Марину Петрівну, м. Херсон вул. *** – яка була присутня при подіях, викладених у цій позовній заяві.
Додатки:
1) Копія для відповідача
2) Копії рішень Херсонської міської ради
3) Квитанція про сплату судового збору.
Позивач Миколаєнко В.В.