Київській владі все ж доведеться відповісти в суді за сваволю у питанні мирних зібрань

 11-го жовтня 2012 року Київський апеляційний адміністративний суд своєю ухвалою задовольнив апеляційну скаргу на ухвалу Окружного адміністративного суду м.Києва, якою ОАСК повторно ухилився від розгляду по суті позовних вимог щодо незаконности т.зв. “Порядку організації і проведення в Київі недержавних масових громадських громадських заходів, політичного, релігійного, культурно-просвітницького, спортивного, видовищного та іншого характеру” (рішення Київської міської ради №317/418 від 24.06.99).

 Раніше ОАСК двічі старанно “відфутболював” позовну заяву, залишаючи її без розгляду через нібито пропуск позивачем строку звернення до суду, пов’язавши початок того строку не з датою. коли позивач фактично дізнався про порушення рішенням столичної влади свого права, а з днем оприлюднення того рішення (до того ж – у місцевій газеті).

 Примітно, що у своєму небажанні засмучувати київську міську владу ОАСК, виносячи вдруге ухвалу про залишення позову без розгляду, просто повторив свої попередні висновки, вже спростовані раніше апеляційною інстанцією.

Тепер Київський апеляційний адміністративний суд однозначно, з посиланням на ч.1 ст.6 Європейської конвенції з прав людини (право на справедливий суд), встановив: нерозгляд по суті позовних вимог адміністративного позову, з яким позивач звернувся до суду у грудні 2011 року, є фактичним обмеженням його у доступі до суду та вирішенні його справи. За вказаних обставин, оскаржувана ухвала суду підлягає скасуванню з направленням справи до суду першої інстанції для продовження розгляду.

 Ухвала Київського апеляційного адмінсуду оскарженню не підлягає, тож суду першої інстанції “відкрутитися” від розгляду по суті питання про незаконність (вихід за межі компетенції) рішення Київради, яким протизаконно, на наш погляд, встановлено місцевий порядок реалізації права на мирні зібрання (себто встановлено обмеження щодо реалізації цього права, на порушення ст.39 Конституції України, детальніше – тут, див.п.2)

Далі буде.

 p.s. Нагадаємо, раніше за відповідними зверненнями до органів прокуратури було опротестовано подібні рішення органів місцевого самоврядування у Луцьку, Херсоні та Запоріжжі, а міська влада Тернополя повідомила, що бере до відома і враховує попередження про незаконність наміру щодо затвердження такого акту.

Олександр Северин, к.ю.н., “ОСОБА_4” :)

“Майдан-Моніторинг”

****

Проект “Майдан-Моніторинг” здійснюється за підтримки

програми “Громадянське суспільство та належне врядування

Міжнародного фонду “Відродження”